World of Warcraft

MMORPG PC World of Warcraft

Vorig jaar mij voor het eerst gewaagd aan WoW, en vooral dan classic en tbc classic, maar een paar maanden geleden toch opgezegd. Ik vond het fijn, maar zonder goede guild is het toch niet de ervaring dat ik zoek. Ik zat uiteindelijk wel in een engelstalige guild vol met experts en ik liep er als noob er wat tussen. Niemand had tijd/goesting om wat moeilijkere quests te doen of wat samen te levelen. Amper dungeons en natuurlijk ook nooit raids gedaan, wat wel jammer is.
 
Vorig jaar mij voor het eerst gewaagd aan WoW, en vooral dan classic en tbc classic, maar een paar maanden geleden toch opgezegd. Ik vond het fijn, maar zonder goede guild is het toch niet de ervaring dat ik zoek. Ik zat uiteindelijk wel in een engelstalige guild vol met experts en ik liep er als noob er wat tussen. Niemand had tijd/goesting om wat moeilijkere quests te doen of wat samen te levelen. Amper dungeons en natuurlijk ook nooit raids gedaan, wat wel jammer is.
Dan raad ik je aan om een RP-server te zoeken om te spelen. Daar zijn normaal wel leuke communities die samen levelen, en voor zover ik het begrijp is het RP-gedeelte zelf wat achterwege gelaten.
 
Ik heb een ongeveer een jaar niet meer gespeeld. Shadowlands was uitgekomen op een moment dat ik wat met mijn gezondheid sukkelde en ik constant moe was. Resultaat: ik raakte echt achterop de andere guildmembers en ik had geen zin meer om het allemaal in te halen. En dan kwamen ook nog eens al de problemen aan het licht.

Dragonflight heeft mijn zin weer wat aangewakkerd en met misschien dat ik eindelijk ook eens classic ga spelen nu dat WotLK er zit aan te komen. Dit was echt mijn all time favoriete expansie 😍.

Het enige dat ik altijd minder vind aan terug komen naar WoW is het zoeken van een nieuwe guild. Aangezien ik redelijk casual speel maar toch graag heroic raid en liefst niet te laat s' avonds is het toch steeds een uitdaging.
 
Ik denk er ook aan om terug te beginnen ben er al wel een jaar of 8 uit :D

Is het dan voldoende dat ik World of Warcraft - New Player Edition koop + shadowlands om alles te hebben?
En zijn RP servers het beste aan te raden om casual te spelen?
Indien enkele tips altijd welkom :)

Groeten
 
Ziet er interessant uit. Ik heb niet meer gespeeld sinds eind van Legion, de zin zit er wel in.

Elke expansie tot nu toe had altijd dezelfde formule: een "big baddie" begint aan zijn plannen, we reizen naar een nieuw continent/nieuwe landen om deze plannen te verhinderen.

Slechts 1 expansie was hierop een uitzondering, tot nu: MoP. Daar reisden we eerst naar een nieuw continent met als bedoeling deze te verkennen maar door onze onwetenheid wakkeren we slapende vijanden aan (Sha). Misschien dat BFA ook een uitzondering is, de "big baddie" was hier de tegenovergestelde factie, maar dat is altijd zo geweest.

Om deze reden wel blij dat we nu eindelijk een expansie krijgen die een uitzondering is op de formule. Eerst naar een nieuw continent (Dragon Isles) om deze te verkennen en de dragonflights te helpen, want vermoedelijk zijn ze verzwakt na de gebeurtenissen van Cataclysm. De big baddie zal uiteindelijk later in de expansie tevoorschijn komen. Enerzijds door er eentje te worden (zoals Garrosh in MoP) of omdat ie er altijd geweest is maar actief wordt door onze aanwezigheid (N'Zoth in BFA als ik me niet vergist).
 
Dit is ook de reden dat ik echt zin heb in de expansion. Het voelt niet aan alsof we weer al eens de wereld/het universum moeten gaan redden.

Ik vind het jammer dat de villans van de voorbije twee expansies (allez Shadowlands is nog bezig) zeer saai zijn, of ze hebben boeiende slechterikken genomen en hen hebben geminimaliseerd.
Een van mijn favoriete verhaal elementen uit Warcraft zijn de Old Gods maar nadat ze N'zoth zo hebben behandeld :/ We hebben die veel te gemakkelijk verslagen. En Nyalotha had een hele expansion moeten zijn.
 
Dan raad ik je aan om een RP-server te zoeken om te spelen. Daar zijn normaal wel leuke communities die samen levelen, en voor zover ik het begrijp is het RP-gedeelte zelf wat achterwege gelaten.
Ik heb ook zitten kijken om ergens opnieuw te beginnen of een free transfer te gebruiken maar beide RP servers in classic zijn ook dood. Eigenlijk is Firemaw de enige server waar veel volk speelt en de A:H ratio redelijk 50:50 is, wat ideaal is om opnieuw te beginnen zodat je tijdens het levelen nog wat dungeons etc kan doen. Grote nadeel is dat eens de wotlk prepatch er is je elke avond uren in de queue mag staan.

 
Ik heb ook zitten kijken om ergens opnieuw te beginnen of een free transfer te gebruiken maar beide RP servers in classic zijn ook dood. Eigenlijk is Firemaw de enige server waar veel volk speelt en de A:H ratio redelijk 50:50 is, wat ideaal is om opnieuw te beginnen zodat je tijdens het levelen nog wat dungeons etc kan doen. Grote nadeel is dat eens de wotlk prepatch er is je elke avond uren in de queue mag staan.

Wow, was al even geleden dat ik het nog eens gechecked had, maar is inderdaad wel triestig op die manier… Hopelijk terug een heropleving met WOTLK. Sowieso speelde ik WoW altijd wat meer solo, maar als je dungeons/raids wil doen, heb je uiteraard volk nodig. En zeker om VoA te doen, zal een goeie A/H balance nodig zijn. We zien wel.
 
God, het nieuwe race ziet er zo slecht uit, allemaal oude assets die gereskinned zijn. Reddit heeft op minder dan een dag al betere voorstellen gemaakt. En ik vond de trailer ook maar zozo.

Soit, ik ga het wel een maandje spelen zoals Shadowlands, maar tzal met mijn Zandalari zijn :p
 
Dragonflight pre-order is beschikbaar...

*World of Warcraft®: Dragonflight will be available on or before December 31, 2022.

Nog dit jaar? :oink:
Afin, ik wacht voorlopig af tot na de release (hopelijk).
 
Alpha is live op het moment.

Ik heb wat content bekeken over de features waar in wat meer over wilde weten, over n ik moet zeggen dat dragonflying er erg leuk uit ziet.
 
Na wat jaren nog eens een maandje gesubbed.. was gisterenavond letterlijk alleen op mijn classic rppvp server.. wut 😛
 
Laatste post al van juli geleden? Hoog tijd om deze topic terug wat omhoog te duwen.

Dragonflight, de nieuwe expansion gaat binnen 2 weken live en de prepatch is in volle actie.
Was met de content drought gestopt maar hier begint het toch ferm te kriebelen om terug te starten.

Wat zijn jullie plannen? Nog steeds actief, terug actief worden bij release van de nieuwe expansion, of rustig afwachten en na de eerste paar weken zien of het de moeite is?
 
Veel testers vroegen om de game uit te stellen naar 2023, mede door de ontslagen en niet genoeg volk bij blizzard ben benieuwed.
 
Gisteren een Dracthyr evoker gemaakt. Mijn verwachtingen waren laag maar het is echt tof. Leuk hoe veel customization er is! Heb alleen nog maar de dps spec geprobeerd, en die is redelijk simpel (denk aan bv DH), maar erg leuk. Ook die racial ability om te "soaren" is echt tof. Het is wat zoals skyscale + gryphon van GW2 door elkaar.
 
Ik speel ook nog, maar ook dit moment niet zoveel.
Evoker is inderdaad leuk. Ik heb twee dungeons als preservation gedaan, en er waren toch momenten bij dat het moeilijk te bepalen was waar waarschijnlijk ook nog wel komt omdat ik het allemaal nog wat beter onder de knie moet krijgen. Deze gaat misschien mijn main worden in de nieuwe expansie. Nog een beetje meer testen... Anders wordt het terug de shaman.

Mijn Guild heeft te veel healers dus waarschijnlijk zal ik flexibel meten zijn en ook DPS spelen, wat ik veel moeilijker vind dan healen😅

Ik kijk wel uit naar de expansie en ik ben ook voorzichtig enthousiast. Het ziet er in iedergeval stukken leuker uit dan Shadowlands. Het enige dat ik wel een beetje mis is zoiets als Torgast of Island expeditions. Iets extra om te doen naast dungeons en raids en world content.
 
Terug
Bovenaan