GreedFall II: The Dying World

RPG PC PS5 XBOX GreedFall II: The Dying World

Joeri

Hoofdredacteur
Crowdfunder FE
Platinum Trophy
greed2.png


release: eind 2024
genre: RPG
dev: Spiders

GreedFall prequel.

The story starts three years before the events of the first game and the adventures of De Sardet.

This time you play as a native of Teer Fradee, uprooted by force from your island and taken to the continent of Gacane, where the colonists are from. In this old world ravaged by war and scarred by the Malichor plague and the political scheming of the different factions, you need to regain your freedom and control of your own destiny. Using diplomacy, cunning or combat, as well as help from allies you make, it's up to you to end one man's ambitions of conquest, which could spell the end for the continent and your island.

Experience the unique world of GreedFall again by exploring the old continent! Travel across new landscapes, from Olima – the city of stars of the Bridge Alliance – to the shores of Uxantis, and uncover the secrets of these ancient lands. Meet all the factions that share control over these nations and navigate the treacherous waters of their schemes and conspiracies.

 
De eerste was wel een zeer aangename verrassing vond ik. Kwam toch origineel uit de hoek in het verzadigde fantasy RPG-genre.
Wel niet uitgespeeld want hun sterkte, de meer diplomatische benadering, kwam ook wel sneller te vervelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yurf
Gestopt na 1u spelen, vond die combat echt om te wenen
Ik vond het ok en aangenaam (heb het destijds gekocht op xbox). Maar ik ben ook opgegroeid met de gameplay van gothic, Risen, Elex door de tijd heen. En het is nog redelijk gelijkaardig daaraan. In het begin ben je wat zwak, en tegen het einde van de game ben je een powerhouse en steamroll je alles.

Al heb ik de vorige wel uitgespeeld. Ik kan mij echter meestal niet opladen voor meerdere playthroughs. Maar het hoort wel bij de betere RPG's die er zijn. Natuurlijk, naar mijn mening.
 
Laatst bewerkt:
Ik vond het ok en aangenaam (heb het destijds gekocht op xbox). Maar ik ben ook opgegroeid met de gameplay van gothic, Risen, Elex door de tijd heen. En het is nog redelijk gelijkaardig daaraan. In het begin ben je wat zwak, en tegen het einde van de game ben je een powerhouse en steamroll je alles.

Al heb ik de vorige wel uitgespeeld. Ik kan mij echter meestal niet opladen voor meerdere playthroughs. Maar het hoort wel bij de betere RPG's die er zijn. Natuurlijk, naar mijn mening.
Awel, ik heb Elex ook geprobeerd en afgezet, Gothic en Risen ok, in die tijd vond ik die spellen meer dan ok, maar kweet het niet, sinds Souls wil ik meer. Steelrising vond ik nog ok van die studio Spiders, maar Greedfall ging echt niet.
Waarschijnlijk heeft het een goed verhaal enz, maar combat is te belangrijk voor mij om daar over te kijken.
Uiteraard ieder z'n mening.
 
Awel, ik heb Elex ook geprobeerd en afgezet, Gothic en Risen ok, in die tijd vond ik die spellen meer dan ok, maar kweet het niet, sinds Souls wil ik meer. Steelrising vond ik nog ok van die studio Spiders, maar Greedfall ging echt niet.
Waarschijnlijk heeft het een goed verhaal enz, maar combat is te belangrijk voor mij om daar over te kijken.
Uiteraard ieder z'n mening.
Daar zit het verschil dan ook in. Ik geraak enkel gefrustreerd door games zoals souls. Eens iets opnieuw doen, geen probleem. Maar zodra het draait rond leer de juiste volgorde vanbuiten en 1 of 2 foutjes en het is game over dan bedank ik ervoor.
Vroeger toen ik een pak jonger was, zou ik die zelfkastijding nog wel eens uitproberen. Nu hell neen... daar spendeer ik mijn tijd niet meer aan.

Zodra iets geadverteerd wordt als soulslike gameplay dan vliegt het van mijn lijst dat ik het zou willen uitproberen.
 
Daar zit het verschil dan ook in. Ik geraak enkel gefrustreerd door games zoals souls. Eens iets opnieuw doen, geen probleem. Maar zodra het draait rond leer de juiste volgorde vanbuiten en 1 of 2 foutjes en het is game over dan bedank ik ervoor.
Vroeger toen ik een pak jonger was, zou ik die zelfkastijding nog wel eens uitproberen. Nu hell neen... daar spendeer ik mijn tijd niet meer aan.

Zodra iets geadverteerd wordt als soulslike gameplay dan vliegt het van mijn lijst dat ik het zou willen uitproberen.
Bij mij net omgekeerd, en ben ook al niet meer van de jongste, maar 't gaat hem niet puur om de moeilijkheid, de typische Soulscombat is zoveel meer dan enkel moeilijk om moeilijk te zijn. Er zijn er weinig die het kunnen nabootsen.
 
Ik vind Elden Ring nog cava, je kan andere dingen doen, gaan exploren, wanneer je ergens niet voorbij geraakt. Ondertussen ben je dan enkele levels hoger en is het ook wat gemakkelijker.
 
Terug
Bovenaan