New World

MMORPG PC New World

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
newword.png


release: 28 september 2021
genre: MMORPG
dev: Amazon Game Studios Orange County

De eerste grote game van Amazon.

Fate has summoned you to the shores of Aeternum, the Eternal Isle. Overcome the brutal legions of The Corrupted and draw battle lines with competing players in this land of danger and opportunity. In a land hell-bent on your destruction, what will you do to survive?

 
Laatst bewerkt:
Spel is opnieuw uitgesteld, naar 31/08/2021 dit keer.

 
Veel verschillende signalen. Sommigen vinden het er heel goed uitzien, anderen dan echt weer bagger en zeggen dat het dood is nog voor de release. Denk dat ik het toch een kans zal geven.
 
Veel verschillende signalen. Sommigen vinden het er heel goed uitzien, anderen dan echt weer bagger en zeggen dat het dood is nog voor de release. Denk dat ik het toch een kans zal geven.
Denk voor 40 euro is het wel het proberen waard. Het ziet er nu ook niet super goed uit, denk dat je er eerder voor moet zijn vooral pvp gericht, laatste jaar wel gefocused op pve contend.
 
Ik vind hem beter dan ik verwacht had, MAAR dit is misschien wel een MMO puur op de benaming maar verwacht geen wow of FFXIV achtig game.
Er zijn eigenlijk maar 2 doelen in het spel, PvP en/of crafting.
Als je mij na 2 dagen en 30 uren spelen vraagt bij welk spel dit het meeste aanleunt, dan moet ik zeggen "REND".
Het gevoel dat ik een beetje heb is dat ik een survival game aan spelen ben, met Faction version Faction.

"Rend" is misschien niet voor iedereen bekend maar dit spel is niet meer of minder dan dat + wat extra elementen die standaard ziijn in een mmo, zoals bijvoorbeeld een auction house.

Je kan ook maar 3 actieve combat skills gebruiken. (keuze via skill tree). Met daaraan passives gelinkt.

Maar dus net als in Rend is ook bij New world de basis van het spel 3 factions, die op dezelfde map zitten en een territorium inpakken, upgraden en defenden tegen mogelijkse invasions van de andere factions.
Je hebt de aanvallen die 24/24 gebeuren door jezelf pvp te flaggen.
En je hebt 50vs50 faction vs faction fights die op de agenda gezet worden en instanced gebeuren met de bedoeling iemand zijn gebied af te nemen.

Alle questen die je doet buiten de main quest, zijn ook allemaal Crafting en pvp gericht.
Het is niet dat je MOET aan PVP doen, maar uiteindelijk zijn al het materiaal dat je maakt en upgrade wel allemaal voor dat doel,
rechtsreeks of onrechtreeks.
Maar gelukkig maar, want het is net door de crafting/gathering dat ik dit spel leuk vind.

Er zijn nu ook 6 dungeons, na de negatieve feedback van vorig jaar dat er weinig content is/was.
Ik heb er nog maar eentje gezien, maar dat is totaal overbodig imo... wreed speciaal is het niet en totaal overbodig voor de rest van spel, want tis niet dat dit spel werkt op dungeon sets en dergelijke zoals in de tradionele mmo.
Is er voor de rest genoeg content? Bwaaa ja maar weeromal allemaal in het teken van pvp/upgraden/defenden territorium.
Je zit met andere woorden NOOIT zonder (PVE) quests maar het is altijd "open een koffer" of "dood x aantal pumas" of "haal 200 hout",
waarbij de resources dan gebruikt worden om te upgraden.

Ik ben voor 99% bezig geweest met gatheren en craften om de guild te voorzien van stuff om onze ingenomen stad te helpen verdedigen, en amuseer me daar rot mee maar na een maandje zou ik dit ook wel gezien hebben vrees ik.
En ik hoop voor New world dat het een lang bestaan zal hebben maar ik zie het niet gebeuren dat men jaren craft en gathered om op dagelijkse basis Factrion vs Faction te spelen op goedgevulde servers.

Je kan ook levellen puur op craften en zelfs door gewoon resources in te leveren via het city wallboard systeem.
Dus je kan letterlijk heel de dag aan zo een wallboard staan, resources ontvangen van andere spelers en inleveren voor upgrade punten voor het stadje terwijl je zelf ook level xp krijgt. Ik heb bekende streamers een hele dag niet anders weten doen dan zo levellen, en die waren na 2 dagen al level 45+ op die manier :eek:
(EDIT: Ik lees net dat ze dit aan het nerfen zijn in de maintenance)

Over de graphics word ook veel gezaagd, maar die zien er goed uit, punt andere lijn.
Het is geen cyberpunk maar de mensen die zeggen "lelijk" overdrijven imo.
Graphics hebben een beetje weg van ESO imo.
Wel veel probs met de nvidia 3xxxx reeks blijkbaar, dus hou je vast in de chat want 75% van de dag is het niet anders dan specs vergelijken in de ingame chats. Zucht... precies of 1 iemand staat een seconde stil bij wat een ander in die chat zet over zijn specs lol


Ik ben maand terug begonnen met de RU versie van Lost Ark ook, en daar ben ik erger hooked aan.
New world zal dan ook een maandje een tussendoortje zijn voor mij tot Lost Ark EU uitkomt, wellicht oktober.
 
Laatst bewerkt:
Merci voor je bericht. Als het PVP focused is laat ik deze aan de kant liggen. Niets voor mij. PVE ftw.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yurf
Ik denk dat er vooral ook een verkeerd Beeld komt van de top twitch streamers, beetje geld krijgen reclame maken en zeggen dat de next big thing is wanneer het niet zo is.
 
Had gehoopt op eindelijk een revolutie in de MMORPG's waar de tijd al tien jaar stil bleek te staan. Coole trailer en clips maar gameplay zelf toch wel teleurustellend, ziet er geen haar moderner uit. Dit is toch een genre dat dringend eens een grote stap mag nemen.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind persoonlijk dat veel mensen een slecht beeld krijgen door enkel naar streams te kijken. Het lijkt mij totaal niet interessant om ernaar te kijken. Eens je bezig bent is het een totaal andere (nieuwe?!) Wereld. Ik ben al een aantal jaar uit de mmo's gestapt, maar deze is de eerste die mij meteen een goede indrukt geeft, en mij goesting geeft om eraan te beginnen.
 
Effe gespeeld en... refund.
MMO met zeer weinig vlees aan. Uw quests bestaan uit ga daar 5 van dit doden, en daar 5 van dat doden. De 3 facties in het spel hebben niets uniek, ze zijn identiek aan elkaar enkel hun vlag en kleur zijn anders. Dungeons... tja whatever. Niets waard. Als ge graag rondloopt om simpele questjes uit te voeren die mijlen van elkaar liggen... moet je het zeker spelen. Geen lore, niet echt veel verhaal, etc...

Het grootste probleem zit hem in het gevechtssysteem. Beperkt tot 3 skills per wapen, twee wapens die ge kunt switchen. Weinig keus in uw actieve skills. Saaie combo's die zeer repetitief gaan worden en de animaties van die skills kunt ge niet annuleren waardoor alles heel stroef lijkt.
 
^ PoV van iemand die het garantie maar een uurtje of 2 gespeeld heeft en geen hol weet waar hij over praat... Soit.
 
^ PoV van iemand die het garantie maar een uurtje of 2 gespeeld heeft en geen hol weet waar hij over praat... Soit.
Ieder zij mening toch, zijn genoeg mensen die zeggen dat het zo en anderen niet. Ik laat het aan mij voorbij gaan ziet er leuk uit maar ik ben geen fan van pvp ik speel liever pve.
 
Inderdaad, smaken verschillen, gelukkig maar. Ik vind het ook allemaal vrij basic maar dat is nu net hetgene ik nodig heb. Ik start ook met weinig verwachtingen.
 
Een van de eerste mmorpgs die ik me totaal voorbij heb laten gaan .
Paar Streams gevolgd , toch veel filmpjes gezien op Youtube
Versta me niet verkeerd , ik pvp 80 % maar het zegt me op dit moment nog niet veel
ik wacht gewoon op AoC
Nu nog effe FFXIV ( pvp niet zo vet :p)
 
Was maar een download van 40gb dus dat viel mee. Als je al 100-120gb moet beginnen vrijmaken op je SSD om het eens te proberen zie ik er al wat meer tegenop maar 40gb is klein tegenwoordig.

Om 16:00 onze tijd zouden de servers opengaan. Ben benieuwd. Eerste dag is meestal een paar uurtjes in de wachtrij staan.
 
Terug
Bovenaan