Groep F (BELGIË, Canada, Marokko, Kroatië)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben het op zich wel eens met de rest van uw post, maar dat vetgedrukte kan je letterlijk toepassen op meerdere spelers. Batshuayi en Witsel om er maar twee te noemen, daar heb je werkelijk helemaal niets aan in balbezit, daar waar Hazard toch nog regelmatig meerdere verdedigers bezighoudt waardoor er ruimte zou moeten zijn voor de rest.

Wat mij betreft haal ik eerder Batshuayi en Witsel er dus uit tegen Kroatië dan Hazard.
Da's waar. Maar als ik moet kiezen tussen of Hazard laten staan, of Witsel laten staan, dan weet ik het wel. Beiden op de bank lukt alleen als we Martinez zijn kinderen ontvoeren.

Feit, als je maar 1 of 2 spelers mag wijzigen, dan krijgt Eden wrs ook van mij de voorkeur op Bats en Witsel :laugh:

Als je Eden toch moet laten staan, zou ik hem niet in de pocket zetten, maar eerder net achter de spits(en) in een vrije rol. Snelheid heeft hij niet meer, maar laat hem aanleggen van aan de carré of het penaltypunt...kan hij heel gevaarlijk zijn. Als Mozes niet meer naar de berg kan dribbelen, dan moet je Mozes maar aan de berg afzetten (waar hij de lift kan nemen, of hoe ging die uitdrukking?)

“Er zijn geen problemen in de ploeg. Na Marokko was er geen verhitte discussie."

Dus alles wat in de media kwam is gelogen en niet waar
2 zinnen later:

"We hoeven niet per se te weten te komen wie er gelekt heeft. Maar als we het toch weten, was het zijn laatste dag bij de Rode Duivels.”

Was het nu toch waar of niet waar Thibaut?!
Het kan nie alle2 tegelijk zijn hè

Het ding met Hazard is dat we ook nooit zijn rechtstreekse concurrent (Trossard) hebben mogen bewonderen op dezelfde positie van in het begin van een wedstrijd. Dus je kan dan wel zeggen 'Hazard doet het nog wel OK' maar als we nooit het alternatief te zien krijgen betekent dat toch niks.

Eden heeft misschien 2 à 3 keer geflitst op twee wedstrijden (waarbij er een soort van doelgevaar ontstond). En voor de rest niet hard genoeg gewerkt.

“Er zijn geen problemen in de ploeg. Na Marokko was er geen verhitte discussie."

Dus alles wat in de media kwam is gelogen en niet waar
2 zinnen later:

"We hoeven niet per se te weten te komen wie er gelekt heeft. Maar als we het toch weten, was het zijn laatste dag bij de Rode Duivels.”

Was het nu toch waar of niet waar Thibaut?!
Het kan nie alle2 tegelijk zijn hè

Poetin kan er nog wat van leren! Subiet valt er daar nog iemand van de trap in Qatar :unsure:

Da's waar. Maar als ik moet kiezen tussen of Hazard laten staan, of Witsel laten staan, dan weet ik het wel. Beiden op de bank lukt alleen als we Martinez zijn kinderen ontvoeren.
Aanlokkelijk.

Mopje he jongens. Ik denk dat ge jammer genoeg gelijk hebt, hij gaat ze er nooit allebei af laten.

Wat een absolute onzin. Als we die match tegen Japan 10 keer spelen, komen we nooit 10 keer 2-0 achter. Een fout van Vertonghen en een Lucky shot buiten de 16 besliste daar anders over. En ja, daarna hebben de geluk dat Vertonghen die bal erin kopt uit die positie, maar Japan was echt niet beter. Mensen kunnen toch een potje overdrijven.

Daarnaast is Martinez absoluut geen Wilmots 2.0 . Ja, een matige coach, maar nog altijd een groot verschil. Martinez heeft wel degelijk een tactiek, die misschien niet de juiste is, maar Wilmots deed niks op tactisch vlak. Laat staan de omkadering die professioneler is geworden. Ge kunt ook een coach slecht vinden zonder er zwart-wit verhaal van te maken he.
Ik vind je een sympathieke mens hé, maar qua mening over de Rode Duivels staan we eigenlijk lijnrecht tegenover elkaar. Dat we 9 op de 10 keer gaan verliezen tegen Japan is misschien wat overdreven, maar het feit dat ik het 50/50 schat ondanks het kwaliteitsverschil, zegt ook genoeg. En dat we ons na die 2-0 nog konden redden, dat was effectief puur chance. Wat ik wel ga zeggen, is dat als we 10 keer tegen Brazilië beginnen spelen, dat we 9 keer verloren waren. Dat mag ook wel eens gezegd worden, maar soit.

Die omkadering kan me eigenlijk ook gestolen worden. Daar kunnen ze evengoed iemand anders voor aannemen. Martinez is coach first and foremost, en daar zie ik niks van.

We hebben in 6 toernooien onder Martinez, behoudens een nieuw mirakel, met dit elftal niks bereikt, en nu is de nationale ploeg al op sterven na dood. Dat het in 2022 al zo dramatisch zou gesteld geweest zijn met de Duivels, had zelfs ik niet zien aankomen, en ik ben al jaren heel negatief over deze ploeg. Dus ik snap eigenlijk niet goed waar je precies naartoe wilt, want ik zie je altijd wel lacherig doen over negatieve posts over Martinez en KDB etc (4 jaar geleden was dat ook al zo), maar vier jaar later kan ik wel gewoon naar de feiten refereren: namelijk dat we niks bereikt zijn en de hele wereldpers ons de verloren gouden generatie noemt. Met de kern die we hadden, kon dit eigenlijk niet dramatischer gelopen zijn. Je doet precies alsof dat allemaal onvermijdelijk was. Al jaren kom je af met verzachtende omstandigheden, en beweer je dat ik en anderen overdrijven... Maar de feiten zijn dat het ieder jaar erger en erger wordt, en dat deze ploeg verder en verder de dieperik werd ingesleurd, zonder enig toekomstplan. Maar ja, blijkbaar is de omkadering wel fantastisch en is het nog altijd allemaal niet zo zwartwit, sure.

Is Martinez te vergelijken met Wilmots? Nee, tuurlijk is er een verschil, maar uiteindelijk mag je Martinez toch probleemloos Wilmots 2.0 noemen. De manier waarop we eruit vlogen tegen Frankrijk in 2018, vond ik even hemeltergend als de manier waarop we eruit vlogen tegen Argentinië. Geen tactiek is erg, maar volledig in de val lopen van de tegenstander is minstens even erg. Wilmots had dan nog de verdienste dat we het WK haalden voor het eerst in 12 jaar in een lastige poule met een uitzege op Kroatië, met een jonge, onbezonnen ploeg. Martinez had het voordeel dat hij met veel meer ervaren spelers kon werken, en toch zie ik bitter weinig tactisch beterschap hoor. In de pan gehakt worden door Marokko had Wilmots ook gekund.

Laatst bewerkt:
Ik vind je een sympathieke mens hé, maar qua mening over de Rode Duivels staan we eigenlijk lijnrecht tegenover elkaar. Dat we 9 op de 10 keer gaan verliezen tegen Japan is misschien wat overdreven, maar het feit dat ik het 50/50 schat ondanks het kwaliteitsverschil, zegt ook genoeg. En dat we ons na die 2-0 nog konden redden, dat was effectief puur chance. Wat ik wel ga zeggen, is dat als we 10 keer tegen Brazilië beginnen spelen, dat we 9 keer verloren waren. Dat mag ook wel eens gezegd worden, maar soit.
Maar hoe kom je op die 50/50? Ik had op dat moment totaal niet het gevoel dat we in moeilijkheden gingen komen (tot de 2-0 weliswaar). Die mannen hadden 4 keer op goal getrapt, waarvan er 2 binnen gingen. Wij deden dat 8 keer. En daar zat dus nog de paal bij. Zij hadden 11 schoten, wij 24. Wij hadden 10 corners, zij 6. Ik begrijp met de beste wil van de wereld niet hoe je aan die 50/50 komt.

Over Brazilië ben ik het helemaal met je eens, maar dat is geen schande. Brazilië was een betere ploeg met nog een wraakgevoel van de blamage in eigen land. Geen schande om daar met wat geluk te gaan winnen. Los daarvan hebben we het goed gedaan tegen Brazilië. Of daar geluk mee gemoeid was of niet.

Heb jij trouwens al eens een ploeg gezien die geen geluk had op weg naar de finale? Even uit het hoofd: Italië - Oostenrijk ('21), Duitsland - Argentinië ('14), Frankrijk - Argentinië ('18) bijvoorbeeld al.
We hebben in 6 toernooien onder Martinez, behoudens een nieuw mirakel, met dit elftal niks bereikt, en nu is de nationale ploeg al op sterven na dood. Dat het in 2022 al zo dramatisch zou gesteld geweest zijn met de Duivels, had zelfs ik niet zien aankomen, en ik ben al jaren heel negatief over deze ploeg. Dus ik snap eigenlijk niet goed waar je precies naartoe wilt, want ik zie je altijd wel lacherig doen over negatieve posts over Martinez en KDB etc (4 jaar geleden was dat ook al zo), maar vier jaar later kan ik wel gewoon naar de feiten refereren: namelijk dat we niks bereikt zijn en de hele wereldpers ons de verloren gouden generatie noemt. Met de kern die we hadden, kon dit eigenlijk niet dramatischer gelopen zijn. Je doet precies alsof dat allemaal onvermijdelijk was. Al jaren kom je af met verzachtende omstandigheden, en beweer je dat ik en anderen overdrijven... Maar de feiten zijn dat het ieder jaar erger en erger wordt, en dat deze ploeg verder en verder de dieperik werd ingesleurd, zonder enig toekomstplan. Maar ja, blijkbaar is de omkadering wel fantastisch en is het nog altijd allemaal niet zo zwartwit, sure.
Ik vind je uitspraken over KDB behoorlijk lachwekkend ja. Daar ga ik niet over liegen. Dat die in jouw ogen irritant kan zijn of weet ik veel, prima, maar ik vind dat je enorm overdrijft in het zogezegd verzieken. Alsof wij nog maar iets weten hoe het in de kleedkamer aan toe gaat.

Over Martinez gaat het mij vooral over 2018. Daar heeft hij weinig tot niks fout gedaan. En grote kans dankzij de kwaliteit in de ploeg en niet door zijn tactische kwaliteiten, maar het is belachelijk om hem na zo'n tornooi eruit te zwieren. Na het EK, prima, daar had hij moeten vertrekken.

Ik heb vooral het gevoel dat je de term "gouden generatie" verkeerd inschat. Dit is één van de beste, zoniet de beste, Belgische generatie en niet ter wereld. Frankrijk en Brazilië hadden gewoon een betere kern. We konden meedoen voor de titel en dat hebben we ook gedaan in 2018. Er is geen enkele zekerheid dat we die gingen winnen. Ik verdedig trouwens terecht alleen die prestatie van 2018 en niet Martinez zijn heel verblijf.

Trouwens, is dat die wereldpers die ook lyrisch was na het WK 2018 over onze RD?
Is Martinez te vergelijken met Wilmots? Nee, tuurlijk is er een verschil, maar uiteindelijk mag je Martinez toch probleemloos Wilmots 2.0 noemen. De manier waarop we eruit vlogen tegen Frankrijk in 2018, vond ik even hemeltergend als de manier waarop we eruit vlogen tegen Argentinië. Geen tactiek is erg, maar volledig in de val lopen van de tegenstander is minstens even erg. Wilmots had dan nog de verdienste dat we het WK haalden voor het eerst in 12 jaar in een lastige poule met een uitzege op Kroatië, met een jonge, onbezonnen ploeg. Martinez had het voordeel dat hij met veel meer ervaren spelers kon werken, en toch zie ik bitter weinig tactisch beterschap hoor. In de pan gehakt worden door Marokko had Wilmots ook gekund.
Tegen Argentinië waren we kansloos van minuut 1 tot de laatste. Tegen Frankrijk hebben we onze kansjes gehad tot de goal. Moest Alderweireld zijn trap erin zijn gegaan, waren we gewoon doorgegaan. En ja, nu was Frankrijk dat via een corner. Precies alsof het exacte wetenschap is om een wedstrijd te doen kantelen. Frankrijk was dat hele tornooi al saai, berekend en vooral ijzersterk. Dat hebben ze goed uitgespeeld tegen ons, nadat ze voor kwamen. Dit is echt niks nieuws dat dit soort matchen kunnen gebeuren. Dus neen, Martinez en Wilmots kun je niet in 1 adem noemen. Ik zie Wilmots Lukaku niet laten uitzakken naar rechts om ruimte te creëren voor de KDB tegen Brazilië.

En neen, Martinez is geen geweldige coach, dat is duidelijk. Dat wil ik zeker niet beweren. En ja, na het EK had hij moeten vertrekken, maar je mag ook wel realistische verwachtingen hebben. En daarmee bedoel ik dat we nooit de beste kern hebben gehad van de wereld en dat we ook geen topcoach kunnen betalen of lokken. Dat kunnen de grote landen zelfs als niet, tenzij ze uit eigen land komen.

Ik vind gewoon dat bij u het glas alleen maar halfleeg is. Bij mij zal hij wel te halfvol zijn zeker?

@Fusion Ik denk dat ik in uw post misschien wel 6 à 7 uitspraken vind waar ik totaal niet met akkoord ben en nog een paar waar voor mij wel wat nuance ontbreekt.

Vooral Wilcao een sympathieke mens noemen vind ik er echt los over gaan. :smurf:

Desondanks volg ik Wilcao toch quasi volledig in zijn betoog en u amper tot niet tbh.

Wat betreft Martinez heeft hij wel gewoon quasi 100% gelijk imo. Ik kan mij werkelijk geen enkele wedstrijd voor de geest halen waar ik zijn hand heb gezien. In die derde plaats op het WK 2018 heeft hij in mijn ogen ook amper een aandeel, wij worden daar in de eerste plaats derdes omdat wij een fantastische kern hadden. En dan hadden we er evengoed tegen Japan al kunnen uitliggen want dat was tot de 0-2 ook gewoon een gepruts tot en met.

Niks tegen de persoon Roberto, maar met een betere trainer hadden wij gewoon veel meer kunnen bereiken. Nu het is wel zo dat er maar weinig landen zijn met echt topcoaches aan het roer. Frankrijk is cru gezegd eigenlijk ook wereldkampioen geworden ondanks Deschamps en niet dankzij, want laten we eerlijk zijn met zo'n spelersmateriaal zo'n erbarmelijk voetbal brengen is schandalig. Engeland imo hetzelfde liedje. HF en Finale gehaald op de voorbije twee toernooien terwijl ik Southgate toch ook niet bepaald hoog inschat op tactisch vlak.

Wat betreft Martinez heeft hij wel gewoon quasi 100% gelijk imo. Ik kan mij werkelijk geen enkele wedstrijd voor de geest halen waar ik zijn hand heb gezien. In die derde plaats op het WK 2018 heeft hij in mijn ogen ook amper een aandeel, wij worden daar in de eerste plaats derdes omdat wij een fantastische kern hadden. En dan hadden we er evengoed tegen Japan al kunnen uitliggen want dat was tot de 0-2 ook gewoon een gepruts tot en met.
Brazilië-België was toch gewoon super goed gedaan van Martinez, die derde plaats is echt wel een deftige prestatie die zeker ook aan hem te danken was.

Het ek en dit wk lijken teleurstellend te worden, maar wk 2018 moet je echt niet van Martinez gaan afnemen.

Brazilië-België was toch gewoon super goed gedaan van Martinez, die derde plaats is echt wel een deftige prestatie die zeker ook aan hem te danken was.

Het ek en dit wk lijken teleurstellend te worden, maar wk 2018 moet je echt niet van Martinez gaan afnemen.
1 match tegen Brazilië waarin Hazard boven zich uit steeg en Courtois doelman van het toernooi werd. Dat schrijf ik niet op het conto van Martinez.

Tegen Japan had hij er net zogoed al kunnen uitliggen dat scheelde geen haar 0-2 bij rust en lucky goal van Vertongen gecombineerd met naïeve Japanezen.

Waardeloze trainer.

1 match tegen Brazilië waarin Hazard boven zich uit steeg en Courtois doelman van het toernooi werd. Dat schrijf ik niet op het conto van Martinez.

Tegen Japan had hij er net zogoed al kunnen uitliggen dat scheelde geen haar 0-2 bij rust en lucky goal van Vertongen gecombineerd met naïeve Japanezen.

Waardeloze trainer.
En met de VAR was die fout van Kompany gewoon penalty natuurlijk

Ik wil allesbehalve Martinez verdedigen maar in 2018 ploetert hij toch wat strategie bij elkaar. Tegen Brazilië Lukaku die dieper zakt en naar rechts duikt (puur gepikt van wat hij toen bij Manchester United deed maar bon) En tegen Frankrijk die poging tot balvast middenveld met de dikke pech dat Dembélé toen ineens besloot om zo onbalvast te zijn. (Ik neem Mousa niets kwalijk.)

Jullie hebben zeker geen ongelijk. Ik breng gewoon een minuscuul beetje devil's advocate.

Ik zie doorheen de jaren elk land hun beurt wel vinden om grandioos te falen, nu is het aan ons. Geen slecht moment denk ik, met zoveel potentieel vlak om de hoek.

Hoe we in godsnaam aan een echte capabele coach gaan geraken dat is pas echt de miserie.

Hoop toch nog altijd dat ze donderdag gewoon verliezen, blijkbaar totaal niks aan de hand en als die donderdag winnen en de volgende ronde stunten, dan is Martinez weer een held en zijn we nog niet van die kemel af.

Laatst bewerkt:

Niks tegen de persoon Roberto, maar met een betere trainer hadden wij gewoon veel meer kunnen bereiken. Nu het is wel zo dat er maar weinig landen zijn met echt topcoaches aan het roer. Frankrijk is cru gezegd eigenlijk ook wereldkampioen geworden ondanks Deschamps en niet dankzij, want laten we eerlijk zijn met zo'n spelersmateriaal zo'n erbarmelijk voetbal brengen is schandalig. Engeland imo hetzelfde liedje. HF en Finale gehaald op de voorbije twee toernooien terwijl ik Southgate toch ook niet bepaald hoog inschat op tactisch vlak.
Kunt ge mij eens uitleggen wat de hand van Martinez is? Want dat is zo een vage stelling dat het eigenlijk niks zegt.

Ik heb in mijn betoog ook gezegd dat de kwaliteit van de spelers waarschijnlijk de grootste reden waren van het succes in 2018, maar Martinez heeft daar gewoon weinig tot niks fout gedaan. Het zou compleet absurd zijn om hem na dat tornooi eruit te zwieren. We kwamen trouwens niet achter tegen Japan door de tactische blunders, maar eerder individuele blunders op het veld. Daar had de coach geen verantwoordelijkheid in. Tegen Frankrijk riep iedereen op Dembélé en die begon aan de match. Helaas speelde die de slechtste match ooit voor de RD.

Met uw laatste stukje zijn we het beiden eens. En dat is zeker geen verdediging dat Martinez nu nog bondscoach is. Na het EK moest het klaar zijn geweest, maar de illusie dat we een coach gaan/gingen krijgen die bij de top van de wereld hoort, is onbestaande.

Haha, in dat interview gisteren met Courtois: 'Martinez houdt echt wel rekening met de mening van de spelers. Er zijn andere coaches die helemaal geen inspraak dulden.'

Subtiele verwijzing naar Wilmots? :p

Waardeloze trainer.
Dat is niet ook niet eerlijk, als het goed is schrijf je het aan de spelers toe en als het slecht is aan de coach. Zo kan je iedereen afkraken.

Martinez zijn tijd is gepasseerd maar in '18 heeft hij het gewoon goed gedaan.

Ik ben akkoord dat Martinez het veel beter kan/moet doen, maar ik ben ook van mening dat de media/voetballeken/marketingboys/... van deze ploeg de beste ploeg ter wereld maken. Als je kijkt naar de ploegen die landen als Frankrijk/Spanje/Duitsland/Brazilië jaar na jaar kunnen opstellen (en bvb. zoals Frankrijk op mooie bank kunnen rekenen), zijn we niet alleen op de wereld met een fantastisch elftal.

Hoop toch nog altijd dat ze donderdag gewoon verliezen, blijkbaar totaal niks aan de hand en als die donderdag winnen en de volgende ronde stunten, dan is Martinez weer een held en zijn we nog niet van die kemel af.

Geen zorgen, wij winnen echt niet van Kroatie met onze ploeg momenteel.
De enige manier waarop we kunnen winnen, is als Martinez zijn favorieten afvalt en dat gaat niet gebeuren. En als het wel gebeurt, bon dan is er licht aan het einde van de tunnel en is er zelfs hoop met Martinez.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan