Maar Radja heeft imo nooit écht een kans gehad om zich in te werken op dat middenveld. Beetje wat we nu ook zien met verschillende spelers. Mogen af en toe opdraven, maar krijgen nooit echt het vertrouwen om meerdere matchen te starten en worden bij de minste fout afgerekend terwijl de vaste waarden de stenen uit de grond mogen zuigen maar toch altijd blijven staan.
Witsel - Dembele werkte niet. Beiden goeie spelers, en ik was echt fan van Dembele, maar die combinatie pakte totaal niet. Ja, je had twee zeer balvaste spelers op het middenveld dan. Maar ook twee spelers die de boel enorm vertragen. Witsel die te veel temporiseert naar beneden en de veilige bal speelt, Dembele die getrouwd was met de bal en daardoor te lang aan de bal bleef voordat de pas verstuurd werd. En in balverlies geen van beiden de grote balveroveraars. Ik weet dat ik toen heel vaak pleitte om eens een middenveld Dembele - Nainggolan een deftige kans te geven. Of minstens Witsel - Nainggolan.
Witsel - Fellaini was allicht het meest evenwichtige middenveld waarmee we gespeeld hebben, maar ook dan misten we eigenlijk een stukje creativiteit op het middenveld. Ik heb het al vaak gezegd, maar imo is ons middenveld al heel de gouden generatie de verdoken achilleshiel geweest van onze ploeg. Er zat daar altijd iets niet helemaal juist.
Vandaar dat ik denk dat zeker nu de beste balans voor deze ploeg te vinden is door met een echte defensieve middenvelder te spelen. Dus met drie middenvelders met de punt naar de defensie toe.