Groep F (BELGIË, Canada, Marokko, Kroatië)

Status
Niet open voor verdere reacties.
In een 1-op-1 of op een persconferentie gaat het er inderdaad altijd wel braaf aan toe hier in België. Anders dan in Nederland toch.

In de podcasts op sporza hoor je van PVDB, Filip Joos, ... wel kritische noten. Ook aan tafel op Sporza. Alleen zijn Belgen over het algemeen wel iets zachter in hun bewoordingen. Nederlanders daarentegen schuwen de hardere taal niet.

Laatst bewerkt:
Ge weet natuurlijk ook helemaal niet hoe Martinez binnen de kleedkamer is. Veel trainers zetten een muur op naar de buitenwereld. Verdedigen hen altijd. Waardoor spelers een trainer dan vaak ook gaan appreciëren en er meer voor willen doen. Zo'n strategie om spelers wakker te schudden via de krantenartikels werkt ook niet altijd.

Ik zou daar allemaal niet te veel belang aan hechten. Het gaat er vooral om wat een trainer op het veld kan ineensteken en dat is het enige waar je als supporter echt naar kan kijken. Daar valt uiteraard ook al genoeg over te zeggen.

Je kan eerlijk en kritisch zijn tegenover de buitenwereld zonder je spelers af te vallen of af te kraken natuurlijk. Het probleem is vooral dat hij eigenlijk staalhard staat te liegen voor de camera, en of dat uiteindelijk beter is voor de spelersgroep durf ik te betwijfelen.

Belfische pers is altijd veel te braaf, inderdaad omdat ze schrik hebben anders niks meer te krijgen. Halve Belgische ploeg en staff had intussen al volledig afgekraakt moeten zijn. Witsel en Meunier hadden van de miserie al op vliegtuig moeten zitten.

Ge moet geen medelijden hebben met underperformers en low potential spelers. Die verdienen genoeg.

Ik had het specifiek over zijn RD-analyse:

"Maar mijn God, wat was het slecht tegen Marokko. Geen enkele speler is me in positieve zin opgevallen. De meest negatieve was Axel Witsel… Zoals hij in de slotfase van de wedstrijd, toen België moest komen, begon te pingelen zonder enige rugdekking terwijl hij opgejaagd werd door twee spelers van Marokko... Per toeval kreeg hij nog een vrije trap mee die er helemaal geen was. Neen, deze Axel Witsel is einde verhaal, die moet je nooit meer selecteren, zoals je veel Belgen nooit meer moet selecteren. Deze gouden generatie heeft het geweldig gedaan, al hebben ze geen prijs gewonnen – in die zin lijken ze op Nederland –, maar je moet nu een nieuw elftal bouwen en die coach een schop onder zijn kont geven.”
Gevraagd naar hoeveel kans de Belgen maken tegen Kroatië is Driessen duidelijk: “Nou, je hebt altijd een kans. Dus 1 procent.”
Driessen is ook kritisch voor de eigen Nederlandse nationale ploeg, waarvan hij vindt dat ze veel te behoudend speelt. “De wedstrijd tegen Qatar was een parodie op het Nederlands voetbal. Echt schandalig. Ik viel bijna in slaap. Mijn collega die het verslag maakte, titelde: slaapwandelend naar de achtste finales. Dit biedt geen enkele houvast.”
Ah op die manier. Ja, een klok die kapot is, staat ook 2 keer per dag juist, zullen we maar zeggen :unsure:

Ik had het specifiek over zijn RD-analyse:

"Maar mijn God, wat was het slecht tegen Marokko. Geen enkele speler is me in positieve zin opgevallen. De meest negatieve was Axel Witsel… Zoals hij in de slotfase van de wedstrijd, toen België moest komen, begon te pingelen zonder enige rugdekking terwijl hij opgejaagd werd door twee spelers van Marokko... Per toeval kreeg hij nog een vrije trap mee die er helemaal geen was. Neen, deze Axel Witsel is einde verhaal, die moet je nooit meer selecteren, zoals je veel Belgen nooit meer moet selecteren. Deze gouden generatie heeft het geweldig gedaan, al hebben ze geen prijs gewonnen – in die zin lijken ze op Nederland –, maar je moet nu een nieuw elftal bouwen en die coach een schop onder zijn kont geven.”
Gevraagd naar hoeveel kans de Belgen maken tegen Kroatië is Driessen duidelijk: “Nou, je hebt altijd een kans. Dus 1 procent.”
Driessen is ook kritisch voor de eigen Nederlandse nationale ploeg, waarvan hij vindt dat ze veel te behoudend speelt. “De wedstrijd tegen Qatar was een parodie op het Nederlands voetbal. Echt schandalig. Ik viel bijna in slaap. Mijn collega die het verslag maakte, titelde: slaapwandelend naar de achtste finales. Dit biedt geen enkele houvast.”

Valentijn Driessen zit er vaak volledig naast met zijn voorspellingen. Duimen maar dus :p

Ik lees op de Standaard
Zesentwintig Rode Duivels trainen deze namiddag een laatste keer voor de wedstrijd tegen Kroatië. Eden Hazard en Kevin De Bruyne doen opnieuw mee met de groep en zouden in principe fit moeten raken voor Kroatië. Dinsdag trainden beiden nog apart. Hazard ondervond last van een trap, De Bruyne kampte met stijfheid.

Eigenlijk hebben we het nog niet gehad over de vraag of KDB misschien last begint te krijgen van zijn leeftijd.
Bij Man City zie je dit seizoen dat hij niet alle wedstrijden speelt. Hij wordt vaak gespaard door Guardiola in het weekend om hem dan bv. voor een CL match in te zetten.
In dat interview met The Guardian heeft hij het ook over hoe hij nu trager recupereert na wedstrijden in vergelijking met vroeger.

Misschien toch niet onderschatten dat dat een rol kan spelen als hij om de 4 dagen een volledige wedstrijd moet spelen? :unsure:

Belfische pers is altijd veel te braaf, inderdaad omdat ze schrik hebben anders niks meer te krijgen. Halve Belgische ploeg en staff had intussen al volledig afgekraakt moeten zijn. Witsel en Meunier hadden van de miserie al op vliegtuig moeten zitten.

Ge moet geen medelijden hebben met underperformers en low potential spelers. Die verdienen genoeg.
Ergens wel logisch dat ze nog niet meteen enorm kritisch zijn: we kunnen ons nog steeds kwalificeren, en dat doel is nog altijd heilig. Moesten we er morgen uitliggen mogen de remmen gerust los.

Ergens wel logisch dat ze nog niet meteen enorm kritisch zijn: we kunnen ons nog steeds kwalificeren, en dat doel is nog altijd heilig. Moesten we er morgen uitliggen mogen de remmen gerust los.

Haha wat een shit storm wordt dat als we er morgen uit liggen :rofl:

Ik heb er zo weinig zin in dat ik misschien niet eens ga kijken (ook omdat het om 16u op een werkdag is)
Gewoon samenvatting achteraf - korte pijn :unsure:

Alhoewel, misschien mis ik dan de herrijzenis van Eden Hazard en de tweede adem van Witsel... :hurrr:

Ik werk tot 17:00
Ik zet de livestream op op het tweede scherm ofzo. En als ze dan al achterstaan tegen de half time kijk ik niet meer verder. Stel dat ze dan tegen alle verwachtingen in toch goed spelen dan blijf ik wat langer op het werk.

Alhoewel, misschien mis ik dan de herrijzenis van Eden Hazard en de tweede adem van Witsel... :hurrr:

Zijn 2e adem? Wanneer had die dan zijn eerste? :oi22:

Maar echt ik ken niemand die ooit fan was van die gast, wat al die bondscoaches daar keer op keer in zagen begrijp ik niet. Hier op het forum zitten wel al zeker 10 jaar te klagen dat Witsel te traag en te lateral speelt.

Maar echt ik ken niemand die ooit fan was van die gast, wat al die bondscoaches daar keer op keer in zagen begrijp ik niet. Hier op het forum zitten wel al zeker 10 jaar te klagen dat Witsel te traag en te lateral speelt.

In een systeem met 2 centrale verdedigers en Witsel als enige defensieve middenvelder: dat kon vroeger in principe wel. Met dan daarvoor dus 2 meer aanvallend ingestelde middenvelders (4-1-2-3).

Maar zelfs daarvoor is hij nu te traag op dit niveau.
En in die 3-4-3 past hij sowieso niet.

Ik heb hem nog altijd niet die gemiste penalty tegen Turkije vergeven waardoor we de barrages voor EK2012 missen (ja ik weet het, we spelen twee maanden later gelijk tegen godbetert Azerbeidjan).

Ik heb hem nog altijd niet die gemiste penalty tegen Turkije vergeven waardoor we de barrages voor EK2012 missen (ja ik weet het, we spelen twee maanden later gelijk tegen godbetert Azerbeidjan).

Zelfs ondanks dat gelijkspel tegen Azerbeidjan, zouden we mits winst tegen Turkije geplaatst zijn geweest...
Maar goed, winst tegen Azerbeidjan en Oostenrijk had hetzelfde opgeleverd.

Hebben ze die bal al terug gevonden? We worden oud dat dat al zolang geleden is :s

Morgen kan wel eens heel grappig worden bij ons op het werk.
Voor het WK begon werd het al aangekondigd dat iedereen om 16u mocht stoppen en dat we de match samen gingen bekijken op groot scherm in de cafetaria. Er gingen zelfs frietjes zijn en het ging 1 groot feest worden...

Benieuwd wie er nog gaat zijn en hoe de sfeer is :D

2 weken geleden -> Ja de Belgen kunnen best 2de worden ipv groepswinnaar om ploeg X of Y te vermijden.
Nu -> Winnen of naar huis.

Blijft toch een speciale sport :unsure:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan