Goed ja, dit is gewoon herhaling van discussies van 4 jaar geleden. Maar dat 'lastig geval' werd steeds enorm geminimaliseerd tot zelfs tegengesproken door ploegmaats en zijn clubtrainers.Ook in 2018 stond Naingolan al bekend als een lastig geval hoor. Ik wil Martinez veel kwalijk nemen maar dit toch niet. Tot en met het WK vond ik eigenlijk niet zoveel aan te merken op Martinez.
Niet vergeten de Gouden Generatie gaat over de beste generatie die Belgie ooit heeft gekend. Niet de beste generatie die wereld ooit heeft gekend. Frankrijk en Brazilie zijn/waren echt niet minder dan onze rode duivels.
Dat je anno 2022 denkt dat Mertens een supersub is de man is die een match gaat doen kantelen dat mag wel volledig op het conto van Martinez worden geschreven.
Trouwens waarom is het de taak van een coach om met moeilijke karakters om te gaan? Waarom is het niet gewoon de taak van een volwassen prof om niet moeilijk te doen en zich gewoon te gedragen? Coaches zijn toch geen kleuterjuffen?
Op dat moment was het probleem dat Nainggolan er geen professionele levensstijl op na hield (roken, alcohol), niet dat hij moeilijk deed in de kleedkamer. Mijn redenering toen, en eigenlijk ook nu, is dat zeker voor een nationale ploeg dat gewoon onbelangrijk is als die speler verder gewoon de beste op zijn positie is voor je ploeg. Als clubtrainer zou ik daar wel een stuk zwaarder aan tillen.
Laatst bewerkt: