20kg cocaïne in ouderlijke woning voorzitter Vlaamse Jeugdraad

Hoezo? Ik vraag het toch letterlijk: ik ben benieuwd of dat nog altijd zo is. Slaat die 'spijtig' niet eerder op de mensen die eerst zulke dingen schreven en nu verongelijkt doen omdat erop wordt gewezen? Ik zou niet weten hoe ik dat op een andere manier moet aankaarten, hoor.


"Het zonlicht kun je natuurlijk altijd ontkennen", schreef je toch... het is geen toevallige vondst, dus je impliceert wel héél duidelijk schuld of medeweten van die man. Zeker omdat het een reactie was op "dan weet ge toch van iets".

Dus nee, je wordt niet getagd omdat je schreef dat een vondst tijdens een huiszoeking geen toeval is. Je wordt getagd omdat je duidelijk aangaf, net als verschillende andere posters, dat het naïef was om te denken dat die jongen van niks wist. Terwijl dat dus wel gewoon het geval lijkt te zijn. Dat er niks hoefde afgewacht te worden ivm schuld of medeweten, dat dat zo duidelijk was als het zonlicht zelf.

Er loopt een drugsonderzoek en in functie daarvan gebeurt een huiszoeking en wordt er drugs gevonden -> dit is dus geen toeval vondst.
Dat je het zonlicht niet kan ontkennen, verwijst dus naar het bovenstaande drugsonderzoek en de daaruitvolgende huiszoeking. Bovendien staat mijn post op zichzelf en reageer/citeer ik helemaal "dan weet ge toch van iets" niet zoals jij zegt.

Ik impliceer niet, Jij INTERPRETEERT en haalt één zin uit het geheel.
 
Er loopt een drugsonderzoek en in functie daarvan gebeurt een huiszoeking en wordt er drugs gevonden -> dit is dus geen toeval vondst.
Dat je het zonlicht niet kan ontkennen, verwijst dus naar het bovenstaande drugsonderzoek en de daaruitvolgende huiszoeking. Bovendien staat mijn post op zichzelf en reageer/citeer ik helemaal "dan weet ge toch van iets" niet zoals jij zegt.

Ik impliceer niet, Jij INTERPRETEERT en haalt één zin uit het geheel.
Mja, dan snap ik die zin echt niet, net zoals de eerste keer, toen ik je letterlijk vroeg: zonlicht ontkennen is dan toch dat hij er iets mee te maken heeft, toch?

Aangezien daar nooit reactie op gekomen is, nam ik aan dat het inderdaad dat wel was. Want wat wordt anders ontkend? Dat er cocaïne lag werd toch nooit ontkend door iemand hier? Dat er een huiszoeking was ook niet? Welk zonlicht werd er ontkend?
 
Ik heb er nochtans naar gelinkt, het is je eerste post. "Daar is meer aan de hand, dat voel je zo." en dan een insinuatie naar het postenpakken of zo van zijn functie ("voorzitter van Jeugdraad, waar slaat dat op). Hier zeg je toch echt wel letterlijk dat 20kg cocaïne in het huis van zijn ouders alleen maar kan betekenen dat er meer aan de hand is.

Net zoals de eerste keer dat ik je citeerde, alleen vond je het toen nog geen schabouwelijk niveau, maar hield je voet bij stuk. Nu het echter niet juist blijkt te zijn, ben ik het plots geweest met mijn niveau, en niet jij met een overhaaste conclusie. Oké.

Edit: Het ontgaat je volledig waarom ik jouw naam noem en dan dingen zeg als "het was onmogelijk dat hier niet meer aan de hand was". Terwijl jouw post dus was "hier is duidelijk meer aan de hand". Dat is toch niet zo'n sprong?
Maar wat wat? Dit is toch een zeer sterk staaltje woorden in mond leggen en iets een eigen invulling geven omdat het u goed uitkomt.

De initiële teneur was vooral rond de heer Bachrouri gericht. Mijn reactie daarop was gewoon dat 20kg in een sportzak echt niet zot veel of heel groot is.
En ik zei dat er gewoon meer aan de hand was dan dat er in de eerste berichten op aangestuurd werd. En dat blijkt ook nu gewoon zo te zijn, er was meer aan de hand want het was blijkbaar een nonkel.
Mijn tweede post begin ik trouwens met te zeggen dat het onderzoek moet afgewacht worden.
En zeker toen al heel snel bleek dat hij zelf niet eens op dat adres woonde en het dus gewoon bij zijn moeder was. En hij er gewoon in de verste verte niks mee te zien had.

Dat ik het gegeven van voorzitter jeugdraad in vraag stel dat staat trouwens los van heel deze kwestie.
Ik doe daar geen afbreuk mee. Ik durf het gewoon in vraag te stellen.
 
Maar wat wat? Dit is toch een zeer sterk staaltje woorden in mond leggen en iets een eigen invulling geven omdat het u goed uitkomt.

De initiële teneur was vooral rond de heer Bachrouri gericht. Mijn reactie daarop was gewoon dat 20kg in een sportzak echt niet zot veel of heel groot is.
En ik zei dat er gewoon meer aan de hand was dan dat er in de eerste berichten op aangestuurd werd. En dat blijkt ook nu gewoon zo te zijn, er was meer aan de hand want het was blijkbaar een nonkel.
Mijn tweede post begin ik trouwens met te zeggen dat het onderzoek moet afgewacht worden.
En zeker toen al heel snel bleek dat hij zelf niet eens op dat adres woonde en het dus gewoon bij zijn moeder was. En hij er gewoon in de verste verte niks mee te zien had.

Dat ik het gegeven van voorzitter jeugdraad in vraag stel dat staat trouwens los van heel deze kwestie.
Ik doe daar geen afbreuk mee. Ik durf het gewoon in vraag te stellen.
Oké, maar er wàs niet meer aan de hand. Terwijl je toen zei dat dat "duidelijk" wel moest zijn.
Het was altijd: 20kg coke gevonden in ouderlijk huis van die jongen. Toen werd er snel geoordeeld, en nu blijkt dat dus veel té snel geweest te zijn.
 
Denk dat je een behoorlijk slechte dealer zou zijn 😜
Geen idee waarom. Maar mijn vrouw zou wel een belabberde medeplichtige zijn als de politie in ons huis een kluis en valies met daarin 20 kilo coke vindt en zij niet zou doen alsof ze van niets wist.
 
Oké, maar er wàs niet meer aan de hand. Terwijl je toen zei dat dat "duidelijk" wel moest zijn.
Het was altijd: 20kg coke gevonden in ouderlijk huis van die jongen. Toen werd er snel geoordeeld, en nu blijkt dat dus veel té snel geweest te zijn.
Het enige wat ik zie dat er aan de hand is dat is dat jij hier posts van weken geleden naar boven haalt en deze uit de context trekt, uw eigen interpretatie aan geeft en dit brengt als een “ik zal ze nu eens op hun plek zetten”.
Je daarna gewoon een duidelijk weerwoord krijgt van de personen in kwestie met het gegeven dat je het volledig uit de context trekt en er uw eigen interpretatie aan geeft. En dat dit eigenlijk een vrij schabouwelijke actie is en dat andere leden dit ook gewoon zeggen, maar dat jij blijft vasthouden aan uw initiële grote gelijk. En niet ziet dat de diegene die verkeerd is in deze discussie jijzelf bent.
 
Het enige wat ik zie dat er aan de hand is dat is dat jij hier posts van weken geleden naar boven haalt en deze uit de context trekt, uw eigen interpretatie aan geeft en dit brengt als een “ik zal ze nu eens op hun plek zetten”.
Je daarna gewoon een duidelijk weerwoord krijgt van de personen in kwestie met het gegeven dat je het volledig uit de context trekt en er uw eigen interpretatie aan geeft. En dat dit eigenlijk een vrij schabouwelijke actie is en dat andere leden dit ook gewoon zeggen, maar dat jij blijft vasthouden aan uw initiële grote gelijk. En niet ziet dat de diegene die verkeerd is in deze discussie jijzelf bent.
Jij doet alsof het weerwoord niet iets is wat ik wil, terwijl ik daar net om vroeg. Ik vond het duidelijke en goeie antwoorden van oa stungunner. Maar in sommige gevallen waren de te snelle conclusies te snel.
 
Achteraf gezien heeft Amir Bachrouri het eigenlijk toch slim aangepakt door meteen te communiceren dat er iets aan de hand was. Het zal voor hem toch geen evidente periode zijn geweest, als jonge gast moet je dan toch al sterk in uw schoenen staan. Hopelijk kan hij het nu wat achter zich laten.

Als familielid (zijn moeder) moet het toch bijzonder zwaar zijn wanneer uw naaste familie zo’n misbruik maakt van uw vertrouwen.
Ook mijn respect voor die jongen, zijn verhaal komt zeer geloofwaardig aan, en direct beoordeeld of hard aangepakt worden op basis van uw naam, uiterlijk en meegepaardgaande vooroordelen, vaak nog voor politieke nonsense moet zwaar zijn. Lijkt mij een erg intelligente gast met een goede toekomst. En om maar te zeggen, zoveelste bewijs dat je zeker anders kan zijn dan uw familie of omgeving, er zijn er nog waarvan die mensen misbruik van hen maken.
 
Imo heeft @stungunner wel gelijk en dat is eigenlijk ook uit het onderzoek gebleken, de bewoners wisten wel degelijk van wie die tas was. Maar wat we niet wisten is dat ze dit wel aangegeven hebben bij de politie en ergo ook hun volledige medewerking gegeven hebben aan het onderzoek. Terwijl de eerste berichten in de media waren dat de bewoners van het huis geen enkel idee hadden van wie die tas kon zijn. En daar heeft stungunner wel een punt dat dit toch heel dubieus zou zijn.
Een conclusie:

Het parket geeft in een crimineel onderzoek niet alle gegevens vrij aan de pers. Om strategische redenen, om betrokkenen te beschermen, om geen voordeel te geven aan de verdachten,...

Iets wat we eigenlijk al lang weten 😜
 
Blijkbaar had de moeder weet van het feit dat iemand in haar slaapkamer die drugs had weggestoken.
Haar broer had die in haar slaapkamer weggestoken.

De straatwaarde van die drugs is €1,1M (één comma één miljoen euro).

Ze heeft hiervoor een fopstraf gekregen van 2 jaar cel met uitstel en een boete van €8000.

Ik herhaal het nog eens want ik kan het zelf niet geloven.
22 KILOGRAM COKE - 2 jaar cel met uitstel, €8000 boete.

Je kan dus kiezen om met drugshandel 1,1 miljoen euro te verdienen en het risico dat je loopt is dat je een boete krijgt die 137 keer kleiner is dan de potentiële winst. Dat lijkt me eigenlijk een aanvaardbaar risico. Niet?

Correctie : Blijkbaar is dit eerder de straf om je woning ter beschikking te stellen voor het opslaan grote hoeveelheden harddrugs en niet voor het verhandelen van de drugs.

 
Laatst bewerkt:
Blijkbaar was het de moeder die 22 kilogram cocaïne in haar slaapkamer had weggestoken.
De straatwaarde van die drugs is €1,1M (één comma één miljoen euro).

Ze heeft hiervoor een fopstraf gekregen van 2 jaar cel met uitstel en een boete van €8000.

Ik herhaal het nog eens want ik kan het zelf niet geloven.
22 KILOGRAM COKE - 2 jaar cel met uitstel, €8000 boete.

Je kan dus kiezen om met drugshandel 1,1 miljoen euro te verdienen en het risico dat je loopt is dat je een boete krijgt die 137 keer kleiner is dan de potentiële winst. Dat lijkt me eigenlijk een aanvaardbaar risico. Niet?

Je vergeet er wel bij te vermelden dat de drugs van haar broer waren.
 
Een topic waarin de eerste 10 pagina's toch pijnlijk lijken achteraf gezien:
Bij Maghrebijnen heb je geen privacycultuur zoals bij ons, alles wordt gedeeld. Als brave Belgische middenklasseburger valt dat soms niet te bevatten, als ze daar een nieuwe kast kopen, zetten ze de oude kast een paar nachten op straat en wie wil kan dat dan meenemen. De persoon die de yayo daar zette had waarschijnlijk al een legale handel in ander materiaal dat hij af en toe bij familie stockeerde.

Je zou natuurlijk denken dat na X aantal generaties dat soort verschillen zouden uitvlakken, maar dat is een andere discussie natuurlijk.

Totaal foute conclusie in dit geval, blijkbaar. Komt er ook een soort rechtszetting of bijstelling van de vooroordelen hier? Of blijft het bij "het had waar kunnen zijn"?

20 kg is belachelijk.
>1 miljoen euro is betere maatstaf.

Wie gaat er nu een miljoen euro ergens achterlaten, in de hoop dat niemand er op stoot?
Of een miljoen euro om iemand keer goed liggen te hebben?

https://www.beyondgaming.be/threads...oorzitter-vlaamse-jeugdraad.17492/post-753219

Dat iedereen het grappig vindt lijkt me gewoon het excuus dat hij hier aanhangt.
Kmoest het bijhouden van een vriend of die zak is niet van mij maar van een kameraad is een excuus die je geeft aan je ouders als ze je jointje of sigaretten vinden.... niet als de politie bij een huiszoeking 20kg harddrugs vindt.

Maar het excuus werkt. :unsure:
Iemand anders die 20kg cocaine bezit komt er niet zo gemakkelijke vanaf.

Blijkbaar klopt het verhaal toch...

Vlaams Belang zal ook wel niet komen met een rechtzetting na dit:
 
Blijkbaar had de moeder weet van het feit dat iemand in haar slaapkamer die drugs had weggestoken.
Haar broer had die in haar slaapkamer weggestoken.

De straatwaarde van die drugs is €1,1M (één comma één miljoen euro).

Ze heeft hiervoor een fopstraf gekregen van 2 jaar cel met uitstel en een boete van €8000.

Ik herhaal het nog eens want ik kan het zelf niet geloven.
22 KILOGRAM COKE - 2 jaar cel met uitstel, €8000 boete.

Je kan dus kiezen om met drugshandel 1,1 miljoen euro te verdienen en het risico dat je loopt is dat je een boete krijgt die 137 keer kleiner is dan de potentiële winst. Dat lijkt me eigenlijk een aanvaardbaar risico. Niet?

Correctie : Blijkbaar is dit eerder de straf om je woning ter beschikking te stellen voor het opslaan grote hoeveelheden harddrugs en niet voor het verhandelen van de drugs.

Toch wel een redelijk zware straf voor dat vergrijp.

Vergeet ook niet dat die boete vermoedelijk niet het enige is. Alle inkomsten die zij vermoedelijk zou hebben gehad via die daden zullen verbeurd worden verklaard.

Je kan de drugs beter zelf verhandelen want dan heb je al lang ergens een paar 100k of misschien miljoenen elders steken.
 
Een topic waarin de eerste 10 pagina's toch pijnlijk lijken achteraf gezien:




Totaal foute conclusie in dit geval, blijkbaar. Komt er ook een soort rechtszetting of bijstelling van de vooroordelen hier? Of blijft het bij "het had waar kunnen zijn"?





https://www.beyondgaming.be/threads...oorzitter-vlaamse-jeugdraad.17492/post-753219



Blijkbaar klopt het verhaal toch...

Vlaams Belang zal ook wel niet komen met een rechtzetting na dit:

Pardon?

De uitspraak van mij die je hier quote, was een reactie op een verschil in privacy cultuur tussen de Marokkaanse cultuur en de onze, daar is dus niets verkeerd mee met te stellen dat je één hoopt dat zo'n verschillen na enkele generaties door integratie zouden uitvlakken, wat is daar mis mee en wat is de relevantie met deze gerechtelijke uitspraak?

Misschien volgende keer wat minder liberaal quoten als het gaat om een grote digitale "I told you so" trachten te doen?

En bovendien, was dat voorts een reactie op de volgende stelling:
Je zou natuurlijk denken dat na X aantal generaties dat soort verschillen zouden uitvlakken, maar dat is een andere discussie natuurlijk.
Ik heb ook wat spullen bij mijn ouders in de kelder gestockeerd, die weten wat dat is hoor zelfs wanneer daar geen reden is om mij zelfs maar van iets dergelijks te verdenken. Zoals ik eerder al zei: je kan perfect onschuldig zijn maar tegelijkertijd hopeloos naïef. Een familielid dat tot het niveau van € 1 M aan cocaïne kunnen verkrijgen in de drugsmaffia zit, daar merk je iets van denk ik dan.

Het lijkt mij dat het gerecht mij in deze logica gevolgd is, en de moeder veroordeeld heeft omdat ze wist of had moeten weten wat haar broer op haar slaapkamer verstopt had. De straf/boete is natuurlijk zoals het het Belgische gerecht betaamt eerder laag, maar soit, blijkbaar is dit omdat het "maar" gaat om je woning ter beschikbaar te stellen aan een drugshandelaar, in plaats van zelf te handelen. Vraag me ook af hoe ze in zo'n verhalen de illegale opbrengsten nog correct kunnen begroten, hopelijk hield haar broer een goede Excel bij *kuch*.

Je kan hooguit nog een discussie starten over dat de voorzitter van de Vlaamse jeugdraad het zelf niet wist, ik heb echter nergens in deze thread die jongen zelf expliciet veroordeeld denk ik (de discussie is echter al een ruime tijd geleden natuurlijk dus ik ga hem niet volledig herlezen).
 
  • Leuk
Waarderingen: asmo
Pardon?

De uitspraak van mij die je hier quote, was een reactie op een verschil in privacy cultuur tussen de Marokkaanse cultuur en de onze, daar is dus niets verkeerd mee met te stellen dat je één hoopt dat zo'n verschillen na enkele generaties door integratie zouden uitvlakken, wat is daar mis mee en wat is de relevantie met deze gerechtelijke uitspraak?

Misschien volgende keer wat minder liberaal quoten als het gaat om een grote digitale "I told you so" trachten te doen?

En bovendien, was dat voorts een reactie op de volgende stelling:


Het lijkt mij dat het gerecht mij in deze logica gevolgd is, en de moeder veroordeeld heeft omdat ze wist of had moeten weten wat haar broer op haar slaapkamer verstopt had. De straf/boete is natuurlijk zoals het het Belgische gerecht betaamt eerder laag, maar soit, blijkbaar is dit omdat het "maar" gaat om je woning ter beschikbaar te stellen aan een drugshandelaar, in plaats van zelf te handelen. Vraag me ook af hoe ze in zo'n verhalen de illegale opbrengsten nog correct kunnen begroten, hopelijk hield haar broer een goede Excel bij *kuch*.

Je kan hooguit nog een discussie starten over dat de voorzitter van de Vlaamse jeugdraad het zelf niet wist, ik heb echter nergens in deze thread die jongen zelf expliciet veroordeeld denk ik (de discussie is echter al een ruime tijd geleden natuurlijk dus ik ga hem niet volledig herlezen).

Neenee, het was met opzet meegequoot, hoor. Want jouw gesprek met Willydrama ging over het feit dat het "hier wel mogelijk zou kunnen zijn, want bij Maghrebijnen is er geen privacycultuur zoals bij ons, dus daar kon iedereen zomaar binnen". Dat was wat Willydrama zei. Waarop jij begon over integratie en dat dat verschil weg moest zijn na enkele generaties...

Totaal uit de lucht gegrepen om te doen passen in je kraam dus blijkbaar. Heeft niks met "slechte integratie" (jouw woorden) en "jammerlijk cultuurverschil" (parafrase van het gesprek erna) te maken in dit geval. Maar het is geen 'I told you so', hoor. Het is gewoon dat er toen vrijelijk werd gestrooid met zekerheden en conclusies die nu dus niet terecht blijken. Moet ik dan vergeten dat die ooit zijn gemaakt?
 
Neenee, het was met opzet meegequoot, hoor. Want jouw gesprek met Willydrama ging over het feit dat het "hier wel mogelijk zou kunnen zijn, want bij Maghrebijnen is er geen privacycultuur zoals bij ons, dus daar kon iedereen zomaar binnen". Dat was wat Willydrama zei. Waarop jij begon over integratie en dat dat verschil weg moest zijn na enkele generaties...

Totaal uit de lucht gegrepen om te doen passen in je kraam dus blijkbaar. Heeft niks met "slechte integratie" (jouw woorden) en "jammerlijk cultuurverschil" (parafrase van het gesprek erna) te maken in dit geval. Maar het is geen 'I told you so', hoor. Het is gewoon dat er toen vrijelijk werd gestrooid met zekerheden en conclusies die nu dus niet terecht blijken. Moet ik dan vergeten dat die ooit zijn gemaakt?

Dus jij pakt mij nu op een statement dat letterlijk uitdrukt dat ik wens/hoop dat bepaalde verschillen tussen culturen van mensen met migratieroots en onze cultuur uitvlakken met verloop van de tijd, i.e. integratie/assimilatie. Ben jij dan soms voorstander van het tegendeel?

Plus: die zekerheid en conclusies staan niet bepaald aan jou kant hé, die man heeft drugs verstopt op de slaapkamer van zijn zus, en z'n zus is veroordeeld. Ik zou dit voorbeeld echt niet aangrijpen om je eigen grote gelijk te etaleren.
 
  • Leuk
Waarderingen: asmo
Dus jij pakt mij nu op een statement dat letterlijk uitdrukt dat ik wens/hoop dat bepaalde verschillen tussen culturen van mensen met migratieroots en onze cultuur uitvlakken met verloop van de tijd, i.e. integratie/assimilatie. Ben jij dan soms voorstander van het tegendeel?

Plus: die zekerheid en conclusies staan niet bepaald aan jou kant hé, die man heeft drugs verstopt op de slaapkamer van zijn zus, en z'n zus is veroordeeld. Ik zou dit voorbeeld echt niet aangrijpen om je eigen grote gelijk te etaleren.
Ja, daar pak ik je zeker op, omdat de insinuatie heel duidelijk was dat dat was wat hier aan de hand was: slechte integratie, "andere gewoontes" en "andere cultuur" waar het doodnormaal is dat mensen je huis gebruiken voor van alles zonder dat jij daar weet van hebt.

Ik zou ook nog eens opzoeken wat mijn posts hier precies zijn. Die waren namelijk niet meer dan dat het niet zo totaal ongeloofwaardig is dat die jongen van niks wist.
 
Ja, daar pak ik je zeker op, omdat de insinuatie heel duidelijk was dat dat was wat hier aan de hand was: slechte integratie, "andere gewoontes" en "andere cultuur" waar het doodnormaal is dat mensen je huis gebruiken voor van alles zonder dat jij daar weet van hebt.

Ah, dus jouw tegenargument is dat de vrouw het wél wist dat haar huis gebruik werd voor grootschalige criminaliteit ter waarde van miljoenen euro's? Dat kan je toch niet serieus nemen denk ik dan, met zo'n argumenten heb je geen tegenstanders in een debat nodig denk ik dan.

Ik zou ook nog eens opzoeken wat mijn posts hier precies zijn. Die waren namelijk niet meer dan dat het niet zo totaal ongeloofwaardig is dat die jongen van niks wist.

Herlees de mijne dan gerust zelf ook een keertje.
 
  • Leuk
Waarderingen: asmo
Ah, dus jouw tegenargument is dat de vrouw het wél wist dat haar huis gebruik werd voor grootschalige criminaliteit ter waarde van miljoenen euro's? Dat kan je toch niet serieus nemen denk ik dan, met zo'n argumenten heb je geen tegenstanders in een debat nodig denk ik dan.

Klopt, mijn tegenargument is de veroordeling: https://www.hln.be/antwerpen/moeder...ine-in-haar-slaapkamer-had-verstopt~a329d18b/

Het is dus bewezen geacht dat ze ervan af wist. Als je denkt dat dat de tegenstand in het debat ondermijnt, ben je nog altijd niet mee. Jouw conclusie van "niet geïntegreerd, [want bij Maghrebijnen is het normaal dat je huis door iedereen wordt gebruikt zonder dat je het weet]" gaat dus niet op.
 
LoL, natuurlijk wist iemand daarvan. In dit geval dus blijkbaar de moeder.
Wie zou er nu ergens een miljoen euro laten rondhangen in de hoop dat niemand het toevallig wegsmijt.
 
Terug
Bovenaan