20kg cocaïne in ouderlijke woning voorzitter Vlaamse Jeugdraad

Oh, en nog eens de racisme beschuldiging boven halen ook, il faut le faire... het lijkt me meer de omgekeerde beweging te zijn: vooral niets vereerd zeggen over een allochtoon voorbeeldfiguur.

Met wat er momenteel bekend is over de zaak, valt er gewoonweg niets verkeerd te zeggen. Afwachten tot het onderzoek afgerond is en alle feiten bekend zijn, is de énige correcte aanpak. Maar toch is er hier een groep posters, waaronder jij, die toch al in staat is om een oordeel uit te spreken. Vol vooroordelen, fantasietjes over hoe de drugswereld werkt, met volledig zelfbedachte scenario's over de relatie met dat familielid en hoe die drugs daar terechtgekomen zijn en hoog van de toren geblaas over hoe zij als goeie Vlaming nooit zoiets zouden meemaken. En ja, godverdomme, dezelfde groep die heel de tijd zit te huilen dat ze niets meer mogen zeggen ... het zal me echt worst wezen dat ze op hun teentjes getrapt zijn wanneer iemand hun borderline racistische onzin durft te benoemen voor wat het is.
 
Met wat er momenteel bekend is over de zaak, valt er gewoonweg niets verkeerd te zeggen. Afwachten tot het onderzoek afgerond is en alle feiten bekend zijn, is de énige correcte aanpak. Maar toch is er hier een groep posters, waaronder jij, die toch al in staat is om een oordeel uit te spreken. Vol vooroordelen, fantasietjes over hoe de drugswereld werkt, met volledig zelfbedachte scenario's over de relatie met dat familielid en hoe die drugs daar terechtgekomen zijn en hoog van de toren geblaas over hoe zij als goeie Vlaming nooit zoiets zouden meemaken. En ja, godverdomme, dezelfde groep die heel de tijd zit te huilen dat ze niets meer mogen zeggen ... het zal me echt worst wezen dat ze op hun teentjes getrapt zijn wanneer iemand hun borderline racistische onzin durft te benoemen voor wat het is.
Het is toch normaal dat mensen zich vragen stellen bij dat verhaal?
Hoeveel “derden” heb jij bvb die vrije toegang hebben tot je woning om in het geniep 20kg en een grote hoeveelheid cannabis te kunnen verstoppen?
En dan nog een derde die je niet genoeg kent om te weten dat ze met zoiets kunnen bezig zijn…
Ik zeg daarvoor ni dat hij liegt, misschien is dat wat hij gelooft. Hij woont er niet eens… Wie weet was zus of moeder wel op de hoogte, en dat verwacht ik wel. Of hij dat wist is een andere vraag. Maar dat niemand het wist? Vrij onwaarschijnlijk imho…
 
Laatst bewerkt:
Het is toch normaal dat mensen zich vragen stellen bij dat verhaal?
Hoeveel “derden” heb jij bvb die vrije toegang hebben tot je woning om in het geniep 20kg en een grote hoeveelheid cannabis te kunnen verstoppen?
En dan nog een derde die je niet genoeg kent om te weten dat ze met zoiets kunnen bezig zijn…
Vragen staat vrij, maar als je zit te oordelen op zaken die eigenlijk enkel in je hoofd bestaan ... tja.

En ik heb hier eerder al een persoonlijk voorbeeld gegeven van hoe zoiets bij mijn ouders ook gewoon had kunnen voorvallen.
 
Vragen staat vrij, maar als je zit te oordelen op zaken die eigenlijk enkel in je hoofd bestaan ... tja.

En ik heb hier eerder al een persoonlijk voorbeeld gegeven van hoe zoiets bij mijn ouders ook gewoon had kunnen voorvallen.
Ik oordeel nergens over hemzelf. Misschien weet hij van niks en is dat verhaal het enige dat hij kon verzinnen. Ik zou zelf mijn zus of moeder ook niet gaan beschuldigen als men mij zou vragen een mogelijke verklaring te verzinnen.

Ik geloof gewoon het verhaal of zijn theorie niet dat niemand dat daar woonde hier iets van wist, das al.

Dit zijn geen juwelen of goud dat voor jaren verstopt zit, maar handelswaar. Dwz om de week, maand…een nieuwe lading, en intussen steeds komen halen om te verkopen. No way dat ge dat in het geniep kunt blijven doen. Zeker met canabis: trekt zo ne grote zak open en ge ruikt dat in heel het huis.
 
Je hebt niet eens door dat het niet over cannabis gaat, misschien toch wat voorzichtig zijn met absolute uitspraken ... Je bewijst mijn hele punt dat er hier meer over gefantaseerde situaties wordt gediscussieerd, en daar dan over geoordeeld wordt, dan over de feiten.
 
Je hebt niet eens door dat het niet over cannabis gaat, misschien toch wat voorzichtig zijn met absolute uitspraken ... Je bewijst mijn hele punt dat er hier meer over gefantaseerde situaties wordt gediscussieerd, en daar dan over geoordeeld wordt, dan over de feiten.
… bij de doorzoeking van de woning troffen de speurders bijna 20 kilogram cocaïne en een voorraad cannabis aan…

Daar gaat uw bewijs…

Het is gewoon een indianenverhaal.
Was het van de neef? Was het van het vriendje van de zus? Was het van hem? Was enkel de ma op de hoogte? Wie zal het zeggen.
Maar het was in de woning van de ma, en het was veel. Dus als niemand toegeeft van wie het is, mag van mijn part de moeder de gevangenis in, net zoals ze bij bankkaartfraude de eigenaar van de bankrekening die ze gebruikten om het af te halen aanklagen. Anders wordt het allemaal wel heel simpel voor criminelen.
 
Mijn neef heeft huissleutels van mijn ouders. Mijn schoontante heeft onze huissleutels wanneer wij op reis zijn. Mijn ouders hebben jaren geleden mijn tante met heel haar gezin enkele maanden opgevangen wanneer hun huis was afgebrand, en 1 van de minderjarige neefjes gebruikte toen ook drugs. Dat doe je nu eenmaal, als familie. Helpen. En dan kan je vertrouwen geschaad worden. Dat is helaas de trieste realiteit. Maar je familie of vrienden de rug toedraaien, zelfs wanneer, of misschien nét wanneer, ze problemen hebben ... omdat je geen enkel risico wil lopen dat je vertrouwen geschaad zal worden ... tja, da's ook gewoon triest natuurlijk.

Er is natuurlijk nog een verschil wanneer je weet dat iemand effectief dealer / crimineel is, maar het idee dat je dit "moet" weten is imo vooral iets dat in de hoofden van enkele posters leeft en iets dat je in de realiteit vaak helemaal niet zo snel door hebt.
 
Mijn neef heeft huissleutels van mijn ouders. Mijn schoontante heeft onze huissleutels wanneer wij op reis zijn. Mijn ouders hebben jaren geleden mijn tante met heel haar gezin enkele maanden opgevangen wanneer hun huis was afgebrand, en 1 van de minderjarige neefjes gebruikte toen ook drugs. Dat doe je nu eenmaal, als familie. Helpen. En dan kan je vertrouwen geschaad worden. Dat is helaas de trieste realiteit. Maar je familie of vrienden de rug toedraaien, zelfs wanneer, of misschien nét wanneer, ze problemen hebben ... omdat je geen enkel risico wil lopen dat je vertrouwen geschaad zal worden ... tja, da's ook gewoon triest natuurlijk.

Er is natuurlijk nog een verschil wanneer je weet dat iemand effectief dealer / crimineel is, maar het idee dat je dit "moet" weten is imo vooral iets dat in de hoofden van enkele posters leeft en iets dat je in de realiteit vaak helemaal niet zo snel door hebt.
Het is gewoon situatie per situatie eigenlijk te bekijken en te beoordelen of zoiets echt mogelijk is.

Bij mij thuis gaat echt niemand ongezien iets kunnen stockeren. Omdat niemand behalve ik en mijn vrouw een sleutel hebben, hier quasi niemand behalve mijn gezin binnen en buiten loopt en ik zelf ook zowat elk hoekje van mijn huis en bijgebouw goed ken en vaak kom en vreemde zaken dus snel zou opmerken. Maar zoals gezegd, de situatie is er niet naar dat iemand ongemerkt iets zou kunnen droppen. In die zin vind ik commentaren hier als "je kan het nooit zeker weten" onzinnig, want jawel, ik weet dat wel 100% zeker.

Uiteraard is dat anders wanneer enkele familieleden of kennissen, al dan niet (tijdelijk) inwonend, sleutels hebben en zomaar binnen en buiten kunnen lopen. Zeker wanneer je zelf niet altijd thuis bent. En wanneer dan 1 of meerdere van die personen bepaalde problemen hebben (drugs maar evengoed pakweg gokschulden) dan bestaat natuurlijk het risico dat ze jouw woonplaats in die problemen gaan betrekken. Waarbij het dan ook snel duidelijk zal worden wie de problemen heeft veroorzaakt wanneer zoiets bovenkomt natuurlijk, tenzij hun problemen nooit geweten waren. Dus in die zin zijn commentaren als in "het kan gewoon niet dat de rest van de bewoners er niet van op de hoogte waren" even onzinnig.

Ik was een bepaalde periode in mijn late tienerjaren ook nogal bezig met drugs, wij hadden een groot huis en een bijgebouw in de tuin waar ik vaak zat met vrienden en waar toch af en toe wat louchere types langskwamen. Mijn ouders waren ook vaak weg naar het buitenland in die periode, dus toen zou het ook zomaar hebben gekund dat iemand daar ongezien iets zou stockeren. Dus nee, het is zeker niet vreemd dat het kan. Maar mocht pakweg de politie iets gevonden hebben, mijn ouders zouden goed hebben geweten dat het via mij kwam en niet via mijn zus. En ik zou dan wellicht ook wel hebben geweten van wie het zou komen.
 
Gezien ze er in Antwerpen al voor minder kapot hebben gemaakt, vraag ik mij af wie het risico neemt om even 20kg coke te gaan verstoppen in de woning van familie waar er niemand van op de hoogte is en er dus toch een zekere mogelijkheid bestaat die dit ontdekt wordt?
 
Gezien ze er in Antwerpen al voor minder kapot hebben gemaakt, vraag ik mij af wie het risico neemt om even 20kg coke te gaan verstoppen in de woning van familie waar er niemand van op de hoogte is en er dus toch een zekere mogelijkheid bestaat die dit ontdekt wordt?
het is net daar dat je het zou doen: niemand is op de hoogte of zal zomaar je ganse familie hun huis doorzoeken, maar jij hebt er wel relatief eenvoudig toegang toe. En als je het een beetje op een logische plaats legt, zal je familie dat niet zomaar vinden. Bij ons ken ik alvast enkele plaatsjes waar ik een goedgevulde sportzak gedurende X maand nooit zou vinden (dressing waar de winter/zomerdekbedden liggen, zolder waar onze rommelmarktspullen en reservestoelen/tafels liggen, onder onze bedden,...).

Als onze poetsvrouw morgen een zak drugs wil verstoppen, lukt dat gemakkelijk. En zal het mss veiliger zijn dan bij haar thuis, als ze gekend is bij de politie/in het drugsmilieu.
 
Dan komt er toch nog enige vooruitgang in de zaak .


En daarmee kan de thread wel toe zeker.
 
Gewoon al het feit wel dat die “neef” een sleutel heeft van dat huis doet vragen rijzen. Wie van het forum hier heeft huissleutels van zijn nonkel of tante? Wie geeft kopies van zijn huissleutel aan zijn neefjes? Wie heeft er rommel staan van neefjes in zijn huis? Wie heeft er rommel bij zijn tante/nonkel liggen, waarvan die nonkel niet weet wat het is?

Als dat nu zou gaan om ouders, zoals rommel van die voorzitter jeugdraad zelf, dan ja. Verdere familie: nee.
Broer dus. U zei?
 
Wel ja, en een oom/broer die een sleutel heeft is inderdaad niet abnormaal, dat wil ik gerust nog onderschrijven.

Ik zou het nog altijd wel opmerken denk ik dan graag, maar goed, niet iedereen is even netjes of wantrouwig.

Jammer van het misbruik van vertrouwen, hopelijk krijgt de oom een gepaste straf.
 
Hopelijk mag die jongen ook in het nieuws of een duidingsprogramma zijn relaas doen. Er mag gerust even veel aandacht gaan naar het feit dat hij niet schuldig is. Zeker als allochtoon kan je zo’n verdachtmakingen heel lang meedragen.
 
Dat verklaart alles.

Dus de topic en topic titel is al gegaan van “drugs gevonden in de woning van voorzitter (18 jaar), stiekem verstopt door een familielid” naar “drugs gevonden in huis van moeder voorzitter, verstopt door haar broer”. Serieus verschilleke.
Nee, het artikel was altijd: drugs gevonden in het ouderlijke huis van de Voorzitter van de Vlaamse Jeugdraad.

Alle andere nuances die jij eraan hangt, zaten in jouw hoofd en dat van alle users die het belachelijk vonden, kinderlijk naïef en zelfs gewoon dom van onder andere mij om niet meteen uit te gaan van schuld.

Hier staat het lijstje, en in de pagina's daarna hebben de meeste posters dat nog eens kracht bijgezet.

@zwarten, @dunno, @herc, @stungunner, @MrKend54l, @808 State , jij zelf... Het was onmogelijk dat hier niet meer aan de hand was, en niét meteen uitgaan van schuld was het zonlicht ontkennen. Ik wil daarmee niemand aan de schandpaal nagelen, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd of dat nog altijd zo is? Of het nu eindelijk op z'n minst gerechtvaardigd is dat je niét meteen uitgaat van schuld?
 
Achteraf gezien heeft Amir Bachrouri het eigenlijk toch slim aangepakt door meteen te communiceren dat er iets aan de hand was. Het zal voor hem toch geen evidente periode zijn geweest, als jonge gast moet je dan toch al sterk in uw schoenen staan. Hopelijk kan hij het nu wat achter zich laten.

Als familielid (zijn moeder) moet het toch bijzonder zwaar zijn wanneer uw naaste familie zo’n misbruik maakt van uw vertrouwen.
 
Nee, het artikel was altijd: drugs gevonden in het ouderlijke huis van de Voorzitter van de Vlaamse Jeugdraad.

Alle andere nuances die jij eraan hangt, zaten in jouw hoofd en dat van alle users die het belachelijk vonden, kinderlijk naïef en zelfs gewoon dom van onder andere mij om niet meteen uit te gaan van schuld.

Hier staat het lijstje, en in de pagina's daarna hebben de meeste posters dat nog eens kracht bijgezet.

@zwarten, @dunno, @herc, @stungunner, @MrKend54l, @808 State , jij zelf... Het was onmogelijk dat hier niet meer aan de hand was, en niét meteen uitgaan van schuld was het zonlicht ontkennen. Ik wil daarmee niemand aan de schandpaal nagelen, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd of dat nog altijd zo is? Of het nu eindelijk op z'n minst gerechtvaardigd is dat je niét meteen uitgaat van schuld?
How Loser, hier ga je wel serieus uit de bocht. Ik heb nl verduidelijkt dat ik, gebaseerd op de eerste berichten die aangaven dat ze geen idee hadden van wie het zou kunnen zijn en hoe die drugs daar terechtkwamen, idd van mening was dat zoiets echt niet kan. En dat bleek later ook, want in latere berichten werd aangegeven dat ze wel degelijk een vermoeden hadden wie die drugs daar had verstopt. Getuige nu ook het oppakken van die nonkel, wellicht op aangeven van hen.

Ik heb nergens die voorzitter of zijn moeder schuld toegedicht van het zelf verstoppen van die coke of medeschuldig daaraan zijn.

Ik heb wel gezegd dat het feit dat het daar ligt wel al geen goed teken is over wat daar gaande is in dat huishouden en dat lijkt me geen overdreven statement. In een normaal huishouden vind je geen 20kg coke.

Maar gelieve wel bij feiten te blijven aub en geen zaken toedichten die ik niet heb geschreven.
 
How Loser, hier ga je wel serieus uit de bocht. Ik heb nl verduidelijkt dat ik, gebaseerd op de eerste berichten die aangaven dat ze geen idee hadden van wie het zou kunnen zijn en hoe die drugs daar terechtkwamen, idd van mening was dat zoiets echt niet kan. En dat bleek later ook, want in latere berichten werd aangegeven dat ze wel degelijk een vermoeden hadden wie die drugs daar had verstopt. Getuige nu ook het oppakken van die nonkel, wellicht op aangeven van hen.

Ik heb nergens die voorzitter of zijn moeder schuld toegedicht van het zelf verstoppen van die coke of medeschuldig daaraan zijn.

Ik heb wel gezegd dat het feit dat het daar ligt wel al geen goed teken is over wat daar gaande is in dat huishouden en dat lijkt me geen overdreven statement. In een normaal huishouden vind je geen 20kg coke.
Maar je weet niet of die nonkel is opgepakt op aangeven van de familie, en of ze er iets van wisten? Dat bedenk je erbij. Wat je weet is dat de politie een huiszoeking heeft gedaan omdat ze wisten dat er drugs zou liggen. Dus het is even waarschijnlijk dat ze al wisten van die nonkel en was het nu toevallig in het ouderlijke huis van die voorzitter. Waarmee je dus veronderstellingen doet over schuld of medeweten. Ik heb nooit gezegd dat het onmogelijk was dat de ouders of de man zelf ervan wisten. Ik heb alleen gezegd dat het mogelijk was dat hij er niks van wist en geen schuld had. En dat is hier toch wel bevestigd?

Verder: In elk normaal huishouden kun je 20kg coke vinden als een rare nonkel dingen verstopt in je huis. Iedereen gaat er ook maar vanuit dat iemand die 20kg coke moet verstoppen ook de eigenaar is van die 20kg coke en dus ook moet rondrijden in dure dingen. Hij kan gewoon een louche man zijn die altijd "zaakjes" doet, maar waarvan je niet weet wat die zaakjes nu zijn. Kan. Mogelijk. Dus niet al schuldig op voorhand.

Maar oké, je blijft er dus bij dat het onmogelijk is dat de man van niks wist en onmogelijk dat iemands broer een huissleutel heeft en die gebruikt heeft zonder dat de eigenaar het weet.
 
Terug
Bovenaan