20kg cocaïne in ouderlijke woning voorzitter Vlaamse Jeugdraad

Dan komt er denk ik ofwel weinig volk over de vloer, ofwel weet ge het gewoon niet.

20kg is wel énorm veel. Die 19 jarige knul zit tot over zijn oren in de shit.
In formaat echt niet hoor.
Qua straatwaarde uiteraard wel natuurlijk. Daar is meer aan de hand dat voel je zo. Voorzitter van de jeugdraad, wat moeten we ons daar in hemelsnaam bij voorstellen ook.
 
Ja tuurlijk hé, in straatwaarde. Of als je per gram verkoopt... probeer dat eens te verkopen. Je bent wel ff bezig.
 
Ik vind het wel een heel raar verhaal. En ook raar dat er nu plots niet wordt gevraagd om het onderzoek af te wachten, en geen enkele geloofwaardigheid wordt verleend aan mogelijke zaken die hem kunnen vrijpleiten (in tegenstelling tot in andere zaken). En dat die trial by media blijkbaar toch niet zo heel erg is soms?

Begrijp me niet verkeerd, goed dat het in de krant komt, en hoe sneller hoe liever. Maar daaraan de conclusie dat hij meteen schuldig is en er maar één verklaring is (corruptie schuldig* en een probleem voor de "integratiesector") gaat wel héél snel, niet?

*geëdit
 
Laatst bewerkt:
Allee mannen, da gebeurt hé.
Vorige week heeft de Bende van Nijvel hier nog het paneel van de rechtvaardige rechters komen stockeren zonder dak het wist.
Boos dak was toen ik daar achter kwam!
Gij ook al? Bij mij zijn die een sweatshop vol met uitgebuite illegalen komen bouwen in mijn kelder :-(

Nu alle gekheid op een stokje, om eerlijk te zijn geloof ik wel in onschuld tot het tegendeel bewezen. Het lijkt ongeloofwaardig, maar ik ben al genoeg -op het eerste zicht- 'ongeloofwaardige' excuses tegengekomen van mensen die later effectief onschuldig bleken te zijn. Hopelijk is er voor iedereen snel duidelijkheid.
 
Ik vind het wel een heel raar verhaal. En ook raar dat er nu plots niet wordt gevraagd om het onderzoek af te wachten, en geen enkele geloofwaardigheid wordt verleend aan mogelijke zaken die hem kunnen vrijpleiten (in tegenstelling tot in andere zaken). En dat die trial by media blijkbaar toch niet zo heel erg is soms?

Begrijp me niet verkeerd, goed dat het in de krant komt, en hoe sneller hoe liever. Maar daaraan de conclusie dat hij meteen schuldig is en er maar één verklaring is (corruptie en een probleem voor de "integratiesector") gaat wel héél snel, niet?
wie zegt dat?
 
Zo één persoon (of zelfs een groep) zijn uiteraard niet tekenend of geen probleem voor de hele integratiesector. Er zijn er genoeg Jannen of Miekes die meer dan 20KG verpatsen.

Maar dat hij van niks wist terwijl er 20kg coke bij u thuis ligt... (zoals gezegd hier dat gaat over minimum een miljoen in geld als je per gram telt). Dan heb je in t allerbeste geval een énorme naïviteit. Maar lijkt het mij wel veel en veel aannemelijker dat hij zelf op zijn minst deels wist wat er bij hem thuis lag.
 
wie zegt dat?
Het hangt af van hoe je corruptie definieert. Maar ik wil de post ook gerust aanpassen naar 'schuldig en een probleem voor de "integratiesector" ' hoor. Er staat hier misschien één enkele post op de vorige pagina die uitgaat van een mogelijke verklaring, naast een paar sarcastische.

Daar moet je nu toch al opzettelijk naast lezen om het niet te zien? Ik vind het opzienbarend dat in sommige gevallen zo'n trial by media op basis van een artikel over een opgestart onderzoek (niet afgerond, opgestart) blijkbaar soms een probleem is en soms niet. Dat de conclusie wel héél snel komt nu.
 
  • Leuk
Waarderingen: ugar
Zo één persoon (of zelfs een groep) zijn uiteraard niet tekenend of geen probleem voor de hele integratiesector. Er zijn er genoeg Jannen of Miekes die meer dan 20KG verpatsen.

Maar dat hij van niks wist terwijl er 20kg coke bij u thuis ligt... (zoals gezegd hier dat gaat over minimum een miljoen in geld als je per gram telt). Dan heb je in t allerbeste geval een énorme naïviteit. Maar lijkt het mij wel veel en veel aannemelijker dat hij zelf op zijn minst deels wist wat er bij hem thuis lag.
Ik spreek niet uit ervaring (drugs etc.), maar ik ben ook ooit enorm naïef/goedgelovig geweest op andere gebieden. Ik zou vroeger gerust een hele sportzak vol drugs bewaard hebben als jij mij had gezegd dat dat uw vuile was/cadeau voor u lief/... was geweest.
 
Als iemand enkele tientallen gram coke wegstopt en je weet van niets, dat kan ik nog geloven. Maar 20 kg... wie met die hoeveelheden in aanraking komt is echt geen kleine jongen. Als iemand uit jouw familie daarmee bezig is moet je toch iets merken aan zijn uitgavenpatroon of levensstijl? Dat is niet de dealer met petje, trainingsbroek en manbag op de step.
 
Ah zo'n verhaal als dit brengt ook weer het beste naar boven bij velen...

Aan de ene kant heb je de mensen die niet kunnen wachten om de persoon neer te sabelen en daarbij ook vlotjes de racistische kaarttrekken... terwijl die helemaal nog niet vervolg is (zelfs nog niets officieel ten laste is gelegd?).

En aan de andere kant dan weer mensen die direct de steunbetuigingen bovenhalen en sterkte wensen, er bijna met zekerheid vanuit gaande dat die er niets mee te maken heeft...


Gelukkig zijn er ook nog gewoon mensen die er (flauwe) onschuldige grapjes rond maken in afwachting van het verdere onderzoek en een uitspraak van het gerecht...
 
Maar daaraan de conclusie dat hij meteen schuldig is en er maar één verklaring is (corruptie schuldig* en een probleem voor de "integratiesector") gaat wel héél snel, niet?

*geëdit

Het hangt af van hoe je corruptie definieert. Maar ik wil de post ook gerust aanpassen naar 'schuldig en een probleem voor de "integratiesector" ' hoor. Er staat hier misschien één enkele post op de vorige pagina die uitgaat van een mogelijke verklaring, naast een paar sarcastische.

Daar moet je nu toch al opzettelijk naast lezen om het niet te zien? Ik vind het opzienbarend dat in sommige gevallen zo'n trial by media op basis van een artikel over een opgestart onderzoek (niet afgerond, opgestart) blijkbaar soms een probleem is en soms niet. Dat de conclusie wel héél snel komt nu.

Het is eerder omgekeerd. Nergens, maar dan ook nergens in deze thread wordt dit naar voor geschoven als zijnde de verklaring. Dit is de enige post die ernaar verwijst:
Pijnlijk, deze week nog in de krant gelezen hoe de zaak El Kaouakibi geen goed heeft gedaan aan de "integratiesector", en nu een voorbeeld van een figuur die nochtans vrij goed geïntegreerd leek, die mogelijks louche banden of zelf bezigheden heeft.
Daar staat nergens dat het de oorzaak is, enkel dat het er geen goed aan doet. En let ook op het woordje mogelijks.

Dus nee, het is niet er opzettelijk naast lezen. Het is wat jij opzettelijk verkeerd leest en er uw eigen draai aan geeft...
 
Het is eerder omgekeerd. Nergens, maar dan ook nergens in deze thread wordt dit naar voor geschoven als zijnde de verklaring. Dit is de enige post die ernaar verwijst:

Daar staat nergens dat het de oorzaak is, enkel dat het er geen goed aan doet. En let ook op het woordje mogelijks.

Dus nee, het is niet er opzettelijk naast lezen. Het is wat jij opzettelijk verkeerd leest en er uw eigen draai aan geeft...
Nee. Dat is inderdaad één post die daarnaar verwijst. Al de andere naar 'schuldig', wat ik toch ook wel echt vermeldde (wat ook een probleem zou zijn voor de "integratiesector", dus sta me toe om dat even semantiek te noemen :p ).

Je mag gerust ook ingaan op de post, hoor: Vind je niet dat hier wel heel snel afgestapt wordt van dezelfde vraag die in andere threads wel wordt gesteld (onderzoek afwachten), terwijl er daar meestal nog meer informatie naar buiten gekomen is dan dit? Het is heel weinig informatie, en hier wordt de sprong naar "schuldig en alle andere verklaringen zijn belachelijk" gewoon wel heel snel gemaakt. Lees nu de eerste pagina en zeg eens dat dat niet waar is.
 
Zo één persoon (of zelfs een groep) zijn uiteraard niet tekenend of geen probleem voor de hele integratiesector. Er zijn er genoeg Jannen of Miekes die meer dan 20KG verpatsen.

Maar dat hij van niks wist terwijl er 20kg coke bij u thuis ligt... (zoals gezegd hier dat gaat over minimum een miljoen in geld als je per gram telt). Dan heb je in t allerbeste geval een énorme naïviteit. Maar lijkt het mij wel veel en veel aannemelijker dat hij zelf op zijn minst deels wist wat er bij hem thuis lag.
Of een van de andere bewoners natuurlijk.

En ik weet niet als er nog zoveel jannekes en miekes zijn die 20 kg coke verhandelen, dat zijn toch serieuze hoeveelheden en dan hoop ik toch niet dat er hopen mensen rondlopen die dat verhandelen.
 
Het hangt af van hoe je corruptie definieert. Maar ik wil de post ook gerust aanpassen naar 'schuldig en een probleem voor de "integratiesector" ' hoor. Er staat hier misschien één enkele post op de vorige pagina die uitgaat van een mogelijke verklaring, naast een paar sarcastische.

Daar moet je nu toch al opzettelijk naast lezen om het niet te zien? Ik vind het opzienbarend dat in sommige gevallen zo'n trial by media op basis van een artikel over een opgestart onderzoek (niet afgerond, opgestart) blijkbaar soms een probleem is en soms niet. Dat de conclusie wel héél snel komt nu.
Dat is toch wel een serieus vrije interpretatie van wat er hier gezegd geweest is.
 
Ah zo'n verhaal als dit brengt ook weer het beste naar boven bij velen...

Aan de ene kant heb je de mensen die niet kunnen wachten om de persoon neer te sabelen en daarbij ook vlotjes de racistische kaarttrekken... terwijl die helemaal nog niet vervolg is (zelfs nog niets officieel ten laste is gelegd?).
Wow wacht eens even, waar lees jij dat?
 
Dat is toch wel een serieus vrije interpretatie van wat er hier gezegd geweest is.

De sarcastische:
Allee mannen, da gebeurt hé.
Vorige week heeft de Bende van Nijvel hier nog het paneel van de rechtvaardige rechters komen stockeren zonder dak het wist.
Boos dak was toen ik daar achter kwam!
Let op de smileys:
1662734662538.png

De unsure duidt hier duidelijk niet aan dat zwarten ook echt denkt dat het iedereen kan overkomen (en de man dus onschuldig is) :
Idd tis nen gamin.... kan iedereen overkomen. :unsure:
He kijk.... 1.1 miljoen euro onder mijn bureau.... ah juist dat is dat kleingeld van toen ik overlaatst naar den delhaize geweest ben.
Het zonlicht kan je altijd ontkennen (het zonlicht = dat hij er iets mee te maken heeft, toch?):
Alleen al het feit dat een huiszoeking is gebeurd in kader van een drugsonderzoek, is een indicatie dat dit geen toevallige vondst is.

Het zonlicht kan je natuurlijk altijd ontkennen.
De vraagtekens doen het hier:
Een (onbekende) derde die zomaar eventjes 20kg coke achterlaat? En die huiszoeking kwam er ook zomaar?
De ogen rollen niet uit geloof, maar uit ongeloof:
Mijn ogen rolden ook zowat tot achteraan mijn hoofd toen ik dit las.

20kg coke, "heeft iemand hier toevallig achtergelaten". :sarcastic:
Er is meer aan de hand:
In formaat echt niet hoor.
Qua straatwaarde uiteraard wel natuurlijk. Daar is meer aan de hand dat voel je zo.
Ik weet niet, ik vind het niet zo'n grote aanname van mij, hoor. Maar ik zeg niet dat dat niet mag, hè. Ik zeg gewoon dat ik het heel opvallend vind dat er hier wel héél snel conclusies gehangen worden aan één artikeltje met heel weinig informatie in. Niet zo heel anders als wat bijvoorbeeld Niklas ook opmerkte, dat het allemaal niet zo overduidelijk hoeft te zijn.

Ik ben ook niet zo'n konijn dat ik ga zeggen dat die man onschuldig is, hè. Maar zo totaal absurd en onwaarschijnlijk vind ik het echt niet?
 
Ik zou gewoon nog geen conclusie hieraan koppelen. Lijkt mij allemaal veel te voorbarig. Ik heb ook maten gehad, en ik zou echt niet hebben kunnen uitsluiten dat op het moment dat we met allen aan het gamen waren (op die leeftijd zijn de ouders ook niet altijd thuis), en 1ne zogezegd even naar het toilet moest, dat die zonder mijn medeweten niets had kunnen wegsteken in mijn vaders eigendom zonder mijn medeweten.

En als die persoon dan ook nog een goede vriend is die regelmatig over de vloer komt... dan kan je toch echt niet verwachten dat iemand er direct vanuit gaat den x gaat naar het toilet... opletten geblazen want die gaat hier effe 20kg coke neerdumpen of terug meenemen van hetgeen die vorige week hier zonder mijn medeweten ergens op zolder of... heeft neergegooid.

Om nog maar te zwijgen dat als je daar met meerdere woont ik mij geen vragen ga stellen indien in de kast van mijn broer/zus/familielid/ouders er een sporttas / zak/... zou liggen. Noch dat ik out of the blue direct zou nakijken of er geen drugs in zouden zitten...
 
De sarcastische:

Let op de smileys:
Bekijk bijlage 13045
De unsure duidt hier duidelijk niet aan dat zwarten ook echt denkt dat het iedereen kan overkomen (en de man dus onschuldig is) :

Het zonlicht kan je altijd ontkennen (het zonlicht = dat hij er iets mee te maken heeft, toch?):

De vraagtekens doen het hier:

De ogen rollen niet uit geloof, maar uit ongeloof:

Er is meer aan de hand:
Ik weet niet, ik vind het niet zo'n grote aanname van mij, hoor. Maar ik zeg niet dat dat niet mag, hè. Ik zeg gewoon dat ik het heel opvallend vind dat er hier wel héél snel conclusies gehangen worden aan één artikeltje met heel weinig informatie in. Niet zo heel anders als wat bijvoorbeeld Niklas ook opmerkte, dat het allemaal niet zo overduidelijk hoeft te zijn.

Ik ben ook niet zo'n konijn dat ik ga zeggen dat die man onschuldig is, hè. Maar zo totaal absurd en onwaarschijnlijk vind ik het echt niet?
20 kg cocaine... Twintig kilogram. vingt kilogramme, 20.000 gram cocaine. Straatwaarde van vlot over het miljoen..... Dat is echt geen kleine hoeveelheid. De ironic smiley face mag je dan ook in die optiek lezen loser.

Dat iedereen het grappig vindt lijkt me gewoon het excuus dat hij hier aanhangt.
Kmoest het bijhouden van een vriend of die zak is niet van mij maar van een kameraad is een excuus die je geeft aan je ouders als ze je jointje of sigaretten vinden.... niet als de politie bij een huiszoeking 20kg harddrugs vindt.

Maar het excuus werkt. :unsure:
Iemand anders die 20kg cocaine bezit komt er niet zo gemakkelijke vanaf.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210916_95466748
https://www.parool.nl/amsterdam/spa...al~bebb0f2d/?referrer=https://www.google.com/
 
Terug
Bovenaan