Crisis in de kinderopvang

En sowieso minder voordeel hebben uit een forfaitaire aftrek aangezien je niet in de hoogste schijven belast wordt. Relatief gezien ga je dus nog altijd minder betalen door onze progressieve schijven.

Blijft desondanks géén goed systeem.
Men gaat ervan uit dat de onkosten die je hebt om te gaan werken schalen met je loon en capt dat af. Terwijl in realiteit iemand die méér verdient, doorgaans eerder vaker meer onkosten vergoed ziet door het werk (i.e. salariswagens, maaltijdvergoeding) en iemand die véél verdient bruto maar een dag minder gaat werken zo meer uitspaart dan iemand die aan een laag loon 5 dagen per week gaat werken.
 
Blijft desondanks géén goed systeem.
Men gaat ervan uit dat de onkosten die je hebt om te gaan werken schalen met je loon en capt dat af. Terwijl in realiteit iemand die méér verdient, doorgaans eerder vaker meer onkosten vergoed ziet door het werk (i.e. salariswagens, maaltijdvergoeding) en iemand die véél verdient bruto maar een dag minder gaat werken zo meer uitspaart dan iemand die aan een laag loon 5 dagen per week gaat werken.
Maar wie 5 dagen per week 4u gaat werken, heeft toch dezelfde beroepsgericht kosten als iemand die 5 dagen 8u gaat werken? En die zou jij toch maar de helft van het forfetaire bedrag geven?
 
Er zal geen extra belasting voor alleenstaanden komen, er zal dan een extra belasting voor iedereen komen.

Je zegt hier dat deeltijds werken anders behandeld moet worden dan een laag loon. Waarom? Je hebt dan toch letterlijk gewoon hetzelfde inkomen, en dat is toch wat er belast wordt? We zitten niet in een systeem waar uw belastingen afhangen van het aantal gewerkte uren (gelukkig, anders zouden we overuren minder belasten dan gewone uren).
Alleenstaande maakt niet uit, het is kinderloos en die worden afaik al zwaarder belast

En de eerste 130 overuren zijn fiscaal voordelig (even zelfs 180 geweest)
 
Maar wie 5 dagen per week 4u gaat werken, heeft toch dezelfde beroepsgericht kosten als iemand die 5 dagen 8u gaat werken? En die zou jij toch maar de helft van het forfetaire bedrag geven?

Neen, ik zou kijken naar het aantal gewerkte uren ten opzichte van een voltijdse.

Iemand die deeltijds werkt heeft wel degelijk minder werkgerelateerde onkosten: van verplaatsen tot kledij.
 
Neen, ik zou kijken naar het aantal gewerkte uren ten opzichte van een voltijdse.

Iemand die deeltijds werkt heeft wel degelijk minder werkgerelateerde onkosten: van verplaatsen tot kledij.
Wie 5 dagen per week gaat werken heeft toch exact diezelfde kosten wat verplaatsing en kledij betreft, los van het aantal uren? Dat is een redenering die ik totaal niet volg.
 
Wie 5 dagen per week gaat werken heeft toch exact diezelfde kosten wat verplaatsing en kledij betreft, los van het aantal uren? Dat is een redenering die ik totaal niet volg.
Een metser die 5 dagen halftijds gaat werken of 5 dagen fulltime zal wel degelijk sneller werkkledij verslijten bij fulltime tewerkstelling.

Een kok die 3 avonden per week 2u in een restaurantkeuken staat zal minder snel zijn schort en kokmuts verslijten dan een kok die 3 avonden per week 4u achter de kookpotten staat.
 
Een metser die 5 dagen halftijds gaat werken of 5 dagen fulltime zal wel degelijk sneller werkkledij verslijten bij fulltime tewerkstelling.

Een kok die 3 avonden per week 2u in een restaurantkeuken staat zal minder snel zijn schort en kokmuts verslijten dan een kok die 3 avonden per week 4u achter de kookpotten staat.
Maar dat zijn toch zaken die de werkgever hoort te voorzien en niet de werknemer die ze met eigen budget moet aankopen?
 
U aantal gewerkte uren invloed hebben op uw belastingen lijkt me toch een zeer complex iets hoor.

Je wilt het voordeliger maken om 60k bruto per jaar te hebben aan 30u/week dan aan 40u/week ? En dat allemaal voor dat beetje belachelijke forfetaire onkosten ?

How to make stuff even more complex.

Ik zie ook niet waarom dat eerlijker zou zijn ? En ik zeg dat als iemand die voltijds werkt.
 
Terug
Bovenaan