Transferthread 2022-2023 (Binnenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lijkt me wel duidelijk ondertussen dat Berge liever naar Club gaat dan rechterkolom PL. Zal het wellicht beu zijn na een paar jaar bij SU (onderaan PL of in de 2e divisie). Als er een (sub)topper uit de PL komt, kiest hij uiteraard eerder daar voor.

Een andere vraag is dan hoe hoog Club wil gaan om Berge binnen te halen. Heel hoog denk ik als Vanaken vertrekt.
Liverpool hangt ook achter Berge. Waarom zou het dan duidelijk zijn dat die naar Brugge zou willen komen?

Gewoon een topseizoen proberen draaien in de Championship en je hebt volgende zomer een transfer beet naar een PL ploeg lijkt me (of ze kunnen misschien promoveren?). Of wie weet, misschien komt er nu nog een ploeg uit de PL aankloppen.

Misschien redeneert hij dat hij vanuit Club ook een mooie transfer kan realiseren. Als je ziet welke bedragen er nu al geboden worden voor spelers uit de JPL. Club is concreet, zijn die andere ploegen dat ook? Heeft hij zekerheid dat hij zal spelen? Wil misschien niet op de bank of tribune zitten bij een Liverpool?

Lijkt me wel duidelijk ondertussen dat Berge liever naar Club gaat dan rechterkolom PL. Zal het wellicht beu zijn na een paar jaar bij SU (onderaan PL of in de 2e divisie). Als er een (sub)topper uit de PL komt, kiest hij uiteraard eerder daar voor.

Een andere vraag is dan hoe hoog Club wil gaan om Berge binnen te halen. Heel hoog denk ik als Vanaken vertrekt.

Van iemand die Berge persoonlijk kent (werknemer KRC), weet ik alleszins dat Club enkel in beeld komt als hij OF geen aanbieding uit de PL krijgt OF hij het niet ziet in de toekomst van Sheffield naar volgend seizoen toe. Hijzelf wil liever niet terug naar de JPL in deze fase van zijn carrière.
Geen onmogelijkheid dus, maar de kans is toch best klein.

Misschien redeneert hij dat hij vanuit Club ook een mooie transfer kan realiseren. Als je ziet welke bedragen er nu al geboden worden voor spelers uit de JPL. Club is concreet, zijn die andere ploegen dat ook? Heeft hij zekerheid dat hij zal spelen? Wil misschien niet op de bank of tribune zitten bij een Liverpool?
Klopt, net zoals hij vanuit Genk een mooie transfer heeft gemaakt. Moest hij nu op de bank zitten bij een PL club, dan zou ik een transfer naar een mindere competitie wel begrijpen. Nu lijkt me dat hij zich vanuit de Championship ook wel serieus in de kijker kan spelen van de PL clubs.

Want als club nu 20-30 miljoen spendeert aan hem, gaan ze hem 1 jaar later ook niet zomaar naar de PL laten gaan. En gaat een PL club hier echt al 40-50 miljoen komen betalen? Dan gaat hij toch serieuze brokken moeten maken. En voor je het weet zit je hier dan al snel 3 jaar 'vast' als Berge zijnde.

Allé dat is mijn gevoel hé ;)

Klopt, net zoals hij vanuit Genk een mooie transfer heeft gemaakt. Moest hij nu op de bank zitten bij een PL club, dan zou ik een transfer naar een mindere competitie wel begrijpen. Nu lijkt me dat hij zich vanuit de Championship ook wel serieus in de kijker kan spelen van de PL clubs.

Want als club nu 20-30 miljoen spendeert aan hem, gaan ze hem 1 jaar later ook niet zomaar naar de PL laten gaan. En gaat een PL club hier echt al 40-50 miljoen komen betalen? Dan gaat hij toch serieuze brokken moeten maken. En voor je het weet zit je hier dan al snel 3 jaar 'vast' als Berge zijnde.

Allé dat is mijn gevoel hé ;)
Ik ga akkoord met diegene die eerder al het verschil maakten tussen 20 en 30 miljoen.

Als Club zijnde moet je inderdaad rekening houden met a) korte termijn: verschil tussen opbrengt Vanaken en kost Berge + b) lange termijn: willen ze return on investment. Hij is nog maar 24 jaar dacht ik? Dus die kan gerust hier één of meerdere jaren voetballen en met meerwaarde verkocht worden toch? Maar dan inderdaad eerder als ze die kunnen kopen voor max €25 lijkt me.

Wat is zijn loon nu eigenlijk?

Eigenlijk zat Club lang in een zetel met een speler zoals Vanaken die jarenlang de draaischijf was en zorgde voor een stabiele factor. Maar het lijkt mij eens niet slecht om daar nieuwe spelers te zien.

Als Club zijnde moet je inderdaad rekening houden met a) korte termijn: verschil tussen opbrengt Vanaken en kost Berge + b) lange termijn: willen ze return on investment. Hij is nog maar 24 jaar dacht ik? Dus die kan gerust hier één of meerdere jaren voetballen en met meerwaarde verkocht worden toch? Maar dan inderdaad eerder als ze die kunnen kopen voor max €25 lijkt me.
Precies. Als Club zijnde wil je met zo'n transfersom en een ongetwijfeld toploon wel dat Berge de draaischijf wordt van je team de komende jaren OF dat je hem met serieuze meerwaarde kan verkopen. En liefst nog allebei als het kan...

Dus moet je als Berge wel rekening houden met het feit dat je hier voor een lange tijd bij Club zit, tenzij een topclub met véél geld over de brug komt.

Als hij ambitie heeft om snel in de PL te geraken, dan blijf je precies beter waar je zit, lijkt me...

Liverpool hangt ook achter Berge. Waarom zou het dan duidelijk zijn dat die naar Brugge zou willen komen?
Vóór de interesse van Liverpool was hij niet tegen een overgang naar Club in ieder geval. Zou zelfs persoonlijk toen al serieus in onderhandeling geweest zijn met Club, maar Club bleef maar (ver) onder de vraagprijs bieden naar Sheffield toe.

Uiteraard gaat hij liever naar Liverpool dan naar Club. Dat stond ook al in mijn post.

Na een tijd windstilte zou er nu weer schot in de zaak komen trouwens (uiteraard ook afhankelijk van concrete interesse van de betere PL clubs of dit realistisch is).

Vanaken is een beetje type Luc Nilis vind ik, qua positiespel, stijl, voetbalintellect. Behalve dat Nilis een ongeëvenaarde traptechniek heeft.
Als je hem goed gebruikt, kan Hans zeker mee in de PL.
Luc Nilis had ook wel een actie in huis die een paar straatlengtes verder staat dan die van Vanaken. Hij was ook meer een aanvaller dan een middenvelder imo, veel meer doelgericht.

Nilis kon bij elke ploeg meedraaien stiekem. Die snelheid van uitvoering en loepzuivere techniek…

Meerwaarde hebben op uw 30 jarige speler, daar mag je toch niet over twijfelen. Binnen 3 jaar is ie niets meer waard. 15-20 miljoen binnnenhalen met een fantastisch afscheid. Het is Hans ook gegund om nog even als zot te gaan cashen.

30M voor Berge kan ik mee leven. 2 goedkopere middenvelders mag ook.
Maar geen Praet ofzo, we hebben geen ex Anderlechters nodig.
3 jaar houden en daar nog 2 titels mee nemen zegt me toch meer als fan dan de 20 miljoen die we er nu voor krijgen.

3 jaar houden en daar nog 2 titels mee nemen zegt me toch meer als fan dan de 20 miljoen die we er nu voor krijgen.
Tja, misschien kan het inderdaad geen kwaad om eens te vernieuwen. Elke trainer in België weet ondertussen hoe ge Vanaken moet aan pakken en ik heb het gevoel dat er dan wel voor een ander systeem moet gekozen worden bij Club en dat is misschien niet slecht dat andere ploegen zich moeten aanpassen aan dat nieuwe systeem ipv die 3-5-2 die er nu toch al seizoenen wordt gehanteerd bij Club.

Luc Nilis had ook wel een actie in huis die een paar straatlengtes verder staat dan die van Vanaken. Hij was ook meer een aanvaller dan een middenvelder imo, veel meer doelgericht.

Nilis kon bij elke ploeg meedraaien stiekem. Die snelheid van uitvoering en loepzuivere techniek…
Nilis was inderdaad wereldklasse. Prachtige voetballer. Ik wou Vanaken enkel als type vergelijken uiteraard 😊

In de ene topic spreken ze van HVA. Nu komt plots Van Aert hier in het topic te voorschijn. Vanaken is toch geen moeilijke naam om voluit te schrijven

Vanaken vervangen. Ik weet niet wie ik zou kiezen uit bv de JPL. En kom ni af met Bruls of Schoofs ofzo hé. Dat zijn miniemen in vergelijking met Hansie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan