Transferthread 2022-2023 (Binnenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ach, één of twee weken "Vanaken vertrekt misschien" om dan nog maar eens een nieuw contract te tekenen bij FCB. Groundhog Day stijl.
Ik las overigens op SN3 in het topic over Vanaken iemand een opstelling geven waarin Praet stond. Is hier effectief sprake van?
Dacht dat er contact was met 3 rode duivels, welke is het raden naar, en contact is verre van concrete interesse.

Anderlecht zou dicht bij Zirkzee staan lees ik in het HLN (I know). Het zou een mooie transfer zijn voor Anderlecht, maar je creëert wel een luxeprobleem lijkt mij.

Vooral voor Esposito zal dit een probleem vormen. Raman moet ook nog weg dan.
Zitten er niet bepaalde garanties/clausules in zo'n huurcontract dat zo'n speler, indien niet geblesseerd, toch een minimum aantal matchen moet spelen? Kan me niet voorstellen dat een topclub iemand uitleent zonder enige garantie op speelminuten, maar kan me vergissen natuurlijk.

Raman kan naar Gent dan?

Vooral voor Esposito zal dit een probleem vormen. Raman moet ook nog weg dan.
Dat bedoel ik. Uw beste spits is Silva, die, als hij zo blijft spelen, maar 1 seizoen gaat blijven. Dan zit ge met uw jeugdspeler Stroeykens, die uw toekomst gaat zijn en Esposito, waar ge een optie op hebt om eventueel te kopen. Dus eigenlijk zit ge met een luxeprobleem.

Anderlecht zou dicht bij Zirkzee staan lees ik in het HLN (I know). Het zou een mooie transfer zijn voor Anderlecht, maar je creëert wel een luxeprobleem lijkt mij.

Ik zou het ergens vreemd vinden, anderzijds top. Een spits als Zirkzee definitief vastleggen moet je doen, al vraag ik me af aan welke kostprijs dat gaat zijn.
Voorwaarde is dat je Raman definitief de vuilbak in smijt, komaan, dat grapje heeft lang genoeg geduurd. En dan moet je als trainer ook de ballen hebben om een eigen toptalent (Stroeykens) systematisch te verkiezen boven een gehuurd toptalent als Esposito. Stroeykens lijkt me ook veel complementairder met die gasten dan Esposito trouwens. Ze komen allemaal graag in de bal.

Zirkzee-Silva met Stroeykens ter afwisseling, daar teken ik toch wel voor.

Maar ik ben sceptisch over dit nieuws, ik betwijfel of het wel allemaal zo klopt als HLN schrijft. LDH zegt dat er nog geen contacten zijn en in Duitsland is er ook nieuws over gesprekken met Stuttgart over Zirkzee. Die gaan al wat makkelijker geld op tafel leggen.

Al bedrag bekend?

Wat betreft Avenatti: als hij doet wat hij de eerste keer doet zal dat prima zijn. Hij zal ook wel wat krediet hebben bij supporters. Maar er is meer nodig dan een spits.

Wat mis ik de tijdens van vroeger onder Hein en Georges.
Er is sprake van 8M€ voor Lucumi... Genk toch al serieus wat milioentjes binnen geharkt deze transferperiode, na al bij al een matig seizoen.
Die zitten toch op een enorme oorlogskas, die ze helaas wel maar zelden echt aanspreken... Zouden met al die milioenen van de voorbije jaren toch een pak dichter bij Brugge en Antwerpen moeten kunnen staan

Er is sprake van 8M€ voor Lucumi... Genk toch al serieus wat milioentjes binnen geharkt deze transferperiode, na al bij al een matig seizoen.
Die zitten toch op een enorme oorlogskas, die ze helaas wel maar zelden echt aanspreken... Zouden met al die milioenen van de voorbije jaren toch een pak dichter bij Brugge en Antwerpen moeten kunnen staan
38 miljoen op dit moment.

En dat is toch relatief dat ze weinig geld er tegenaan gooien. Ze hebben Galarza gehaald voor 6 miljoen en Castro en Carstensen voor 3 miljoen.

Daarnaast hebben ze gekozen voor Oyen, El Khannous en Nemeth. Daar hoeft ge dus al geen transfers voor te doen. En van de eigen jeugd gaan waarschijnlijk Didden (CV), Geussens (Middenvelder) en Rommens (LB) nog kansen krijgen. We spelen geen Europees en dus dan hoeft die kern ook niet heel groot te zijn. Ook Diawara doet het weer heel goed.

Ik ben alleen benieuwd naar het lot van Onuachu.

Zitten er niet bepaalde garanties/clausules in zo'n huurcontract dat zo'n speler, indien niet geblesseerd, toch een minimum aantal matchen moet spelen? Kan me niet voorstellen dat een topclub iemand uitleent zonder enige garantie op speelminuten, maar kan me vergissen natuurlijk.

Raman kan naar Gent dan?
Het maandelijks huurbedrag is meestal hoger als ze niet spelen.

Boah ze doen het momenteel toch niet slecht :) Ze wachten mss tot volgend seizoen, als ze Europees voetbal halen, dan versterken.

Ik hoop eigenlijk dat Zirkzee niet komt.. Zou Stroeykens in de weg staan en met Silva en Esposito hebt ge er al 2.. Het is nu ook niet dat ze zot moeten doen met hun geld..

38 miljoen op dit moment.

En dat is toch relatief dat ze weinig geld er tegenaan gooien. Ze hebben Galarza gehaald voor 6 miljoen en Castro en Carstensen voor 3 miljoen.

Daarnaast hebben ze gekozen voor Oyen, El Khannous en Nemeth. Daar hoeft ge dus al geen transfers voor te doen. En van de eigen jeugd gaan waarschijnlijk Didden (CV), Geussens (Middenvelder) en Rommens (LB) nog kansen krijgen. We spelen geen Europees en dus dan hoeft die kern ook niet heel groot te zijn. Ook Diawara doet het weer heel goed.

Ik ben alleen benieuwd naar het lot van Onuachu.

Genk doet dat goed maar om de kloof financieel systematisch te dichten zullen ze eerst sportief constanter moeten presteren (= Europees elk jaar).

Als ze nu met Vrancken een goed seizoen draaien en die kan volgend jaar verder bouwen zou dat al goed begin kunnen zijn.

Wat Onuachu betreft: ik wil hem niet onderschatten (zelfs vorig jaar nog zeer belangrijk ondanks hij wat meer in de schaduw voetbalde) maar nu draait het toch goed zonder hem. Het lijkt me wel een type spits waar Vrancken graag mee werkt maar is die complementair met de huidige type spelers in een zwervend systeem?

Genk doet dat goed maar om de kloof financieel systematisch te dichten zullen ze eerst sportief constanter moeten presteren (= Europees elk jaar).

Als ze nu met Vrancken een goed seizoen draaien en die kan volgend jaar verder bouwen zou dat al goed begin kunnen zijn.

Wat Onuachu betreft: ik wil hem niet onderschatten (zelfs vorig jaar nog zeer belangrijk ondanks hij wat meer in de schaduw voetbalde) maar nu draait het toch goed zonder hem. Het lijkt me wel een type spits waar Vrancken graag mee werkt maar is die complementair met de huidige type spelers in een zwervend systeem?
Ik ben een heel grote Onuachu-fan, maar ik heb maar voor een ding schrik: Dat door de komst van Samatta en het blijven van Onuachu Nemeth geblokkeerd wordt.

Het beste is een volwassen spits met daarachter Nemeth.

Club zou Vertonghen aanbod hebben gedaan van 2j +1j optie.

Best crazy voor een 35 jarige, moest ik Jantje zijn zou ik snel tekenen.
Bron: mijn geheime bron waar eerder mee gespot werd :headshake:

Een verdedigend duo Mechele - Vertonghen. Dat loopt catastrofaal af tegen ploegen met een sterk lopend aanvalsteam.

En qua dat dichter bij Antwerp en Brugge komen... Ik snap de teneur gezien Antwerp hun constante PO1 aanwezigheid en onze sinus de laatste jaren. Maar het draait uiteindelijk om prijzen en moeten zij nog steeds dichter bij ons komen dan wij bij hen. Cava dus toch nog wel. Maar ja, ik zou toch graag ook wat meer constantheid zien bij ons. Los van dat ik blijf vinden dat we transfer-gericht zowel na ons titeljaar als vorig seizoen goed gewerkt hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan