Transferthread 2022-2023 (Binnenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als Anderlecht is dit toch een no-brainer voor 15 miljoen. Oké, heel misschien ga je in de toekomst meer kunnen vangen, maar moet je die gok nemen in de situatie waar Anderlecht zich in bevindt?
Welk verhaal heb je dan nog te vertellen aan je 15-jarige toptalenten?
 
Welk verhaal heb je dan nog te vertellen aan je 15-jarige toptalenten?
Dat 15 miljoen belachelijk veel is voor een speler die nog alles te bewijzen heeft en Anderlecht dat geld nu eenmaal nodig heeft. Die jongens zullen de situatie heus wel kennen he.
 
Dat 15 miljoen belachelijk veel is voor een speler die nog alles te bewijzen heeft en Anderlecht dat geld nu eenmaal nodig heeft. Die jongens zullen de situatie heus wel kennen he.
Mja. De situatie is niet meer zo dat ze elk bod moeten aanvaarden. Dat was bij Doku wel zo, toen werden leveranciers te laat betaald en gingen mails rond in de club dat ze het licht moesten uitdoen als ze even een ergens niet waren. Elke cent telde. Vandenhaute sprong met een smile op zijn gezicht het vliegtuig in om hem zelf te gaan verkopen.
Maar dit is nu anders. Er is nog steeds een te lozen loonmassa om zonder Europees helemaal break-even te draaien (Trebel, Vlap, Wellenreuther, etc) maar dit is zowat het laatste jaar dat die nog wegen op de balans en je kan een situatie ook rechttrekken door van het rijtje Murillo-Vlap-Verschaeren-Raman-Olsson-… er wat te verkopen.

Je kan niet er alles aan doen om 15-jarigen te overtuigen dat ze moeten tekenen in hun eigen belang, dat je een mooi pad uitstippelt dat het beste is voor hun ontwikkeling, het verhaal dat ze best hun school afmaken in hun eigen omgeving en hen daarin begeleidt, om bij de eerste de beste kans dan opportunistisch hen veel te vroeg aan een topclub te verpatsen dat daar volledig tegenin gaat. En gooi je IYWT-slogan dan ook maar weg. Dit zou nergens meer om gaan. Het volgende talent tekent dan wel direct voor Bayern, dan strijken ze meer op aan tekenpremies.

Dit is enkel de visie van Anderlecht die ik verwoord, dat een jongen (of zijn makelaar) weg wil kan gebeuren.
 
Mja. De situatie is niet meer zo dat ze elk bod moeten aanvaarden. Dat was bij Doku wel zo, toen werden leveranciers te laat betaald en gingen mails rond in de club dat ze het licht moesten uitdoen als ze even een ergens niet waren. Elke cent telde. Vandenhaute sprong met een smile op zijn gezicht het vliegtuig in om hem zelf te gaan verkopen.
Maar dit is nu anders. Er is nog steeds een te lozen loonmassa om zonder Europees helemaal break-even te draaien (Trebel, Vlap, Wellenreuther, etc) maar dit is zowat het laatste jaar dat die nog wegen op de balans en je kan een situatie ook rechttrekken door van het rijtje Murillo-Vlap-Verschaeren-Raman-Olsson-… er wat te verkopen.

Je kan niet er alles aan doen om 15-jarigen te overtuigen dat ze moeten tekenen in hun eigen belang, dat je een mooi pad uitstippelt dat het beste is voor hun ontwikkeling, het verhaal dat ze best hun school afmaken in hun eigen omgeving en hen daarin begeleidt, om bij de eerste de beste kans dan opportunistisch hen veel te vroeg aan een topclub te verpatsen dat daar volledig tegenin gaat. En gooi je IYWT-slogan dan ook maar weg. Dit zou nergens meer om gaan. Het volgende talent tekent dan wel direct voor Bayern, dan strijken ze meer op aan tekenpremies.

Dit is enkel de visie van Anderlecht die ik verwoord, dat een jongen (of zijn makelaar) weg wil kan gebeuren.
Ik begrijp de situatie en ben het zeker (deels) met je eens, maar soms moet je gewoon zakelijk denken. Ik vind dit een no-brainer eerlijk gezegd.
 
Zou het meest logische bij deze deal niet zijn dat hij uitgeleend wordt aan Anderlecht? Anderlecht heeft het geld dat ze broodnodig hebben en kunnen de speler nog een jaartje houden. Bij Bayern zelf zal hij inderdaad nog niet veel kunnen gaan doen.
Hoeveel spelers verlaten de jpl voor +15 miljoen? Nu 15 miljoen krijgen vind ik toch ook geen slechte deal.
 
Zou het meest logische bij deze deal niet zijn dat hij uitgeleend wordt aan Anderlecht? Anderlecht heeft het geld dat ze broodnodig hebben en kunnen de speler nog een jaartje houden. Bij Bayern zelf zal hij inderdaad nog niet veel kunnen gaan doen.
Hoeveel spelers verlaten de jpl voor +15 miljoen? Nu 15 miljoen krijgen vind ik toch ook geen slechte deal.
Wat kan Anderlecht doen met iemand van 15 als ze voor de prijzen willen spelen volgend seizoen?
Moest hij 18-19 zijn en de pannen van het dak spelen, sure. Maar nu gaat die toch geen meerwaarde zijn om echt een rol van betekenis te spelen?
 
Zou het meest logische bij deze deal niet zijn dat hij uitgeleend wordt aan Anderlecht? Anderlecht heeft het geld dat ze broodnodig hebben en kunnen de speler nog een jaartje houden. Bij Bayern zelf zal hij inderdaad nog niet veel kunnen gaan doen.
Hoeveel spelers verlaten de jpl voor +15 miljoen? Nu 15 miljoen krijgen vind ik toch ook geen slechte deal.

Los van zijn goeie invalbeurt tegen Club was het nu ook niet direct de bedoeling dat die al bij de A-kern zou blijven het komend seizoen. Duranville is pas 16 en zou een jaar in 1b gaan spelen. Zal ook daar zichzelf nog tegenkomen.
De volgende in de rij die misschien (want ook die zou vooral in 1b gaan spelen) zijn kans echt ging krijgen op de rechterflank is Enock Agyei. Ook een heel leuk talent met een actie (niet zo geweldig als Duranville maar toch), die fysiek al wat verder staat dan Duranville en veel meer speelde bij de beloften het afgelopen seizoen. En wat ouder is.
Die was met de nationale ploeg weg toen ze tegen Club speelden, anders had hij wellicht bij de selectie gezeten.

Moet je dan een talent van Bayern gaan uitlenen terwijl je die eigenlijk nog bij de beloften zou moeten stallen? Dat lijkt me toch ook niet realistisch.
 
Welk verhaal valt er te vertellen... Een 16-jarige speler wil weg, tekent daarvoor bij een ander managementbureau en Anderlecht staat met de rug tegen de muur. Kort verhaal natuurlijk.
Die heeft hier nog gewoon een contract hé, ze zijn niet verplicht die te verkopen
Moest die trouwens persé wegwillen, had die ook geen profcontract getekend vorige zomer, die jongen zit hier ook al van zijn 7e
 
Dit weekend geruchten gehoord dat Alderweireld naar Antwerp zou komen.
Je zou denken dat ze na Mirallas, Defour, Radja,... wel geleerd zouden hebben uit het halen van vetbetaalde hasbeens ma bon.
 
Dit weekend geruchten gehoord dat Alderweireld naar Antwerp zou komen.
Je zou denken dat ze na Mirallas, Defour, Radja,... wel geleerd zouden hebben uit het halen van vetbetaalde hasbeens ma bon.
Goh, die kun je toch niet (100%) vergelijken? Mirallas was ervoor al geflopt bij Fiorentina en Olympiakos & Defour kwam niet van de bank. Naingolan ook buitengewerkt bij Inter maar speelde nog best veel bij Cagliari en die is geen 100% flop.
Alderweireld speelde tot vorig seizoen nog regelmatig bij Tottenham, die gaat na een seizoen in de woestijn toch niet alles verleerd zijn? Als je die binnenhengelt voor een 2 + 1 contract bv heb je daar toch best een mooie transfer aan als Belgische club? Zijn blessurelast valt precies ook goed mee, dus imo heb je daar als Antwerp zijnde wel een goeie speler mee binnen (als je er geen 5 miljoen transfersom op moet bovenleggen natuurlijk)
 
Volgens Engelse bron (The Guardian) stond Rabbi Matondo dicht bij Anderlecht voor de exit van Kompany maar is dat nu van de baan en zal hij wellicht naar the UK verkassen (Rangers en Celtic hebben veel interesse). 't Houdt niet.
 
Lang ondertussen aan het onderhandelen met AC Milan voor 22 miljoen. Milan heeft ook interesse in CDK, dat zou dan samen 62 miljoen worden.
 
Lang ondertussen aan het onderhandelen met AC Milan voor 22 miljoen. Milan heeft ook interesse in CDK, dat zou dan samen 62 miljoen worden.
Ik hoop toch op een mooiere club voor CDK. Met alle respect voor de AC Milan fans hier (als Romelus hier nog rondhangt :unsure: )
 
Laatst bewerkt:
Volgens Engelse bron (The Guardian) stond Rabbi Matondo dicht bij Anderlecht voor de exit van Kompany maar is dat nu van de baan en zal hij wellicht naar the UK verkassen (Rangers en Celtic hebben veel interesse). 't Houdt niet.
Hoedt blijft hoor. :unsure:
 
Ik hoop toch op een mooiere club voor CDK. Met alles respect voor de AC Milan fans hier (als Romelus hier nog rondhangt :unsure: )
Hoezo? AC Milan is een instituut toch?
Net kampioen gespeeld in Italië en zelfs in hun "magere" jaren, die nu toch ook stillaan voorbij lijken, toch nog meer uitstraling dan de helft vd meer succesvollere ploegen toen, zowel in eigen land als in het buitenland.

Ik denk dat er weinig jonge gasten niet zouden staan springen om daar voor te spelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan