Transferthread 2022-2023 (Binnenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat gelach was ook terecht. Je kunt nu eenmaal geen speler inschatten op basis van een ploeg waar ze gespeeld hebben. Dat dat dan goed of slecht uitdraait is niet relevant. Er zijn genoeg spelers die ooit het grote talent waren en volledig weggezakt zijn. Of is een Kagawa bijvoorbeeld ook nog een meerwaarde omdat hij ooit bij Dortmund en United heeft gespeeld? In de eerste ploeg dan nog.
Ik koop liever ene van Barca dan ene van <insert randomploeg > . De kan dat die mislukt ligt een pak lager gewoon .
 
Ik koop liever ene van Barca dan ene van <insert randomploeg > . De kan dat die mislukt ligt een pak lager gewoon .
Vind ik een vreemde redenering. Ik ga ervanuit dat scouting de reden is om iemand te kopen ipv bij welke ploeg ze spelen of hebben gespeeld.

Edit: toen Ajax een ramp was, haalde ze net van dat soort spelers (Gabri, Oleguer, Luque,...).
 
Laatst bewerkt:
Javier Portillo was nu ook geen onverdeeld succes. Die had alle records in de jeugd van Real gebroken maar in het volwassenen voetbal heeft ie toch weinig potten gebroken.
 
15 miljoen voor een 16jarige die maar 10-15 minuten heeft gespeeld in het eerste ?

Dat is toch niet de gewoonte van Bayern, nuja als dat bod komt verkopen ze hem gewoon.. omdan te zagen dat we gaan flankspelers hebben en weer ergens een onbekende voor teveel geld gaan halen..

Alhoewel die jonge wilt gewoon blijven dacht ik
 
Javier Portillo was nu ook geen onverdeeld succes. Die had alle records in de jeugd van Real gebroken maar in het volwassenen voetbal heeft ie toch weinig potten gebroken.
Ik was wel een erg grote fan van Portillo anders. Wat een flair had die 🤩
 
Het zou wel eens een vreselijke zomer kunnen worden voor de Anderlecht fan. :(

Inderdaad..

Casper Nielsen heeft getekend, komt over voor 5M.

Dit wordt weer een mercato waar ze veel te dure "brol gaan binnenhalen waar we weer jaren aan vast zitten.
Nielsen heeft 1 seizoen in 1e klasse gespeeld, op z'n 28e. Daar betaal je nu de hoofdprijs voor, en binnen 2 a 3 jaar zit hij in de tribune waar nu Vlap, Bakkali, Trebel en consoorten terwijl je zijn waarschijnlijk veel te hoge loon mag blijven doorbetalen.




Cullen zou Kompany volgen naar Burnley, en ze gaan er alles aan doen om Murillo kwijt te geraken.
 
Inderdaad..

Casper Nielsen heeft getekend, komt over voor 5M.

Dit wordt weer een mercato waar ze veel te dure "brol gaan binnenhalen waar we weer jaren aan vast zitten.
Nielsen heeft 1 seizoen in 1e klasse gespeeld, op z'n 28e. Daar betaal je nu de hoofdprijs voor, en binnen 2 a 3 jaar zit hij in de tribune waar nu Vlap, Bakkali, Trebel en consoorten terwijl je zijn waarschijnlijk veel te hoge loon mag blijven doorbetalen.




Cullen zou Kompany volgen naar Burnley, en ze gaan er alles aan doen om Murillo kwijt te geraken.
Is Nielsen al rond?
 
Dan ist nog te hopen dat of Cullen of liefst Olsson vertrekken.
Anders geraken we Kana ook nog kwijt
 
Nielsen was bij Union wel een van de bepalende spelers, vraag is natuurlijk of hij ook bij een andere ploeg en in een ander systeem kan bevestigen. Union was een machine die ook mindere voetballers boven zichzelf deed uitstijgen. Neem die omgeving weg en wat boeten die spelers dan aan kwaliteit in? En dat zeg ik met alle respect voor Union.
 
Vraag me toch af waarom Nielsen Anderlecht boven Club zou verkiezen. Of Club was gewoon niet geïnteresseerd in Nielsen, kan ook.
 
Niet dat het mij allemaal nog heel veel kan schelen maar waar gaan ze die Nielsen zetten? Je zit met een ontbolsterde Kana, Ashimeru die dé man was van de heropstanding na nieuwjaar, Cullen is nog niet weg, en een dure aankoop als Olsson. Dat zijn 4 6/8’en. En een resem nummer 10’s (Verschaeren, Arnstad, Ait El Hadj, Refaelov en ik lees dat Vlap zelfs op een nieuwe kans hoopt). Daar Nielsen bij. Terwijl je geen spitsen hebt, nauwelijks flankspelers met een actie en op de rechtsachter enkel Murillo die zo labiel is dat je die liefst wilt vervangen. Dan veel geld uitgeven aan een 28-jarige CM die nog maar 1 seizoen goed speelde.

Wat een dramatisch beleid in feite. Gaan ze Union wat liggen kopiëren.
 
Ik zou vooral geen definitieve transfers doorvoeren zonder mijn coach vast te hebben. En al zeker geen risicovolle transfers.

RSCA kan eigenlijk best geen spelers van ‘al’ 28 kopen momenteel. Dan moet die echt de pannen van het dak spelen.
 
Hopelijk beseft men dat men zich in principe geen misstap meer kan veroorloven in de Conference league, en men minstens 2de moet worden, nadat men besliste dat Kompany zijn seizoen een flop was.

Ik zie het Anderlecht echt niet zomaar doen, want verwacht volgend seizoen WEL een sterk Genk, zeker nu ze met Vranken WEL een deftige trainer binnen hebben. Antwerp zal ook nog ferm investeren. En Brugge Zal er ook wel weer staan. En als Gent zijn ploeg wat samen kan houden en eventueel versterken, kan dat ook nog een contender voor top 4 worden.

Goed idee om dan van 0 te beginnen met een nieuwe trainer met andere opvattingen ...

Nielsen kan gerust een goede voetballer zijn. Maar 5 miljoen voor een 28 jarige toch wel ferm.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan