Tax on Web 2025

hier moet de brief nog in orde gemaakt worden:
- 1 eigendom, geintegreerde woonbonus
- geen kinderopvang meer
- pensioensparen
- SVAPZ
- CERA aandelen RV
- Acc ETF's (hier moet niets van ingegeven worden, correct?)

Enige speciallekes waar we dit jaar rekening mee dienen te houden?

- 1 eigendom, geintegreerde woonbonus > Normaal al ingevuld
- geen kinderopvang meer > Niks invullen, wel zorgen dat je de vrijstelling aanvinkt
- pensioensparen > Normaal al ingevuld
- SVAPZ > Geen idee
- CERA aandelen RV > Zelf invullen
- Acc ETF's (hier moet niets van ingegeven worden, correct?) > Correct

Zie hierboven.

- geen kinderopvang meer
- pensioensparen
- SVAPZ
- CERA aandelen RV

- SVAPZ is zelf invullen. Welke code hangt af van je situatie. Normaal voeg je dat toe bij je gewone sociale bijdragen (SVAPZ is normaal gezien voor zelfstandigen dus ik verwacht dat je ook gewone sociale bijdragen hebt betaald? BTW, je gewone sociale bijdragen als zelfstandige moet je zelf ook invullen.)

- ACC Etf's. Niets invullen buiten aanduiden code 1075 indien je bij een buitenlandse broker zit.

.... Niets gewijzigd huh 🤔

Pak gewoon uw aanslagbiljet van aanslagjaar 2024 en leg dat naast de simulatie van aanslagjaar 2025 en bekijk het lijn per lijn, beginnende met de gemiddelde aanslagvoet.

Met zo weinig informatie kan niemand hier zeggen waarom je juist minder terug krijgt.
Heb ik al gedaan amper grote verschillen heb een afspraak gemaakt bij de belasting.

Heb ik al gedaan amper grote verschillen heb een afspraak gemaakt bij de belasting.
Gaat toch iets met dat inkomen van je vrouw te maken hebben hoor. Je spreekt daar van vorig jaar 23K en nu 37K, wat een stijging is van 14K terwijl bedrijfsvoorheffing amper met 600 is gestegen?

Zonder details en concrete cijfers kan er over zo'n dingen natuurlijk weinig gezegd worden. Dat kan alleen als we effectief aanslag 2024 volledig kunnen vergelijken met die van 2025. Bij de belastingdienst kunnen ze dit uiteraard wel dus zij zullen ongetwijfeld met een verklaring komen.

Ik krijg net hetzelfde. Zogezegd 4 bankrekeningen op "UAB "Finansins paslaugos "Contis"" met 0 EUR erop.
Ik had ook een Binance kaart dus ik veronderstel dat het daardoor komt.
Moeten we iets ondernemen? Want in die brief staat niet veel in. De Binance kaart is sowieso al sinds juli 2023 niet meer actief (inactief gezet voor alle Belgen).
goei vraag. ik ga daar eens voor bellen
Ik heb hier juist hetzelfde, heb je daar uiteindelijk dan iets voor moeten doen?

Ik heb ook een Binance kaart gehad, maar in 2024 werkte die niet meer.

Laatst bewerkt:
Wat een plezier weer.
1800 euro bij te betalen en mijn gemiddelde belastingsvoet is met 0,2% gestegen. :angry:
Ik kan niet wachten tot mijn BV is opgericht en ik één en ander kan optimaliseren.

- SVAPZ is zelf invullen. Welke code hangt af van je situatie. Normaal voeg je dat toe bij je gewone sociale bijdragen (SVAPZ is normaal gezien voor zelfstandigen dus ik verwacht dat je ook gewone sociale bijdragen hebt betaald? BTW, je gewone sociale bijdragen als zelfstandige moet je zelf ook invullen.)

- ACC Etf's. Niets invullen buiten aanduiden code 1075 indien je bij een buitenlandse broker zit.
een ETF-dividend van een buitenlandse broker moet je wel aangeven onder code 1444. De vrijstellingsdrempel van dividenden geldt enkel voor gewone aandelen

- geen kinderopvang meer
- pensioensparen
- SVAPZ
- CERA aandelen RV

tenzij je een ETF-dividend hebt ontvangen van buitenlandse broker. Dan moet je dit aangeven vanaf de eerste euro in vak 1444

Ik krijg net hetzelfde. Zogezegd 4 bankrekeningen op "UAB "Finansins paslaugos "Contis"" met 0 EUR erop.
Ik had ook een Binance kaart dus ik veronderstel dat het daardoor komt.
Moeten we iets ondernemen? Want in die brief staat niet veel in. De Binance kaart is sowieso al sinds juli 2023 niet meer actief (inactief gezet voor alle Belgen).
Heb jij daar nu iets voor gedaan? Aangezien die kaart toch niet meer actief is moet je niks doen denk ik?

Verdorie he , vorig jaar 3100 EUR terug , dit jaar 1400 EUR terug. In se niets veranderd buiten het feit dat we vorig jaar een kind kregen en dus mijn vriendin 3 maanden moederschapsverlof had .... Kan dit zomaar even 1700 EUR schelen ? Ik snap er niets van....

Mijn vriendin heeft een loon van Ca. 5K bruto dus zou me heeeeel straf lijken.
Wettelijk sw zowel vorig als dit jaar als in 2023.

Ik heb ingevuld dat ik geen buitenlandse rekening heb, aangezien deze vorig jaar niet meer actief was.
Door dat CRS rapport is mijn situatie zogezegd gewijzigd en heb ik geen voorstel tot vereenvoudigde aangifte ontvangen.

Volgens dit moet je ook niks aangeven: https://curvo.eu/article/declare-binance-belgium

Voor 2024 heb ik zo geen CRS fiche ontvangen, dus ik vermoed dat die "rekening" al afgesloten zal geweest zijn.

Verdorie he , vorig jaar 3100 EUR terug , dit jaar 1400 EUR terug. In se niets veranderd buiten het feit dat we vorig jaar een kind kregen en dus mijn vriendin 3 maanden moederschapsverlof had .... Kan dit zomaar even 1700 EUR schelen ? Ik snap er niets van....

Mijn vriendin heeft een loon van Ca. 5K bruto dus zou me heeeeel straf lijken.
Wettelijk sw zowel vorig als dit jaar als in 2023.
Ten tijde van de Corona technische werkloosheid werd er voor die uitkering ook veel te weinig bedrijfsvoorheffing afgehouden. Ik vermoed dat er bij de uitkering voor moederschapsverlof iets gelijkaardig optreedt en je dus daar "te veel" netto van hebt gekregen?

Terug
Bovenaan