Sim Racing topic | discussie & setups

Toch altijd klote dat die dingen niet op XboxX/PS5/PC kunnen.
Zover ik begrijp bij deze ook enkel Xbox/PC ofwel PS/PC.

Fanatec is enige dat ik weet dat kwaliteit is met deze mogelijkheid.
Fanatec bundle is niet beschikbaar op hun site, daar moet ge wel nog een apart stuur kopen.
Komt ge ook prijzig uit, maar tenminste wel een oplossing.

Op zich kan het niet moeilijk zijn lijkt me.
Als ge zo een Xim of Brook dongle koopt, dan kunt ge toch met controllers van andere consoles spelen.
Of bij de Astro A50 als ge de Xbox versie koopt, dan kunt ge die ook op PS laten werken via de PC stand.

Ik zou wel een stuur willen maar hou het nog altijd af omdat ik geen zin heb om er 2 te kopen.
Als er 1 komt dat gewoon te gebruiken is op beide consoles en PC van goede kwaliteit dan is het instant-buy hier.

Gelukkig zit ik er wel niet op te wachten, maar zou het wel aanschaffen als het multi platform is.
Dus moest er toevallig iemand meer weten als ik en een goede set voor Xbox + Playstation + PC weet, let me know!
 
Ik was geen gamer maar ik ben begonnen onderdelen kopen voor wat ik een immersive racing experience zou willen noemen, maar wel tegen een budget. Alsook wil ik het volledig in VR hebben.

Momenteel al gekocht op tweedehands markt:

PC (700 euro)
- Asrock Fatal1ty Z370 Gaming K6
- GeForce RTX 3070 MSI GAMING X TRIO 8GB
- i7-8700k met Noctua koelers
- 4x8GB DDR4 Vengeance LPX 3000 C15 Corsair
- 256GB M.2 SSD
- Corsair RM850x 850 Watt

VR set (350 euro)
- Meta Quest 2 256GB
- BOBOVR M2 Pro Battery Pack Head Strap + Battery
- Steelseries Arctis 7 headset
(USB-C link kabel nog te kopen, deze set genomen omdat ik hier dan ook andere games dan enkel racing op kan spelen)

Racing set (nog niet gekocht)
- Wat is een goede prijs/kwaliteit gebruikt? Ik dacht aan Trustmaster TX serie of T300
- Wat is een goede stoel voor F1 houding? Ik dacht PlaySeat Challenge

Racing Games (nog niet gekocht)
- Waar ik echt naar uit kijk is AMS2, vooral vanwege deze video
 
Laatst bewerkt:
begin gewoon met een degelijke PC en een stuur met force feedback
ik zie in bepaalde FB-groepen sommige mensen die "beginnen" met een top-pc, direct drive, triple screen, buttkickers en al wat je wilt, 5000+ € aan gear, en dan blijkt dat ze het sim-racen toch niet vinden wat ze zochten.

dus zolang je een PC hebt die sims kan runnen, en een stuur dat feedback geeft en dat je aan je bureau kan hangen, zit je als 100% beginneling al goed om het eens uit te testen, imo.

je kan er dan later wel een hoop geld tegenaan gooien.

ik heb zelf Automobilista nog niet gespeeld, maar qua weerseffecten zou het de beste moeten zijn?
voor de rest: Assetto Corsa en rFactor 2. iRacing is ook goed voor online competitieve pickup races, maar voor Assetto Corsa bestaan daar nu ook al gratis alternatieven voor.
 
begin gewoon met een degelijke PC en een stuur met force feedback
ik zie in bepaalde FB-groepen sommige mensen die "beginnen" met een top-pc, direct drive, triple screen, buttkickers en al wat je wilt, 5000+ € aan gear, en dan blijkt dat ze het sim-racen toch niet vinden wat ze zochten.

dus zolang je een PC hebt die sims kan runnen, en een stuur dat feedback geeft en dat je aan je bureau kan hangen, zit je als 100% beginneling al goed om het eens uit te testen, imo.

je kan er dan later wel een hoop geld tegenaan gooien.
Zijn er dan ook FB groepen waar ze dan dat materiaal allemaal terug te koop zetten voor de helft van de prijs? Zoja, welke :) ?
 

Echt verkopen doen ze er niet, maar advies geven wel
 
Afgelopen zomer overgestapt van een Logitech G29 naar een Fanatec DD Pro & CSL Loadcell Pedalen. Wat een wereld van verschil & een verademing. Prijskwaliteit gezien de beste keuze als je nu de concurrentie ziet.
 
Ik zou graag het volgende willen weten.

Kan je voor een schappelijke prijs een stuurwiel kopen incl een playseat. Bv. een instapmodel om dan later up te graden bv.

Zou 500 € lukken? Het probleem is dat ik nog een extra tv nodig heb en mss een 2de ps5.
 
Blijkbaar is logitech bezig aan een uitverkoop;
G29 stuur nu beschikbaar voor rond de 300 euro of zelfs minder.
Fanatec & Thrustmaster zijn duurder als je toch degelijk stuurt wilt.


Voor een goede playseat betaal je ook rond de 200-300 euro (dan denk ik nog niet aan de duurtse van rond 1000 euro),dus het wordt moeilijk om onder de 500 euro te blijven.
Of je moet natuurlijk de goedkoopste optie van alles nemen,maar kwaliteit/naam betaal je.


Reken daarbij nieuwe TV en voor een degelijke betaal je toch ook tussen de 800-1200 euro.
Ook de PS5 is ook niet goedkoop,zit je sowieso boven de 500 euro denk ik.
 
Blijkbaar is logitech bezig aan een uitverkoop;
G29 stuur nu beschikbaar voor rond de 300 euro of zelfs minder.
Fanatec & Thrustmaster zijn duurder als je toch degelijk stuurt wilt.


Voor een goede playseat betaal je ook rond de 200-300 euro (dan denk ik nog niet aan de duurtse van rond 1000 euro),dus het wordt moeilijk om onder de 500 euro te blijven.
Of je moet natuurlijk de goedkoopste optie van alles nemen,maar kwaliteit/naam betaal je.


Reken daarbij nieuwe TV en voor een degelijke betaal je toch ook tussen de 800-1200 euro.
Ook de PS5 is ook niet goedkoop,zit je sowieso boven de 500 euro denk ik.
Ik heb het voor mijzelf al eens uitgerekend. Je zit rap boven de 2000€ , dit voor stuur, playseat, tv en ps5.

Eerst vrouw overtuigen of ik de logeerkamer mag omtoveren tot gameroom. Daarna zien we wel.
 
Ik ben toch nog altijd tevreden met mijn minimalistische setup hoor :unsure:
Een eenvoudige Playseat Challenge (ongebruikt tweedehands gekocht voor 100, winkelprijs is 200) en een G29, ooit in een Amazon sale gekocht voor maar 130 euro. Dat is wel het soort korting dat nu niet meer bestaat denk ik.
Ook nog een shifter erbij voor 50 euro. Totaal dus 280 euro, kan perfect en ik ben er nog altijd tevreden mee.
Neemt niet weg dat ik ooit wil upgraden.

Edit: sorry, het was 130 pond en dus ongeveer 150 euro.
 
Wat vinden jullie van deze combinatie als beginnend sim racer?

Logitech G29 - 239 €
Playseat Evolution Alcantara - 299€

Next Level Racing GT Track Cockpit - 799€
Deze ziet er toch wel steviger uit.

Dan nog een extra tv: ik had gedacht aan de LG Oled C2 42inch of een samsung neo qled?
(Pc wordt er ook op aangesloten)

2de Ps5 Digital: 450€

Stuur met playseat zonder tv: 1100€.
Stuur met next level racing zonder tv:1700€

Optie: PSVR 2, 600€
 
Laatst bewerkt:
Wat vinden jullie van deze combinatie als beginnend sim racer?

Logitech G29 - 239 €
Playseat Evolution Alcantara - 299€

Next Level Racing GT Track Cockpit - 799€
Deze ziet er toch wel steviger uit.

Dan nog een extra tv: ik had gedacht aan de LG Oled C2 42inch of een samsung neo qled?
(Pc wordt er ook op aangesloten)

2de Ps5 Digital: 450€

Stuur met playseat zonder tv: 1100€.
Stuur met next level racing zonder tv:1700€

Optie: PSVR 2, 600€
Ik zou precies eerder opteren voor een beter stuur dan voor een betere stoel. Materiaal van bv. Fanatec vs Logitech gaat véél meer verschil uitmaken dan een stoel die beter oogt.
 
Ik zou precies eerder opteren voor een beter stuur dan voor een betere stoel. Materiaal van bv. Fanatec vs Logitech gaat véél meer verschil uitmaken dan een stoel die beter oogt.
Stel iets voor? Liefst ts de 2000-2500 € (dit wel voor stuur, stoel & ps5 + psvr2)

Ik heb de g29 gekozen omdat deze ps3 ondersteund.

Mss de Thrusmaster T300 RS (GT) ? of ja de Gran Turismo DD Pro ? :eek: Thrustmaster T-GT 2 ?
 
Laatst bewerkt:
Ik vind trouwens dat je de tv misschien zelfs achterwege kunt laten als je voor psvr2 zou gaan. Heb al vaak gelezen dat mensen die GT7 in VR gespeeld hebben, niet meer terug willen.
 
Wil ook nog race games spelen op pc , ook al hoeft dit niet direct, kan altijd later tv toevoegen.
 
Laatst bewerkt:
Stel iets voor? Liefst ts de 2000-2500 € (dit wel voor stuur, stoel & ps5 + psvr2)

Ik heb de g29 gekozen omdat deze ps3 ondersteund.

Mss de Thrusmaster T300 RS (GT) ? of ja de Gran Turismo DD Pro ? :eek: Thrustmaster T-GT 2 ?
Ik heb zelf de T300 gekocht op aanraden van reddit. T'is een kleine meerprijs maar dan heb je tenminste een riem aangedreven stuur ipv lawaaierige tandwielen. Heb heel wat comments zien passeren dat het is alsof ge met een kapotte auto rijd. Heeft een FF die 2x zo krachtig is, wat ervoor zorgt dat ge meer detail van de weg zult voelen. Zou ook een stuk beter zijn voor te driften.

Ik heb er zelf ook aan gedacht om een direct drive stuurtje te kopen, maar die zijn al een stukske kostelijker en hebben geen zo'n brede ondersteuning in games zoals de t300. En t'is maar marginaal beter ten opzichte van riem aangedreven. Tussen tandwiel en riem zou het wel een groot verschil zijn

Zelf ben ik content van het stuur, maar de pedalen die erbij zitten voelen maar ondermaats aan (maar goed genoeg om mee te beginnen), wat het geval is van alle complete sets sub 300€. Ik heb er geen idee van wat de upgrademogelijkheden zijn bij de PS5, maar bij mijn pc zal ik die in de toekomst nog veranderen naar loadcell pedalen als ik zie dat ik veel sims blijf spelen

er is geen shifter bij zoals de g29, maar om te racen gebruiken de meeste moderne wagens toch paddles... tzal geen groot gemis zijn als je u enkel gaat richten op racen. Ik had hier zelf een T8A shifter erbij gekocht en ik gebruik die eigenlijk maar weinig.
 
Laatst bewerkt:
Een goede rig is toch wel belangrijker dan sommigen denken.
Bij een stevige rig heb je geen last van flex waardoor je de ffb beter voelt.
Overigens zijn de pedalen het belangrijkste onderdeel van uw setup, loadcell pedalen bijvoorbeeld. Hierdoor kan je consistent rondetijden neerzetten.
Mijn Playseat WRC van een 8-tal jaren oud wil ik in de toekomst vervangen door de Next Level Racing GT Track cockpit. Die rig is zeer stevig + comfortabel, zit ook shifter en handbrake holder bij + kun je op wieltjes zetten om de rig makkelijk te verplaatsen.
 
Koopt u een rig bij simlab als je zeer goeie kwaliteit wilt. En als geld geen probleem is zou ik fanatec of moza racing bekijken voor een rij materiaal.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
4K
Weergaven
191K
Reacties
5K
Weergaven
220K
Deleted member 14
D
Reacties
173
Weergaven
5K
Deleted member 14
D
Terug
Bovenaan