Wie wordt wereldkampioen in 2023 ?


  • Totaal aantal stemmers
    73
  • Opiniepeiling gesloten .
Ik had de video enkel hier embedded bekeken op klein scherm. Dus... 🙈🙈🙈🙈 Dacht dat het weer één of andere mediastunt was van RB, van hun zou ik dat nog geloven.
Coulthard en ik dacht Ricciardo hebben in september wel met een RB over de Nordschleife gereden. Denk ergens in het voorprogramma op een NLS race.
 
Racefans.net - driver rankings. Vrij akkoord ermee. Wel heel streng voor Sergio Perez gezien die toch iets gewonnen heeft dit jaar. Maar uiteindelijk wel een grond van waarheid want met Perez zou je nooit beseffen dat de RB19 oppermachtig was. Ik denk nu wel niet of ik Perez nu achter Stroll en Magnussen zou zetten :p.

Persoonlijk zou ik Sainz hoger dan Russel zetten
en Hamilton boven Lecler
en Tsunoda boven Hulk en Bottas.





Deze vind ik ook interessant: https://www.f1hotornot.com/polls/results/ (28 races omdat de rating per race gestemd wordt dus sprint races krijgen een aparte evaluatie. Stemmen komen voornamelijk van Reddit, denk ik.)

Cumul.Avg.#

1.Max Verstappen42.371.5128

2.Lando Norris17.230.6228

3.Fernando Alonso16.320.5828

4.Lewis Hamilton12.130.4328

5.Alexander Albon11.950.4328

6.Oscar Piastri11.130.4028

7.Charles Leclerc8.150.2928

8.Pierre Gasly6.270.2228

9.Yuki Tsunoda5.690.2028

10.Carlos Sainz Jr.5.080.1828

11.George Russell4.330.1528

12.Daniel Ricciardo3.920.3910

13.Liam Lawson2.240.376

14.Esteban Ocon-0.40-0.0128

15.Nico Hülkenberg-1.48-0.0528

16.Sergio Pérez-3.45-0.1228

17.Zhou Guanyu-5.94-0.2128

18.Valtteri Bottas-6.36-0.2328

19.Lance Stroll-7.08-0.2528

20.Kevin Magnussen-9.48-0.3428

21.Nyck de Vries-10.36-0.8612

22.Logan Sargeant-16.30-0.5828

De scores per race variëren van +2 tot -2 (uitstekend, goed, neutraal, slecht, afschuwelijk). De ranking is op basis van cumulatieve score daarom dat Sargeant lager staat dan De Vries hoewel Sargeant een betere gemiddelde heeft dan De Vries. Ocon wordt dus hier aanzien als de perfecte middelmaat met een gemiddelde rating van -0,01.
 
ik vind Alonso toch ook overrated hoor. Als je Stroll zo laag zet, mag die ook lager.
in die dip dat Aston Martin gekend heeft, heeft hij ook niet meer uit die wagen gehaald dan een ander zou doen.
 
Wel heel streng voor Sergio Perez gezien die toch iets gewonnen heeft dit jaar.
Ik zie dat soort opmerkingen wel vaker en dat snap ik niet goed, als je ziet waartoe die Red Bull in staat was. Het zou er verdomme nog aan mankeren dat hij iets gewonnen heeft.
Eerste kwart van het seizoen was prima. Daarna was het vaker wel dan niet gewoon genant wat hij uitstak. Niemand verwachtte nog dat hij af en toe Max zou verslaan, maar hij kon niet eens frequent podiums halen.
 
Ik zie dat soort opmerkingen wel vaker en dat snap ik niet goed, als je ziet waartoe die Red Bull in staat was. Het zou er verdomme nog aan mankeren dat hij iets gewonnen heeft.
Eerste kwart van het seizoen was prima. Daarna was het vaker wel dan niet gewoon genant wat hij uitstak. Niemand verwachtte nog dat hij af en toe Max zou verslaan, maar hij kon niet eens frequent podiums halen.
Ik zie deze opmerking dan ook vaak passeren maar die Red Bull is helemaal niet dominant. Verstappen is dominant(er dan de wagen). *shots fired :p

De vraag is eerder zet alle F1 coureurs in een gelijke wagen, wie steekt erboven uit? In mijn ogen domineert verstappen het hele veld in gelijkwaardig materiaal. Perez was destijds bij Force India al een bovengemiddelde rijder die makkelijk zijn teamgenoot de baas kon. Die heeft het rijden echt niet verleerd. Elke teamgenoot naast Max is trouwens door de mand gevallen.
 
Ik zie deze opmerking dan ook vaak passeren maar die Red Bull is helemaal niet dominant. Verstappen is dominant(er dan de wagen). *shots fired :p
Welja, daar ben ik het ook deels mee eens hoor. Max doet die Red Bull er dominanter uitzien dan hij is, maar toch vind ik het moeilijk om Perez zijn resultaten dan te verdedigen. Soms lukte het hem wel gewoon om P2 te rijden zonder al te veel moeite, maar dat was eerder uitzonderlijk.
 
Max is uiteraard een uitzonderlijk talent maar had je dit jaar Hamilton, Norris of Leclerc in de redbull van Max gezet (en Max dan in hun auto) dan waren die ook wel met de vingers in de neus kampioen geworden.
 
De RB was toch wel de sterkste wagen van het pak voor mij. Ben er wel akkoord mee dat een rijder als max met zijn talent en racekraft veel meer uit de wagen kan halen dan wat er in zit. Dus de sterkste wagen van het pak, maar niet zo dominant als dat Verstappen zelf het race na race liet uitschijnen.
 
De Red Bull zou niet dominant zijn, maar Perez is na een ontzettend zwak seizoen toch 2e in het kampioenschap.

Ik betwijfel niet dat de Red Bull met voorsprong de beste wagen van het veld was, maar ook bij jouw uitspraak kan je een kanttekening plaatsen: de enige reden dat we Perez ontzettend zwak noemen, is dat Max zoveel beter was.
 
De Red Bull zou niet dominant zijn, maar Perez is na een ontzettend zwak seizoen toch 2e in het kampioenschap.
Omdat veel rijders/teams punten van elkaar afpakken?????

Perez heeft amper punten behaald na de zomerstop, zelfs minder dan een aantal andere piloten.

Max 261
Norris 136
Sainz 108
Leclerc 107
Perez 96
Lewis 86
Russell 76
Piastri 63
Alonso 57

Zonder zijn goeie start was die nooit p2 geworden.

Als er een ander team consistent 2e beste team was geweest doorheen het jaar dan was Perez in de verste verte niet p2 geworden. Hij heeft het geluk dat Ferrari en Mercedes niet consistent waren. Om nog maar te zwijgen over de ontwikkeling van AM en McLaren doorheen het jaar.
 
Laatst bewerkt:
ik vind dat toch nog behoorlijk? Da's meer dan beide Mercedes heren, die als constructeur 2de zijn geworden. en Norris heeft gewoon een super 2de seizoenshelft gereden.

ik weet dat in 2020 de head engineer bij Mercedes toegaf dat zij een wagen bouwden die goed was als hij op kop lag, en dat die dus minder presteerde als hij in het midfield moest rijden. Ik kan mij inbeelden dat Red Bull, nu zij dominant zijn, dezelfde filosofie hanteert.
En dat kan (puur speculatie van mezelf) dan verklaren waarom Perez het zo moeilijk heeft, want die was altijd beter in racen als in qualifyen.
 
ik vind dat toch nog behoorlijk? Da's meer dan beide Mercedes heren, die als constructeur 2de zijn geworden. en Norris heeft gewoon een super 2de seizoenshelft gereden.

ik weet dat in 2020 de head engineer bij Mercedes toegaf dat zij een wagen bouwden die goed was als hij op kop lag, en dat die dus minder presteerde als hij in het midfield moest rijden. Ik kan mij inbeelden dat Red Bull, nu zij dominant zijn, dezelfde filosofie hanteert.
En dat kan (puur speculatie van mezelf) dan verklaren waarom Perez het zo moeilijk heeft, want die was altijd beter in racen als in qualifyen.

Het is nu niet dat Verstappen speciaal moeite heeft om overtakes te doen, zelfs al start hij verder down the grid…
 
Zeer goed uitgelegd van Albon.


*doet me ook wel denken aan gamen van vroeger waarbij in shooters de echte pro's spelen met high sensitivity dat voor uzelf onspeelbaar is :p Of in Virtueel racen met alien setups waarbij ge een paar cm aan uw stuur draait en ge staat rond omdat de achterkant zo los is ^^
 
Haas is hun technisch directeur kwijt én er gaat ook een gerucht dat Steiner weg zou zijn. Hij staat in ieder geval NIET meer op de teamsite vermeldt.

EDIT: intussen ook officieel nu, Steiner weg en Komatsu wordt de nieuwe teambaas.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan