FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?


  • Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Als hij die 8e titel wou, dan had hij dit seizoen een laatste 'zekere' kans. Voor volgend jaar is die zekerheid er niet meer en ik weet niet of het hem echt zo zint om mee te rijden net naast het podium.
dat is wel waar. volgend jaar is niets nog zeker zoals de afgelopen 8 seizoenen.

Hoop echt dat ze opnieuw met 3/4 teams met 2 rijders kunnen strijden.
 
't Is toch nog niet vaak anders geweest dan dat er max 2 teams zijn die er bovenuit steken. En de eerste testen/races geven dan nog eens een compleet ander beeld dan de rest van 't seizoen. Als ik ergens m'n geld zou moeten op zetten zou het wel die situatie zijn.

Maar 't zou top zijn als McLaren en/of Ferrari zich terug kunnen mengen in de titelstrijd. Ik wil ook Vettel terug wat meer bovenaan zien met AM. En ben vooral benieuwd of het Haas iets heeft opgebracht in 2021 meteen te focussen op 2022. Maar daar verwacht ik geen wonderen van.

Russell bij Mercedes: ik ben iets minder hyped dan bij de aankondiging. Laatste gp's is hij een pak anoniemer geweest dan we gewoon zijn van hem. We shall see.
 
Over het algemeen is er een dominantie van 1 bepaald team het jaar nadat er grote veranderingen aan de wagens gebeurd zijn. Logisch. Iedereen start vanaf 0 en er is altijd wel iemand die een loophole in het reglement vindt en daardoor een pak sterker is dan de concurrentie. Het duurt dan een tijd voordat de concurrentie het gat de vondst nagebouwd heeft.
Of dat dit jaar ook zo zal zijn betwijfel ik eerlijk gezegd. De regels zijn zo strikt dat het me zou verwonderen moesten er grote verschillen tussen de wagens onderling zijn. Het kan zijn, maar ik betwijfel het.

Welk team het best zijn huiswerk gemaakt heeft is moeilijk te voorspellen. Mercedes heeft zijn tokens opgespaard dus die kunnen wel eens verrassend uit de hoek komen. Maar ook Red Bull, met Adrian Newey als chief designer, kan heel onverwacht uit de hoek komen. Of misschien is er nog iemand anders die iets vindt dat de rest niet gevonden heeft. We zullen moeten afwachten.

Als ik kijk naar de piloten geef ik Max meer kans dan Lewis volgend jaar. Volgens mij gaat Max zich veel beter kunnen aanpassen aan de nieuwe wagens. Het zouden in elk geval heel andere dingen zijn om mee te racen. Ik kan er volledig naast zitten dat Max zich beter zal kunnen aanpassen natuurlijk. Het is gewoon een gevoel dat ik heb.
 
Volgens Norris zou het meer neigen naar racen met F2 auto's weliswaar met de snelheden van de F1's, dus das wel iets positiefs. Tmoet ook niet te makkelijk worden.
 
't Is toch nog niet vaak anders geweest dan dat er max 2 teams zijn die er bovenuit steken. En de eerste testen/races geven dan nog eens een compleet ander beeld dan de rest van 't seizoen. Als ik ergens m'n geld zou moeten op zetten zou het wel die situatie zijn.

Maar 't zou top zijn als McLaren en/of Ferrari zich terug kunnen mengen in de titelstrijd. Ik wil ook Vettel terug wat meer bovenaan zien met AM. En ben vooral benieuwd of het Haas iets heeft opgebracht in 2021 meteen te focussen op 2022. Maar daar verwacht ik geen wonderen van.

Russell bij Mercedes: ik ben iets minder hyped dan bij de aankondiging. Laatste gp's is hij een pak anoniemer geweest dan we gewoon zijn van hem. We shall see.
Dit he. De kans dat er ineens 4/5 teams gaan strijden is klein, maar toch hoop ik er op, zou geweldig zijn om niet elk weekend al de vraag te stellen, gaat Mercedes of Red Bull de pole pakken, ...

En Russell, die zijn voordeel is denk ik net dat de wagen "nieuw" is. Iedereen gaat moeten aanpassen, dus misschien net het ideale moment om van team te switchen.
 
Zou zomaar kunnen dat Hamilton net veel moeite gaat krijgen met de nieuwe wagen(s), en mss nog méér (en vooral) met de totaal nieuwe banden.
Hamilton test niet zo graag, dus heeft ook op dat vlak al wat minder voeling met de nieuwe banden ivgl. met bijvoorbeeld Russell.
Ook zeiden ze dat de nieuwe wagens/banden qua rijstijl wat te vergelijken zijn met de GP2/F2 wagens. Mss wel een (klein) voordeel voor de recente rijders Russell, Leclerc, Zhou, Gasly, Tsunoda
 
Zou zomaar kunnen dat Hamilton net veel moeite gaat krijgen met de nieuwe wagen(s), en mss nog méér (en vooral) met de totaal nieuwe banden.
Hamilton test niet zo graag, dus heeft ook op dat vlak al wat minder voeling met de nieuwe banden ivgl. met bijvoorbeeld Russell.
Ook zeiden ze dat de nieuwe wagens/banden qua rijstijl wat te vergelijken zijn met de GP2/F2 wagens. Mss wel een (klein) voordeel voor de recente rijders Russell, Leclerc, Zhou, Gasly, Tsunoda

da's toch ook maar een mythe. simulator-werk, dàt doet hij niet graag (maar ook daar is hij aan't veranderen)
maar bvb in 2019 en 2020 had hij de meeste on-track kilometers van iedereen. raar voor iemand die niet graag test.
(dit jaar was het minder, maar Mercedes had problemen (ook Bottas had er minder))
 
269851601_940899009883269_7257963539626889430_n.jpg
 

Mazepin beoordeelt F1-debuutseizoen met een 4 uit 5​


Haas F1-coureur Nikita Mazepin is zeker niet ontevreden over zijn debuutjaar in de koningsklasse van de autosport. Ondanks een aantal lastige momenten geeft hij zichzelf een 4 uit 5.​





Zijn zelfkennis is dus zo goed als zijn rijkunsten :rofl:
 

in Barcelona zijn ze ook aan het werken, vooral in de paddock
 
"adversity". Eerste keer titel niet gewonnen in 5 jaar.

Ik wou dat ik zo'n tegenslagen had zeg. 😅
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan