FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?


  • Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Deze? Brazilie - Stroll
Yuki Tsunoda zat nooit voor Stroll. Dat is toch wel een groot verschil. Stroll moet geen plek geven aan wagens die niet voorbij hem geraken :p.
Voor mij is dat een terechte straf. Had nooit aanspraak op de inhaalpoging, was veel te optimistisch en veroorzaakt daardoor een crash. Ja, Stroll kon misschien de crash vermijden door zijn apex te missen maar dat kan niet de bedoeling zijn. Dan ben je helemaal de schlemiel.
Ik vind dat Yuki daar toch duidelijk langs (niet voor) Stroll zat... De voorwielen raken elkaar ongeveer.

Dat je zegt dat hij nooit voor Stroll zat, dat klopt wel. Maar je mag de reglementen helemaal binnenste buiten keren. In de reglementen staat er nergens iets over dat je neus voorbij de andere moet zijn, of dat meer dan de helft van je wagenlengte voorbij moet zijn of .....
Daar ga je compleet niks van terugvinden.
 
Deze? Brazilie - Stroll
Yuki Tsunoda zat nooit voor Stroll. Dat is toch wel een groot verschil. Stroll moet geen plek geven aan wagens die niet voorbij hem geraken :p.
Voor mij is dat een terechte straf. Had nooit aanspraak op de inhaalpoging, was veel te optimistisch en veroorzaakt daardoor een crash. Ja, Stroll kon misschien de crash vermijden door zijn apex te missen maar dat kan niet de bedoeling zijn. Dan ben je helemaal de schlemiel.
Ja die. En ik begrijp niet dat Tsunoda hier een straf voor kreeg. Hij zat inderdaad nooit voor Stroll, alhoewel hij niet veel achter hing want zijn voorwielen hangen bijna op gelijke hoogte met die van Stroll, maar hij hindert Stroll ook helemaal niet. Hij stuurt neemt gewoon de ideale racelijn. Het is Stroll die naar de apex duikt alsof er geen wagen naast hem hangt, maar die is er wel. Stroll kon makkelijk zijn bocht een beetje wijder genomen hebben, dan was er geen botsing geweest. Dus dat Tsunoda hier een straf voor krijgt klopt imo helemaal niet.

Tsunoda - Vettel
Deze vind ik wel discutabel maar blijkbaar heeft Tsunoda zich verontschuldigd tegenover Vettel.
Hier zat Tsunoda wel op een gegeven moment voor op Vettel maar verliest precies de controle (Vettel dacht misschien dat hij offtrack ging gaan en pakte de apex maar raakt Tsunoda daardoor.)
Die straf vond ik wel tikkeltje overdreven.
Die vind ik ook discutabel. Lijkt me een geval van in het heetst van de strijd elkaar toevallig te raken. Ik zou dat klasseren als een racing incident.

Een goeie divebomb van Tsunoda: Bahrein
Hier lag Stroll te maffen en liet een groot gat. Tsunoda duikt erin.
Ik vind deze eerder slechter uitgevoerd dan die versus Stroll. Tsunoda komt van veel verder, moet zelfs even corrigeren en komt uiteindelijk op de witte lijn uit. Ze lijkt gewoon properder omdat hier de andere partij, Vettel in dit geval, ruimte laat. Hij duikt niet naar de apex alsof er niemand langs hem hing zoals Stroll wel deed in dat eerste filmpje.
Wie is er dan in fout in dat eerste filmpje. Als in dat laatste filmpje Tsunoda een slechtere divebomb deed dan in het eerste en er toch uit raakte zonder een botsing ? Tsunoda in elk geval niet.
 
Even tussendoor voor de geïnteresseerden:

Podcast met Jake Humphfrey en Damian Hughes (interessant auteur) waarin Toto Wolff vertelt over een team runnen enz. Dateert van 5 april, dus van de start van het seizoen. Ik vind het best interessant om te beluisteren! :thumb:
 
Ik vraag me vooral af of Charlie Whiting het ook zo hard te verduren kreeg. Dat is toch niet normaal hoe Masi tijdens een race door al die teambazen onder druk wordt gezet. Precies voetbal waarbij de trainers constant de scheidsrechter liggen te bespelen. Niet dat ik daarmee de gemaakte beslissing en creativiteit rond de interpretatie van de regels wil goedkeuren.
Los van heel die beslissing die gemaakt is, ik zag gisteren terug de beelden van de laatste ronde. Ik krijg daarbij echt de indruk dat Lewis het aan die hairpin wel makkelijk maakt voor Max. Zeker als je dan achteraf bekijkt dat Lewis op de rechte stukken nog 2 keer langs Max komt rijden, weliswaar aan de slechte kant voor een inhaalpoging. Perez heeft toch duidelijk aangetoond dat je wel degelijk kon blokkeren, weliswaar met een bandenverschil dat minder uitgesproken was.
 
Niet vergeten dat Hamilton tegen Perez ook geen enkel risico mocht nemen. En als je ziet hoe Max met al zijn grip weg vloog in die bocht waar Hamilton er nog naast kwam..
 
Ik vraag me vooral af of Charlie Whiting het ook zo hard te verduren kreeg. Dat is toch niet normaal hoe Masi tijdens een race door al die teambazen onder druk wordt gezet. Precies voetbal waarbij de trainers constant de scheidsrechter liggen te bespelen. Niet dat ik daarmee de gemaakte beslissing en creativiteit rond de interpretatie van de regels wil goedkeuren.
Los van heel die beslissing die gemaakt is, ik zag gisteren terug de beelden van de laatste ronde. Ik krijg daarbij echt de indruk dat Lewis het aan die hairpin wel makkelijk maakt voor Max. Zeker als je dan achteraf bekijkt dat Lewis op de rechte stukken nog 2 keer langs Max komt rijden, weliswaar aan de slechte kant voor een inhaalpoging. Perez heeft toch duidelijk aangetoond dat je wel degelijk kon blokkeren, weliswaar met een bandenverschil dat minder uitgesproken was.
Ik had deze week op radio 1 een interview gehoord daarover. Met wie kon ik niet horen, want het was al bezig toen de radio aan ging. Maar die man bleek al lang mee te draaien in de F1 en zei dat het in de tijd van Whitning ook gebeurde. Die verbinding was er ook, maar wij als toeschouwers konden dat gewoon niet mee volgen.
 
Pfft, die regels van die uitreiking kunnen ook eender hoe geïnterpreteerd worden. Op dezelfde bullshit manier als hoe ze het einde van die GP beslist hebben.


Het is een farce. Hoe je het ook probeert te verdedigen met mindbending. Er was vooraf onmogelijk te weten HOE ze het gingen oplossen, geen kans op eerlijke strategie, dus niet sportief enz enz enz.

Race willen eindigen onder groene vlag? Spa...

Masi moet buiten, aub.
 
Ik had deze week op radio 1 een interview gehoord daarover. Met wie kon ik niet horen, want het was al bezig toen de radio aan ging. Maar die man bleek al lang mee te draaien in de F1 en zei dat het in de tijd van Whitning ook gebeurde. Die verbinding was er ook, maar wij als toeschouwers konden dat gewoon niet mee volgen.
Johan Aerts veiligheidsverantwoordelijke op zolder en in het verleden ook 5-tal jaar op spa dezelfde functie gehad.
 
Even tussendoor voor de geïnteresseerden:

Podcast met Jake Humphfrey en Damian Hughes (interessant auteur) waarin Toto Wolff vertelt over een team runnen enz. Dateert van 5 april, dus van de start van het seizoen. Ik vind het best interessant om te beluisteren! :thumb:
Er is ook een goede aflevering met Horner.
 
(Wel + artikel)


De fans krijgen geen geld terug van de organisatie, maar krijgen wel een gratis F1TV-pass, het is vooralsnog echter onduidelijk hoe lang je daarmee F1 TV kunt kijken. Daarnaast worden ze uitgenodigd voor een exclusief evenement op donderdag 25 augustus 2022, voorafgaand aan het raceweekend in België. Tot slot kan men meedoen aan een loting om kans te maken op één van de 170 gratis weekendtickets voor 2022. De bezoekers hebben tot het einde van januari de tijd om op het aanbod te reageren.
 
dit inderdaad


Waar ik tegenwoordig het meeste moeite mee heb zijn de zogenaamde 'divebombs'.

Vorige race deed Yuki er eentje bij Stroll. Stroll stuurt in en ze rijden tegen elkaar op. Yuki penalty.
Nu doet Max hetzelfde bij Lewis. Enige verschil is dat Lewis er niet tegenop rijdt. Geen penalty voor Max.


Ik begrijp het onderscheid niet. Volgens mij had Yuki die bocht vorige race ook gewoon gehad... Stroll rijdt er gewoon tegenop.
Ik begrijp van die straf compleet niks. En ik vind de inhaalbeweging van Max dan ook een prachtige actie.
En er had inderdaad gewoon gravel aan de buitenkant moeten liggen. Dan was er geen discussie.


Maar waarom soms de 'divebomber' wel een straf krijgt, en soms niet. Ik zie het verschil niet.
Is dat niet het hele punt ook wat Pe maakt?
Door elke race andere mensen te laten beoordelen over de straffen, heb je elke race andere interpretaties en dus andere visies op wat er gebeurd. Geen consistenties.

En graag Beter grindbakken terugbrengen ipv asfalt (of iets ander materiaal wat serieus afremt), dan heb je dat afsnijden/voordeel kwestie niet meer
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan