FIA Formula One 2020

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lewis heeft ook nog steeds geen contract voor volgend jaar.
Dat is waarschijnlijk maar een formaliteit. Hij staat wel al op de officiële FIA deelnemerslijst voor volgend jaar. Tot een paar dagen geleden ontbraken daarop enkel Tsunoda en de 2de RB seat.
 
Die kans leek me altijd al het grootst. Hoe graag ik Perez ook eens in die Red Bull zou willen zien.
Met Albon z'n racecraft is uiteindelijk niets mis. Hij moet gewoon meer snelheid krijgen zonder zichzelf kapot te pushen. Want 't is daardoor dat hij van die rare fouten maakt.
 
De geruchten van o.a. de mannen van Sky (die gaan toch niet snel fake news verspreiden) is dat het toch wel Perez zou worden.
Wat al een beetje raarder is, is dat er ook geruchten zijn over een "duobaan" voor Perez en Albon, dat vind ik al een stuk minder geloofwaardig. Is denk ik al van begin jaren 90 geleden dat dit nog bestaan heeft.
De aankondiging, wat het ook mag worden, zou voor vrijdag zijn.
 
Nieuwe Sporza podcast met deze week Stoffel als gast:

Zelf nog niet kunnen beluisteren maar ben zeer benieuwd, het begeleidende artikel lijkt (me voor de verandering op Sporza :p ) alvast oké.
 
goed nieuws voor Perez, al vraag ik mij af of hij wel gaat kunnen concurreren met Max?
en voor Albon is het natuurlijk dikke kak. zijn debuutseizoen was top bij STR, en zou op het einde al zijn eerste podium gescoord hebben als Hamilton niet van de baan gereden had.
nu heeft hij een matig seizoen, en is zijn carrière over. F1 verbrandt zijn piloten wel heel snel.
 
Ja ik vind het ook wel jammer voor Albon. Zijn racecraft was eigenlijk best goed, maar de snelheid zat er niet zo in als bij Max. En de consistentie was ook niet top...
Een team of twee extra zou toch niet slecht zijn als je ziet welke talenten soms geen voet in de F1 kunnen houden (Hulk, Perez of Albon "vochten" om 1 zitje)... Het enige probleem is dat het meteen competitieve middenveld teams zouden moeten zijn of ze worden gewoon weer opgevuld met paydrivers.
 
1 van de slechtste eigenschappen van Albon (buiten zijn trage race pace) was imo zijn totaal gebrek aan realisme en zelfreflectie. Na elke race was het "I think I did okay", of "if I had a few more laps, I could've passed the McLaren" (terwijl Max waarschijnlijk ergens tussen Bottas en Hamilton zat), hij kon nooit inzien als het echt slecht was, en denk dat hij daardoor amper bijleerde of progressie maakte. Horner zijn gezicht sprak soms boekdelen, recentste voorbeeld bij zijn P12 kwalificatie.
 
Denk dat Perez het redelijk goed zal doen tegenover Verstappen. Al weet ge natuurlijk nooit in welke mate RD hem zal saboteren natuurlijk.
 
goed nieuws voor Perez, al vraag ik mij af of hij wel gaat kunnen concurreren met Max?
en voor Albon is het natuurlijk dikke kak. zijn debuutseizoen was top bij STR, en zou op het einde al zijn eerste podium gescoord hebben als Hamilton niet van de baan gereden had.
nu heeft hij een matig seizoen, en is zijn carrière over. F1 verbrandt zijn piloten wel heel snel.
Het kan goed uitdraaien voor Perez als hij wat presteert ala Ricciardo geweest. Nu, hij heeft de laatste races toch mooie dingen laten zien, ben toch benieuwd moet ik zeggen.

Aan de andere kant maakt het voor Perez weinig uit denk ik, zelf al presteert hij ‘slecht’, hij heeft dit seizoen laten zien dat hij 1 van de betere in het middenveld was. Dus sowieso zal een ander (kleiner) team hem dan terug oppikken als 1e of 2e rijder.

En Max kan er ook maar deugd van hebben..
 
Dit is dan weer heel negatief uitgedrukt imo.
Heel negatief?
Verstappen is het seizoen op de 3de plek geëindigd, en was tot de laatste race in de running voor de 2de plek. Hij heeft 214 punten, 9 minder dan Bottas in de dominantste wagen in lange tijd.
Albon is het seizoen op de 7de plek geëindigd met 105 punten, achter ocharme een McLaren, een Renault en een Racing Point. Enkel het niveau van de RP is discutabel tov Red Bull. Renault en McLaren mogen simpelweg nooit voor een Red Bull eindigen.
Albon zijn beste prestaties waren 2 vrij lucky podiums (2x p3), Verstappen heeft 11 podiums gepakt, waarvan 2 wins.
Verstappen stond er elke keer helemaal alleen voor als hij het gevecht met de 2 Mercedessen kon aangaan. Als je in zo'n team zit, moet een leider een goeie wingman hebben, dat was Albon absoluut niet. Hij was ondertussen bezig met vast te zitten achter een Renault of een McLaren.
Wat Albon enkel de laatste GP deed (redelijk dicht bij Mercedes blijven terwijl Max los op kop reed) was echt het absolute minimum dat hij het hele seizoen had moeten doen, want dat belette Mercedes van een cheap pitstop te kunnen doen.

Kwalificatie: 17-0.
Races waarin ze beiden finishten: 11-0.
Gemiddelde verschil in kwalificatie: 0.5 seconden.

Ik bedoel, hoeveel slechter kan je seizoen nog zijn?
Ik vind hem een sympathieke kerel hoor, maar hij is hier niet voor gemaakt. Hopelijk kan hij Vandoornegewijs terug wat krediet opbouwen in FE ofzo (waar hij eigenlijk sowieso terecht had gekomen als Ricciardo RB niet had verlaten, want hij had dacht ik zelfs al een contract).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan