Sim Racing topic | discussie & setups

Ik heb toch al mijn vrouw kunnen overtuigen om de logeerkamer om te bouwen naar gameroom. :thumb:

Eventjes prijzen vergeleken:

Sim Lab

GT1 Evo Sim Racing Cockpit = 449 €
Sparco R100 = 359 €
Sparco Seat slider = 40 €
Shifter & Handbrake Bracket = 20 €
Bucket Seat Bracket = 39.95 €
Totaal = 908 €

Trackracer

TR80 Simulator = 559 €
Recliner Seat = 279 €
Totaal = 838 €

Next Level Racing

Next Lever Racing GT Track = 799 €
(Stoel inbegrepen + houder voor shifter & handbrake)

GT Omega

Prime Lite Cockpit (RS9 ) = 707 €
Inbebrepen: houder alleen voor Shifter
of
Prime cockpit (RS9) = 976 €
(houder voor shifter & handbrake inbegrepen)

Zal moeten reviews bekijken & vergelijken

Buiten Next Level Racing, worden de andere rigs vanuit Europa geleverd of er buiten, wil geen extra importkosten betalen.
 
Laatst bewerkt:
Simlab is EU dus no worries , wel verzendkosten betalen.
Vergeet geen bucket seat bracket set te kopen bij sim lab om je stoel te monteren anders lukt het niet.

 
Zijn er eigenlijk fysieke winkels waar je dergelijke setups kan bekijken?
Ik heb nu een Playseat, T300 + F1 add-on, en loadcell-pedalen.

Wel wat houten blokjes moeten gebruiken om een ideale zithouding te vinden.

Denk als geld geen probleem is dat je enkel naar Fanatec moet kijken.
 
Zijn er eigenlijk fysieke winkels waar je dergelijke setups kan bekijken?
Ik heb nu een Playseat, T300 + F1 add-on, en loadcell-pedalen.

Wel wat houten blokjes moeten gebruiken om een ideale zithouding te vinden.

Denk als geld geen probleem is dat je enkel naar Fanatec moet kijken.
Denk dat je hiervoor eerder naar een sim expo moet gaan.

Als geld geen probleem is zou ik persoonlijk toch niet richting Fanatec gaan maar naar andere hardware (is wel pc only dan).
Heb op YT de setup gezien van Misha Charoudin, zou eerder voor zoiets gaan.
Die kerel weet ook heel goed wat realistisch aanvoelt of niet.
 

Fysieke winkel in Heusden Zolder. Denk dat je daar wel kan testen op afspraak. Wel pro materiaal :p
 
ik blijf erbij: ge hebt dat allemaal niet nodig, zeker niet als beginner. ik race nog altijd op een single screen, met mijn stuur gewoon aan mijn bureau en een gewone stoel. mijn bureaustoel is naar de zak, dus letterlijk een gewone stoel op dit moment.

ok, ik ben Scifo niet, maar ik trek mijn plan.
deze hobby kan een serieuze investering zijn, allemaal goed als ge geld te veel hebt, maar als beginnend simracer heel de zaak uitbouwen, met een dure simrig, triple 55" met DD wheel en 5 variaties, om dan na 2 maand te merken dat ge suckt en geen goesting meer hebt... geef uw geld dan aan mij, dan kan ik daar eindelijk eens in investeren.
 
ik blijf erbij: ge hebt dat allemaal niet nodig, zeker niet als beginner. ik race nog altijd op een single screen, met mijn stuur gewoon aan mijn bureau en een gewone stoel. mijn bureaustoel is naar de zak, dus letterlijk een gewone stoel op dit moment.

ok, ik ben Scifo niet, maar ik trek mijn plan.
deze hobby kan een serieuze investering zijn, allemaal goed als ge geld te veel hebt, maar als beginnend simracer heel de zaak uitbouwen, met een dure simrig, triple 55" met DD wheel en 5 variaties, om dan na 2 maand te merken dat ge suckt en geen goesting meer hebt... geef uw geld dan aan mij, dan kan ik daar eindelijk eens in investeren.
100% dit. Je kan ook gewoon over tijd wat upgraden in plaats van meteen voor de volle pot te gaan. Je kan perfect CSL Elite LoadCell pedalen combineren met een G29 stuur. Als je blijft spelen eventueel het stuur gaan inwisselen en de originele boel verkopen.

Of gewoon met 2e hands spul beginnen. Aangezien de hobby heel wat populairder is geworden vind je ook makkelijker iets.
 
100% dit. Je kan ook gewoon over tijd wat upgraden in plaats van meteen voor de volle pot te gaan. Je kan perfect CSL Elite LoadCell pedalen combineren met een G29 stuur. Als je blijft spelen eventueel het stuur gaan inwisselen en de originele boel verkopen.

Of gewoon met 2e hands spul beginnen. Aangezien de hobby heel wat populairder is geworden vind je ook makkelijker iets.
En het behoudt 2e hands redelijk zijn waarde. Ik ben 7 jaar terug met een 2e hands g27 begonnen. Vorig jaar wou ik een ander stuur en loadcell pedalen en heb ik die ingewisseld voor een fanatec set. Ik heb die G27 toen voor dezelfde prijs verkocht als ik al die jaren terug gegeven had. Ik had die pedalen intussen wel 2x gemod dus helemaal niets heeft het niet gekost. Maar wel minimale kost om uit te zoeken of de hobby iets voor mij was of niet.

En voor een rig kan ik @marcel bijvallen. Kijk eerst eens of het wat is voor je al die kosten doet. En dan kan je door de tijd door inderdaad uitbouwen en uitbreiden. Heb ook jaren gewoon aan de bureau geracet. Toen Corona kwam en ik lang thuis werkte is die bureau van zolder naar beneden verhuisd en daar blijven staan. Ik werd het op en afbreken dan beu en toen is er een gtomega Apex wheelstand gekomen die ik kan opplooien en wegzetten de moment dat ik niet race. En zelf zit ik op een stoel van onze keukentafel. Af en toe als ik alleen thuis ben zet ik het geheel voor de tv en met een lange HDMI en USB kabel tot mijn pc kan ik dan op tv spelen. Ik droom ook wel van zo'n rig met kuipzetel maar ik heb geen plek voorlopig om dat te zetten. Ooit misschien, maar ik ben (momenteel) wel tevreden met de vrijheid en mogelijkheden die ik nu heb.
 
kvraag mij af of het de moeite is om bij iracing een abonnement aan te gaan ofdak beter nog wat oefen op assetto corsa om een ban te vermijden met mijn goed rijgedrag :unsure:
 
het probleem bij iRacing is dat je met je abo alleen niet zo heel veel bent. je kan de rookies doen, daarna ga je content moeten bijkopen voor volledige series te doen. heb je dat geld: ik zou het zeker eens proberen. ze gaan je niet meteen bannen omdat je niet op de baan kan blijven of zo. je gaat alleen niet uit die rookie-races geraken. bans zijn er vooral voor mensen die moedwillig mensen van de baan rijden, of gewoon de sporting code negeren.
 
Ik heb toch al mijn vrouw kunnen overtuigen om de logeerkamer om te bouwen naar gameroom. :thumb:

Eventjes prijzen vergeleken:

Sim Lab

GT1 Evo Sim Racing Cockpit = 449 €
Sparco R100 = 359 €
Sparco Seat slider = 40 €
Shifter & Handbrake Bracket = 20 €
Bucket Seat Bracket = 39.95 €
Totaal = 908 €
Ik heb zelf een Sim-Lab GT1-Evo met Sparco (incl sliders). Je kan het bestellen bij Sim-Lab maar de verzendkosten waren om en bij de 100 euro. Ik heb hen gewoon vriendelijk gemaild en gevraagd of ik dat kon komen ophalen en dat was geen probleem. Het was een beetje tetris spelen in de auto om alles erin te krijgen maar het ging wel.
 
het probleem bij iRacing is dat je met je abo alleen niet zo heel veel bent. je kan de rookies doen, daarna ga je content moeten bijkopen voor volledige series te doen. heb je dat geld: ik zou het zeker eens proberen. ze gaan je niet meteen bannen omdat je niet op de baan kan blijven of zo. je gaat alleen niet uit die rookie-races geraken. bans zijn er vooral voor mensen die moedwillig mensen van de baan rijden, of gewoon de sporting code negeren.
mja, der is wel tamelijk wa variatie voor de prijs. Der zitten toch 19 auto's en 25 tracks in het abonnement (wel in verschillende disciplines) Kga daar al een tijdje zoet mee zijn om die te leren kennen.

Kdenk van het eens aan te schaffen als ik mijn nieuwe pc besteld heb
 
Sinds januari echt begonnen met iRacing, aangezien schijtgames zoals F1 22 kotsbeu ben. En de smaak wat te pakken gekregen om weer meer te simracen dus had ik mij eerst de Fanatec CSL pedalen gekocht, sinds een goeie maand heb ik nu ook de Fanatec GT DD Pro (om de optie te hebben om er mee te kunnen gamen op de PS5), vorige week de CSL Load cell gekocht. Helaas is die wat te stijf (weinig travel) dus ik heb de brake mod van 3DRap ook maar gekocht, die zou ik vrijdag moeten hebben.
 
kvraag mij af of het de moeite is om bij iracing een abonnement aan te gaan ofdak beter nog wat oefen op assetto corsa om een ban te vermijden met mijn goed rijgedrag :unsure:
Zo lang je er niemand aftikt, zul je geen ban krijgen hoor. Maar kan je niet/moeilijk rijden zonder contact te maken, dan zou nog wat kunnen oefenen tegen de AI.

Hier staat het simracen op een lager pitje door verbouwingen/verhuis. Maar het kriebelt wel om de 24h van de Nurnburing mee te doen volgende maand.
 
Sinds januari echt begonnen met iRacing, aangezien schijtgames zoals F1 22 kotsbeu ben. En de smaak wat te pakken gekregen om weer meer te simracen dus had ik mij eerst de Fanatec CSL pedalen gekocht, sinds een goeie maand heb ik nu ook de Fanatec GT DD Pro (om de optie te hebben om er mee te kunnen gamen op de PS5), vorige week de CSL Load cell gekocht. Helaas is die wat te stijf (weinig travel) dus ik heb de brake mod van 3DRap ook maar gekocht, die zou ik vrijdag moeten hebben.
Laat iets weten over die Brake Mod. Heb ook wat moeite met die CSL LC. Ik twijfel al even om die brake mod aan te schaffen. En vooral ook welke.
 
Zo lang je er niemand expres aftikt, zul je geen ban krijgen hoor. Maar kan je niet/moeilijk rijden zonder contact te maken, dan zou nog wat kunnen oefenen tegen de AI.
FTFY

Als je goeie bedoelingen hebt en je doet uw best ga je geen ban krijgen.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
4K
Weergaven
191K
Reacties
5K
Weergaven
220K
Deleted member 14
D
Reacties
173
Weergaven
5K
Deleted member 14
D
Terug
Bovenaan