Sim Racing topic | discussie & setups

Ik kom hier even wat raad vragen. Ik speel al een goede 5 jaar op een G27. Echt wel amusant en wil nu de setup gaan upgraden.
Eerste upgrade die ik wou doorvoeren is loadcell pedalen. Maar ik denk natuurlijk al verder en wil daarmee al direct gericht aankopen zodat ik binnen 1 ecosysteem koop. Dus in feite mag de raad hier gezien worden als een volledige setup die ik in delen wil gaan aankopen.

Uiteindelijk zijn er dan 2 mogelijke systemen: een van de t300 varianten van thrustmaster en csl DD van Fanatec.
Mijn eisen: load cell en verwisselbare stuurtjes (ik speel op pc. vooral F1, ac, acc en ets2 en wil graag een verschil kunnen maken tussen F1 en met de camion rondrijden vandaar). Iemand die ervaring heeft met een of beide van de systemen? Die eventueel ook de G27 of G29 ofzo van logitech kent om mee te vergelijken? Eigenlijk gaat mijn voorkeur naar fanatec maar het enige dat mij daar tegenhoudt is de prijs. Ik ben geen diehard simracer maar doe het wel zeer graag. Probleem is wel tijd vinden om het te doen. Sommige weken speel ik elke avond wel een paar uur, andere momenten kom ik er gedurende 3-4 weken nooit aan toe. En ik weet niet of in dat geval de prijs van fanatec geen overkill is.
 
Op PC kan je gerust mix-en-matchen. Je kan bijvoorbeeld een CSL DD kopen en Thrustmaster T-LCM's.
Maar als je het geld hebt, CSL DD met de V3 pedalen, heb je voor jaren geniet van en heb je niet het gevoel dat je dingen mist, tenzij je echt heel serieus gaat sim racen, en dan nog.

Ik gebruik zelf Thrustmaster TX (een T300 voor xbox) met T-LCM's. Super content van de pedalen.
Helaas wat minder content van mijn vorige T3PA-pedalen waarvan de potentiometer het begeven heeft.
Heb ook een Ferrari F1 stuur, maar 1 van de schakelaars heeft het ook begeven. Wel fixbaar, maar nog niet aan toegekomen.

Prijs/kwaliteit denk ik dat je bij Fanatec wel beter zit. Materiaal lijkt een pak kwaliteitsvoller te zijn.

Nu ik probeer zo lang mogelijk met mijn Thrustmaster gear verder te doen totdat ik een VRS Direct Force Pro of Simucube 2 Pro kan kopen.
 
Iemand ervaring met die trakracer cockpits?
Ik heb nu een Playseat Evolution Alcantara met T300 + F1 add-on + T-LCM pedalen.

Qua stuur en pedalen wacht ik tot die Fanatec CSL DD op punt staat, maar qua cockpit kan ik me toch ferm verbeteren denk ik.
 
Algemene vraag, ik race relatief graag maar niet zo veel. Toch merk ik dat ik met een controller niet echt zuiver en gericht kan rijden, waardoor ik te vaak crash.

Zou de “Logitech G923 Trueforce” met pedalen een goed beginners stuur zijn?
 
Algemene vraag, ik race relatief graag maar niet zo veel. Toch merk ik dat ik met een controller niet echt zuiver en gericht kan rijden, waardoor ik te vaak crash.

Zou de “Logitech G923 Trueforce” met pedalen een goed beginners stuur zijn?
Ja, dat is een goede instapset.
Net daarboven staat de T300 (die koop je wel best enkel in sets met 3pedalen, die met 2 pedalen zijn shit). Maar ik zou enkel die meerprijs betalen als je denkt dat het wisselen van stuurtjes iets is wat je op termijn wil (bij Logitech zijn die niet verwisselbaar).
 
Ja, dat is een goede instapset.
Net daarboven staat de T300 (die koop je wel best enkel in sets met 3pedalen, die met 2 pedalen zijn shit). Maar ik zou enkel die meerprijs betalen als je denkt dat het wisselen van stuurtjes iets is wat je op termijn wil (bij Logitech zijn die niet verwisselbaar).
Ok. Heb mijn set G923 besteld. Eens benieuwd.
 
Na vele jaren met controller geraced te hebben zou ik eindelijk eens een stuur willen aanschaffen met de komst van GT7.
Ik speel niet zo fanatiek meer (gezin, kindjes, ...) maar wil toch iets deftigs. Ik speel op PS5.
Wat raden jullie aan?
 
Na vele jaren met controller geraced te hebben zou ik eindelijk eens een stuur willen aanschaffen met de komst van GT7.
Ik speel niet zo fanatiek meer (gezin, kindjes, ...) maar wil toch iets deftigs. Ik speel op PS5.
Wat raden jullie aan?
Wat is je budget? Volgens mij zijn de aanbevelingen van hierboven (G923 of T300) ook wel van toepassing voor jou, maar "iets deftig" is relatief, en met meer geld kan je altijd iets "deftiger" hebben.
 
Wat is je budget? Volgens mij zijn de aanbevelingen van hierboven (G923 of T300) ook wel van toepassing voor jou, maar "iets deftig" is relatief, en met meer geld kan je altijd iets "deftiger" hebben.
Ik heb een er een budget van € 300 - € 350 voor over. G923 ziet er mij inderdaad een goede kanshebber uit.
Is er veel verschil met de G29? Heb hier en daar gelezen dat ze toch grotendeels hetzelfde zijn, maar G923 is wel stuk duurder.
 
Ik heb een er een budget van € 300 - € 350 voor over. G923 ziet er mij inderdaad een goede kanshebber uit.
Is er veel verschil met de G29? Heb hier en daar gelezen dat ze toch grotendeels hetzelfde zijn, maar G923 is wel stuk duurder.
Volant-Thrustmaster-T300RS-GT-Edition.jpg
 
Ik heb een er een budget van € 300 - € 350 voor over. G923 ziet er mij inderdaad een goede kanshebber uit.
Is er veel verschil met de G29? Heb hier en daar gelezen dat ze toch grotendeels hetzelfde zijn, maar G923 is wel stuk duurder.
Het verschil is inderdaad niet zo groot. Spijt ga je niet hebben als je voor de G29 gaat, deze is normaal ook nog compatibel met de nieuwe generatie consoles. Op termijn gaat de G29 misschien uitgefaseerd worden, maar tegen dat de PS6 zijn we wel wat jaren verder natuurlijk.

Zou deze ook wel durven bestellen. Deze van trustmaster past ook op zo een stoel ?
Jep.
 
Ik heb een er een budget van € 300 - € 350 voor over. G923 ziet er mij inderdaad een goede kanshebber uit.
Is er veel verschil met de G29? Heb hier en daar gelezen dat ze toch grotendeels hetzelfde zijn, maar G923 is wel stuk duurder.
De t300 is op alle vlakken een beter stuur dan de g923, behalve de betrouwbaarheid. Maar thrustmaster heeft een goede customer service. Nooit twijfelen en altijd de t300rs gt kopen, zelfs de t248 is een iets beter stuur dan de g923.
Wel niet het ideale moment om er 1 te kopen gezien de huidige prijzen.
 
Laatst bewerkt:
De t300 is op alle vlakken een beter stuur dan de g923, behalve de betrouwbaarheid. Maar thrustmaster heeft een goede customer service. Nooit twijfelen en altijd de t300rs gt kopen, zelfs de t248 is een iets beter stuur dan de g923.
Wel niet het ideale moment om er 1 te kopen gezien de huidige prijzen.
Hier de t300 zo'n 7 jaar in gebruik en nog steeds zeer tevreden. Bolt nog steeds perfect ondanks ik al jaren een stuurwiel met grote diameter gebruik en intensieve racegames speel (voornamelijk rally) waardoor de wheelbase toch wel wat afziet.
 

 

Despite my disappointment with the pedals, the G PRO Wheel is so overwhelmingly good that I can’t really go back to using anything else at this point. Even if we consider the more expensive high-end direct drive wheels on the market, they aren’t going to feature the TrueForce effects, and they aren’t going to offer plug-and-play compatibility with game consoles. In short, it’s the best wheel I’ve ever used.

Looking at the G PRO wheel in the bigger picture, this is an extremely important product that you should be excited about, even if you don’t plan on ever buying it. Competition breeds excellence, and as a consumer, it’s good to see Logitech putting pressure on Thrustmaster and Fanatec in this segment of the market. The G PRO is so good it will force both companies to raise the bar in their next generation of products, and that makes it a really good time to be a sim-racer.
Misschien nog wat andere reviews bekijken, maar lijkt wel een geslaagde zet van Logitech!
 
Misschien nog wat andere reviews bekijken, maar lijkt wel een geslaagde zet van Logitech!
Heb enkele reviews op YT gekeken en iedereen is heel positief. Voor mij mocht de diameter van het stuurwiel wel 330mm zijn ipv 300mm.
Wheelbase lijkt me wel het beste op de markt momenteel, zelfs beter dan de high end DD wheels.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
5K
Weergaven
219K
Deleted member 14
D
Terug
Bovenaan