FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?


  • Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Verstappen had hier zn teammate een grote gunst kunnen doen door leclerc op te houden. Had zeker gekund op een gegeven moment.
Maar snap wel dat hij gewoon zijn race rijdt en het zich niet aantrekt.
 
Als je ziet hoe vlug een Verstappen wegvliegt dan zou je toch denken buiten de DNF's gerekend dat Perez makkelijk tweede kan worden in het WDC.
 
ja, da's wat er op het scherm staat.
maar allez, als ge niet snapt dat Mercedes op de radio zegt "We've been told to give that place back", dat dat ook van *ergens* komt, dan kan ik het u ook niet uitleggen.

zonder die gedubbelden zit hij wél in de slipstream van Leclerc in de laatste ronde.
dan is er 1 kans, maar ge moet er wel nog voorbij geraken.

Ergens kan ook van Mercedes zelf of van Toto komen he omdat ze wisten dat ze anders sowieso die positie moesten teruggeven.

"Ze" zeggen zoveel trouwens he.
 
waarom zou Mercedes zeggen dat "ze" het zeggen, als Mercedes het zelf zegt?
zelfs Brundle zei dat het vreemd was, dat ze aan Merc zeggen dat ze de plaats moeten terug geven, terwijl ze "no further action" zeggen

waarom discussiëren we hier zelfs nog over?
 
Verstappen had hier zn teammate een grote gunst kunnen doen door leclerc op te houden. Had zeker gekund op een gegeven moment.
Maar snap wel dat hij gewoon zijn race rijdt en het zich niet aantrekt.
Verstappen zat wel heel ver vooraan, dat is best veel 'veiligheid' dat hij zou moeten opgeven voor Perez.
En wie weet was het volledig mislukt en kon Leclerc zo op die manier eerste worden.
Dus ik snap het in deze situatie zeker dat Redbull Racing dit niet wilde.

Mochten ze dichter bij elkaar gezeten hebben, hadden ze het misschien wel gedaan.
 
waarom zou Mercedes zeggen dat "ze" het zeggen, als Mercedes het zelf zegt?
zelfs Brundle zei dat het vreemd was, dat ze aan Merc zeggen dat ze de plaats moeten terug geven, terwijl ze "no further action" zeggen

waarom discussiëren we hier zelfs nog over?
Volgens mij is 'ze' niet de FIA. Want die zeggen dat niet meer.

Gewoon zo gezegd tegen Hamilton dat hij niet zou beginnen discussiëren denk ik.
 
Perez heeft het gewoon zelf weg gegooid in de race.
En in sommige van de vorige races.

Wat mij trouwens ook opviel: de record attendance van 160.000. Da's de helft van een Europese GP. Toch wel triestig dat ze dan toch die kanten blijven opzoeken voor nieuwe GP's. Een duidelijk voorbeeld van geld > fans.
 
En in sommige van de vorige races.

Wat mij trouwens ook opviel: de record attendance van 160.000. Da's de helft van een Europese GP. Toch wel triestig dat ze dan toch die kanten blijven opzoeken voor nieuwe GP's. Een duidelijk voorbeeld van geld > fans.
Al dat volk dat in Abu Dhabi moest zijn heeft zich vergist en waren in Doha voor een absolute topmatch te willen gaan kijken :fingerguns:
 
Verstappen zat wel heel ver vooraan, dat is best veel 'veiligheid' dat hij zou moeten opgeven voor Perez.
En wie weet was het volledig mislukt en kon Leclerc zo op die manier eerste worden.
Dus ik snap het in deze situatie zeker dat Redbull Racing dit niet wilde.

Mochten ze dichter bij elkaar gezeten hebben, hadden ze het misschien wel gedaan.

En moest Verstappen vertraagd hebben, dan zou Leclerc DRS hebben om beter te verdedigen tegen Perez. Deze race was het dus Perez zijn fout, zeker door zijn tijdsverlies bij Lewis.

Nu, de andere races had Verstappen wel een gunst kunnen doen aan Perez, maar anderzijds ben ik van mening dat je jezelf moet bewijzen door steeds competitief te zijn en je uiterste te geven en niet op teamorders of gunsten zit te wachten. Red Bull heeft een betere auto, maar Perez heeft doorheen het seizoen te vaak foutjes gemaakt, dus om het nu allemaal op Verstappen te steken vind ik toch maar bizar.
 
Wat ik wel weet: ik heb nog nooit zoveel miserie en gedoe geweten om een P2 in het WDC.
WCC zeker, daar hangt dan ook geld aan vast. Maar WDC?
 
Wat ik wel weet: ik heb nog nooit zoveel miserie en gedoe geweten om een P2 in het WDC.
WCC zeker, daar hangt dan ook geld aan vast. Maar WDC?
Hedendaagse media, van elke mug maken ze tegenwoordig een olifant.
En die miserie komt dan vooral na de reactie van Max vorige week, die meer aandacht kreeg dan de eerste overwinning van Russell. Daar alleen al zie je dat de prioriteiten van de fans en de media de dag van vandaag niet meer bij het racen ligt, maar in het circus er rond.
Terwijl er toch geen kat wakker ligt van wie nu tweede wordt, zelfs Charles en Checo leek het eigenlijk amper te boeien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan