FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?


  • Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Schumacher zou vrij komen. is die deftig genoeg? ik twijfel er aan, maar zou wel een optie kùnnen zijn
Norris naast Verstappen zou imo niet werken. Lando is een kopman, lijkt mij duidelijk. en als je dan ziet hoe Verstappen werkt met een ideale teammate als Perez...

Mick is niet goed genoeg op dit moment.
De reden waarom ik lando zeg: Hij gaat het ook wel eens beu worden dat McLaren niet kan vechten voor een racewin. Mercedes en Ferrari zie ik niet veranderen qua line-up komende jaren.

Dus Lando heeft twee keuzes: blijven ploeteren in het middenveld met mcl of toch eens een racewin binnenhalen met Red Bull.
 
Dat Schumacher hier nog maar overwogen wordt om in een RB te zetten :unsure:


Te licht bevonden in de Ferrari Academy. En in de Haas toch ook gewoon bewezen dat hij te zwak is?
Hulkenberg vind ik nu ook wel een beetje vreemde keuze. Langs 2 kanten eigenlijk. Maar die kerel geeft blijkbaar wel gigantische input over het gedrag van de auto.
 
Hulk en k-mag samen xD

Neenee, komt wel goed. Denk dat Hulkenberg als teammate redelijk goed meevalt.

Ik ben in ieder geval héél content dat Hulkenberg terug is. Had dit totaal niet verwacht.
 
Als fan vind ik het erg jammer. Heeft af en toe wel iets laten zien, maar heeft natuurlijk ook fouten gemaakt. Meer dan een midfield piloot zou/zal hij ook niet worden denk ik.

En dat is ook weer iets dat iedereen kon voorspellen die F3 en F2 gevolgd heeft :)

Hij verdiende absoluut zijn kans in F1 gezien zijn titels, maar hij doet zo ongeveer wat ik ervan verwacht had. Al had ik wel iets minder crashes verwacht.
 
Laatst bewerkt:
De Hulkenberg-factor ga ik nooit ofte nimmer begrijpen.
Ik ook helemaal niet. Hoe kan je blij zijn met de comeback een 35-jarige die eigenlijk een heel ondermaatse f1 carrière heeft.
Langs de andere kant begrijp ik Hulkenberg zijn motivatie ook niet (waarschijnlijk zal het financiële wel doorwegen). Het record 'meeste gp starts zonder podium' nog wat scherper stellen misschien.
 
  • Leuk
Waarderingen: WimJ
zo ondermaats vond ik die carriere niet. beetje hetzelfde als Perez, maar die heeft het geluk gehad dat hij per ongeluk een GP won op een moment dat een top-team geen vervanger vond voor hun b-piloot. (om het een beetje cru te zeggen)

Ik ook helemaal niet. Hoe kan je blij zijn met de comeback een 35-jarige die eigenlijk een heel ondermaatse f1 carrière heeft.
Langs de andere kant begrijp ik Hulkenberg zijn motivatie ook niet (waarschijnlijk zal het financiële wel doorwegen). Het record 'meeste gp starts zonder podium' nog wat scherper stellen misschien.

ik heb het hier al gezegd: "in F1 zitten". meer motivatie heb je niet nodig. waarom reed Kimi op zijn 40ste voor Alfa Romeo? waarom kiezen Vettel en Alonso voor Aston Martin? omdat het anders gedaan is. Kijk naar Vettel: het was zijn laatste kans, nu dat hij er vervangen is, gaat hij op pensioen.
 
Kijk naar Vettel: het was zijn laatste kans, nu dat hij er vervangen is, gaat hij op pensioen.
Ik had de indruk dat Vettel het gewoon zelf beu was. En dat Alonso pas in de picture gekomen is toen Vettel zijn pensioen aangekondigd had. Nu is Vettel wel wat de uitzondering als familieman, ik vermoed dat de meeste rijders inderdaad zo lang mogelijk willen rijden. Waarom gaat een Bottas anders bij Alfa rijden? Hij zal ook wel beseffen dat hij nooit meer zo’n goede resultaten gaat rijden dan bij Mercedes.
 
zo ondermaats vond ik die carriere niet. beetje hetzelfde als Perez, maar die heeft het geluk gehad dat hij per ongeluk een GP won op een moment dat een top-team geen vervanger vond voor hun b-piloot. (om het een beetje cru te zeggen)



ik heb het hier al gezegd: "in F1 zitten". meer motivatie heb je niet nodig. waarom reed Kimi op zijn 40ste voor Alfa Romeo? waarom kiezen Vettel en Alonso voor Aston Martin? omdat het anders gedaan is. Kijk naar Vettel: het was zijn laatste kans, nu dat hij er vervangen is, gaat hij op pensioen.

Dat hij gemotiveerd is: ok
Dat Haas kiest voor een 35jarige rijder die al quasi twee jaar eruit is. Dat snap ik minder goed. Terwijl Drugovich reserverijder is.
Is dat puur voor de Hulkenberg-hype te hebben? Om een soort cult-team te zijn?
 
Dat hij gemotiveerd is: ok
Dat Haas kiest voor een 35jarige rijder die al quasi twee jaar eruit is. Dat snap ik minder goed. Terwijl Drugovich reserverijder is.
Is dat puur voor de Hulkenberg-hype te hebben? Om een soort cult-team te zijn?
Of om geen rookie te hebben die 5 wagens per seizoen aan stukken knalt. Niet dat ik Schumacher zo’n brokkenpiloot vind of zo, maar je kan er niet omheen dat ie een pak meer schade heeft gereden dan Magnussen.
 

Gelukkig zit Alonso in een andere auto, 't zou te moeilijk zijn voor Play Sports anders
 
Of om geen rookie te hebben die 5 wagens per seizoen aan stukken knalt. Niet dat ik Schumacher zo’n brokkenpiloot vind of zo, maar je kan er niet omheen dat ie een pak meer schade heeft gereden dan Magnussen.

Ik geloof idd ook dat dat meespeelt bij hun keuze: zo weinig mogelijk crashen.

Gene Haas heeft dat inderdaad expliciet gezegd als een reden.

En dan nu Hulkenberg in zijn eerste quali droog de auto de kant in rijden :unsure:
 
Dat hij gemotiveerd is: ok
Dat Haas kiest voor een 35jarige rijder die al quasi twee jaar eruit is. Dat snap ik minder goed. Terwijl Drugovich reserverijder is.
Is dat puur voor de Hulkenberg-hype te hebben? Om een soort cult-team te zijn?
Günther Steiner verwoordde het ongeveer zo :
"We hebben iemand nodig met diepe kennis van andere teams en auto's. Iemand met een zekere Formule1-kunde, niet enkel racekunde."

Ze willen hun auto en team verder ontwikkelen en niet ter plaatse blijven trappelen, blijkbaar vonden ze dat Mick redelijk reed maar verder niet genoeg bijbracht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan