FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Yep, had die quote ook ergens gelezen,dat is toch een teken dat hij er niks aan doet om een aanrijding te vermijden en dus eigenlijk schuldig pleit.
Je mag best wel hard racen,maar die ingesteldheid hoeft voor mij ook niet.
De FIA mag hem daar toch ook eens over aanspreken.
Al zal Max zich daar niks van aantrekken.

Verstappen is al vrij vaak met zulke dingen weggekomen,Vettel toen nog bij Ferrari kloeg toch dat hij van richting veranderde tijdens het remmen,die race met Kimi in Spa ben ik ook nog niet vergeten.
Zijn duel met Leclerc in Spielberg,duels met Hamilton oa in Monza,Silverstone,Saudi-Arabië en Brazilië zijn ook niet echt onbesproken.
Is hij daarbij altijd in fout,neen maar anderen zie ik dezelfde manoeuvres doen zonder daarbij van de baan te gaan of contact te hebben.
Stroll niet meegerekend.
Hij flirt echt wel met de grens van het toelaatbare.

dat is wat ik hier vorig jaar ook al gezegd heb: hij doet bij zijn incidenten altijd net genoeg om niet 100% duidelijk in fout te zijn, maar hij doet het wél bewust. het is heel leep, beetje smerig wat hij in zo'n incidenten doet, maar hij doet het binnen de omschrijving van de regels. en het is dan maar aan de ander om een accident te vermijden.

of om het anders te zeggen: hij creëert bewust "racing incidents". maar kan je dan nog van een racing incident spreken?

Had de race en de 'aftermatch' gisteren gemist, maar net herbekeken en wat bijgelezen.

Verstappen toch echt wel onbegrijpelijk. Ik was er eerlijk gezegd al niet echt een fan van, maar gisteren is hij nog in mijn achting gedaald.
Het voorval Hamilton-Verstappen leek me eerst gewoon een racing incident, op het eerste zicht zelfs eerder Hamilton zijn fout en ik was dan ook verrast door die penalty voor Max (zeker gezien hij vorig jaar met ergere dingen wegkwam omdat Hamilton zich toen liet doen). Na enkele herhalingen en wat foto's van hoe ver Max eigenlijk na bocht 1 toch achter Hamilton was begrijp ik de penalty al meer. Die dingen gebeuren denk je dan, maar zijn interview achteraf is toch echt tenenkrommend. Hij geeft eigenlijk gewoon toe dat hij bewust crasht en dan iedereen maar voor hem aan de kant moet gaan.

En dan het geval met Perez natuurlijk, zowaar nog vele malen erger. Los van wat de voorgeschiedenis is tussen beiden, is dit toch wel héél klein van Max. Echt geen enkele reden om die positie niet aan Checo te geven. Zorgt gewoon voor een slechte sfeer in het team en je zet misschien wel de beste teamplayer op de grid te kakken. Onbegrijpelijk.

dat is wat ik hier vorig jaar ook al gezegd heb: hij doet bij zijn incidenten altijd net genoeg om niet 100% duidelijk in fout te zijn, maar hij doet het wél bewust. het is heel leep, beetje smerig wat hij in zo'n incidenten doet, maar hij doet het binnen de omschrijving van de regels. en het is dan maar aan de ander om een accident te vermijden.

of om het anders te zeggen: hij creëert bewust "racing incidents". maar kan je dan nog van een racing incident spreken?

Dat is juist de moeilijkheid die de stewards ook ervaren als ze zijn incidenten bekijken imo.
Voor de ene zal het over de lijn zijn,voor de andere niet.
Daarom ook dat de stewards niet consequent zijn in hun beslissingen.

Maar soms is hun inconsequentie toch echt duidelijk :
Perez in Singapore met die afstand tussen hem en de SC,ofwel bestraf je hem voor beide identieke inbreuken ofwel voor geen èèn.
Nu was het een compromis terwijl het een zwart-wit regel is,of toch zou moeten zijn.
Gasly kreeg voor hetzelfde vergrijp in Texas wel een bestraffing.

Live dacht ik ook meteen dat Verstappen het meeste schuld trefte. Maar vanuit zijn (Max) perspectief vond ik het eigenlijk Hamilton die te nonchalant naar binnen reed. Ja, Max gaat daar vrij oportuun langs de buitenkant, maar uiteindelijk zit hij relatief lang naast Hamilton tot aan de bocht naar rechts. Genoeg voor Hamilton om te weten dat als hij daar indraait om z'n racelijn te volgen, Verstappen sowieso niet opzij zal gaan. Ze konden hier beide beter mee omgaan, Maar ik begrijp wel dat Lewis zoiets gewoon niet meer pikt. Met een race incident had ik akkoord gegaan, maar een penalty was niet nodig imo.

Het tikje van Ricciardo aan Magnussen was echt rookie-style. Echt klote voor Magnussen om er op die manier uitgehaald te worden.

Foutloze race van Russell en verdiende win. Gewoon een sterk weekend.

En ja, het meest besproken onderwerp. Compleet onbegrijpelijk van Verstappen. Low blow. Hij was dit seizoen volwassen doorgekomen en dan sluit hij het op deze manier af. Heel vreemd.

Wat een reporter in HLN
Zeker op de laatste lijnen, word Perez vals beschuldig voor opzettelijk crash in Monaco

Als het zo was dan hebben ze dat toch meteen gezien. Niet?

Wat een reporter in HLN
Zeker op de laatste lijnen, word Perez vals beschuldig voor opzettelijk crash in Monaco

Als het zo was dan hebben ze dat toch meteen gezien. Niet?

Ik denk niet dat iemand op dat moment de reflex zou hebben van "Perez crasht hier om een derde plek veilig te stellen tegenover zijn eigen teamgenoot".
Ook: "meteen zien". Piquets Crashgate kwam ook pas een jaar later na de feiten uit.

Ik vermoed dat een wel een graad van waarheid is en nu gaat iedereen die crash heronderzoeken :p. En Marko en Horner wisten duidelijk ook wat er aan de gaande was want Verstappen heeft ze duidelijk al op voorhand gewaarschuwd :p.

Blijft onverstandig van Verstappen want hij heeft er nog niks bij te winnen. Het is puur uit rancune dat hij dit doet. Hij kan wel zeggen dat hij door Perez Monaco 2022 niet heeft gewonnen maar hij heeft niks te winnen met zijn actie in Brazilië buiten Perez voor lul zetten.

Stel je voor dat FIA plots Monaco gaat onderzoeken juist voor de laatste GP waar Perez vecht voor de tweede plaats. Verstappen kan wel zeggen dat hij bereid is om het nodige te doen in Abu Dhabi maar FIA gaat ook niet content zijn als blijkt dat Perez opzettelijk is gecrashed tijdens quali Monaco. Kan best zijn dat Verstappen dat al geregeld gaat hebben dat hij niet moet helpen in Abu Dhabi :p.

Ik ga het inderdaad niet onopvallend noemen heel dat crash verhaal, maar als je het echt opzettelijk wil doen dan zijn er toch betere manieren met minder risico's. De throttle input en het moment van throttle dat hij daar geeft op het moment dat hij spint zijn daar wel opvallend. Maar is hij daar opzettelijk gespind? Wie zal het zeggen? dat weet enkel Perez. En RB als hem dat ook opgebiecht zou hebben. Ik hou het mogelijk maar moest ik het echt opzettelijk doen dan zou ik het anders aanpakken. Risico van schade aan de wagen blijft toch groot bij zo'n spin ook al is de snelheid laag op die moment. Verkeerd de muur in gaan en gearbox beschadigd of een ander defect gelijk Leclerc in de tijd. Ik zou mij verremmen in Mirabeau en daar rechtdoor gaan of in de chicance wat uitsteken. Gevolg: gele vlag en iedereen die achter jou komt moet liften.

Bij Perez zijn crash in Monaco zag je duidelijk op de telemetrie dat hij meer gas dan ooit te voren gaf in die bocht. Hij kwam ook niet van het gas toen dacht ik. Dus tja...

Ik weet ook wel dat je tegenwoordig niet veel meer moet aantrekken van de mening van de gemiddelde f1 'fan', maar zoveel blije reacties dat Hulkenberg terug keert, snap ik helemaal niet.

Lol @ lewis na zijn interview. blabla we weten hoe het is met Max. Hijzelf gaat daar volledig in fout.
Lol @ Max om Perez niet voor te laten. (triestig geval)
Lol @ Perez dat zegt dat Max dankzij hem 2x WDC is.
Ok vorig jaar in abu dhabi, maar voor de rest zit hij op minstens 30 seconden achterstand.
Als hij niet oplet kan hij op pensioen

Lol @ lewis na zijn interview. blabla we weten hoe het is met Max. Hijzelf gaat daar volledig in fout.
Lol @ Max om Perez niet voor te laten. (triestig geval)
Lol @ Perez dat zegt dat Max dankzij hem 2x WDC is.
Ok vorig jaar in abu dhabi, maar voor de rest zit hij op minstens 30 seconden achterstand.
Als hij niet oplet kan hij op pensioen
Lol @ deze post

Ik denk wel dat Max momenteel op zo'n niveau rijdt dat minstens driekwart van de grid dan op pensioen mag.
Verschil is wel dat Perez in dezelfde wagen zit. Ik vraag nu eigenlijk wel af of Perez nog bij RB rijdt volgend jaar. Die twee kunnen toch totaal niet meer door dezelfde deur ongeacht hun PR praatjes in de pers.

Ricciardo is vrij volgend jaar :)
Die gaat met plezier plaatsnemen in die RB mocht het water tussen Perez en Verstappen te diep worden

Verschil is wel dat Perez in dezelfde wagen zit. Ik vraag nu eigenlijk wel af of Perez nog bij RB rijdt volgend jaar. Die twee kunnen toch totaal niet meer door dezelfde deur ongeacht hun PR praatjes in de pers.

Wat gaat Perez anders doen :p? Wat zou Horner anders doen :p?

Dat is het enige wat beschikbaar is waarmee Perez nog een GP kan winnen. Na 2023 gaat hij waarschijnlijk niet meer in een Red Bull zitten maar ik zie zelfs dan niet echt iemand die vrij is en deftig genoeg is voor Red Bull in 2024 zonder een contract af te kopen. (Ik zit dan te denken aan een Lando Norris maar dan zullen ze hem moeten afkopen van McLaren want contract tot en met 2025.)

Horner heeft ook niets anders voor 2023.

Schumacher zou vrij komen. is die deftig genoeg? ik twijfel er aan, maar zou wel een optie kùnnen zijn
Norris naast Verstappen zou imo niet werken. Lando is een kopman, lijkt mij duidelijk. en als je dan ziet hoe Verstappen werkt met een ideale teammate als Perez...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan