FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Leclerc ook. Laten zich beide niet van hun schoonste kant zien.

Vraag me af of het bij Verstappen nog eens terug in zijn gat zal bijten. Volgend seizoen zal hij ook wel eens een gunst van Checo nodig hebben.
Bij Ferrari hebben ze geen commando gegeven. Vonden het te gevaarlijk.

Max heeft echt geantwoord dat hij Perez niet zou voorlaten, en het ook nooit zal doen.

Team: Max, what happened?

Max: I told you already last summer guys. Do not ask that again to me. OK. Are we clear about that?

Incident van Verstappen/Hamilton lijkt mij een race incident. In T1 zit verstappen ernaast, Hamilton gaat er weer voorbij doordat hij korter in de bocht zit. Als je T2 als nieuwe bocht na een recht stuk bekijkt dan kan ik het begrijpen van de FIA. Maar is gewoon het verlengde van T1, je kan wel zeggen dat Hamilton moest weten dat verstappen daar zat. Langs de andere kant zat Verstappen er toch weer achter bij het ingaan van die T2. Gewoon racing incident.

Max toont wel zijn ware aard. En dat voor ocharme een 6e plek. Ik kan verstaan moest het over een podium gaan. Nouja er moet daar wat aan de hand zijn achter de schermen. Hamilton deed het bv in Hongarije 2017 wel... Qua teamplayer en leider van RB kan deze actie van vandaag wel tellen vind ik.

Was trouwens gewoon fout van Verstappen, kon zich ook ingehouden hebben dan was er geen botsing geweest. Hij heeft zich terug van zijn “beste” kant laten zien. Perez zal 2x nadenken vooraleer hij nog eens zijn race opoffert voor Verstappen.

Idd toch vreemd van Verstappen. Vorig seizoen kon hij niet genoeg benadrukken hoe top hij het van Perez vond toen die zo verdedigend reed om Hamilton op te houden en zo mede zijn titel heeft bezorgd.

Van Leclerc snap ik het op zich nog wel, dat hij het vraagt. Maar toch blij dat Ferrari er niet op ingegaan is.

Ik dacht nu wel dat Sainz nadat hij Perez had ingehaald naar Hamilton en Russel ging kunnen rijden, die had toch verse rubbers gehaald tijdens die VS, dat scheelde toch wat, zeker +10 ronden met de banden van Hamilton en Russel?

Leuke race wel in elke geval, mooi voor Russel.

Gaat verstappen zich nog beklagen voor volgend seizoen . Perez gaat ook zo doen als verstappen het extra punt nodig heeft ... Perez ook al genoeg voor verstappen gedaan , dus dit was nu wel klein ding om even plaats af te geven . Zeker kampioen , 6e plaats dan nog ...

En leclerc dan weer respectloos richting sainz , naar mijn mening. Geef podium af , dat ik 2e kan worden in kampioenschap ..

Sainz banden waren al gebruikt setje en 5 ronden "jonger" dan die van de Mercedessen die trouwens ook op gebruikte softs stonden.

Max vs Hamilton/
tja ik ben ook van mening dat het mer Max zijn fout was dan die van Hamilton.
Max kan makkelijker de aanrijding vermijden imo door ff te liften zoals Sainz deed bij Perez iets later.

Max is pure racer,die gaat voor niks of niemand aan de kant,ego is nodig maar af en toe moet je dat ff aan de kant kunnen zetten.
Begrijp ook niet waarom Max niet meer van positie wisselde.
Zeker niet nadat hij al vaker gunsten heeft gehad van Sergio.
Maar ik heb ook nooit echt helemaal begrepen waarom Sergio zijn race al meerdere malen heeft moeten opofferen voor Max.
Zal wel deftig woordje over gesproken worden in het Red Bull kamp.
Als ik Sergio was zou ik Max ook niet zomaar meer laten passeren on track.
Al gaat dat weinig uithalen,want dan zal RB wel strategisch ingrijpen,door Perez wat tijd te doen verliezen bij een pitstop of zo.

PS:Zege van Russell zou ik nog onder voorbehoud plaatsen,dat geval met de SC (versnellen/vertragen) kan nog staartje krijgen.

Sergio helpt je hele seizoen. En nu laat je eigen teammate en vooral je team in ZAK!

Ego ......

Ronde 7: er is geen ruimte dan neem je sowieso een risico.

Ma ik verwacht wel veel naar volgende jaar zal terug gaan tussen rb en mec.

Leuke gevechten gezien en ook van max. (Iets positief)

De beweegreden van Max om Perez niet voor te laten zou komen door dat Checo expres is gecrashed tijdens de kwali van Monaco. Wordt gezegd door Erik Van Haren en ook Tom Coronel. Die laatste is natuurlijk wel van de oppermarginalen die ze daar hebben rondlopen in Nederland. Of het natuurlijk 100% waar is weten we (nog) niet.

Alonso die de pace van Ferrari weet aan te houden en Verstappen 10 laps op meer dan een second weet te houden.

Toch blij dat hij niet meer in Alpine zal zitten dat verwend kind.
Er zijn weinig van de verwende kinderen die die Alpine op plaats 5 zetten. Volgens mij gaan ze hem nog missen volgend jaar, noch Gasly, noch Ocon reken ik tot de grootste talenten.

Over de aanvaring tussen Max en Lewis, ik zou het een racing incident noemen. Max duikt inderdaad in een héél klein gaatje, maar zeker iemand met de ervaring van Lewis zou toch moeten weten dat de kans heel groot is dat Max nog aan de binnenkant zit. Geen van beide gaat vrijuit imo.
En wat de stewards beslissen, daar valt toch geen lijn onder te trekken.

Als Lewis daar had ingehouden zat hij helemaal van de lijn en was hij nog 1 of 2 plaatsen extra verloren denk ik.. maar idd racing incident.

dat van Max is hoe we hem kennen, maar toch... als Perez daar op één of andere manier een probleem van gaat maken (tijdens een GP bvb), zal het vooral zijn eigen probleem worden.

kijk naar Vettel, Webber en Multi21. Red Bull heeft een kampioen in huis, en die zal altijd voor getrokken worden. ook al is zijn gedrag geen kampioen waardig.

Dus gaan we nu stellen dat rijders maar moeten weten van “ah tis Max die hier aan de binnenkant een gat gaat induiken dat geen gat is, ik zal maar van mijn gas gaan”?

Omgekeerde wereld toch wel.

Waarom moet hij van gas af? Echt niet.:ROFLMAO:
Zeg ik toch niet :unsure:

Toch wel rare comments van Verstappen, dacht dat hij al iets volwassener was geworden. Hopelijk weer vuurwerk volgend jaar.

Je voelt als coureur gewoon of iemand je ruimte geeft of niet, en bij hem was er 0,0 intentie om ruimte te laten", reageert Verstappen op een vraag van Motorsport.com. "En als je mij geen ruimte wilt geven, dan gaan we er samen maar af. Wij waren vandaag toch te langzaam en voor hem heeft het zijn winstkansen voor een deel verpest, al had hij door die safety car natuurlijk nog wel een nieuwe kans.

Laatst bewerkt:
Volgens Bild en Sport1 gaat Hulkenberg volgend jaar voor Haas rijden. Mick dus out, maar wellicht gaat die dan naar Mercedes als 3e rijder.

kijk naar Vettel, Webber en Multi21. Red Bull heeft een kampioen in huis, en die zal altijd voor getrokken worden. ook al is zijn gedrag geen kampioen waardig.
De geruchten gaan rond, dat Max nog boos was op Sergio voor een crash die hij bewust veroorzaakte in Monaco en dat hij even wilde tonen wie de echte baas is.

Zeg ik toch niet :unsure:

Toch wel rare comments van Verstappen, dacht dat hij al iets volwassener was geworden. Hopelijk weer vuurwerk volgend jaar.
Rare comments? Laat gewoon zien wat voor iemand hij is en hoe hij racet.
Ik blijf erbij, het lijkt wel of ondertussen sommige mensen het normaal vinden dat als Verstappen in een gat duikt dat er niet is, de rest maar moet wijken. Dat zegt hij eigenlijk zelf ook met zijn "ik wist dat we er dan alletwee afgingen, maar fuck it".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan