Knockouts: Finale (en troostfinale)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoeveel matches extra dan? Ik hoop toch poules van 4 hè.
Volgens Wikipedia:
"Dit is de eerste editie waarbij 48 landen actief zullen zijn op het eindtoernooi. Die landen worden verdeeld over zestien groepen van drie, waarvan de beste twee doorgaan naar de knock-outfase waaraan zestiende finales worden toegevoegd. Het is echter nog niet zeker of er groepen van drie zullen zijn of toch twaalf groepen met vier landen waarvan dan de nummer 1, 2 en de acht beste nummers 3 door zullen gaan naar de zestiendefinales."
 
Volgens Wikipedia:
"Dit is de eerste editie waarbij 48 landen actief zullen zijn op het eindtoernooi. Die landen worden verdeeld over zestien groepen van drie, waarvan de beste twee doorgaan naar de knock-outfase waaraan zestiende finales worden toegevoegd. Het is echter nog niet zeker of er groepen van drie zullen zijn of toch twaalf groepen met vier landen waarvan dan de nummer 1, 2 en de acht beste nummers 3 door zullen gaan naar de zestiendefinales."
Onwaarschijnlijk eigenlijk hé. 48 landen. Dat toernooi gaat dan wellicht ook weer een week of twee extra duren, jeuj!
 
Ik volg voetbal niet zo erg en heb maar kunnen aanpikken vanaf de tweede helft, maar holy fuck zeg. De Argentijnse tikker moet wel op hol zijn geslagen: van de hemel naar de hel om terug naar de hemel te gaan en dan wéér een gelijkmaker. Goed voor de Argentijnen dat Lloris geen gedegen penaltypakker is. Terecht gewonnen, al hadden de Fransen zich wel even herpakt vanaf de penaltygoal door Mbappé.

Mooi spel, op die manier.
 
Ik vond het een prachtige finale met alles wat erin moest zitten. Argentinië die de eerste helft naar zich toe trok en te vroeg dacht dat de buit binnen was, de grandioze Kylian Mbappé met de ongekende terugkeer van Frankrijk op amper 2 minuten tijd, Messi die dacht dat de buit wéér binnen was na de derde goal, om dan alsnog wéér gelijk te maken. Dan een penalty reeks waarin de keeper bepalend was (je zag al aan Mbappé zijn gezicht dat hij nog voor de reeks begon hoe laat het was). Schitterende finale!
Moest je op voorhand gezegd hebben, Mbappé gaat met 4 goals (incl de penalty reeks) alsnog de finale verliezen, iedereen had je gek verklaard.
 
Volgens Wikipedia:
"Dit is de eerste editie waarbij 48 landen actief zullen zijn op het eindtoernooi. Die landen worden verdeeld over zestien groepen van drie, waarvan de beste twee doorgaan naar de knock-outfase waaraan zestiende finales worden toegevoegd. Het is echter nog niet zeker of er groepen van drie zullen zijn of toch twaalf groepen met vier landen waarvan dan de nummer 1, 2 en de acht beste nummers 3 door zullen gaan naar de zestiendefinales."
Hopelijk poules van 4. En een ronde extra.
 
Penalty Coman




free picture sharing site

Regel: 'When the ball is kicked, the defending goalkeeper must have at least part of one foot touching, or in line with, the goal line.’

🤫🤫🤫
Ik zeg niet dat het een complot is

Gewoon zoveelste bewijs dat die arbitrage op gans dat toernooi op niks trekt.

De regel is toch duidelijk? En dit is duidelijk niet wat de regel zegt, toch?
Dus verwacht je een ingreep van de assistent ref/var

Volg gwn de fcking regels van het spel
Silence, ik heb hier de afgelopen twee weken extreem veel domme posts gelezen van altijd datzelfde kransje van pakweg vijf tot tien accounts, maar deze twee posts steken mij de ogen uit. Als ge uit de hoogte wilt komen doen met emojikes, "de regel is duidelijk", "volg de fucking regels", "zoveelste bewijs van de arbitrage" ..., zorg dan ook dat ge juist zit. Om te beginnen citeert ge al een oude regel, die is namelijk aangepast deze zomer. Deze is, ironisch genoeg, aangepast omdat mensen die het totaalpakket van het reglement niet snappen toch dat reglement letterlijk citeerden, al dan niet met screenshots, om hun ongelijk te bewijzen terwijl ze denken gelijk te hebben.


Letterlijk uit het documentje van IFAB met de regels van dit jaar, 22/23, toegepast op dit WK (en eigenlijk ook hiervoor al):
"Amended text (…):
When the ball is kicked, the defending goalkeeper must have at least part of one foot touching, or in line with, or behind, the goal line."

Explanation:
Previously, the goalkeeper was required to have part of at least one foot on/above the goal line at the moment when a penalty kick (or kick from the penalty mark) was taken. Consequently, if the goalkeeper had one foot in front of the goal line and one behind it, this was technically an offence even though no unfair advantage is gained. The text has been amended to avoid such a position being penalised. Explanation of this amendment should emphasise that the ‘spirit’ of the Law requires the goalkeeper to have both feet on/above the line until the moment when the kick is taken, i.e. the goalkeeper may not stand behind (or in front of) the goal line.

Ze leggen dus uit dat de regel altijd was bedoeld om de keeper niet volledig voor of volledig achter zijn lijn te hebben, maar dat het technisch gezien fout verwoord was. Opnieuw: tof dat er volk toch eens het reglement bij de hand neemt ... maar als dat op deze manier gebeurt, stel ik voor dat ge het al vragend post en ik u het juiste antwoord bezorg zodat ge uzelf niet belachelijk maakt en tegelijk onkunde impliceert van professionals die er helemaal niet is.
 
Hoogtepunten gezien.
Cheap eerste penalty voor ARG?
FR eerste 70 minuten nergens.
Mbappé wordt wakker en ARG te slapen bij de 2 tegen goals?
De rest is wat klungelig en penals zijn penals.

Beetje jammer dat ik niet kon zien, had er vooraf minder van verwacht dat het uiteindelijk geworden is.
Maar goed, de pinten op de kerstmarkt waren lekker.
 
Silence, ik heb hier de afgelopen twee weken extreem veel domme posts gelezen van altijd datzelfde kransje van pakweg vijf tot tien accounts, maar deze twee posts steken mij de ogen uit. Als ge uit de hoogte wilt komen doen met emojikes, "de regel is duidelijk", "volg de fucking regels", "zoveelste bewijs van de arbitrage" ..., zorg dan ook dat ge juist zit. Om te beginnen citeert ge al een oude regel, die is namelijk aangepast deze zomer. Deze is, ironisch genoeg, aangepast omdat mensen die het totaalpakket van het reglement niet snappen toch dat reglement letterlijk citeerden, al dan niet met screenshots, om hun ongelijk te bewijzen terwijl ze denken gelijk te hebben.


Letterlijk uit het documentje van IFAB met de regels van dit jaar, 22/23, toegepast op dit WK (en eigenlijk ook hiervoor al):
"Amended text (…):
When the ball is kicked, the defending goalkeeper must have at least part of one foot touching, or in line with, or behind, the goal line."

Explanation:
Previously, the goalkeeper was required to have part of at least one foot on/above the goal line at the moment when a penalty kick (or kick from the penalty mark) was taken. Consequently, if the goalkeeper had one foot in front of the goal line and one behind it, this was technically an offence even though no unfair advantage is gained. The text has been amended to avoid such a position being penalised. Explanation of this amendment should emphasise that the ‘spirit’ of the Law requires the goalkeeper to have both feet on/above the line until the moment when the kick is taken, i.e. the goalkeeper may not stand behind (or in front of) the goal line.

Ze leggen dus uit dat de regel altijd was bedoeld om de keeper niet volledig voor of volledig achter zijn lijn te hebben, maar dat het technisch gezien fout verwoord was. Opnieuw: tof dat er volk toch eens het reglement bij de hand neemt ... maar als dat op deze manier gebeurt, stel ik voor dat ge het al vragend post en ik u het juiste antwoord bezorg zodat ge uzelf niet belachelijk maakt en tegelijk onkunde impliceert van professionals die er helemaal niet is.
Sorry, die memo heb ik nie gehad dan
Allè als de reglementen al zo "duidelijk" zijn dat ze ze moeten uitleggen met een extra addendum.
Waarom doen trouwens zoveel doelmannen het wel nog? Zou toch denken dat die ook beter weten dan.

Merci voor de opheldering :smile: Blij dat sommige toch nog op een vriendelijke en ophelderen de manier kunnen reageren :hug:

PS: Jij hebt meer verstand van de regels.
Wat vond jij nu van deze penalty vandaag? Of gewoon van de arbitrage dit toernooi?
 
Laatst bewerkt:
Onwaarschijnlijk eigenlijk hé. 48 landen. Dat toernooi gaat dan wellicht ook weer een week of twee extra duren, jeuj!
zot eigl , nu een WK gehad in een stad eigl , meer lijkt Qatar niet te zijn , Doha en woestijn. En volgend WK in 3 gigantische landen die het eigl elk apart ook zouden kunnen organiseren .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan