Groep F (BELGIË, Canada, Marokko, Kroatië)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat De Bruyne gisteren niet in staat was om een pass van 2 meter te geven lag dus aan de 10 anderen :crazy:

Laatst bewerkt:
De Bruyne blijkbaar MotM gisteren? :crazy: Het is nochtans lang geleden dat ik Kevin zo slecht heb weten spelen, wat was me dat. Toch een paar keer dat die een potentiële counter helemaal verneukte met een verkeerde pass.

Als het collectieve op geen kloten trekt, dan speelt KDB niet goed idd.

heeft in sé toch niet met z'n passing te maken? Die zouden nog altijd goed zijn?
Bv waarom heeft hij niet naar Tielemans gespeeld bij de counter??

Neen KDB had een off day wat kan gebeuren maar je moet het ook benoemen dat hij ook niet goed was.

Dat hij een offday had, dat is voor iedereen duidelijk. Maar ik steek dat op het feit dat het rondom hem niet goed draait. Anders heeft hij zelden of nooit een slechte dag...
En volgens mij zit Tielemans achter zijn vrouw ofzo, der scheelt iet tussen die 2 :)
Dat viel me ook op, twas precies van niet willen passen

Dat hij een offday had, dat is voor iedereen duidelijk. Maar ik steek dat op het feit dat het rondom hem niet goed draait. Anders heeft hij zelden of nooit een slechte dag...
En volgens mij zit Tielemans achter zijn vrouw ofzo, der scheelt iet tussen die 2 :)
Dat viel me ook op, twas precies van niet willen passen
Dat lijkt me vergezocht :unsure:

Dat is nu keer op keer op keer dat ons middenveld onbestaande is, iedereen inclusief tegenstanders zien dat behalve de trainer. Wat is dan nog het nut van deze trainer als je daar ook de lokale tooghanger kan zetten?

Dus bij deze waarom geen 4-5-1 eigenlijk?

Lukaku

Carrasco De Bruyne Trossard

Dendoncker Onana

Castagne Theate/Faes Toby (c) Meunier

Courtois

Met Carrasco en Trossard die wisselen van flank, Onana en Dendoncker die het verdedigende werk doen zodat de 4 vooraan zich vooral aanvallend kunnen uitleven. Dat zou eens een verademing zijn ipv heel de match te moeten bibberen dat er toch eens een bal goed valt voor de tegenstander.

Lelijk winnen is ook winnen. De Fransen hebben daarmee een wereldkampioenschap gewonnen. Al is het fijner om tiki-taka sambavoetbal te brengen, maar hopelijk zien we de Brazilianen nog eens in bloedvorm.

Werkelijk hallucinant hoe we van de mat geveegd zijn door Canada. We moeten na dit toernooi dringend van Martinez af en overschakelen naar een driemansmiddenveld met Lavia-Onana-De Bruyne.

Voor tijdens het toernooi ga ik geen energie steken in het bedenken van oplossingen of betere elftallen, de situatie is toch hopeloos en 1/8ste finale (als we daar zelfs geraken) wordt een 5-0 op ons doos.

Courtois: zijn werk meer dan goed gedaan. Houdt ons ook recht bij die penalty. Voor de rest niet veel moeilijke reddingen moeten doen
Vertonghen: dramatisch op alle vlak. Aub geef Theate zijn kans, is gewoon een veel beter
Alderweireld: de beste verdediger van de 3 en enkele goeie lange ballen (y). Maar moet minder wijken samen met zijn medeverdedigers. Hij loopt centraal en moet zijn verdediging hoger houden zodat er minder ruimte is tussen de verdediging en middenveld want tegen een goeie ploeg zijn we gewoon gezien (zie maar de uitleg van de Italianen voor onze match op het EK)
Dendoncker: is geen verdediger en dat zag je op een paar fases waar hij gewoon verkeerd staat. Faes daar zetten en dat is ook weer opgelost
En hoevaak gewoon weg en weer passen via Alderweireld ipv sneller te spelen van de ene kant naar de andere. Werd ook goed gezegd door Hein(?) tijdens de bespreking. Brachten zo veel te vaak onze wingbacks in de miserie.

Carrasco: is geen wingback maar werd ook in de steek gelaten door Vertonghen op zijn flank. Zet hem aub hoger op het veld want daar kan hij zijn actie maken.
Castagne: geen goeie pass gegeven in de 1ste helft, een betere 2de helft op links gelukkig

Witsel: dramatisch, was daar gewoon aan het rondsloffen en mocht dan nog de match uitspelen. Ik ging hem er afgehaald hebben na 15 minuten want deed gewoon niets: liep niet, voetbalde niet, ging geen duel aan,...
Tielemans: speelde ook niet goed, maar met Witsel naast u moest hij teveel lopen en verdedigend denken terwijl zijn sterkte ligt in het voetballen. Zet daar Onana naast en we zijn gewoon baas op het middenveld. Moest altijd aangespeeld worden door De Bruyne en dan staan we daar al 1-0 voor.

De Bruyne: naar zijn normen een dramatische wedstrijd, ik heb hem nog nooit zoveel slechte passes weten geven als vandaag. Was meer bezig met zich te ergeren dan te focussen op de match vrees ik. Met een goeie De Bruyne winnen we deze match simpel met 2 of 3 goals meer.
Hazard: hoopgevende match. Durfde eindelijk eens die actie vooruit te maken. Was ook heel belangrijk de 1ste helft want was de enige die een bal kon bijhouden en zo ons een beetje laten opschuiven. Moest ook weer veel fouten ondergaan (gelukkig kwam er zo wat rust)
Batshuayi: scoort maar voor de rest ben je er niet veel mee. Kon nog meer gescoord hebben maar 1x mist hij zijn controle in de 16. 1x slecht aangespeeld door De Bruyne en 1x goed aangespeeld door De Bruyne maar valt de bal niet aan en daardoor komt die verdediger terug.

Wissels:
Onana: bracht de energie en drive zoals we allemaal verwacht hadden. Wel nog een beetje te wild want die 2de gele kaart loerde echt wel om de hoek. Moet altijd starten maar dan liever met Tielemans of De Bruyne ernaast zodat zijn zich kunnen focussen op het voetballen.
Meunier: liet zich meteen voelen maar ook even geflirt met 2de geel. Degelijk erna
Trossard: jammer voor hem het verschil niet kunnen maken en niet veel kunnen tonen. Als je De Bruyne een rij achteruit schuift kan je hem wel laten starten natuurlijk (maar kan je eventueel ook Carrasco een rij hoger zetten)
Openda: zijn tegenstander moet altijd rood krijgen voor die vreselijke tackel met 2 zijn voeten langs achter. Hoe dit geen rood was? Maar voor de rest de onbeholpen voetballer zoals ik vreesde. Terechte nr 3 in de pikorde

Martinez: wat een verkeerde opstelling als je de sterkstes van Canada weet. Maar dat was te verwachten natuurlijk. Tegen Marokko 2 nieuwe CV's op het veld, Onana naast Tielemans of De Bruyne op het middenveld. Indien mogelijk Hazard met Trossard/Carrasco samen in steun van Batshuayi (of Lukaku als hij terug fit is).

edit: kudos voor Canada om onze zwakke punten zo mooi aan te duiden in die 1ste helft. Was te verwachten dat ze dat niet zouden kunnen blijven brengen de 2de helft (beetje zoals de VS eerder op het tornooi). Ze wouden het wel allemaal zelf forceren en verloren te vaak het overzicht (gelukkig voor ons)

Laatst bewerkt:
Wat een strontmatch zeg...
Absoluut kutsysteem, Witsel die nog slechter was dan anders, Tielemans die daardoor compleet verzuipt (en ook verre van wauw was), onbestaande flanken en KDB wiens kloten het zo duchtig uit hing dat die ook de stenen uit de grond liep te zuigen.
Je start gewoon met 9 ook he... Witsel en Hazard is fin de carrière, sorry. Misschien dat die in de woestijn nog meekunnen maar qua intensiteit en fysiek is dat gewoon slechter dan wat ik wekelijks bij ons zie in eerste provinciale. Tis dat er geen bier te krijgen is in Qatar of ik zou denken dat ze met een kater speelden.

Wel goeie wissels gedaan dus ik vraag me eerlijk gezegd af of Martinez die zelf bedacht heeft. Het feit dat Mertens niet gespeeld heeft doet me daar nog meer in twijfelen...

Wissel Larin met Bats en je gaat minstens 0-2 de boot in. En die laatste was ook nergens he, maar in de box is die, in tegenstelling tot Brugge's miskoop, wel gevaarlijk.

We mogen van geluk spreken dat Marroko ook echt niks waard lijkt en dat bij Kroatië ook het vet van de soep is. Nu zullen we de groep wel overleven. We gaan hem wel moeten winnen want als we met deze opstelling beginnen tegen Spanje maken we geen schijn van kans.

Batshuayi scoort vrij makkelijk, maar voor de rest is dat toch een waardeloze spits he. Oerdom. Loopt buitenspel op momenten dat het niet zou mogen, heeft nauwelijks een actie, kan geen bal bijhouden of fatsoenlijk aannemen. Ik begrijp dat hij mocht starten, nu Lukaku er niet bij was, maar het niveau verschil is aanzienlijk.

Wat een strontmatch zeg...
Absoluut kutsysteem, Witsel die nog slechter was dan anders, Tielemans die daardoor compleet verzuipt (en ook verre van wauw was), onbestaande flanken en KDB wiens kloten het zo duchtig uit hing dat die ook de stenen uit de grond liep te zuigen.
Je start gewoon met 9 ook he... Witsel en Hazard is fin de carrière, sorry. Misschien dat die in de woestijn nog meekunnen maar qua intensiteit en fysiek is dat gewoon slechter dan wat ik wekelijks bij ons zie in eerste provinciale. Tis dat er geen bier te krijgen is in Qatar of ik zou denken dat ze met een kater speelden.

Wel goeie wissels gedaan dus ik vraag me eerlijk gezegd af of Martinez die zelf bedacht heeft. Het feit dat Mertens niet gespeeld heeft doet me daar nog meer in twijfelen...

Wissel Larin met Bats en je gaat minstens 0-2 de boot in. En die laatste was ook nergens he, maar in de box is die, in tegenstelling tot Brugge's miskoop, wel gevaarlijk.

We mogen van geluk spreken dat Marroko ook echt niks waard lijkt en dat bij Kroatië ook het vet van de soep is. Nu zullen we de groep wel overleven. We gaan hem wel moeten winnen want als we met deze opstelling beginnen tegen Spanje maken we geen schijn van kans.
Akkoord behalve ivm Hazard: was echte de enigste die iets bracht de 1ste helft (nog niet vergeleken met zijn absoluut topniveau van WK18) maar zorgde wel voor rust in de ploeg, Canada moest hem keer op keer foutief afstoppen.

Akkoord behalve ivm Hazard: was echte de enigste die iets bracht de 1ste helft (nog niet vergeleken met zijn absoluut topniveau van WK18) maar zorgde wel voor rust in de ploeg, Canada moest hem keer op keer foutief afstoppen.
Maar buiten die rust (wat imo zijn taak niet is) bracht hij toch ook niks bij he? Is op een hele match misschien 1 keer gevaarlijk geweest voor ons en een keer voor Canada... En compleet hopeloos in het samenspelen met Carrasco waardoor die jongen door 2 man in de steek werd gelaten (Vertongen was ook nergens) en er bij momenten dus uitzag als een pre-miniem.

Hij was beter dan zijn vorige match, das waar, maar dat mag geen argument zijn. Feit is wel dat Trossard ook gewoon gretiger en sneller was maar daarom niet gevaarlijker. En die had moegestreden Canadezen voor hem.

Ik denk dat Hazard zijn prestatie gewoon door 2 brillen te bekijken was en dat we elks een andere op hadden :)

Ook niet de fout van de verdediging. Middenveld was rampzalig

Probleem lag echt niet bij de verdediging.

Voor een verdediging die zo zwaar onder druk heeft gestaan hebben ze het heel goed gedaan vind ik, veel beter dan verwacht. Is niet simpel als verdediging zo zonder middenveld voor je.
Ik denk dat ze in de eerste helft 5 of 6 keer geluk hebben gehad dat de Canadezen die erdoor sneden als een mes door boter telkens de verkeerde beslissing namen? En dat de scheids/VAR mild waren door maar 1 op 3 penalty's te geven?
En in de 2de helft hebben Larin 2x en David 1x een kopduel gewonnen en "vrij" kunnen koppen naar doel? Vooral op die kopbal van David werd er schrijnend slecht verdedigd.
Dan heeft de verdediging voor mij absoluut gefaald. En dat heeft niets, maar dan ook niets met de sloomheid of aansluiting van Witsel en/of Tielemans te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan