Groep F (BELGIË, Canada, Marokko, Kroatië)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ach ja, uiteindelijk hebben we, net zoals Engeland, Frankrijk en Spanje, onze start toch maar gepakt hé!

:unsure:

Ik vind het grappig en triest tegelijk dat we nu moeten zeggen dat de combo Witsel-Tielemans niet werkt terwijl we bijna 10 jaar geleden al zeiden dat Witsel-Dembele niet werkte. Dat was om exact dezelfde reden: tis allemaal véél te statisch, allemaal lateraal of achteruit, niks vooruit.

Witsel dat had al lang over en out moeten zijn, had beter samen met Fellaini adieu gezegd. Was vorige jaar bij Dortmund ook al niet meer incontournable en dat was echt niet omdat het niveau daar zo gestegen was...

Ik heb enkel de tweede helft gezien maar ik vond Canada nu weer niet zoveel beter, if at all. Dat was toch ook allemaal niet dreigend genoeg op die ene bal die Courtois moest pakken na dan.

Het meest pijnlijke was het gebrek aan aanvallende impulsen en KDB die ver onder zijn niveau speelt maar natuurlijk ook in een heel andere ploeg speelt. Bij City lopen ze met 4 rond hem recht vooruit als hij aan de bal komt, hier was een counter met 3 Belgen VS 6 Canadezen een goeie situatie... dat zegt genoeg over hoe weinig drive naar voor er was. Bats kreeg dan nog nen hoop commentaar naar zijn hoofd geslingerd maar wat nen hoop ziekenhuis ballen kreeg die ook toegespeeld...
Wistel speelt momenteel bij Atlético ook totaal niet meer op het middenveld. Altijd centraal in de verdediging.

Ik vraag mij af waarom Martinez dat niet kan of wil inzien? Die man zit zo vastgeroest in zijn eigen wereld. Het doet me hoe langer hoe meer denken aan Wilmots. Die kende ook maar één tactiek.

Ook Tielemans was om te bleiten op middenveld. Als je dan zag met welke drive Onana kwam invallen en zelfs met welke tackles die uitpakte, toen hij al onnozel geel had gehad, dan is het eens te meer ongelooflijk dat je met Wistel - Tielemans start.

Ik denk dat het met KDB vooral niet lukte vandaag omdat al de rest rond hem ook er niks van bakte en hij zich daar enorm aan stoort dat alles zo traag ging en dat het toch, deels onbewust, zich daarin aan het opjagen was. Zoals we bij de goal konden zien met die discussie met Toby en Martinez.

Enige 2 positieve dingen zijn dat we met Courtois echt wel de beste keeper ter wereld hebben en dat we goed zijn weg gekomen die eerste helft dankzij, uitgerekend, een lange bal naar Batsman.

Ik hoop dat Martinez nu is lessen hieruit trekt maar ik vrees dat hij volgende match gewoon weer met dezelfde 11 begint en we weer een bibbermatch krijgen zoals vandaag

Zo, dat was zwak.

Hebben ze De Bruyne zijn ogen net voor de match met een bunsenbrander bewerkt? Dat zou een verklaring zijn voor zijn passes die hij (niet) gaf.

Ik vond het een goede match overall, met hoogtepunt heel de 1ste helft. Ik vond dat echt sterk, Canada dat echt kwam opzetten en toch kunnen pareren, met zelf courtois die ons hachje daar eventjes redt...

Match mooi uitgespeeld en in controle gebleven, ondanks fel aandringen van Canada.

Mooi gestart, kop is er af
Martinez is that you? :tongue:

Laatst bewerkt:
Ik heb enkel de tweede helft gezien maar ik vond Canada nu weer niet zoveel beter, if at all. Dat was toch ook allemaal niet dreigend genoeg op die ene bal die Courtois moest pakken na dan.
Bekijk die eerste helft dan maar eens opnieuw, staat het 0-3 aan de rust dan is dat gewoon een terechte weergave van de match.

Ik verslik me in mijn koffie. Nieuws op Q Music : ‘het was een moeilijke wedstrijd maar wel een verdiende overwinning volgens bondscoach Martinez’. *facepalm*

Wat een zwakke vertoning was dat gisteren. Ik vrees ook wel dat we aan deze matchen stilaan moeten gaan wennen. Dit gaan we de volgende jaren nog dikwijls zien.

Zowat alles wat door iedereen behalve Martinez? werd voorspeld, was pijnlijk duidelijk deze match.
Gigantische ruimte tussen verdediging & middenveld. Geen enkele deftige infiltratie door centrum, vandaar dat KDB ook slecht speelde. Hij wil voetballen, nu heeft hij enkel last van stijve nek van het omhoog kijken naar alle lange ballen die hem passeerden.
Hazard die nog maar eens door de mand valt (toegegeven: iets minder hard dan voorheen).
Paniekvoetbal achterin. Stilstaand voetbal als we eens over de middenlijn geraakten.
Niks van grinta (scussi), niemand die zich kwam aanbieden om bal te vragen.
Martinez: "we hebben een goeie match gespeeld"

WTF

Als tegenstander is het vrij simpel, snij telkens de mogelijk pass lijn naar KDB af in het middenveld en zelf op de counter spelen.
Klaar

En volgende match , zal net dezelfde ploeg starten, zonder meer

Pas maar op van Onana. Met zijn ‘geweldige’ drive zou hij maar eens een 2e heel kunnen pakken waardoor we een match verliezen omdat we maar met 10 spelen.

Barslechte match punt
weinig hoogtepunten behalve Courtois z'n save en goal met mooie pas.

Voor de rest niet veel te zeggen vrees ik.
Debruyne niet in z'n gewone doen qua passing maar heeft wel gelopen. Tielemans wist niet wat gedaan. Witsel vertraagt het spel nog meer en meer. Volgens mij hebben de Rode Duivels meer richting Courtois gespeeld dan Canada.
Klein klein lichtpuntje is dat Hazard tussen de match tegen Egypte en deze wel al verbeterd is maar nog ver van z'n hoog niveau.

Ander klein lichtpuntje : de frustratie van Debruyne richting Martinez : kan positief zijn voor de nodige inzichten.

Ik moet wel zeggen dat Trossard meer beweging bracht in het spel maar kon ook zijn omdat de Canadezen moe waren.

Hij kwam idd met overdreven veel eeuhm ... enthousiasme op dat veld. Zullen het mss steken op zijn jeugdige leeftijd?
Maar hij had tenminste goesting om te shotten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan