Uitdaging Foto Uitdagingen 2023

Strijkijzer

Event Crew
Photochallenges header website_2023.jpg

Vrienden van de fotografie,

Hierbij hebben we de foto uitdagingen een beetje hervormd. Vanaf nu zijn alle onderwerpen voor de rest van het jaar bekend en kan je inzenden wanneer je wil (en ook voor welk onderwerp je wil). Op het einde van het jaar zal er dan een eindejaars poll uitkomen waar iedereen kan stemmen op alle foto's in elke categorie. Dat zijn we nog aan het uitwerken maar in elk geval kan je alvast meedoen met de uitdagingen! Je kan hier ook onder elkaar inspiratie opdoen en ook foto's of concepten tonen aan elkaar. Wees wel lief en steel elkaars ideetjes niet. Hoeveel je op voorhand deelt mag je uiteraard zelf kiezen. De bedoeling is ook om achteraf weer een kalender te maken met alle winnende foto's.

Er zijn toch enkele kleine regels

  • Elke 2 maanden kan je maximum 3 foto's inzenden. Dat betekent dat je niet alles meteen hoeft in te zenden maar eind december ga je dan ook niet meer kunnen inzenden voor elke uitdaging als gevolg. De volgorde van inzenden kan je wel volledig vrij kiezen (bv: eerst december inzenden en pas op het einde juni). Uiteraard hoef je niet voor elke maand iets in te zenden.
  • De maximum grootte van een foto blijft nog altijd 2048px lange zijde.
  • De laatste inzendingsronde eindigt op 10 december.
  • De onderwerpen van volgend jaar zullen we samen in december bepalen.
Inzenden kan hier.

Een beetje uitleg/inspiratie bij elke uitdaging:
  • Mei: Digitaal
    Alles van computers tot tablets en GSM's. Of je kan een concept uitwerken rond de digitale wereld waar we tegenwoordig in leven. Mogelijkheden genoeg maar toch geen simpele opdracht!
    -> Inspiratiebron
  • Juni: Vroege Ochtend
    Sta eens een dagje vroeg op en kijk welke activiteit er rond jou gebeurd. Ga je voor het gouden uurtje of een nog mistige foto of is er toch nog iets anders dat in het oog springt?
    -> Inspiratiebron
  • Juli: Vrijheid
    Hoe zou je vrijheid op foto vastleggen. Hoe zou dat er uitzien volgens jou? Volgens mij een van de moeilijkste opdrachten in het rijtje maar daarom zeker niet onmogelijk.
    -> Inspiratiebron
  • Augustus: Tunnelvisie
    Tunnels, tunnels, tunnels! De opdracht lijkt duidelijk maar wie weet kom je nog met een compleet vernieuwende foto die onze tunnelvisie helemaal doet verdwijnen!
    -> Inspiratiebron
  • September: Titel van een Lied
    Beeld eenders welk nummer uit in je foto. Dat kan je favoriete nummer zijn of een liedje waar je veel emoties bij voelt. Of gewoon een nummer dat je tof vindt. Dit is een echte challenge om je creativiteit uit te dagen in elk geval!
    -> Inspiratiebron
  • Oktober: Achterkant
    We bekijken dingen vaak van de voorkant, maar hoe ziet bv de achterkant van je zetel of van je huis eruit? Ga op ontdekkingstocht en bekijk de dingen vanuit een andere invalshoek.
    -> Inspiratiebron
  • November: Landschap
    Een klassieker die gek genoeg nog niet voorgekomen bij onze uitdagingen dus werd het hoog tijd om deze er eens in te steken. Denk zeker niet enkel aan de klassieke landschappen en durf out of the box te denken!
    -> Inspiratiebron
  • December: Letters of Cijfers
    Het kan natuurlijk ook letters én cijfers zijn in je foto. Laat je inspiratie de vrije loop en kijk vooral goed rond waar je op onverwachte plekken tekst vindt.
    -> Inspiratiebron
foto uitdagingen 2023.jpg

Hall Of Fame

 
Laatst bewerkt:
We hebben welgeteld de volle nul inzendingen gehad tot nu toe dus ik denk eraan om dit dicht te gooien en evt in januari 2024 een nieuwe start te maken met evt eenvoudigere onderwerpen?
 
We hebben welgeteld de volle nul inzendingen gehad tot nu toe dus ik denk eraan om dit dicht te gooien en evt in januari 2024 een nieuwe start te maken met evt eenvoudigere onderwerpen?
Goed idee. Sorry de snorry voor al die geïnvesteerde tijd die je nooit meer gaat kunnen terugkrijgen.
 
We hebben welgeteld de volle nul inzendingen gehad tot nu toe dus ik denk eraan om dit dicht te gooien en evt in januari 2024 een nieuwe start te maken met evt eenvoudigere onderwerpen?
Ik denk dat dit bij velen (waaronder ikzelf) in de vergeethoek is geraakt, zeker tijdens de drukke zomermaanden.

Ook liggen de onderwerpen mij persoonlijk ook niet echt, wegens iets te abstract soms?
 
Ja, ik weet 't ook niet goed. Ik probeerde wel wat dingen, maar vond 't allemaal niet goed genoeg.

Toch dank je wel voor alle moeite rond de fotografietopic.
 
om eerlijk te zijn: met de challenges was ik er nog mee bezig om iets te zoeken wat zou aansluiten (niet dat het resultaten opleverde tho), maar met dit concept ben ik er helemaal niet meer mee bezig... kvind het zelf wel erg, want Strijkijzer heeft er toch al wat tijd en moeite ingestoken.
 
Lees dit nu pas, maar inderdaad, heel weinig mee in mijn achterhoofd gezeten.
Toch een moeilijk concept om mensen continu aan te laten herinneren. Terwijl het wel een heel leuk iets is. Zeker op dit forum, waar er nog plezant over de foto’s kan worden gepraat.

Sorry voor alle moeite die je er in hebt gestoken. Hopelijk kunnen we er toch nog iets mee doen.
Of zoals hierboven aangegeven is een meeting ook altijd een goed startpunt.
 
Terug
Bovenaan