Beeldende Kunst Uitdaging Foto Uitdaging | POLL | September | Reflectie

Op welke foto stem je?


  • Totaal aantal stemmers
    33
  • Opiniepeiling gesloten .
Elke maand dagen de fotografen (of eerder creatievelingen) van BeyondGaming zichzelf uit met een fotochallenge! De bedoeling hierbij is vooral om beter te worden en elkaar wat constructieve feedback te geven. Maar uiteraard is het extra leuk als je wint want dan mag je het onderwerp van de volgende ronde kiezen. Stem nu op jouw favoriete foto en beslis mee de winnaar van deze maand!

We hebben 14 inzendingen deze maand :woohoo:

Thema van deze maand:
Reflectie

DE POLL

Stemmen kan tot 5 oktober en nakeuvelen (feedback geven, raden welke foto van wie is, etc) kan ook in deze thread.
Op 6 oktober start de nieuwe challenge met een onderwerp gekozen door de winnaar van deze maand.

Eigenlijk is iedereen die meegedaan heeft weeral een winnaar :coolbrows:

REGELS
Stemmen tot 5 oktober
Niet op jezelf stemmen
Gelieve je foto niet bekend te maken zodat we kunnen raden achteraf
Feedback mag maar hou het leuk en contructief

PRIJS
"Foto Challenge Winner Of September 2022" mag je in je signature zetten.
En je mag het thema van de volgende challenge kiezen!
(en een verplicht interview :unsure: )

Foto's staan in volgorde in de slider.

Hall Of Fame
 
Laatst bewerkt:
Ook nog een kleine opmerking: ik ga panorama foto's altijd toelaten maar hou er rekening mee dat die heel erg klein worden bij een max breedte van 2048px.
 
lastig: in sommige foto's mankeer ik het onderwerp toch wel of is het wel aanwezig, maar draagt het niet echt bij tot de foto. Spijtig, want op zich zit daar wel juist de foto tussen die me het meest intrigeert. Maar ja, kga toch echt een kiezen waarbij reflectie echt het onderwerp is.
 
Er zitten er meerdere tussen die ik heel leuk vind (vb 13 en 4) en die perfect in thema passen... Maar nr 1 was hier met stip diegene die bleef plakken...(net naast nr 8. 😬 Maar je mag maar eentje kiezen)
 
Ik ben niet slim genoeg om foto 1 te snappen, dan maar stemmen op de ivagovrienden van 9000. Shout out naar foto 11, kan wat mij betreft in een museum over Cubanen met creepy clowns hangen, helaas mis ik het thema een beetje. 3 is ook heel mooi gemaakt!
 
Kudos voor 5 en 6 voor de originelere invulling van reflectie naar mijn mening! 1 ook mooi en wat kunstiger met de kleur'blokken'. Kga nog eens denken maar denk dat ik m'n keuze al gemaakt heb.
 
Hands down nummer 6. Niet super origineel maar technisch gewoon in orde en de kleuren zijn ook interessant.

Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik zelf niet verder geraakt ben dan wat cliché dingen, dezelfde dingen die ik hier ook zie maar ze zijn meestal wel goed uitgevoerd dus kudos aan degene die wel iets ingezonden hebben. Reflectie was moeilijker dan ik dacht....
 
1) Wat een mooi schilderijwerk waar ik kop nog van staart uit kan maken. Een grot onder- en boven water?
2) Nogal kleintjes. Moet bijna met mijn ogen tegen het scherm plakken. Uit de reflectie van het water kan ik opmaken dat je de foto hebt bewerkt, want geen blauw te zien :nono:. Lijkt ook op een 360°-foto, dus toch een positief puntje. Kan niet wachten voor de 360°-thema (op een dag).
3) Zeer mooie setting voor een romantisch avondetentje of huwelijksfeest. Ik heb zin om de grond weg te knippen en die twee gebouwen op elkaar te zetten.
4) Een naderende zandstorm achter de fotograaf. Het zand trekt aan me voor een stem (3e plek). De wolken in het water grijzer dan de realiteit en de rotsblokken netjes in het midden. Bueno.
5) Een kast met meerdere spiegels? Een vastzittende fotograaf uit meerdere dimensies trekt een foto. Japanse anime Jojo-stand-gevoel.
6) Deze begreep ik ook niet meteen. Tot het spiegelschrift. Dombo... Is dat water / vorst of gebroken glas langs boven- en onder?
7) *uck me. Fantastisch. Grotendeels de gloed natuurlijk, maar misschien ook het troebele spiegelbeeld in troebel water. Hahaha...
8) Jaja, ook niet mis. Kom er maar op. Superzonde van die lichten en van dat bijgebouwtje rechtsboven. Een vuistje voor de creativiteit.
9) Hoeveel foto's heb je hier moeten nemen, vooraleer je de goede had? De zon door de wolken op de vogel. Een sluipschutter in spé. Precies een geworpen bat-shuriken. Ik moet je natuurlijk niet vertellen dat die nog meer perfect had kunnen zijn.
10) Met dank aan de reflectie van de zon, zien we de graffiti op de heli. In hetzelfde straatje als de vorige.
11) Ocharm, zo in een kotteke zitten. Zie buiten wat lichten niet echt veel reflectie, tenzij je wil aantonen dat deze arme man in een kotteke zit.
12) Nog een aangenaam schilderij. Hetzij duidelijker uit te maken, want nu zie je het water. Ook jammer van de twee slierten aan weerszijden.
13) Deze lijkt getrukeerd ;). Eentje waarvan de reflectie in de Slimste Mens kan komen en je moet raden waar het gebouw gelegen is. Zeer goed.
14) Op iets meer afstand dan de anderen en een breder gebied in de lens genomen. Ik neem het je niet kwalijk. Iedereen zijn eigen interpretatie en een zwaan kan gevaarlijk zijn, als ie zich bedreigd voelt, dus voorzichtigheid geboden.

7 of 12? Beiden de pech van iets dat in de weg ligt. Het is nu dichter bij 12u 's avonds dan 19u, dus 12 is het.
 
Ik twijfel tussen 3,6,9 en 12, de tafels van 3. Ik ga voor de duif.

Edit:
Alhoewel het eerder diffractie en/of refractie is dan reflectie? Ik denk toch dat die het moeilijkst was om te nemen wegens beweging en rechtstreeks in de zon, ik denk dat want ik ken er eigenlijk niks van.
 
Laatst bewerkt:
Ik twijfel tussen 3,6,9 en 12, de tafels van 3. Ik ga voor de duif.

Edit:
Alhoewel het eerder diffractie en/of refractie is dan reflectie? Ik denk toch dat die het moeilijkst was om te nemen wegens beweging en rechtstreeks in de zon, ik denk dat want ik ken er eigenlijk niks van.
Ik denk dat de duif eerder een meeuw is :) Ik ga er ook van uit dat dit uit eerder uit een burst/reeks foto's komt waar je vooral het idee inje hoofd hebt en ook wel wat geluk moet hebben. Levert uiteraard wel een mooi beeld op.
 
Ik was vooral fan van foto's 3, 4 en 13, en die laatste heeft uiteindelijk mijn stem gekregen. Frisse foto en het leuke is de vorm van de plas regenwater, die bepaalt wat reflectie krijgt en wat niet.
 
Proficiat nummerke 7! De mijne was nummer 5 in de spiegelkast van de badkamer. Ik had heel weinig inspiratie. Mocht ik nog in een stad hebben gewoond had ik heel wat meer mogelijkheden tot reflectiefotografie gehad. Of ik had me meer kunnen uitdagen om op de boerenbuiten reflectie te spotten.
 
Proficiat nummer 7! Voor mij zeker ook verdiend. Het was tussen de vuilnisbakken (technisch ook super, plus ik vind dat absurde van het onderwerp wel tof), de ruiten van 8 en deze. Ik heb voor 8 gestemd omdat ik een zwak heb voor van die ramen en reflecties in hoge gebouwen. En ik vond hem hier heel mooi symmetrisch.

Nummer 1 was de mijne, en in tegenstelling tot wat ik hier las, zonder Photoshop. Hij is zelfs amper bewerkt. Het is de ingang van een grot (eigenlijk een lavatunnel) met een ‘plas’ of meertje voor. Beetje een mindfuck en dat was het zelfs toen we ervoor stonden, tot de gids er een steentje in smeet. De kleuren is de belichting van de grot.
 
Terug
Bovenaan