Strijkijzer

Event Crew
Photochallenge May header website.jpg

De fotochallenge van april is afgelopen en we hadden een gelijkstand! Na veel overleg en zeker geen ruzie hebben onze twee winnaars gezamelijk en vredevol een nieuw thema gekozen. Veel succes en dat we weer terug 10 inzendingen hebben!

*tromgeroffel*

Digitaal​

Stuur hier je foto in.

Belangrijk: Aangepaste regel - Foto mag vanaf nu niet meer dan 6 maanden oud zijn.

Stuur je foto in via bovenstaande link en achteraf kunnen we met z'n allen stemmen op een foto (in een stem-thread) en
achteraf verrast zijn door wie welke foto uiteindelijk inzond. Indien de google form niet werkt voor je dan kan je me altijd een PM sturen.

Deadline op zondag 28 mei om 23:59

Dan stemmen van 29 mei tot 4 juni

Dus om samen te vatten:

Foto Uitdaging #26 - maand mei 2023

1 inzending per persoon via mij met Google Forms (of PM indien het formulier niet werkt voor je)
Inzending mag maximum 6 maanden voordien gemaakt zijn
Geen foto manipulaties (waarbij je dan een totaal ander beeld krijgt)
Onderwerp: Digitaal.
Deadline: 28 mei om 23:59
Stemmen van 29 mei tot 4 juni

Prijs: Best Photographer In May (2023) According To BeyondGaming mag dan in je signature staan!
En je mag het thema van de volgende challenge kiezen!

Hall Of Fame

 
Laatst bewerkt:
Vrienden,

Ik voel een beetje moeheid om dit maandelijks te organiseren en nu met deze challenge hebben we tot nu toe maar 1 inzending. Dus mijn motivatie om hier energie in te steken heeft een serieuze duik genomen.

Nu, mijn voorstel:
=> De Beyond Photo Awards laten lopen van Juni tot eind augustus => tijd om op u gemak een toffe foto te maken (en ja er is weer een prijs!)
=> Deze thread open laten en de komende 7 onderwerpen nu al kiezen waarbij je de tijd hebt tot eind december een inzending te doen. Zo hoeft er ook niet elke maand weer een nieuwe thread opgezet te worden en moet je niet elke maand zitten haasten om een halve foto op te leveren.

Dan rest enkel nog de vraag, een poll op het einde van het jaar of alles hier meteen publiek posten voor directe feedback (dan wordt deze thread ook meteen wat levendiger), evt met alsnog een poll per onderwerp op het einde van het jaar, maar dat kunnen we dan bekijken?

Wat denken jullie?
 
Ik had deze maand niet de inspiratie om in het thema te blijven, al heb ik veel foto's gemaakt. Een tijdelijke pauze tot na de zomer zou ik niet zo erg vinden, al zou ik het jammer vinden dat dit op zijn einde zou lopen. Het idee voor directe feedback lijkt me daarom niet zo slecht, want daar heb je nu eenmaal iets aan. Vraag is alleen wie of hoe de thema's worden bepaald?
 
Ik heb ook deze maand tonnen foto's gemaakt waardoor er geen tijd meer overbleef voor de challenge :D

Ik kan wat originele thema's verzinnen, das opzich geen probleem. Ofwel een poll met een hoop themas en de populairste eruit pikken, maar dan verliezen we wel wat tijd natuurlijk.
 
Vrienden,

Ik voel een beetje moeheid om dit maandelijks te organiseren en nu met deze challenge hebben we tot nu toe maar 1 inzending. Dus mijn motivatie om hier energie in te steken heeft een serieuze duik genomen.

Nu, mijn voorstel:
=> De Beyond Photo Awards laten lopen van Juni tot eind augustus => tijd om op u gemak een toffe foto te maken (en ja er is weer een prijs!)
=> Deze thread open laten en de komende 7 onderwerpen nu al kiezen waarbij je de tijd hebt tot eind december een inzending te doen. Zo hoeft er ook niet elke maand weer een nieuwe thread opgezet te worden en moet je niet elke maand zitten haasten om een halve foto op te leveren.

Dan rest enkel nog de vraag, een poll op het einde van het jaar of alles hier meteen publiek posten voor directe feedback (dan wordt deze thread ook meteen wat levendiger), evt met alsnog een poll per onderwerp op het einde van het jaar, maar dat kunnen we dan bekijken?

Wat denken jullie?

Ik vind het altijd mega fijn dat ge dat organiseert! Beide voorstellen klinken goed wat mij betreft :)
 
Altijd fan van deze threads, dus zou het spijtig vinden mocht het stoppen. Maar ik geef ook toe dat ik zelf de laatste paar wedstrijden minder actief was.
Het geeft elke maand wel een aanzet om te zoeken naar een bepaald onderwerp. Waar je dan weer veel van kan leren.

-de Beyond photo awards is een goed idee om wat langer over te doen.
-het publiek posten lijkt mij wel goed om direct feedback te krijgen.

Wat ik mij wel bedenk is hoe het 'inzenden' dan gebeurt. Stel je hebt iets ingebracht, maar 2 maanden later neem je toch een iets betere foto.
Zo kan het zijn dat iedereen wacht tot december om dingen in te sturen. Terwijl het leuk is om een constante stroom te hebben van foto's. Daarnaast gaat de meerderheid toch wachten tot december om de foto's te nemen niet?
(Dus meerdere foto's mogelijk per onderwerp misschien?)

Ik zou er ook eens over moeten nadenken.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
@Margu Goede bedenkingen, wat evt kan is dat je max 2 of 3 fotos per maand mag inzenden ofzoiets.

Meerdere fotos per onderwerp is ook mogelijk, maar dan gaan we wel eens moeten bekijken hoe je daarop een deftige poll kan maken, zal mss een externe poll moeten zijn of iets dergelijks, of met scores op 10 werken. En ook een maximum op plakken.
 
Wel fan van de Photo Awards met wat langere tijd om een goede foto te nemen.

Een maand lijkt lang voor de huidige challenges, maar door werk en gezin vliegt de tijd soms echt voorbij.
 
Ik vind dit ook een zeer leuk concept en keek er steeds naar uit. Hulde dat je dit doet!
Het thema sprak me deze keer wat minder aan moet ik toegeven.

Ipv 1 maand de termijn naar 2 maand verlengen lijkt me een goede optie.
 
Bij mij lukt het de laatste tijd ook niet meer om mee te doen. Mijn fototoestel ligt stof te happen. Bij vorige challenges nul inspiratie. Bij deze had ik een ideetje, alleen dacht ik er enkel aan op momenten dat ik geen tijd had om er mee bezig te zijn. :/
 
Ik heb er echt geen tijd voor gehad de voorbije maanden. Misschien is het idd voor iedereen wel eens leuk om het over een andere boeg te gooien. Variety is the spice of life!

Het is misschien idd beter om het twee of drie maandelijks te houden, maar dat we dan misschien ook een reeks van meerdere foto's indienen die dan wel bij elkaar passen, een klein reeksje ofzo.

Of we doen het eens zonder thema? Gewoon je beste foto van de voorbije maand/maanden indienen.

Offf iemand kiest een beeld en we maken elk onze eigen versie ervan, of we proberen het zo dicht mogelijk te evenaren

Ofzo, t zijn maar ideetjes :)
 
Bedankt voor alle input alvast!

Even laten bezinken en zien wat voor mij haalbaar is (workload is ook hoger geworden door de cultuur redactie).
 
Terug
Bovenaan