Beeldende Kunst Foto Uitdaging | POLL | April | Portret

Op welke foto stem je?


  • Totaal aantal stemmers
    25
  • Opiniepeiling gesloten .

Strijkijzer

Event Crew
header_apr_fotochallenge.jpg
Elke maand dagen de fotografen (of eerder creatievelingen) van BeyondGaming zichzelf uit met een fotochallenge! De bedoeling hierbij is vooral om beter te worden en elkaar wat constructieve feedback te geven. Maar uiteraard is het extra leuk als je wint want dan mag je het onderwerp van de volgende ronde kiezen. Stem nu op jouw favoriete foto en beslis mee de winnaar van deze maand!

Voor de maand april hebben we 5 inzendingen. Een goed portret maken is dan ook niet zo vanzelfsprekend.


Thema van deze maand:
Portret

DE POLL

Stemmen kan tot 6 mei en nakeuvelen (feedback geven, raden welke foto van wie is, etc) kan ook in deze thread.
Op 7 mei start de nieuwe challenge met een onderwerp gekozen door de winnaar van deze maand.

Eigenlijk is iedereen die meegedaan heeft weeral een winnaar :coolbrows:

REGELS
Stemmen tot 6 mei
Niet op jezelf stemmen
Gelieve je foto niet bekend te maken zodat we kunnen raden achteraf
Feedback mag maar hou het leuk en contructief

PRIJS
"Foto Challenge Winner Of May 2023" mag je in je signature zetten.
Mits toestemming van de winnaar komt de foto in de BeyondGaming kalender van 2024.
En je mag het thema van de volgende challenge kiezen!

Foto's staan in volgorde in de slider.

Hall Of Fame

 
Ik vond het moeilijk kiezen tussen 2 en 5, die spraken me direct het meest aan!
 
1) Portretfoto's worden genomen met de bedoeling om iemand in the picture te zetten. Als centraal punt. Mocht je vóór deze fietser eentje hebben genomen en de fietser met een minder verbeten indruk hebben gefotografeerd, zoals je coureurs van dichtbij ziet na een helse klassieker, dan was het een zeer goede foto geweest. Deze lijkt me per toeval genomen te zijn.
2) Een begenadigd prijsbeest en kijkt mooi in de camera. De perfecte afstand. Het doet me goesting krijgen naar kalfsvlees, met deze foto boven mijn eettafel.
3) Qua thema mogen we deze plaatsen bij de top. Zelfs in andere onderwerpen zou deze hoog scoren. De tiener, die luistert naar teenage angst music.
4) In ong. zelfde stijl als foto 1, maar wellicht met toestemming genomen. Bij portretfoto's kan je niet om het vooraanzicht heen, vind ik. Zo'n zijdelingse zet de persoon niet bepaald centraal.
5) Mochten foto's 1 en 4 op deze wijze werden getrokken, dat zou de strijd om de bronzen plak een pak lastiger maken. Deze laatste foto is eentje wat menig ouder boven zijn bureau zou kunnen hangen.

Bij portret denk ik aan een mens en niet gauw aan een dier, daarom:
3 > 2 > 5 > 4 > 1.
 
Foto 5 natuurlijk. Dat is een en al plezier. Foto 1 is iemand die waarschijnlijk zelfs niet eens een portret wou, laat staan hier gepost worden 🤷Dat is natuurlijk een aanname. Ik ga hier niemand tegen de schenen schoppen.
 
Voor de allereerste keer een gelijkstand!
Foto 1, 4 en 5 vond ik zelf niet portret genoeg (denk dan zelf aan meer close up).
Foto 2 was van mezelf, waar ik zelf wel tevreden mee ben :unsure:

Zelf dan maar op foto 3 gestemd, al vind ik het spijtig dat die precies wat onderbelicht is. Dat kabeltje stoort me ook wel wat. Verder wel een goed beeld!
 
 
Terug
Bovenaan