Uitdaging Foto Uitdaging | Juni | POLL | Dieren

Op welke foto stem je?


  • Totaal aantal stemmers
    63
  • Opiniepeiling gesloten .
Elke maand dagen de fotografen (of eerder creatievelingen) van BeyondGaming zichzelf uit met een fotochallenge! De bedoeling hierbij is vooral om beter te worden en elkaar wat constructieve feedback te geven. Maar uiteraard is het extra leuk als je wint want dan mag je het onderwerp van de volgende ronde kiezen. Stem nu op jouw favoriete foto en beslis mee de winnaar van deze maand!

Deze maand hebben we wel 17 inzenden! Een record sinds de start van de foto challenge. Bedankt allemaal om mee te doen :woohoo:

Thema van deze maand:
Dieren

DE POLL

Stemmen kan tot 4 juli en nakeuvelen (feedback geven, raden welke foto van wie is, etc) kan ook in deze thread.
Op 5 juli start de nieuwe challenge met een onderwerp gekozen door de winnaar van deze maand.

Eigenlijk is iedereen die meegedaan heeft weeral een winnaar :coolbrows:

REGELS
Stemmen tot 4 juli
Niet op jezelf stemmen
Gelieve je foto niet bekend te maken zodat we kunnen raden achteraf
Feedback mag maar hou het leuk en contructief

PRIJS
"Foto Challenge Winner Of June 2022" mag je in je signature zetten.
En je mag het thema van de volgende challenge kiezen!
(en een verplicht interview :unsure: )

Foto's staan in volgorde in de slider (deze keer weer met imgur gezien de hoeveelheid foto's).

Hall Of Fame
 
Of je nu veel of weinig stemmen krijgt, proficiat aan allen want het zijn weer mooie foto's. Ik word hier enorm aangetrokken tot foto 15, ook al ziet dat beestje er oud en grumpy uit.
 
Het was voor mij ook bekijken en herkijken, maar alsnog voor de zeemeeuw gekozen omdat het een prachtig beeld is en "vrije dieren" moeilijker te trekken zijn wegens schichtig (idem voor de eekhoornfotograaf, prachtig!)

Eerste voorkeur was trouwens de graffitikrokodil wegens eigen interpretatie! 👍
Maar dan dacht ik: "ja, maar het was wel veel makkelijker voor die persoon ook..." Daarom voor iets anders gekozen, maar topidee!

Twas idd gene gemakkelijke!
 
Ik ben na lang wikken en wegen (want er zijn veel mooie foto’s) voor nummer 5 met de slang gegaan. Het heeft een leuke vibe met de kleuren.
 
Het zal iene miene mutte worden hier denk ik, leuke fotos! Na eens vluchtig gekeken te hebben zijn de slang, de specht en de alligator mn favorieten. Vanavond eens deftig reviewen op groot scherm :)
 
Ik twijfelde tussen 10 en 14, maar ben voor de tweede gegaan. Straalt heel veel kalmte en sereniteit uit, dankzij de beperkte scherptediepte. Nummerke 10 is ook zeer fraai door het licht- en schaduwspel en de pony die duidelijk in de schijnwerpers staat als op de bühne, maar het kader kon nét iets beter (wat lager, vanuit een andere hoek). De eenpotige meeuw, Schnappi de krokodil en de slang zijn ook wel geslaagd.

Als ik wel een puntje van constructieve kritiek mag geven: het zijn allemaal fraaie beestjes, maar sommige inzendingen vind ik nét iets te casual "snapshot' als inzending. Je hoeft geen dure setup met killerlenzen te hebben om een fraai beeld te maken, genoeg tutorials te vinden over hoe je met een simpele smartphone prachtige beelden kan maken en wie weet zelfs een winnaar van een vermaarde BG-challenge.
 
Misschien is dat nog eens een challenge: volgende maand enkel foto's die met de gsm getrokken zijn. Op die manier is iedereen even beperkt in zijn mogelijkheden. (Buiten dat een smartphone van +1000€ wel betere kwaliteit zal geven dan een van 200€)
 
Knappe inzendingen allemaal!!
Moeilijke keuze (sorry aan de andere) maar ik ben voor foto 10 gegaan.
Knap beeld, knappe edit en straalt een bepaald gevoel uit
 
Toch maar 5 gekozen. De krokodil vond ik ook heel mooi maar ja, die slang was net iets mooier.

Ik had een foto van een kunstproject in Brussel waar ze kadertje rond fossielen en zo in de blauwsteen van 1 of ander gebouw hingen. Maar ik was niet tevreden er over. Beetje vlug vlug moeten nemen want de rest was al door gelopen en deze zat in hoek waardoor het lastig was om een goede positie te krijgen.

 
Terug
Bovenaan