Op welke foto stem je?


  • Totaal aantal stemmers
    62
  • Opiniepeiling gesloten .

Strijkijzer

Event Crew
Elke maand dagen de fotografen (of eerder creatievelingen) van BeyondGaming zichzelf uit met een fotochallenge! De bedoeling hierbij is vooral om beter te worden en elkaar wat constructieve feedback te geven. Maar uiteraard is het extra leuk als je wint want dan mag je het onderwerp van de volgende ronde kiezen. Stem nu op jouw favoriete foto en beslis mee de winnaar van deze maand!

Voor de 1e challenge van dit jaar hebben we 16 inzendingen! Bedankt allemaal om mee te doen!


Thema van deze maand:
Zwart & Wit

DE POLL

Stemmen kan tot 1 februari en nakeuvelen (feedback geven, raden welke foto van wie is, etc) kan ook in deze thread.
Op 2 februari start de nieuwe challenge met een onderwerp gekozen door de winnaar van deze maand.

Eigenlijk is iedereen die meegedaan heeft weeral een winnaar :coolbrows:

REGELS
Stemmen tot 1 februari
Niet op jezelf stemmen
Gelieve je foto niet bekend te maken zodat we kunnen raden achteraf
Feedback mag maar hou het leuk en contructief

PRIJS
"Foto Challenge Winner Of January 2022" mag je in je signature zetten.
En je mag het thema van de volgende challenge kiezen!
(en een verplicht interview :unsure: )

Foto's staan in volgorde in de slider.



Hall Of Fame
 
Foto 6 direct.
Toen ik die zag sprong hij er onmiddelijk uit.
Foto 8 was een close 2de voor mij. Spooky feel en die sterren door de bomen, prachtig.

Foto 16 vind ik ook heel erg knap gedaan.

Die 3 zijn mijn top 3.
 
De laatste gekozen, vind ik het meest origineel aangepakt in kader van het thema.
De cutey in de wasmachine is een prachtige foto, maar eigenlijk vind ik m totaal niet passen bij het thema. Ik heb het idee dat deze net lelijker is omdat hij zwart-wit gemaakt werd: komt in kleur vast veel beter tot zijn recht.

Foto 4 is 2de wat mij betreft! ❤️
 
Voor het/mijn gemak want ik wil niet heel de tijd tellen:

1 mistig landschap
2 kraan in industriegebied aan het water
3 cutie in de wasmachine
4 emmer op't strand
5 floofy planten
6 rij bomen
7 urbanex fietske
8 cutie in het bos
9 grafzerkkruisjes
10 mistig uitzicht
11 kerkplafond
12 verlaten huis
13 wasdraad in den donker!
14 mariabeeldje
15 man in Antwerpen centraal
16 schaduw kat



6 zou het voor mij direct zijn geweest ware het niet van die rare crop. Ofwel de kruinen er volledig af of er volledig op maar nu is het zo halfenhalf en 't stoort mij :/
3 is schattig maar 'k vind het zo jammer dat hij niet in focus is
bij 8 is de lucht precies zo bewerkt?
14 vind ik wel iets hebben, 'k had mss zelf de kadrering nog ieets naar rechts gebracht maar 'k ben aan't muggeziften
'k Ga denk ik voor 16 gaan, maar 'k laat het nog even bezinken :)

Veel tof werk!
 
Laatst bewerkt:
Voor het/mijn gemak want ik wil niet heel de tijd tellen:

1 mistig landschap
2 kraan in industriegebied aan het water
3 cutie in de wasmachine
4 emmer op't strand
5 floofy planten
6 rij bomen
7 urbanex fietske
8 cutie in het bos
9 grafzerkkruisjes
10 mistig uitzicht
11 kerkplafond
12 verlaten huis
13 nat prikkeldraad
14 mariabeeldje
15 man in Antwerpen centraal
16 schaduw kat



6 zou het voor mij direct zijn geweest ware het niet van die rare crop. Ofwel de kruinen er volledig af of er volledig op maar nu is het zo halfenhalf en 't stoort mij :/
3 is schattig maar 'k vind het zo jammer dat hij niet in focus is
bij 8 is de lucht precies zo bewerkt?
14 vind ik wel iets hebben, 'k had mss zelf de kadrering nog ieets naar rechts gebracht maar 'k ben aan't muggeziften
'k Ga denk ik voor 16 gaan, maar 'k laat het nog even bezinken :)

Veel tof werk!
@Strijkijzer Kan je deze oplijsting in de beginpost zwieren? Zou het trouwens geen idee zijn dat toekomstige inzendingen met een titel worden ingestuurd? Dan kan je standaard deze als lijst opnemen in de beginpost.
 
1. Heel mooi met die grain, het onscherpe helpt ook. De "lage kwaliteit" door de mist spreekt me echt aan. De compositie ook, lijkt haast een toevallige snapshot, maar waar wel alles juist zit.
2. Mooie lucht, maar voor mij is de compositie ietsjes te saai? Noch vlees, noch vis, zo. Vanuit lager perspectief maar een héél klein streepje grond meenemen, of een bredere lens, zou ik mooier vinden met die lucht.
3. Heel toffe foto (en een superschattig kindje!). Doodjammer van die focus, anders was het deze geworden voor mij. Vooral omdat de trommel achterin wel scherp is, en die daardoor afleidt.
4. Knap. Donker, maar goed verdeeld. Subject staat pal in het midden, maar dat vind ik net mooi hier.
5. Mooie vormen! Dankzij het zwart-witte valt de textuur van die bloemen prachtig op, maar zit het gras er ook strepen door te trekken en is het ietsje te druk voor mij.
6. Precies dezelfde opmerking als Tanuki. Heel mooi en zéker een kanshebber voor mij. Als die kruinen erop hadden gestaan...
7. Mooie urbex, altijd fijn om er een verhaal bij te verzinnen. Niet zo mijn cup of tea, maar daar kan de fotograaf niets aan doen.
8. Lijkt me een samengevoegde foto? Mijn hersenen kunnen hier niet mee om :D Magritte heeft zo'n schilderij, empire des lumières. Hier moet ik erg over twijfelen! Maar in die context vind ik het kind erbij dan weer raar...
9. Mooi met goeie scherpte. Beetje te grijzig/beigig vind ik, ik zie liever een hardere zwartwitbewerking met meer contrast. Maar dat is persoonlijk.
10. Een beetje hetzelfde als hierboven? Maar ook hier is dat weer even persoonlijk. Ik denk dat ik hem dan mooier zou vinden in kleur, of in loeischerpe zwartwit.
11. Net een rare crop waardoor je naar beneden wilt blijven scrollen en de foto al ophoudt. En ook van de rechtse kom zou nét een stukje meer te zien mogen zijn.
12. Ook een mooie! Door alle lijntjes in de bakstenen en ook nog in het dak, is het hier wel weer heel druk.
13. Mooie foto, bijna een productfoto voor in een folder of zo... Hier mis ik alleen nét een tikkeltje scherpte in.
14. Helemaal mijn ding qua bewerking. Totaal zwarte achterkant, en toch niet te veel ruis in de lichtere stukken. Scherp op het gezicht, mooi ook de textuur van het steen te zien. Deze vind ik erg knap. (En lijkt een klein beetje op mijn tweedekansje, dus goed dat ik die niet heb gekozen, ik zou totaal zijn afgegaan)
15. Opnieuw een zware kanshebber. Prachtige bewerking, erg goed gespeeld met het licht. De man loopt ook nét goed, licht ook nét goed op zijn schouders. Die vind ik wel top.
16. Het duurde tot ik scrollde tot aan de poten voor ik wist wat erop stond. Een makkelijke manier om @Cyberkef zijn stem voor je te winnen, maar ook wel een heel origineel standpunt. Om de één of andere reden vind ik het stuk met de vacht wel veel mooier dan dat achter het gordijn.
 
Ik ga voor foto 1. Geen idee waarom maar het doet me een beetje denken aan camera obscura oefeningen van vroeger op de middelbare school.
Met een schoendoos foto's gaan maken en dan zelf ontwikkelen in de donkere kamer, mooie herinneringen. Ik stem er dus een beetje voor uit nostalgie.
Daarnaast ben ik ook fan van foto 5 en 14 :thumb:
 
Oei had nog niet door dat de poll er al stond, ik was afgeleid door een niet nader genoemd topic in Vrije tijd, lifestyle en gezondheid. :unsure:

Straks eens kijken op groot scherm! Grappig dat er plots zoveel inzendingen zijn, allemaal goeie voornemens? :D
 
Pff, moeilijk om een keuze te maken. Foto 11 en 16 zijn zowat mijn favorieten met een voorkeur voor foto 11.
 
mmm, ik vind eigenlijk die van mijn eigen het knapste. Das ook de eerste keer in mijn leven. Mag ik voor deze keer geen uitzondering en op die van mezelf stemmen? It's a one in a lifetime event.
 
mmm, ik vind eigenlijk die van mijn eigen het knapste. Das ook de eerste keer in mijn leven. Mag ik voor deze keer geen uitzondering en op die van mezelf stemmen? It's a one in a lifetime event.

Ik weet volgens mij al welke de jouwe is :D

Bon ben er nu keer of 4 doorgegaan en dit zijn m'n favorieten:

1 mistig landschap: Zeer sfeervol, simpele doch goeie compositie. Ik vraag me af of we hier na hevige postprocessing kijken of niet?
4 emmer op't strand: Leuke compositie en interessante foto maar zou deze liever in kleur gezien hebben.
5 floofy planten: Zeer mooi onderwerp, de zaadjes en hun "parachuutjes" zorgen voor een mooi contrast in Z/W.
15 man in Antwerpen centraal: Zeer goeie compositie, al verkies ik volgens mij wel ook hier de kleurenversie van.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan