Uitdaging Foto Uitdaging | POLL | September | Negatieve Ruimte

Op welke foto stem je?


  • Totaal aantal stemmers
    67
  • Opiniepeiling gesloten .
Elke maand dagen de fotografen (of eerder creatievelingen) van BeyondGaming zichzelf uit met een fotochallenge! De bedoeling hierbij is vooral om beter te worden en elkaar wat constructieve feedback te geven. Maar uiteraard is het extra leuk als je wint want dan mag je het onderwerp van de volgende ronde kiezen. Stem nu op jouw favoriete foto en beslis mee de winnaar van deze maand!

Deze maand hebben we weer 12 inzendingen! :love:

Extra uitleg over het thema deze maand:
https://www.grobet.be/nl/blog/het-belang-van-negatieve-ruimte-in-de-fotografie

DE POLL

Stemmen kan tot tot 30 september en nakeuvelen (feedback geven, raden welke foto van wie is, etc) kan ook in deze thread.
Op 1 oktober start de nieuwe challenge met een onderwerp gekozen door de winnaar van deze maand.

Eigenlijk is iedereen die meegedaan heeft weeral een winnaar :coolbrows:

REGELS

Stemmen tot 30 september
Niet op jezelf stemmen
Gelieve je foto niet bekend te maken zodat we kunnen raden achteraf
Feedback mag maar hou het leuk en contructief

PRIJS

"Foto Challenge Winner Of September" mag je in je signature zetten.
En je mag het thema van de volgende challenge kiezen!

Foto's staan in volgorde in de slider.



Hall Of Fame
 
D
Veruit foto 10, de enige waarbij de negatieve ruimte veel interessanter is dan de rest van de foto en echt iets toevoegt.
 
Voor mij krijgt 1 de originaliteitsprijs, leuke en unieke kijk op het thema. Maar ik ben fan van "eyepleasers" dus heb ik op 2 gestemd. Je ziet inderdaad wel de meest haalbare interpretatie van het thema terug komen, veel afstand houden van het onderwerp en dat ergens minimalistisch in beeld zetten. Net daarom een heel moeilijke challenge, omdat het zo moeilijk is om in een "normale" compositie negatieve ruimte te vinden.

Proficiat aan alle deelnemers dus!
 
Als ik naar de opdracht kijk, springt 5 voor mij het meeste in het oog, daarop dus gestemd.

Maar zonder de opdracht eraan verbonden: geef me foto 6 in kleur en ik hang m direct in huis op! 😍
 
Idem, foto 6 vind ik een prachtige foto, maar als ik naar de opdracht kijk vind ik hem niet geslaagd. Foto 7 doet me wel aan een bepaalde fotograaf denken maar ik durf toch geen openbare gok te doen. :tongue:

Ik heb gestemd op foto 10.
 
Spinnetje is mijn favoriet. Ik dacht eerst voor foto 2 te gaan maar ... 'k Weet niet, 'k kan het niet goed uitleggen. Ik vind hem precies te scherp, te hard. De sfeer is warm en zacht maar het eigenlijke beeld is .. ja té scherp ofzo. Spinnetje dus :)
 
1) Zou zomaar uit een film van Fellini kunnen komen. Hoe raar het klinkt, vind ik de schaduw aan de linkerkant wel fijn. Mocht de foto op de muur zijn geplakt, stond die minder hoog in mijn lijstje.
2) Mocht de zon wat lager hebben gestaan of afwezig, maar nog met de gloed op de achtergrond, zou het helemaal af geweest zijn. Linkerboompjes zo eenzaam van elkaar gescheiden :(. Papa en kindje :). Niet toevallig dat de mensen op een lichte helling naar beneden staan en rechts op de achtergrond, een helling die stijgt? Alsof de papa tegen zijn kind zegt: "Zoon / dochter, vanaf nu ga je alleen maar groeien op alle vlakken."
3) Geen kans om verder te groeien en klaar om vertrappeld te worden of als de sneeuw wegsmelt, bloeien in al zijn glorie. De zwarte puntjes aan de zijkanten doen me denken aan de assen gespoten uit een vulkaan.
4) Een nachtfoto met sterren had meer effect gehad, denk ik. Al zou een haan op top van een toren niet garant staan voor ochtendgloren bij nacht, dus dat is het positieve eraan.
5) Idem als hierboven, met het positieve dat de lucht exotisch blauw is en de boom uit Spanje lijkt te komen en zogevolg de fotograaf een vleugje zomer België wil binnensmokkelen.
6) Damn. Ik dacht eerst dat er onder de stier zijn neus en net boven dat gras, een kerel in zwart maatpak en wit onderhemd vanuit de negentiende eeuw was bij gefotoshopt.
Zomaar in de wei staan, was saai geweest. Nu moet ik me zorgen maken over teken komende uit het hoge gras.
7) Het is een kruis, maar anderzijds lijkt het me op een kruisbeeld dat is omvergevallen. Wolken aan de zijkanten en de openbaring - de verboden vrucht - in het midden.
8) 'I'm a rabbit in your headlights'. Eerste indruk, gewoon een spin met kunstmatig licht aan de linkerkant. Tweede indruk is dat de spin de controle heeft over het licht door zijn gesponnen web. Het is alsof hij de duisternis naar boven trekt om er zelf in te verzuipen.
9) Zeven tinten grijs. Alleen als je beter kijkt, zie je de pixels en allerlei soorten grijs op andere plekken. Hier moet iets verborgen inzitten dat de foto naar een hoger niveau trekt.
10) Hondje op een aanvankelijk perfect gestreken laken. Hij heeft zijn draai gevonden op het laken en herschapen naar zijn eigen kunstwerk. Tot hij zijn God zag en aankeek met puppyoogjes.
11) Deze is weldegelijk sterk. Sowieso fan van water. We zien een persoon kanovaren, maar de zee vertelt veel. Het bovenste stuk vooral. Aan de rechterkant, een wat wittere golf, wat mogelijks een vis is. Die vis heeft betrekking op het linkergedeelte. Dat lijkt namelijk naar beneden te gaan. Naar een draaikolk buiten beeld. Vis ontsnapt. Kanovaarder nog in de vorm van de OS en wil erin gaan kanoën.
Bij een tweede lange blik op de foto, trekt het water fel op een bergwand :scream:.
12) Een koppel aan een kapelletje. Zonder de bomen was het geen scene uit een horrorfilm genre 'Antichrist'. Wat dichter bij de avond en een zelfgestookt vuurtje, zodat de hemel oplicht, zou mijn haren doen rechtkomen.

Foto's 7 t.e.m. 11. Daaruit moeten kiezen. Ik ben voor het mysterieuze van 9 gegaan. Dat had ik beloofd vanuit de vorige ronde.
 
Zelf voor foto 10 gekozen, heel simpel het thema perfect uitgebeeld, mooi contrast tussen object en het deken. Foto 2 & foto 6 zijn ook enorm knap mijn inziens, dit zou mijn podium zijn. Ik wacht nog even met mijn volledige mening te geven omdat ik zelf ook meedoe. Chapeau aan alle deelnemers weer!:thumb:
 
Terug
Bovenaan