Uitdaging Foto Uitdaging | Mei | POLL | Bokeh

Op welke foto stem je?


  • Totaal aantal stemmers
    45
  • Opiniepeiling gesloten .
Elke maand dagen de fotografen (of eerder creatievelingen) van BeyondGaming zichzelf uit met een fotochallenge! De bedoeling hierbij is vooral om beter te worden en elkaar wat constructieve feedback te geven. Maar uiteraard is het extra leuk als je wint want dan mag je het onderwerp van de volgende ronde kiezen. Stem nu op jouw favoriete foto en beslis mee de winnaar van deze maand!

Thema van deze maand:
Bokeh
Extra info: Wat is bokeh?

DE POLL
Stemmen kan tot 8 juni en nakeuvelen (feedback geven, raden welke foto van wie is, etc) kan ook in deze thread.
Op 9 juni start de nieuwe challenge met een onderwerp gekozen door de winnaar van deze maand.

Eigenlijk is iedereen die meegedaan heeft weeral een winnaar :coolbrows:

REGELS
Stemmen tot 8 juni
Niet op jezelf stemmen
Gelieve je foto niet bekend te maken zodat we kunnen raden achteraf
Feedback mag maar hou het leuk en contructief

PRIJS
"Foto Challenge Winner Of May 2022" mag je in je signature zetten.
En je mag het thema van de volgende challenge kiezen!
(en een verplicht interview :unsure: )

Foto's staan in volgorde in de slider.


Hall Of Fame
 
Laatst bewerkt:
De vogel en de tulpen vind ik het mooist, maar om eerlijk te zijn niet vanwege de bokeh, want ik zie deze nergens sterk aanwezig of de foto interessanter maken. Wel enkel op gsm bekeken en ik moet natuurlijk niet veel zeggen want ik ben er zelfs niet in geslaagd om een bokeh-foto te maken :p
 
Laatst bewerkt:
1 vind ik intrigerend. Doet me wat denken aan de Duvelreclame van jaren geleden en misschien is het wel gewoon een close-up van een Duveltje.

 
1) Atoomfijne foto van een ongekende plek ver weg in ons universum. De meest intrigerende van alle zeven, maar het is me onduidelijk wat het is en zie het thema niet direct erin.
2) 'Peeping Tom' naar ploegende machines. Mocht het akker een ontmoetingsplaats geweest zijn, zoals een picknick-plek, dan had het meer zijn effect gehad.
3) Helemaal alleen in the picture en de rest is extra. Daarom is bokeh niet aangenaam, de rest mag zich ook vertonen in hun glorie.
4) Zonder thema was dit mijn absolute nummer 1. Ben enorm jaloers op mensen, die zo'n nabije foto kunnen nemen van een vogel. De achtergrond is me te wazig, wat ook de bedoeling is, maar foto 2 deed het beter.
5) Idem met 3.
6) Idem met 5 en 3, maar 0.5 puntjes beter in het oog liggend.
7) Bijna alles in de cirkel is scherp en al de rest niet. Daarom zet ik deze op plek 3.

Foto 2 is mijn winnaar.
 
Ik ben vooral fan van de bloemen en het vogeltje, maar de bokeh bij de 6e foto sprak me het meest aan.

Persoonlijk vond ik in de foto's waar de bokeh het 'kader' vormt het 'kader' te prominent aanwezig. Foto 1 heb ik dan weer niet op gestemd omdat hij wel beantwoordt aan de opgave, maar ik niet begrijp wat ik zie.
 
Laatst bewerkt:
1. Zeer mooie abstractie, het ontgaat me hoe en waar de bokeh zit, misschien met wat context erbij?
2. Mooi gekaderd, mooie nabewerking maar de blauwe lucht leidt wel wat af van het onderwerp vind ik
3. Iets te standaard, er is scherpdiepte maar de andere bloemen zijn te afleidend of dragen niets bij tot de compositie
4. Zeer mooi, haar scherp, jammer dat de pootjes ontbreken.
5. Zie 3
6. Een tulp, standaard,
7. Een dreamcatcher? Iets te veel aan de kleuren gesleuteld?

Ik ga voor de eerste gaan, ik heb het wel voor abstracties
 
Wel maar tot deze avond (22:30) dus niet vergeten te stemmen!
Oei, vergeten :( Ik zou denk ik op het vogeltje gestemd hebben maar dan voor het vogeltje en niet voor de bokeh. De akker heeft ook wel nog iets, leuke speling met de diepte. Het zijn allemaal echt wel mooie beelden maar ik miste eerlijk gezegd toch ook echt beelden waar de bokeh een toegevoegde waarde is ipv gewoon een gevolg van de scherptediepte (if that makes sense.)

Ik dacht meer in deze richting:
5089463.jpg
9949696.jpg
5650461_orig.jpg
3745974.jpg
joni_niemela_photography_19.jpg

10-bokeh-spiral.jpg
13-bokeh-snow-tree.jpg
15-bokeh-mua.jpg
22-sunset-bokeh.jpg

Waar je aandacht meer naar de bokeh getrokken wordt dan naar het onderwerp, of een beeld dat enkel bokeh is maar waarvan je toch ziet/voelt wat het onderwerp is. De bokeh is meer in functie van het beeld/is het beeld. Ik snap wel dat je soms wat specifiek materiaal nodig hebt maar sommige dingen lukken met een smartphone ook. Mabon, dat was meer mijn idee van de challenge natuurlijk :)


Ik had ook een paar ideetjes maar geen tijd gehad om ze uit te voeren voor de challenge :( Mss dat ik het toch nog eens probeer voor de fun :)
 
Leuke inspiratie beelden @Tanuki_

Zelf ook geen tijd gehad en last minute een foto gemaakt (foto 7) dus ook maar matig tevreden en de inspiratie kwam ook niet echt op gang :) Volgende challenge beter!
 
Oei, ook te laat om te stemmen 😅
Ik zou voor nummer 5 zijn gegaan. Leuk en speels voor een simpel bloemetje. Vooral het effect dat de bloemen op de achtergrond eigenlijk op bokeh balls lijken vind ik heel leuk.

Zelf had ik een idee met de regen en de sinksenfoor die is gestart hier om de hoek, maar spijtig genoeg geen tijd /fut gevonden. Mss voor de volgende opdracht dan maar 🤔 of heb ik mijn foto al verraden dan.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Ebel
Terug
Bovenaan