Beeldende Kunst Foto Uitdaging | POLL | December | Nacht

Op welke foto stem je?


  • Totaal aantal stemmers
    45
  • Opiniepeiling gesloten .

Strijkijzer

Event Crew
fotochallenge-dec_header.jpg
Elke maand dagen de fotografen (of eerder creatievelingen) van BeyondGaming zichzelf uit met een fotochallenge! De bedoeling hierbij is vooral om beter te worden en elkaar wat constructieve feedback te geven. Maar uiteraard is het extra leuk als je wint want dan mag je het onderwerp van de volgende ronde kiezen. Stem nu op jouw favoriete foto en beslis mee de winnaar van deze maand!

Ook nog ander leuk nieuws want we hebben een fotokalender gemaakt waarin alle winnaars van 2022 hun foto zal komen. Die kan je hier bestellen/bekijken:


Thema van deze maand:
Nacht

DE POLL

Stemmen kan tot 3 januari en nakeuvelen (feedback geven, raden welke foto van wie is, etc) kan ook in deze thread.
Op 4 januari start de nieuwe challenge met een onderwerp gekozen door de winnaar van deze maand.

Eigenlijk is iedereen die meegedaan heeft weeral een winnaar :coolbrows:

REGELS
Stemmen tot 3 januari
Niet op jezelf stemmen
Gelieve je foto niet bekend te maken zodat we kunnen raden achteraf
Feedback mag maar hou het leuk en contructief

PRIJS
"Foto Challenge Winner Of December 2022" mag je in je signature zetten.
En je mag het thema van de volgende challenge kiezen!

Foto's staan in volgorde in de slider.


Hall Of Fame
 
1. altijd speciaal die verkleuring rond de maan in de wolken. precies wel bewogen en/of niet echt scherp
2. altijd sfeervol zo'n overzicht van de stad
3. een beetje een rare kadrage en de link naar nacht is een beetje zoek. of ge moet snachts met lego spelen omdat je niet kan slapen, :p
4. heel sfeervol, maar ook hier weer voelt de kadrage wat raar aan. Sowieso zou ik de camera lager gezet hebben.
5. eenvoudig, maar met een dreigende sfeer. Is het een verloren gelopen wandelaar of een serial killer?
6. long time exposure van een reuzenrad, cliché maar wel altijd mooi om te zien.
7. ah de nachtshift, sweet memories. de rookpluim onder de maan is een plus.
8. boeken en bokeh, kzou gokken dat deze van Avondland is.

kga voor de dreiging van foto 5 gaan, denk ik.
 
1) De eerste seconde leek het op een planeet met haar opengestelde kern. Zo goed is deze. Het zonnetje rust op een bed van wolken.
2) Klassieke stadsfoto bij donkerte. Zoveel licht. Het mag allemaal wat minder zijn om sterren te kunnen bekijken. Goede kritiek om deze te nemen met je machine.
3) Batman in een blauwe Batmobile om misdaad te bestrijden in een zonnebank en de mensen een reddingsboei toe te werpen tegen huidkanker of wens je mee te doen aan de 24u van Le Mans en oefen je op de PC?
4) De start van een detective noir, rijdend naar de abdij. Wie pleegde de moord?
5) Serieuze verlichtingspaal. Prachtige kleur hier. The Exorcist mag iconisch zijn met zijn foto, deze kan dat zijn voor een nieuwe slasher.
6) Kerstmarktgevoel in aantocht in een mooi gedeelte van een stad. Dat is een reuzenrad, right?
7) Bij fabrieken denk ik nooit aan de dag. Een fabriek ademt nacht uit. Volle productie en werktijd tijdens die uren. Te weinig respect is er voor nachtwerkers.
8) Misschien wel, maar de Kerstboom mag je geen oneer aandoen om te vertroebelen, het zou nog schoner zijn.

Kiezen uit 1 - 4 - 8 ditmaal. Acht wil ons in de val lokken met zijn schoonheidsboodschap en vier is absent van kleur, wat normaal niet kan.
De slapende zon / planeet-gezichtsbedrog-op-het-eerste-zicht dan.
 
Raar dat jullie aan een seriemoordenaar denken bij foto 5. Ik kreeg er mede door de sepiakleuren meer een post-apocalyptische vibe van, waar we een van de laatste overlevenden op The Road zien.
 
Raar dat jullie aan een seriemoordenaar denken bij foto 5. Ik kreeg er mede door de sepiakleuren meer een post-apocalyptische vibe van, waar we een van de laatste overlevenden op The Road zien.
Das omdat we er zeker van zijn dat er post-apocalyptisch geen electriciteit voor straatverlichting meer gaat zijn. :)
 
To be honest vind ik geen enkele goed genoeg om op te stemmen.

Hieronder vind je mijn mening:
  1. Hier ben ik zelf niet zeker of het wel de maan of de zon is. Als ik naar de maan kijk, zie ik allerlei schaduwen van de kraters erop. Hier is het enkel een gloeiende bol. En zoals al vermeld, vind ook ik de kadrage ook niet zo goed.
  2. Not bad maar een beetje een dertien in een dozijn gevoel
  3. Geen idee wat de link met het thema is
  4. Beter maar misschien net wat te donker
  5. Doet me gewoon niets
  6. Zie 2
  7. Zie 5 ;)
  8. Ik kan mis zijn maar de titel is zo scherp en de rest zo wazig dat er volgens mij best veel post production aan te pas is gekomen. En dan mis je imo toch wat deze challenges zijn.
 
To be honest vind ik geen enkele goed genoeg om op te stemmen.

Hieronder vind je mijn mening:
  1. Hier ben ik zelf niet zeker of het wel de maan of de zon is. Als ik naar de maan kijk, zie ik allerlei schaduwen van de kraters erop. Hier is het enkel een gloeiende bol. En zoals al vermeld, vind ook ik de kadrage ook niet zo goed.
  2. Not bad maar een beetje een dertien in een dozijn gevoel
  3. Geen idee wat de link met het thema is
  4. Beter maar misschien net wat te donker
  5. Doet me gewoon niets
  6. Zie 2
  7. Zie 5 ;)
  8. Ik kan mis zijn maar de titel is zo scherp en de rest zo wazig dat er volgens mij best veel post production aan te pas is gekomen. En dan mis je imo toch wat deze challenges zijn.
Da's fair enough! Fijn dat je het wat onderbouwd hebt en niet gewoon bent komen wat zuur doen (zoals sommigen hier soms).

Ik kan niet garanderen dat er geen Photoshop aan te pas is gekomen maar die laatste is trouwens perfect in camera te doen. Een lens met een kleine scherptediepte en kleinere focusafstand (eventueel een macrolens) kan perfect zo'n resultaten bereiken, dus er hoeft helemaal geen zotte nabewerking gedaan te zijn daar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ebel
Ik heb voor 1 keertje ook niet gelijk gestemd omdat voor mij niemand de sfeer opriep die voor mij "nacht" betekent.
Toch gestemd voor de laatste foto omdat die niet zo kil/afstandelijk/eenzaam aanvoelt.
En niet stemmen mag niet van @Strijkijzer als slowchatgepeupel. 😞
 
Ik heb ook gestemd op foto 2. Ik heb echt een zwak voor nachtfotografie van steden, en de verdeling zit hier heel goed voor mij. Donkere vlakken, blikvangers en mooie lichtjes.

Het was bijna 6 geworden, maar die vind ik mooier met een iets andere uitsnede. Onderaan een klein beetje van de rommeligheid weg, misschien een beetje meer lucht? Dan zou ik daar voor gegaan zijn, want het rad is heel mooi, met die draaiende spaken die je goed ziet.

Dat die laatste extreem bewerkt zou zijn, zie ik dan weer to-taal niet. Zolang het geen twee samengevoegde foto's zijn, zou ik het zelfs geen probleem vinden. Die vind ik wel de meest sfeervolle van de hoop, dat zonder twijfel!
 
Ik heb op 2 gestemd.
6 vond ik ook tof, maar daar had de fotograaf wat langer moeten staan voor een cleaner beeld. Misschien ook gewoon iets ander gekadreerd? Het effect van dat reuzenrad is wel heel tof.
1 vond ik ook tof. Net een openingsscène uit een film, maar de maan is wat te uitgebrand, waren meerdere exposures nodig geweest om daar een winnend beeld uit te maken denk ik.

Die van Avondland heb ik er heel rap uitgevist :D
 
De mijne was #5. Een hele mistige en vochtige nacht aan de kust waardoor die gele lampen een leuk effect gaven met de duinen in de achtergrond. Ik vond het zelf ook wel wat een griezelige setting aangezien je geen idee hebt wat (of wie) er zich achter de duinen kan bevinden. :p


Ik heb zelf op foto #7 gestemd, van de fabriek bij nacht. Het verbaasd me dan ook dat die zo weinig stemmen heeft. Voor mij lijkt het een scène uit Breaking Bad of Better call Saul met de geheimzinnige desolate fabriek waar ze drugs maken ofzo. De rook en de weerspiegeling van het natte wegdek geeft het extra karakter.


Foto 6 met het reuzerad vond ik ook leuk maar er ontbreekt nog een personage of een verhaal in ofzo.
Foto 8 met het boek vond ik ook leuk gevonden.
 
Foto 2 was de mijne.
Ik had eerst een ander idee maar dat leek niet goed te lukken zonder statief. Dan last minute deze gemaakt, ik had er nog graag de skytrain in gehad maar daarvoor was het al te laat door te lang het 1e idee te proberen.
Ik had graag deze oude nog eens geprobeerd maar dat kwam er niet van.
FB-IMG-1672239107512.jpg
En twijfelde om in te sturen tussen de huidige en deze (hier wel de skytrain in gekregen):
received-899368474558455.jpg
Zelf op nummer 6 gestemd.
To be honest vind ik geen enkele goed genoeg om op te stemmen.

Hieronder vind je mijn mening:
2. Not bad maar een beetje een dertien in een dozijn gevoel
Weinig tegen in te brengen. 👍🏻
 
Foto 6 was de mijne en had een 50mm op m'n crop. Wat niet ideaal is voor wijdse stadsfotografie :p het is een foto van de winterfeesten in Gent. Khad misschien beter nog een keer terug geweest met mn 10-16mm of 16-135mm zodat ik wat meer speling had in hoe ik me kon zetten, want nu had ik echt geen ruimte om me te verzetten. Maar an sich ben ik er wel tevreden van. Ik hou wel van LTE fotografie.
 
Merci voor de votes op nummer 7, dat was de mijne :) Het was terug een snapshot met de gsm, die helaas niet helemaal goed omkan met low light. Ik denk in dit geval dat een deftige camera wel het verschil had kunnen maken. Dit was op weg naar huis van het werk en ik had de maan nog nooit gezien op die locatie, en al zeker niet zo fel. Samen met de rookpluimpjes was dat wel een specaal sfeertje maar is niet gelukt om het over te zetten op beeld.

Hetzelfde gevoel als Tonerider bij beeldje nr 2 maar desalniettemin congrats! :)
 
Terug
Bovenaan