Beeldende Kunst Uitdaging Foto Uitdaging | POLL | Oktober | Schaduw

Op welke foto stem je?


  • Totaal aantal stemmers
    41
  • Opiniepeiling gesloten .

Strijkijzer

Event Crew
fotochallenge-okt-poll-fb.jpg
Elke maand dagen de fotografen (of eerder creatievelingen) van BeyondGaming zichzelf uit met een fotochallenge! De bedoeling hierbij is vooral om beter te worden en elkaar wat constructieve feedback te geven. Maar uiteraard is het extra leuk als je wint want dan mag je het onderwerp van de volgende ronde kiezen. Stem nu op jouw favoriete foto en beslis mee de winnaar van deze maand!

Het leek een moeilijker maand te gaan worden maar we hebben toch nog zeven inzendingen mogen ontvangen!

Thema van deze maand:
Schaduw

DE POLL

Stemmen kan tot 6 november en nakeuvelen (feedback geven, raden welke foto van wie is, etc) kan ook in deze thread.
Op 7 november start de nieuwe challenge met een onderwerp gekozen door de winnaar van deze maand.

Eigenlijk is iedereen die meegedaan heeft weeral een winnaar :coolbrows:

REGELS
Stemmen tot 6 november
Niet op jezelf stemmen
Gelieve je foto niet bekend te maken zodat we kunnen raden achteraf
Feedback mag maar hou het leuk en contructief

PRIJS
"Foto Challenge Winner Of Oktober 2022" mag je in je signature zetten.
En je mag het thema van de volgende challenge kiezen!
(en een verplicht interview :unsure: )

Foto's staan in volgorde in de slider.



Hall Of Fame
 

Bijlagen

  • fotochallenge-okt-poll-frontpage.jpg
    fotochallenge-okt-poll-frontpage.jpg
    453,3 KB · Weergaven: 2
Laatst bewerkt:
Voor mij is er precies ook iets aan de palmboomfoto die mij stoort, ik denk dat het wat te veel opgescherpt is ofzo, ik weet het niet goed. Nummer 4 vond ik ook sfeervol, al is hij voor mij iets te wijd gekadreerd, ik zou de foto iets dichter en met meer focus op het boek genomen hebben. Maar ik vind de schaduw van de blaadjes op het boek echt héél mooi dus dat is mijn stem geworden :)
 
1) Game over. Jigsaw verlaat het pand en laat lichtere kopies achter, links van hem. Heel de foto zorgt mede voor een goede setup. Teleurgesteld dat er geen lichaam hangt in het touw.
2) Precies een wetenschapper dat kijkt naar zijn gecreëerd zeemonster. Jammer dat bewerkingen niet mogen. De schaduw afkappen aan de dalende zandbank en het was perfect geweest.
3) Kan zo komen uit een film. Alles in zicht heeft een schaduw. We zijn niet alleen aantrekkelijker in water, we zien er ook beter uit als een schaduw.
4) Is het een militair of zijn het bladeren, die schijnen op de hoed? Hebben we te maken met een goth of is dat een schaduw op de vingernagel? Is het een literaire eenzaat, teruggetrokken in de bossen? Een seriemoordenaar? Het gezicht rechtsboven voorspelt niet veel goeds.
5) Jongedame ontdekt schaduw van zichzelf en wijst ons even op dat feit. Op zijn zij gelegd, lijkt het op een springende kat (met een lange paardenstaart) grijpend naar een gele pantoffel (ja, het zijn bloemen, I know).
6) Duidelijk gevallen over de eigen schaduw en zoals een volwassene weglachen. Of is dit een jongere versie van Nada uit 'They Live',
lachend naar de mama of papa, omdat een alien in de vorm van een 'conehead' achter zich staat? Met wat verbeelding lijken de putten in het zand op opengesperde poriën en biedt de schaduw veiligheid om er niet in te vallen.
7) :laugh:. Je geeft het op een presenteerblad. Mega weglopend (een voorteken?) van de aankomende duisternis uit Stoker' Schaduwbouwer. Uit angst om niet ontslagen te worden, moet hij zelfs in zijn vrije tijd op zoek gaan naar slachtoffers om een contract aan te smeren. Hij kan de dure weggevloeide olie aan de zijkanten van de weg gebruiken. Handjes zullen wel genoeg plakken :unsure:.

Schaduwen staan bekend om hun fantasierijke beeldvorming.
Keuze uit 2 - 4 - 5 gemaakt.
Vier heeft het boek en haar figuren en de andere twee eentje om te herkennen. Laat me het simpel houden.
De springende kat of het zeemonster.
Munt wint. Stem voor vijf.

Spijtig van foto nummer 2, moest er enkel die palmboom op staan zou die echt wel af geweest zijn, ik vind het nog altijd ok, maar had nog beter gekund dus
Voor mij is er precies ook iets aan de palmboomfoto die mij stoort, ik denk dat het wat te veel opgescherpt is ofzo, ik weet het niet goed.
Jaloers dat jullie niet naar een eiland zijn gegaan deze zomer. Geef het gewoon toe.
 
Proficiat nummer 4! De mijne was foto 7, die heb ik gemaakt op avondcursus langs de Nete in Mol. Het idee van de lichtjes leviterende jogger die uit de schaduw vluchtte naar het licht vond ik wel een mooi concept.

1 en 4 vond ik sterke kandidaten. 2 was ook wel goed, maar misschien moest de schaduw pal in de linkeronderhoek beginnen? Nummerke 5 en 6 deden me het minste (maar desalniettemin: bedankt voor de deelname!). Ik heb gekozen voor nummer 3 omdat ik het sereniteit vond uitstralen met die mooie lange schaduwen.
 
Heel schattige foto, Mulan! Zou hem juist nog van iets hoger genomen hebben zodat het silhouet beter uitkomt.
Nr 1 was de mijne, een toevalligheid op een late hondenwandeling met gelukkig een gewillig schaduwmodel :)
3 vond ik op zich eigenlijk ook heel tof maar iets te 'slordig' qua compositie, ik vond het niet duidelijk genoeg wat nu eindelijk het onderwerp was
6 en vooral 7 op zich ook niet mis maar het schaduw-gedeelte was niet aanwezig genoeg voor mij :)

Congrats nummer 4!
 
Ik vrees dat nummer twee de mijne is. Ik moet eerlijk toegeven dat ik hem zelf niet goed vind… Het is net niet, en daardoor net een vakantiekiekje. Maar ik vond hem wel in de buurt genoeg komen om in te zenden, in afwachting van een geniale verbetering die dus niet kwam :D

Hij is wel niet bewerkt, maar hij is waarschijnlijk vooral ‘raar’ doordat het geen strand is. Het is wit beton, met blauw water en een totaal kunstmatig aangelegde ‘vijver’ in Lanzarote, aan Jameos del Agua. Mooi, maar niet ideaal overgebracht dus :)
 
Heel schattige foto, Mulan! Zou hem juist nog van iets hoger genomen hebben zodat het silhouet beter uitkomt.
Ik probeer al langer om nog meer te groeien, maar dat wil niet zo goed lukken. 😔

IMG-20221107-131738.jpg



En op de grafstenen klimmen is ook niet lief he. 😈
 
Hé, eindelijk nog eens een challenge gewonnen. Dat was ook alweer exact een jaar geleden (van oktober vorig jaar) :unsure:

Mijn korte, maar hopelijk nuttige feedback:

Foto 1: Meest sfeervolle foto van de hoop voor mij. Beetje dreigend zelfs. Me like. Hier ging dan ook mijn stem naartoe.
Foto 2: Ik had deze anders gekadreerd. Zonder de eigen schaduw en de palmboom niet zo krap in het kader. Voelt nogal druk aan nu.
Foto 3: Leuk idee maar het voelt iets te rommelig aan voor mij. Kan volgens mij wel een topfoto worden als je nog eens terug gaat :)
Foto 4: Eigen foto - ben er zelf heel blij mee maar wel wat verrast door de winst.
Foto 5: Straalt wel een leuke vibe uit. Voelt een beetje retro aan. Kadrering is speciaal maar past er op een of andere manier wel bij vind ik.
Foto 6: Schaduw element te weinig aanwezig vind ik. Speciaal formaat ook, maar het model ziet er alvast wel gelukkig uit :D
Foto 7: Ook een goede foto. Heel sfeervol, nog getwijfeld om op deze te stemmen maar vond het schaduw element in de eerste foto er iets beter uitkomen.

Bedankt allemaal om weer mee te doen en alvast het topic naar de nieuwe challenge:

 
Foto 3 was van mij, na lange tijd nog eens kunnen meedoen. Alleen kon ik maar niet beslissen, echt 10 verschillende crops geprobeerd op de foto.
Dit was mijn Originele foto en eerst had ik deze crop gekozen, iets duidelijker onderwerp, maar vond die andere serener door de herhalingen.
Daarnaast was deze foto ook een kanshebber. De foto was trouwens genomen vanop de 10e verdieping op hotel in Antwerpen. Echt wel een mooie plek en prachtig weer om schaduwen te vangen.

Mijn keuze was foto 1, de sfeer greep mij direct, beetje mysterieuze detective sfeer.
 
Terug
Bovenaan