Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 06/01/22)

Status
Niet open voor verdere reacties.

1641479106901.png

Edit Crew: Lijstje terugkerende onderwerpen toegevoegd.
Gelieve deze te lezen als je post over één van die onderwerpen gaat.

Werking van vaccins (en waarom het zeker is dat er geen langetermijneffecten zijn) :
https://www.beyondgaming.be/threads...-het-gekregen-proces-verloop.2472/post-237710

Vaccinatie tast de functie van het DNA niet aan:
https://www.beyondgaming.be/threads...-het-gekregen-proces-verloop.2472/post-237710
https://www.beyondgaming.be/threads...nderzoeken-en-vaccintwijfel.10057/post-482794

Zelftesten werken even goed voor omikron als voor delta:
https://www.beyondgaming.be/threads...nderzoeken-en-vaccintwijfel.10057/post-482362

Hier is een lijstje met welke:
https://www.beyondgaming.be/threads/je-ergernissen-van-vandaag.24/page-1111#post-485960

Boosterprik beschermt tegen omikron:
https://www.beyondgaming.be/threads...nderzoeken-en-vaccintwijfel.10057/post-450123 https://www.beyondgaming.be/threads...en-en-vaccintwijfel.10057/page-16#post-439446

MVR noemde het virus nooit "maar een griepje":
https://www.beyondgaming.be/threads/corona-maatregelen-updates-algemene-discussie.518/post-114079

Het is geen kwestie van maar een paar IC-bedden bij te zetten:
https://www.beyondgaming.be/threads/corona-maatregelen-updates-algemene-discussie.518/post-406111

Mondmaskers hebben nut:
https://www.beyondgaming.be/threads...conferentie-06-01-22.11210/page-2#post-476873

Factchecks:
- Vaccinatieschade: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/0...rlandse-youtubevideo-wordt-onterecht-twijfel/ https://www.maxmeldpunt.nl/topic/ik-maak-mij-zorgen-om-de-covid-19-injectie/
- Beweringen Artsen voor Vrijheid: https://www.gezondheidenwetenschap.be/in-de-kijker/factcheck-beweringen-artsen-voor-vrijheid
- Open brief tegen coronavaccins: https://www.gezondheidenwetenschap....ctcheck-van-de-open-brief-tegen-coronavaccins
- Intensieve Zorg zwaarder belast dan Sam Brokken beweert: https://factcheck.vlaanderen/factch...-zorg-zwaarder-belast-dan-sam-brokken-beweert

Toevoegingen of niet eens met één van deze links? Neem dan contact op met een moderator. De links staan hier echter niet lichtzinnig op, we beseffen de impact en hebben de inhoud goed afgewogen.

Laatst bewerkt door een moderator:
In de krant geeft toch meer dan 90% van de "ouders" aan het niet te gaan doen. Gelukkig regeert het gezond verstand dan toch nog (bij de ouders dan). En degene die het wel doen (zonder reden) mogen van mijn part aangeklaagd worden voor kindermishandeling.

Wij hebben onze kleine zonet getest omdat de overgrootmoeder langs komt, ook al heeft hij geen symptomen. Zal ik mijn adresgegevens in PM doorsturen ivm het proces, of hoe regelen we het?

Wij hebben onze kleine zonet getest omdat de overgrootmoeder langs komt, ook al heeft hij geen symptomen. Zal ik mijn adresgegevens in PM doorsturen ivm het proces, of hoe regelen we het?
Gooi dat gewoon openbaar. Als we het tribunaal na corona houden zullen we het dan allemaal in 1 keer doen. Ge zult wel anders piepen als ge daar op de beklaagdenbank naast van ranst en molenberghs zit. :unsure:

Ik heb hier vorige week een besmetting gehad ergens in mijn afdeling. Die besmette persoon heeft heel de dag samen met andere mensen in een ruim landschapsbureau gezeten, iedereen draagt daar systematisch een medisch mondmasker, er zijn plexi-glazen afscheidingen, voldoende ventilatie en een CO2 meter. Alle andere aanwezigen zijn vrijdag getest, allemaal negatief.
De maatregels blijven hun nut hebben hoor, in het afremmen van de besmettingen.
Dat kan aan de maatregelen liggen, maar dat weet ge niet.
Ik had vorige zondag mijn (blijkbaar) positieve schoonvader over de vloer. Mijn zoon ontwikkelt woensdagavond plots koorts en wordt donderdag positief getest. Mijn vrouw, mijn dochter en ikzelf negatief, hoewel we allemaal enkele uren in dezelfde ruimte doorbrachten.
Wijzelf 3 shots gehad, de dochter niks (net geen 2 jaar).
Dus ook dat is een mogelijkheid. (morgen worden we wel weer getest, benieuwd wat dat gaat geven na ongeveer een week te hebben doorgebracht met een besmette zoon van 5)
Of zal ik u de verschillende verhalen van m'n broer vertellen: die heeft nu voor de 4e keer in nog geen jaar een zeer hoog risicocontact gehad met blijkbaar erg besmettelijke mensen. 4x negatief getest op 4 keer. 4 keer zonder enige bescherming of maatregel.

Anekdotes, I know. Maar dat van jou evenzeer.

Ik had vorige zondag mijn (blijkbaar) positieve schoonvader over de vloer. Mijn zoon ontwikkelt woensdagavond plots koorts en wordt donderdag positief getest. Mijn vrouw, mijn dochter en ikzelf negatief, hoewel we allemaal enkele uren in dezelfde ruimte doorbrachten.
Dus ook dat is een mogelijkheid. (morgen worden we wel weer getest, benieuwd wat dat gaat geven na ongeveer een week te hebben doorgebracht met een besmette zoon van 5)
Of zal ik u de verschillende verhalen van m'n broer vertellen: die heeft nu voor de 4e keer in nog geen jaar een zeer hoog risicocontact gehad met blijkbaar erg besmettelijke mensen. 4x negatief getest op 4 keer. 4 keer zonder enige bescherming of maatregel.

Of jullie zijn gewoon immuun? Vrienden van ons heeft de vrouw voor de 3e maal positief getest (met symptomen, gevaccineerd), hij is die 3 keer negatief gebleven. 3 keer in bijna 2 jaar tijd, met voldoende pcrtesten op verschillende tijdstippen. Moet zijn dat hij er natuurlijk tegen immuun is.
Ik heb 2 jaar terug zwaar de griep gehad waarbij ons mama moest inspringen om mij te verzorgen, dat menske heeft nooit enig symptoom gehad.
Mijn vriend en ikzelf hebben de voorbije 2 jaar ook risicocontacten gehad, beiden nog nooit positief getest.
Is puur anekdotisch. Daarnaast kennen wij evenzeer mensen die weldegelijk aan covid overleden zijn of opgenomen geweest zijn. Ik zou het niet minimaliseren omdat je zelf nooit besmet geweest bent.

Ikzelf ook positief getest zondag 2 januari met een zeer hoge virale lading. Oudejaar gevierd bij mensen van 17u tot 3u snachts -> niemand positief.

Wel, die van mij is puur anekdotisch, maar ik zal dan wat extra info toevoegen, die dat toch in een ander daglicht stelt.
In gevallen van risicocontacten op het werk neem ik systematisch contact op met onze bedrijfsgeneesheer. Bij een vorige risicocontact (ook mondmaskers, goed verlucht), heeft de arts me onmiddellijk aangegeven dat er weinig risico op besmetting zou zijn (want mondmaskers). Met omicron was die garantie er deze keer niet, volgens de arts.
Er worden hier op 't bedrijf al meer dan een jaar lang dagelijks tientallen tests uitgevoerd. Van mensen met risicocontacten in professionele of privésfeer (en ook mensen die zich niet tip top voelen). En volgens de dokter, die zich ondertussen baseert op > 5000 tests, lijkt dat mondmasker echt wel effect te hebben.

Sommigen hebben nu eenmaal ook een beter immuunsysteem dan anderen waardoor ze in het algemeen minder vatbaar zijn voor virussen. Ik ben in m'n leven ook amper echt ziek geweest. Als ik zeg dat ik "ziek ben" dan is dat eigenlijk gewoon me wat ellendig voelen door een zware verkoudheid. Ik kan me echter niet herinneren of, en wanneer, ik zo ellendig was dat ik echt platte rust nodig had en m'n bed of de zetel niet uit geraakte.

Hoppa. De barometer komt er niet. Fvdb in de 7e dag...

Blijven bricoleren, anders moeten ze zich met het echte beleid bezig houden :puke:
Dat is tegenstrijdig met deze info :

Vandenbroucke zei, ten slotte, ook nog dat hij hoopt dat de coronabarometer er volgende week eindelijk zal zijn. ‘Het is de derde keer dat ik daartoe een poging onderneem. Als het nu niet lukt, zal ik dat erg jammer vinden.’

Dat is wel een zeer selective lezing van De krant.

Op zevende dag zei hij wel degelijk, net herluisterd.

"Geen automatische piloot" en "het blijft een politieke beoordeling" en "niet gemakkelijk, ik weet niet of het zal lukken".

Bon, hij hoopt tegen volgende week iets te hebben. Benieuwd wat het zal zijn.

Laatst bewerkt:
Ik heb gezegd (zonder reden) tussen haakjes. Jij hebt het direct over "omdat..."

Dan is het direct duidelijk dat ik het niet over jou heb...

Ik heb gezegd (zonder reden) tussen haakjes. Jij hebt het direct over "omdat..."

Dan is het direct duidelijk dat ik het niet over jou heb...

Er is geen enkele ouder die dat voor zijn plezier gaat doen, maar misschien moet je in het vervolg eens de grote woorden schuwen wanneer je spreekt over dingen die je niet kent. Kindermishandeling, alsjeblieft zeg. Duidelijk nog nooit baby's en peuters hun neus moeten spoelen wanneer die verkouden zijn, die zelftests zijn daar niets tegen hoor.

Er is geen enkele ouder die dat voor zijn plezier gaat doen, maar misschien moet je in het vervolg eens de grote woorden schuwen wanneer je spreekt over dingen die je niet kent. Kindermishandeling, alsjeblieft zeg. Duidelijk nog nooit baby's en peuters hun neus moeten spoelen wanneer die verkouden zijn, die zelftests zijn daar niets tegen hoor.

Ik heb ineens flashbacks aan zetpillen.

Dat is wel een zeer selective lezing van De krant.

Op zevende dag zei hij wel degelijk, net herluisterd.

"Geen automatische piloot" en "het blijft een politieke beoordeling" en "niet gemakkelijk, ik weet niet of het zal lukken".

Bon, hij hoopt tegen volgende week iets te hebben. Benieuwd wat het zal zijn.
Hij zegt enkel dat hij geen automatische barometer wil, maar absoluut wel een barometer. Jij zei dat de barometer er niet komt, tout court..

Zo'n barometer lijkt mij moeilijk want je zit nu eenmaal met een situatie die snel kan wijzigen. Dat is allemaal leuk als alle parameters exact hetzelfde blijven. Maar stel dat een volgende variant een minder zwaar ziektebeeld heeft dan Omikron, of net een veel zwaarder, dan is die coronabarometer weer achterhaald.

Hij zegt enkel dat hij geen automatische barometer wil, maar absoluut wel een barometer. Jij zei dat de barometer er niet komt, tout court..
Stond vanmorgen op met ondertitels terwijl ik de kinderen aan het entertainen was. Had enkel de "het wordt moeilijk" gezien.

Maar goed, eerst zien, dan geloven. Een politieker die zoveel slagen om de arm houdt, dat belooft meestal Weinig goeds.

Zo'n barometer lijkt mij moeilijk want je zit nu eenmaal met een situatie die snel kan wijzigen. Dat is allemaal leuk als alle parameters exact hetzelfde blijven. Maar stel dat een volgende variant een minder zwaar ziektebeeld heeft dan Omikron, of net een veel zwaarder, dan is die coronabarometer weer achterhaald.
Dan pas je de barometer aan (wat ze nu elk OC doen). We zijn 2jaar bezig, er is niet elke week een nieuwe variant.

Sommigen hebben nu eenmaal ook een beter immuunsysteem dan anderen waardoor ze in het algemeen minder vatbaar zijn voor virussen. Ik ben in m'n leven ook amper echt ziek geweest. Als ik zeg dat ik "ziek ben" dan is dat eigenlijk gewoon me wat ellendig voelen door een zware verkoudheid. Ik kan me echter niet herinneren of, en wanneer, ik zo ellendig was dat ik echt platte rust nodig had en m'n bed of de zetel niet uit geraakte.
Gho, de zoon van 5 is eigenlijk amper ziek geweest in z'n 5-jarig bestaan terwijl de dochter van nog geen 2 bij het minste 39° koorts maakt :unsure: dus ik was er zeker van dat zij het ook zitten ging hebben. Niet dus :')

Stond vanmorgen op met ondertitels terwijl ik de kinderen aan het entertainen was. Had enkel de "het wordt moeilijk" gezien.

Maar goed, eerst zien, dan geloven. Een politieker die zoveel slagen om de arm houdt, dat belooft meestal Weinig goeds.
Jij stelde zonder enig voorbehoud dat fvdb de schuldige was van de niet aanwezigheid van de barometer.

Zelfs als je uw ongelijk dan toch toegeeft vestig je weer de aandacht op het feit dat de politieker die fvdb is dat niet wilt.

Terwijl het duidelijk is dat hij een serieuze voorstander is van de corona barometer.

En als het dan ook van hem afhing dan was die er.

Maar dat hij maar 1 van de vertegenwoordigers is binnen de plentitude aan regeringen kan je niet verwachten dat hij gaat zeggen dat het gegarandeerd gaat lukken.

Wat je wel kunt besluiten is dat als het niet lukt zo een corona barometer dan ligt het niet aan fvdb en moet je de schuldigen ergens anders gaan zoeken.

En die conclusie verschilt nacht en dag van die van u...

Ik heb hier vorige week een besmetting gehad ergens in mijn afdeling. Die besmette persoon heeft heel de dag samen met andere mensen in een ruim landschapsbureau gezeten, iedereen draagt daar systematisch een medisch mondmasker, er zijn plexi-glazen afscheidingen, voldoende ventilatie en een CO2 meter. Alle andere aanwezigen zijn vrijdag getest, allemaal negatief.
De maatregels blijven hun nut hebben hoor, in het afremmen van de besmettingen.
Ah ja ok, maar ik heb het meer over de dwingende/vrijheidsbeperkende maatregelen zoals cultuur en evenementen, niet over de aanbevelingen waarbij iedereen maar zijn verantwoordelijkheid moet nemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan