Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 11/02/22)

Qua ICU zouden we al naar code geel kunnen (<300 op ICU), maar qua hospitalisaties zitten we nog te hoog. Dat criterium van 65 lijkt mij toch wat te streng. Zeker als iedereen die toevallig positief test daaronder valt.
Als dat het geval blijkt, zal dat criterium een versoepeling naar code geel ook niet in de weg staan. Zoals dat bij oranje ook niet noodzakelijk was.
 
Qua ICU zouden we al naar code geel kunnen (<300 op ICU), maar qua hospitalisaties zitten we nog te hoog. Dat criterium van 65 lijkt mij toch wat te streng. Zeker als iedereen die toevallig positief test daaronder valt.

Mensen die opgenomen worden voor iets anders maar positief testen worden niet bij corona opnames geteld, dat zijn enkel mensen die daar effectief door corona symptomen worden opgenomen.
 
Mijn laatste spuit is van eind juli, dus derde spuit staat gepland voor 15 maart mag ik nog binnen in horeca /voetbal
 
Mijn laatste spuit is van eind juli, dus derde spuit staat gepland voor 15 maart mag ik nog binnen in horeca /voetbal
Geen zorgen, die beslissing van 1 maart gaat niet door:
4 maart wordt waarschijnlijk ook beslist om naar code geel te gaan, alle, zou ik toch denken. Dus all good.
 
Geen zorgen, die beslissing van 1 maart gaat niet door:
4 maart wordt waarschijnlijk ook beslist om naar code geel te gaan, alle, zou ik toch denken. Dus all good.
Gelukkig heb ik me niet meer laten verleiden door dat valse voorwendsel.
 
Hoe rapper hoe liever. Merk dat ook aan de mensen dat 95% er eigenlijk niet meer mee in zit, praktisch niemand die nog zijn masker aan heeft als ik toekom.
 
Nu met die toestanden in Oekraïne hoor je amper nog iets over corona. Zo beseffen de mensen eindelijk nog eens dat er nog wel wat anders en veel ergers is dan die handvol mensen die hier dagelijks nog sterven met (of wrs hier en daar nog ene door) corona.
 
Ik voel mij wel minder veilig nu hoor. Ze hebben daarnet op de luchthaven mijn PLF maar 1 keer gecontroleerd ipv de 4 keer toen ik vorige maand van Spanje kwam. Zonder voldoende administratieve overlast gaan we binnenkort weer in lockdown.
 
Het blijft vooral afwachten hoe de boel later dit jaar gaat evolueren. Omikron was voornamelijk een gelukstreffer, er is geen enkele garantie dat een volgende variant gelijkaardige karakteristieken heeft. Koppel dat aan lagere immuniteit en je hebt weer een recept voor verstrengingen.
 
Terug
Bovenaan