Internationaal Covidnieuws

Hier HLN artikel.
https://www.hln.be/buitenland/zeer-...or-lek-in-chinees-lab-zegt-fbi-baas~a90b2029/

Ik denk dat dit toch ook past in de groeiende spanningen tussen China en de US.
Toch een beetje heel veel woorden om niet echt iets te zeggen, hè.

Als ik het goed heb, zegt het ministerie van Energie nu dat de meest waarschijnlijke conclusie is dat het een lab leak is. Maar tegelijk ook dat dat een "lage graad van zekerheid" heeft. Plus vier andere intelligence agencies concluderen dat het van een natuurlijke oorsprong is. Wat ik me vooral afvraag: wat is het belang? En ook wel, waarom is de FBI-baas (niet de FBI, hè) plots zo enthousiast in het aanwijzen van een dader? Denk dat dat veel meer met politiek te maken heeft dan met de realiteit.
 
Toch een beetje heel veel woorden om niet echt iets te zeggen, hè.

Als ik het goed heb, zegt het ministerie van Energie nu dat de meest waarschijnlijke conclusie is dat het een lab leak is. Maar tegelijk ook dat dat een "lage graad van zekerheid" heeft. Plus vier andere intelligence agencies concluderen dat het van een natuurlijke oorsprong is. Wat ik me vooral afvraag: wat is het belang? En ook wel, waarom is de FBI-baas (niet de FBI, hè) plots zo enthousiast in het aanwijzen van een dader? Denk dat dat veel meer met politiek te maken heeft dan met de realiteit.
Eigenlijk heb je wel een punt. Wat maakt het nu nog uit.
Langs de andere kant kan je beter lessen trekken uit een verleden als je, in dit geval, de oorsprong van de uitbraak achterhaald.

Persoonlijk denk ik gewoon dat een onderzoeker onbewust besmet is geraakt, s’avonds naar huis gegaan om zo zijn gezin te besmetten. Enzovoort enzovoort.
Dus niet kwaadwillig hoe sommige misschien beweren.
 

Niet 'het' bewijs maar wel meer ondersteuning voor een natuurlijke oorsprong van het virus.

edit: hier artikel van The Atlantic: https://www.theatlantic.com/science...ch-raccoon-dogs-wuhan-market-lab-leak/673390/. Via omwegje volledig te lezen.
 
Terug
Bovenaan