Internationaal Covidnieuws

Net zoals ik nergens heb beweerd dat vaccinatie niet helpt .
Ik ben nooit tegen vaccinatie geweest en ben er ook van overtuigd dat vaccinatie kan helpen .
Nu zitten wij ook nog altijd met besmetting en als zelfs de virologen waarschuwen dat zelfs diegene die al corona gehad hebben weer besmet kunnen worden ….ga ik nog niet beweren dat vaccinatie niet kan helpen maar is het gewoon minder doeltreffend dan ?
Kun je daar mee leven dan ?
Er is niks mis met ziek worden, zolang je niet het ziekenhuis in moet. En dat is net waar de vaccins doeltreffend voor zijn. Waarom zou je er niet meer kunnen leven?
 
Waarom laten we china feitelijk links liggen nu ze volle bak corona doormaken? Zij hebben toch ons ook geholpen toen het hier crisis was?
In huidig klimaat is een uitgestoken hand mss niet slecht.
Of profiteert europa van de gezakte gasprijs? Een china dat op zijn gat ligt verbruikt natuurlijk een pak minder grondstoffen/gas.
 
Waarom laten we china feitelijk links liggen nu ze volle bak corona doormaken? Zij hebben toch ons ook geholpen toen het hier crisis was?
In huidig klimaat is een uitgestoken hand mss niet slecht.
Of profiteert europa van de gezakte gasprijs? Een china dat op zijn gat ligt verbruikt natuurlijk een pak minder grondstoffen/gas.
China wil niet geholpen worden. Westerse hulp aanvaarden is een teken dat het systeem in China faalt. Ze willen geen Pfizer, ze willen geen Moderna. Ze willen het op hun koppige zelf oplossen. En gezien de gestuurde staatsmedia daar, komen ze er landelijk gezien nog mee weg ook.
 
Pfizer is er toegelaten maar enkel voor de Duitsers die er wonen. :unsure:

 
Er is niks mis met ziek worden, zolang je niet het ziekenhuis in moet. En dat is net waar de vaccins doeltreffend voor zijn. Waarom zou je er niet meer kunnen leven?

Wat is er dan mis met ziek zijn als je wel het ziekenhuis in moet ?
Dus als ik een chronische ziekte heb en daarvoor regelmatig naar het ziekenhuis moet om een medicijn te krijgen via een bakster moet ik mij gewoon laten vaccineren …en dan zou ik nietmeer in het ziekenhuis moeten zijn …

En in geval dat je het over covid hebt …er zullen altijd mensen nog ziek worden en naar het ziekenhuis moeten al dan niet gevaccineerd ….en waarschijnlijk zullen er ook nog altijd sterfgevallen zijn ..dat heeft niemand in de hand of onder controle …ook niet een vaccin , dat zijn dingen die gewoon gebeuren .
Dus blijf ik bij mijn stelling dat een vaccin kan helpen …maar het is ook geen wondermiddel .

Soit , blijkbaar is er nu een viroloog in Duitsland die al gezegd heeft dat de pandemie zo goed als voorbij is en volgens hem zouden we er in de zomer geen risico meer lopen en zouden de regels die nu nog gelden mogen gelost worden…..gaat blijkbaar de goede weg op daar .
 
Wat is er dan mis met ziek zijn als je wel het ziekenhuis in moet ?
Dus als ik een chronische ziekte heb en daarvoor regelmatig naar het ziekenhuis moet om een medicijn te krijgen via een bakster moet ik mij gewoon laten vaccineren …en dan zou ik nietmeer in het ziekenhuis moeten zijn …

En in geval dat je het over covid hebt …er zullen altijd mensen nog ziek worden en naar het ziekenhuis moeten al dan niet gevaccineerd ….en waarschijnlijk zullen er ook nog altijd sterfgevallen zijn ..dat heeft niemand in de hand of onder controle …ook niet een vaccin , dat zijn dingen die gewoon gebeuren .
Dus blijf ik bij mijn stelling dat een vaccin kan helpen …maar het is ook geen wondermiddel .

Soit , blijkbaar is er nu een viroloog in Duitsland die al gezegd heeft dat de pandemie zo goed als voorbij is en volgens hem zouden we er in de zomer geen risico meer lopen en zouden de regels die nu nog gelden mogen gelost worden…..gaat blijkbaar de goede weg op daar .
Dat eerste gedeelte moet toch een grap zijn hoop ik? Los van de compleet absurde vergelijking, gaat een vaccin inderdaad niet helpen voor die mensen.

Uiteraard had ik het over Corona, dat leek me wel een evidentie. Het zal wel een kwestie zijn van het woord "wondermiddel" te definiëren, maar het vaccin heeft een enorme grote rol gespeeld om de pandémie onder controle te krijgen. En natuurlijk werkt het niet voor 100% en niet voor iedereen. Dat is met elk vaccin en elk medicijn zo. Er zal geen enkele viroloog dat ook beweren. Er zijn genoeg betrouwbare en objectieve studies gedaan en gepubliceerd, dat we na al die tijd wel degelijk kunnen zeggen dat de vaccins meer dan voldoende hun werk hebben gedaan (en nog doen).
 
Op vluchten uit China test 50% van de passagiers positief...hopelijk zit daar niet een of andere variant tussen die onze vaccins omzeilt.

Vooral Omicron BF7 en XBB in China.
XBB lijkt al milder te zijn, en van beiden zat er al +5% van de besmettingen in UK en USA sinds oktober.
Aangezien we ondertussen al bijna januari zijn, bezorgen die varianten ons dus geen noemenswaardige problemen.

Reismaatregelen voor Chinese toeristen naar ons (waarvan nu sprake in de USA) zullen dus waarschijnlijk dan ook snel opgeheven worden in de komende maanden.
Eens we zeker zijn dat er geen speciale nieuwe variant tussen zit, want China is uiteraard totaal niet transparant over hun huidige golf.
 
Wat is er dan mis met ziek zijn als je wel het ziekenhuis in moet ?
Dus als ik een chronische ziekte heb en daarvoor regelmatig naar het ziekenhuis moet om een medicijn te krijgen via een bakster moet ik mij gewoon laten vaccineren …en dan zou ik nietmeer in het ziekenhuis moeten zijn …

En in geval dat je het over covid hebt …er zullen altijd mensen nog ziek worden en naar het ziekenhuis moeten al dan niet gevaccineerd ….en waarschijnlijk zullen er ook nog altijd sterfgevallen zijn ..dat heeft niemand in de hand of onder controle …ook niet een vaccin , dat zijn dingen die gewoon gebeuren .
Dus blijf ik bij mijn stelling dat een vaccin kan helpen …maar het is ook geen wondermiddel .

Soit , blijkbaar is er nu een viroloog in Duitsland die al gezegd heeft dat de pandemie zo goed als voorbij is en volgens hem zouden we er in de zomer geen risico meer lopen en zouden de regels die nu nog gelden mogen gelost worden…..gaat blijkbaar de goede weg op daar .
Je zou toch echt denken dat we hier al aan voorbij zijn...

Maar goed, ik zie dat je je eerste uitspraak al hebt afgezwakt naar iets waar niemand het oneens mee kan zijn: Het vaccin is geen wondermiddel.
Nee, het is geen wondermiddel. Het doet alleen alles wat je zou willen dat de natuurlijke immuniteit zou doen, maar dan zonder alle doden en overbelasting van ziekenhuizen en middelen.

In je eerste post zou je nog wachten tot "iedereen genezen was", om dan immuniteit te hebben. Niet iedereen, uiteraard, want x% sterft. In je tweede post sterven er daar duizenden en hier ook tien, dus dat heft elkaar dan op of zo en moet aangeven dat vaccins ook niet alles zijn. Dus kom je nu met iets vaags als "wondermiddel", zodat niemand daar echt iets tegenin kan brengen.

Wil je weten wat er zou gebeuren als we hier géén vaccin hadden gehad? Daar hoef je niet over te speculeren, hoor. Je ziet het op dit moment in China gebeuren. Dat krijg je als je het effect van vaccins minimaliseert.
 
Dus nu beweert ge zelf dat ze in China geen vaccin hebben terwijl je eerder gezegd hebt dat het een minder werkend vaccin was ?
Wat is het nu heb toch ook al gezegd dat wat China nu meemaakt dat wij dit meegemaakt hebben eerder en omdat ik ook gezegd hebt dat ondanks dat er vaccins beschikbaar zijn dat we kunnen beschouwen dat er niemand daar echt gevaccineerd is ???
En nu ga jij daar van alles uit uwe nek slagen om uw gelijk te krijgen ….

Heb nooit gezegd dat iedereen gaat en zal genezen heb alleen gezegd als ze allemaal genezen …en heb dan ook gezegd dat er waarschijnlijk overlijdens zullen zijn ja dat gebeurt nu eenmaal zoals er nu nog overlijdens zijn hier in Belgie …dus jaa er zullen er dood gaan en omdat ze daar met enorm veel zijn mag je dan ook verwachten dat die getallen vrij hoog zullen gaan (zie India , zie Brazilië daar lagen ze ook. Op straat ) en dan ben jij begonne over het vergelijk met belgie ….appels en peren dus .
En ja als je sommige hier bezig hoort is het vaccin een wondermiddel maar van Gucht heeft het zelfs al gezegd dat het vaccin alleen niet voldoende is en dat er meerdere factors zijn die meetellen .
Minimaliseer ik daarmee het vaccin of de werking ervan nee …jij maakt dat ervan .


Soit , terug naar China dan maar .
Volgens van Gucht moeten we niet bang zijn maar van Ranst raad aan om te testen .
En infeite ben ik akkoord met van Ranst ….want stel u voor dat daar weer een nieuwe variant ontstaat en naar hier komt ….
 
Dus nu beweert ge zelf dat ze in China geen vaccin hebben terwijl je eerder gezegd hebt dat het een minder werkend vaccin was ?

Wat is het nu heb toch ook al gezegd dat wat China nu meemaakt dat wij dit meegemaakt hebben eerder en omdat ik ook gezegd hebt dat ondanks dat er vaccins beschikbaar zijn dat we kunnen beschouwen dat er niemand daar echt gevaccineerd is ???
En nu ga jij daar van alles uit uwe nek slagen om uw gelijk te krijgen ….

Nee, ik beweer niet dat ze geen vaccin hebben. Hun vaccinatiegraad ligt erg laag, en het zijn minder doeltreffende vaccins dan de onze. That's it. Daarom kun je dus goed zien in China wat er zou gebeuren als wij niet zo hadden ingezet op vaccins en het lossen en aanhalen van maatregelen.

Beweer je trouwens dat hun hogere sterftecijfer op dit moment alleen te maken heeft met hun hogere bevolkingscijfer?
dus jaa er zullen er dood gaan en omdat ze daar met enorm veel zijn mag je dan ook verwachten dat die getallen vrij hoog zullen gaan
Da's weer een nieuwe om weer de vaccinatie te minimaliseren als factor. Het volstaat om te kijken naar de percentages om te weten dat dat niet klopt.
 
Eigenlijk wel ironisch dat het land dat als eerste te kampen had met Covid, nu ook nog als quasi laatste land kampt met dat virus.
What goes around comes around. Beetje "imminente gerechtigheid" voor de manier waarmee die overheid eind 2019/begin 2020 Covid in de doofpot wilde steken, in plaats van de ziektekiemen al meteen te willen isoleren.
Al is het hopen en bidden tot alle mogelijke goden dat ze ginder weer geen nieuwe variant à la omikron aan het broeden zijn.
 
Eigenlijk wel ironisch dat het land dat als eerste te kampen had met Covid, nu ook nog als quasi laatste land kampt met dat virus.
What goes around comes around. Beetje "imminente gerechtigheid" voor de manier waarmee die overheid eind 2019/begin 2020 Covid in de doofpot wilde steken, in plaats van de ziektekiemen al meteen te willen isoleren.
Al is het hopen en bidden tot alle mogelijke goden dat ze ginder weer geen nieuwe variant à la omikron aan het broeden zijn.
Tegen dat laatste zijn wij dan wel weer beter bestand, door het stelselmatig aanhalen en lossen van de maatregelen. Coronavirussen als Sars-cov zijn al niet meer zo vreemd voor ons immuunsysteem als in 2020. Het bewijs daarvoor is net Omikron. Het wordt toch algemeen aangenomen en herhaaldelijk gezegd dat dat dus net de besmettelijkere versie is, maar dat het minder erg is door ons immuunsysteem+vaccinaties, niet omdat hij zwakker is.
 
Geen testen op Europees niveau voor Chinese toeristen. Hoe verzinnen ze het.
Omdat werkelijk niets er op wijst dat er andere varianten circuleren dan in de rest van de wereld, en wij hier in Europa door vaccinatie+besmettingen immuun als fuck zijn?

Ze testen vliegtuigen met Chinezen die naar hier gekomen zijn. Daarvan zijn er velen besmet.
Het feit dat er geen extra maatregelen genomen worden, wil bijna met zekerheid zeggen dat ze tussen al die besmette Chinezen geen enkele speciale variant tegengekomen zijn.
 
Beweer je trouwens dat hun hogere sterftecijfer op dit moment alleen te maken heeft met hun hogere bevolkingscijfer?

Da's weer een nieuwe om weer de vaccinatie te minimaliseren als factor. Het volstaat om te kijken naar de percentages om te weten dat dat niet klopt.

Nee , je leest weer eens wat jij wilt lezen .
Ik zeg alleen maar dat de bevolkingsdichtheid zo hoog is en ze met zoveel meer zijn dat de kans dus groot is dat er dus meer overlijdens zullen zijn en de kans dus vrij groot is dat dit er veel kunnen zijn.
Ik ken niet de samenstelling noch de gezondsheidsproblemen daar van die mensen ginder die daar leven en jij kent die evengoed niet dus als jij zegt dat het minder zal zijn is dit ook nog altijd een aanname van u (of uw mening )

En nee daarmee minimaliseer ik niet vaccinatie of vaccinatie graad of wat dan ook met vaccinatie ..zoals je hierboven al aangehaald hebt is die trein al lang gepasseerd maar waarom beginnen ze hier altijd terug over vaccinatie ook al heeft dit niets met dat topic te maken .

Soit , wil je het laatste woord ga uw gang …maar ik ga daar nietmeer op reageren en zeker niet als vaccinatie weer in vraag wordt gesteld …ben het nu wel een beetje beu .
 
Mja mannekes, het is alsof we niks geleerd hebben uit een dikke 2 jaar pandemie...

Zelfs als je nu elke Chinees die de EU binnenkomt test, hou je mogelijke varianten niet volledig tegen.

Want er zitten sowieso ook mensen tussen die nog maar net besmet werden (pak bv. op de luchthaven ginder of op het vliegtuig), mensen die dus niet positief zouden testen maar enkele dagen later wel ziek worden en het kunnen verspreiden.
Ge kunt iedere Chinees 2 weken in een quarantaine hotel steken (of ja, eigenlijk kunnen we dat niet op vlak van capaciteit), zelfs dan kan er iets door de mazen van het net glippen.

Het heeft weinig zin.
Ik lees ook het argument (Kluge bij het WHO, en ene of andere Chinese politicus) over 'discriminatie' en 'respect', dus dat je niet zo maar 1 bevolkingsgroep kan onderwerpen aan een speciale behandeling. Dat vind ik dan ook weer bijzonder cynisch, eerlijk gezegd.
 
Mja mannekes, het is alsof we niks geleerd hebben uit een dikke 2 jaar pandemie...

Zelfs als je nu elke Chinees die de EU binnenkomt test, hou je mogelijke varianten niet volledig tegen.

Want er zitten sowieso ook mensen tussen die nog maar net besmet werden (pak bv. op de luchthaven ginder of op het vliegtuig), mensen die dus niet positief zouden testen maar enkele dagen later wel ziek worden en het kunnen verspreiden.
Ge kunt iedere Chinees 2 weken in een quarantaine hotel steken (of ja, eigenlijk kunnen we dat niet op vlak van capaciteit), zelfs dan kan er iets door de mazen van het net glippen.

True, al snap ik niet waarom de mensen zoveel schrik hebben. Veel mensen hebben 4 of 5 prikken gehad, bijna iedereen is al eens effectief besmet geweest (al dan niet asymptomatisch), dus.

Het heeft weinig zin.
Ik lees ook het argument (Kluge bij het WHO, en ene of andere Chinese politicus) over 'discriminatie' en 'respect', dus dat je niet zo maar 1 bevolkingsgroep kan onderwerpen aan een speciale behandeling. Dat vind ik dan ook weer bijzonder cynisch, eerlijk gezegd.

Dat doen we nochtans constant met mensen uit bepaalde Afrikaanse streken als er een zoveelste opstoot van één of andere ebola-achtig virus is.
Maarja, dan zijn het maar irrelevante Afrikanen en nu zijn het dé Chinezen eh.
 
Dat doen we nochtans constant met mensen uit bepaalde Afrikaanse streken als er een zoveelste opstoot van één of andere ebola-achtig virus is.
Maarja, dan zijn het maar irrelevante Afrikanen en nu zijn het dé Chinezen eh.

Ik vind het vooral hypocriet dat China plots gaat roepen om 'respect'.

Ze zijn nog steeds aan het liegen over het aantal besmettingen en doden door covid ginder. Het is moeilijk om respect op te brengen voor een land dat consistent zwart op wit liegt tegen de rest van de wereld.
 
Terug
Bovenaan