Internationaal Covidnieuws

Als ik de media mag geloven verwachten ze rond de 2 milj doden (geschatte waarde door externe experten dus neem het niet als waarheid aan héé .; ;) )

Denk wel dat we het juiste getal nooit gaan weten .
 
Omdat werkelijk niets er op wijst dat er andere varianten circuleren dan in de rest van de wereld, en wij hier in Europa door vaccinatie+besmettingen immuun als fuck zijn?

Ze testen vliegtuigen met Chinezen die naar hier gekomen zijn. Daarvan zijn er velen besmet.
Het feit dat er geen extra maatregelen genomen worden, wil bijna met zekerheid zeggen dat ze tussen al die besmette Chinezen geen enkele speciale variant tegengekomen zijn.
En welke bewijzen zijn daar dan voor? Behalve China dat beweert dat het om Omicron varianten gaat, hetzelfde China dat ook beweert dat er nog maar een handvol doden gevallen zijn. En nu gaan ze het toiletwater testen en lief vragen of mensen die ziek zijn na 7 dagen zich willen laten testen. Want reizigers zelf testen ze zelfs niet.

Wat we nu zien is toch een volledige kopie van wat we 3 jaar meegemaakt hebben? De opstoot van een longvirus in China, en hier zeggen ze "Tgoh, het zal wel niet zo erg zijn.". Tot we binnen een paar maanden VDB weer in het nieuws zien zitten dat er opnieuw mondmasker moeten gedragen worden. 2 jaar aan een stuk hebben ze zitten neuten over hun "sense of urgency", maar als er een gigantische opstoot is in het land waar we al de misserie van de laatste 2 jaren aan te danken hebben is er plots geen vuiltje aan de lucht?

Ik ben het hier al heel vaak extreem oneens geweest met Timothy hier op het forum. Maar ik vind het wel frappant dat leden die hem toen nog net niet wouden stenigen omdat hij wat met zijn wagen ging rondrijden, nu plots iets hebben van "tgoh, het zal wel meevallen", er is geen nood aan testen.
 
En welke bewijzen zijn daar dan voor? Behalve China dat beweert dat het om Omicron varianten gaat, hetzelfde China dat ook beweert dat er nog maar een handvol doden gevallen zijn. En nu gaan ze het toiletwater testen en lief vragen of mensen die ziek zijn na 7 dagen zich willen laten testen. Want reizigers zelf testen ze zelfs niet.
Ik heb hier nog pas vorige week gepost dat we weten dat het vooral over XBB en BF7 gaat, varianten die we hier al lang hebben. (Ja ze testen Chinezen, oa via vliegtuig toiletwater, zowel de US als UK/Europa, omdat we ze idd voor geen haar kunnen betrouwen)

Ik ben het hier al heel vaak extreem oneens geweest met Timothy hier op het forum. Maar ik vind het wel frappant dat leden die hem toen nog net niet wouden stenigen omdat hij wat met zijn wagen ging rondrijden, nu plots iets hebben van "tgoh, het zal wel meevallen", er is geen nood aan testen.
(Voor de 5de keer op een jaar of zo: ) Omdat de bevolking nu 95% gevaccineerd is en/of zekere graad van immuniteit heeft tegen hospitalisatie wegens vroegere besmetting, en de ziekenhuizen momenteel niet overlopen?
 
Laatst bewerkt:
Ik vertrouw ze niet, de Chinezen (overheid that is). Ook een beetje vreemd dat ineens het zero-covid losgelaten wordt, en China zijn zonen weer de wereld laat uitzwermen. En net nu dat Putin zijn haring niet braad in Oekraïne. 't zou toch niet zijn dat Xi zegt van "ik steun je niet militair, maar ik kan proberen de NAVO weer in lockdown te laten gaan, 't zal de moreel wat breken daar met hun steun aan Oekraïne".
 
Ik vertrouw ze niet, de Chinezen (overheid that is). Ook een beetje vreemd dat ineens het zero-covid losgelaten wordt, en China zijn zonen weer de wereld laat uitzwermen. En net nu dat Putin zijn haring niet braad in Oekraïne. 't zou toch niet zijn dat Xi zegt van "ik steun je niet militair, maar ik kan proberen de NAVO weer in lockdown te laten gaan, 't zal de moreel wat breken daar met hun steun aan Oekraïne".
Het zou me nog niet eens zo verwonderen dat Covid als strategisch middel gebruikt wordt om het Westen te raken .
 
Het zou me nog niet eens zo verwonderen dat Covid als strategisch middel gebruikt wordt om het Westen te raken .
Beetje rare redenering nee? Zoals @JanusDR aanhaalt zijn het nu in China grotendeels varianten die we hier al kennen (wat ook Van Gucht zegt) en waartegen een meerderheid in het westen ondertussen immuun voor is door vaccinatie of door de ziekte (of een meer ziekmakende variant als bijvoorbeeld Delta) te hebben doorgemaakt.
Door o.m. de minder goed werkende vaccins en nu zero-covid los te laten in China treffen ze zichzelf meer als het westen, denk ik dan.
 
Laatst bewerkt:
Beetje rare redenering nee? Zoals @JanusDR aanhaalt zijn het nu in China grotendeels varianten die we hier al kennen (wat ook Van Gucht zegt) en waartegen een meerderheid in het westen ondertussen immuun voor is door vaccinatie of door de ziekte (of een meer ziekmakende variant als bijvoorbeeld Delta) te hebben doorgemaakt.
Door o.m. de minder goed werkende vaccins en nu zero-covid in China treffen ze zichzelf meer als het westen, denk ik dan.
Neen, de meest voor de hand liggende uitleg is een strategische zet van China om na 3 jaar zero-Covid het Westen te raken en zo op geniale wijze Rusland te helpen.

That is, als het strategische opperbevel van China bestaat uit een bende mongoloïde pony's.
 
Bah, ik kijk ook nog eens naar het journaal.
Een kwartier lang ging het er over, en letterlijk maatregelen van andere landen tegenover Chinese reizigers opsommen op een interactief kaartje enz. Hallucinant. Wat is de Vlaming met die informatie? Niks, nul. Bangmakerij of proberen een polemiek te veroorzaken. Het is alsof de pers heimwee heeft naar covid omdat iedereen toen het nieuws constant volgde.

Angst, angst, angst, clicks, clicks, clicks.
 
Beetje rare redenering nee? Zoals @JanusDR aanhaalt zijn het nu in China grotendeels varianten die we hier al kennen (wat ook Van Gucht zegt) en waartegen een meerderheid in het westen ondertussen immuun voor is door vaccinatie of door de ziekte (of een meer ziekmakende variant als bijvoorbeeld Delta) te hebben doorgemaakt.
Door o.m. de minder goed werkende vaccins en nu zero-covid los te laten in China treffen ze zichzelf meer als het westen, denk ik dan.
En hoe zeker zijn we dat daar geen andere varianten tussen zitten ? De Chinese informatie is onbetrouwbaar .
 
Daarom dat ze ook actief op andere manieren gaan testen op varianten ….letterlijk in het nieuws gezegd geweest .
Dus het is niet dat ze niets doen .
 
En hoe zeker zijn we dat daar geen andere varianten tussen zitten ? De Chinese informatie is onbetrouwbaar .
Lees jij ooit een post van anderen eigenlijk?

Voor de derde keer in een paar dagen tijd: zowel de US als Europa hebben al honderden Chinezen getest (oa. toiletwater uit vliegtuigen uit China) om te testen op varianten.
En het blijkt om 2 varianten te gaan die hier al circuleren.
 
Blijkbaar toch een nieuwe variant in de US
XBB1.5
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230103_93899370
De kans dat de variant uit de Verenigde Staten hier ook voor een golf zorgt is daarom veel groter dan met een variant afkomstig uit China. “Het is om te beginnen een variant die nieuw is. Daarnaast hebben de Verenigde Staten in tegenstelling tot China wel al veel golven heeft gehad en zijn veel mensen gevaccineerd. De variant XBB die nu overblijft is eentje die de immuniteit in de Verenigde Staten kon tegengaan door een natuurlijke selectie.”“

De golven zijn niet gigantisch zoals met Alfa of Delta maar we zien wel steeds een snelle opeenvolging van golven nu. Elke golf is in feite zoals een gewone influenzagolf maar daarvan zien we er nu vijf op een jaar. In totaal gaat het dus ook 5 keer meer doden dan bij één griepseizoen”, zegt Wenseleers.
 
Hospitalisaties US is overgrote meerderheid bij 70+.

Bij ons in Vlaanderen heeft >90% van de 65plus 3 vaccins, en >75% 4 vaccins.
In de US heeft slechts tussen de 50 à 70% van de 65plussers 3 vaccins, en heeft bijna niemand er 4.

Kortom, alleszins geen lockdowns in Vlaanderen, want zelfs in de US is er geen probleem met ziekenhuiscapaciteit :smile:
 
Na data aangeleverd door China zelf zegt WHO nu ook dat er tot nu toe geen nieuwe varianten zijn gevonden in China wat in lijn ligt met de data van testen in andere landen van o.m. afvalwater op luchthavens enz. Er zijn wel sterke twijfels over de rapportering van het aantal doden in China dat in werkelijkheid veel hoger zou liggen.


Zoals ik dus eerder zei: als dit een 'strategische zet' moest zijn, treffen ze enkel zichzelf met dat coronabeleid.
 
Omdat werkelijk niets er op wijst dat er andere varianten circuleren dan in de rest van de wereld, en wij hier in Europa door vaccinatie+besmettingen immuun als fuck zijn?

Ze testen vliegtuigen met Chinezen die naar hier gekomen zijn. Daarvan zijn er velen besmet.
Het feit dat er geen extra maatregelen genomen worden, wil bijna met zekerheid zeggen dat ze tussen al die besmette Chinezen geen enkele speciale variant tegengekomen zijn.


Toch even een kanttekening maken daarbij.

De volgende stap van het onderzoek is kijken over welke variant van corona het gaat, maar ook dat wordt bemoeilijkt door de dunne staal. ‘We zullen zien of er iets uitspringt. Alles wat niet omikron is, is zorgwekkend, aangezien dat dan nieuw zou zijn hier’, vertelt Wollants.

Hoe het komt dat het staal niet van de gewenste aard was, weet Wollants niet. Wel is gevraagd aan de dienst die de staalname doet om dat in de toekomst te verbeteren. ‘We moeten het in het oog houden’, besluit Wollants. ‘Heel waarschijnlijk is het niets, maar dan kunnen we de bevolking geruststellen.’

Zo zeker is het dus allemaal niet.
 
Als er in china 100.000 civid doden vallen is dit een peuleschil tegenover dat er hier 100.000 doden vallen.
De lockdowns hebben alleen maar meer economische nadelen gegeven dan dat alles op zn beloop zou gelaten worden denk ik.
Mss dat china dat nu eindelijk ook doorheeft🙈
 
Terug
Bovenaan