Corona: Maatregelen en Updates (sinds persconferentie 04/03/22)

"Daarnaast moeten we een aantal goede gewoontes kweken, zegt Van Gucht. Wie ziek is of symptomen heeft (bijvoorbeeld hoesten en niezen), blijft het beste thuis. Als dat niet kan, draag je buitenshuis een mondmasker en bewaar je afstand van anderen. Dat doe je zolang je klachten hebt."
Graag dit stuk aan de werkgevers en overijverige werknemers bezorgen die liever de rest besmetten (met eender wat) dan extra afstand houden of een (paar) dag(en) thuis blijven.
 
Graag dit stuk aan de werkgevers en overijverige werknemers bezorgen die liever de rest besmetten (met eender wat) dan extra afstand houden of een (paar) dag(en) thuis blijven.
Ik had gehoopt dat deze crisis ons geleerd zou hebben dat werknemers moeten thuisblijven als ze ziek zijn, maar helaas...
Ik heb drie collega's (toevallig alledrie 55+, zonder stigmatiserend te willen zijn) die het "een erezaak vinden om elke dag aanwezig te zijn op de bureau", ziek of niet.

Aan telewerken doen ze niet mee, ook al hebben we zeer veel flexibiliteit daaromtrent.
Zelfs in volle coronacrisis, toen telewerken werd opgelegd vanuit de overheid, is één van hen iedere dag naar de bureau blijven gaan.
Het zogezegd excuus was toen "dat hij zich niet kon concentreren met de studerende kinderen thuis".
 
Laatst bewerkt:
De besmettingen lijken te dalen, de nieuwe vaccins doen dus precies wel hun werk!

Spijtig da ze gaan stoppen met PCR testen, wat is de beste manier om de besmettingen op te volgen? Data van rioolwater loopt achter.
In deze fase van de epidemie lijkt het me niet meer nodig om de besmettingen nog van zo nabij op te volgen.
T is ook helemaal niet gezegd dat de besmettingen dalen door de vaccins trouwens.
 
Volgens Van Gucht kunnen we ons verwachten aan meerdere golven tot in de lente, dus het zal qua besmettingen op en neer gaan:
De nieuwe PCR-strategie (veel strikter qua voorwaarden) zal het officieel aantal testen en besmettingen schijnbaar doen dalen, dus we zullen ons moeten richten op de ziekenhuiscijfers die ook voor de kleurcodes werden gebruikt.

Dus we krijgen hoogstens enkele weken respijt voor het opnieuw gaat stijgen, hopelijk dankzij de vaccinaties met niet al te hoge ziekenhuiscijfers.
 
Ik ben mijn 4e prik ook gaan halen. Niet dat ik zelf schrik heb om ziek te worden, maar als ik hierdoor geen/minder kans heb om besmet te raken ben ik ook minder een 'gevaar' voor anderen en helpt het sowieso om een nieuwe mogelijke golf te voorkomen of in te dijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Volgens Van Gucht kunnen we ons verwachten aan meerdere golven tot in de lente, dus het zal qua besmettingen op en neer gaan:
De nieuwe PCR-strategie (veel strikter qua voorwaarden) zal het officieel aantal testen en besmettingen schijnbaar doen dalen, dus we zullen ons moeten richten op de ziekenhuiscijfers die ook voor de kleurcodes werden gebruikt.

Dus we krijgen hoogstens enkele weken respijt voor het opnieuw gaat stijgen, hopelijk dankzij de vaccinaties met niet al te hoge ziekenhuiscijfers.
Als dat golfjes zijn zoals nu zal het wel meevallen zeker? In elke winter zijn er verkoudheids- en griepgolven die de ronde doen. Zolang het niet gaat om een drastisch nieuwe variant zou elke golf toch moeten minder ernstig zijn.
 

Iemand dit dit artikel volledig kan lezen en/of weet waar de internationale vergelijking te vinden is?
 

Iemand dit dit artikel volledig kan lezen en/of weet waar de internationale vergelijking te vinden is?
 
Wanneer schaffen ze nu in de zorg ook eindelijk eens dat idiote masker af?
Mijn vrouw draagt nu al bijna 2 jaar elke dag een masker terwijl ze op een bureau zit.

Vind ik er persoonlijk los over.
Is toch echt wel een extra druk op je beroep.

Wie ene wil dragen kan dat nog altijd he zeg...
 
Fuck it, ik heb dit naar sciensano en VTM gestuurd.
Ben hier eigenlijk wel gefrustreerd in. En ook in het fatalistische van mijn vrouw dat ze dit gewoon doet "omdat het moet".
Terwijl ze nu een week in verlof is en het duidelijk is dat haar ademhaling verbetert met eens een week dat ding af te laten.

'k Voel me een échte HLN'er nu si. 't doe deugd.


Goeie middag



Is iemand vergeten dat dit nog steeds verplicht is?

Mijn vrouw werkt in het ziekenhuis op een bureau (consultaties) en draagt nu bijna 2 jaar lang elke dag een mondmasker, 8u per dag.
Dit terwijl ze enorm veel moet spreken, telefoneren, …

Ik vind dit niet meer humaan en het neemt ongelofelijk veel van het sociaal contact en de werksfeer weg.

Los hiervan, heeft ze al 4x een inenting gehad.



Wanneer mag een mens eindelijk eens weer wat normaal leven?

Of moet ze het ook allemaal beu worden zoals de rest en een andere job gaan zoeken?

Hoeveel vezels van die dingen hangen intussen al in haar longen?



Wie een masker wil dragen kan dat nog steeds, en voor patienten die het misschien ocharme een uurtje aan hebben als ze op consult moeten, tot daar.

Maar tussen onderlinge collega’s die ingeënt zijn moet je toch normaal kunnen functioneren, lijkt me.



Prettige dag verder.

Reflecteer er maar eens over.
 
Daar geef ik u nu is gelijk in hoor, heel ongezond slecht voor het milieu en we zijn 4x ingeënt.
De hoofdarts van Uz Leuven heeft gezegd van die 50man er ligt ze allemaal voor iets anders binnen kwamen, ongevallen etc. en dan toevallig corona hadden, de pandemie is voorbij en die maskers helpen niet veel hoor.
De vaccinatie heeft ons uit die nest geloodst.
Voor de griep hebben we toch ook nooit een masker gedragen en ben er ook bijna dood van geweest.
 
Daar geef ik u nu is gelijk in hoor, heel ongezond slecht voor het milieu en we zijn 4x ingeënt.
De hoofdarts van Uz Leuven heeft gezegd van die 50man er ligt ze allemaal voor iets anders binnen kwamen, ongevallen etc. en dan toevallig corona hadden, de pandemie is voorbij en die maskers helpen niet veel hoor.
De vaccinatie heeft ons uit die nest geloodst.
Voor de griep hebben we toch ook nooit een masker gedragen en ben er ook bijna dood van geweest.
Hoe sterf je bijna van een mondmasker?
 
De pandemie is voorbij, corona zal wel blijven natuurlijk.Zoals andere virussen er ook altijd zullen zijn en blijven.Ik laat me wel alle jaren een picuur zetten, net als de griep vaccinatie.Jullie denken dat een mondmasker gezond is? Die vrouw van caracalla moet dat 8uur per dag dragen, das niet gezond en onnodig en de enige hln comment hier is van jullie, ga met uw vrouw anders nog is naar parenclub hln mensen.
 
En de volgende maatregel die ze dan maar moeten schrappen is het thuisblijven bij ziektesymptomen en/of een positieve PCR-test/sneltest.
We hebben alle werknemers nodig op de werkvloer, verdorie - die laten we toch niet uitzieken thuis voor een hoestje?

En voor diegenen die deze HLN-post au sérieux zouden nemen, verwijs ik met alle plezier door naar desbetreffende site.
 
De pandemie is voorbij, corona zal wel blijven natuurlijk.Zoals andere virussen er ook altijd zullen zijn en blijven.Ik laat me wel alle jaren een picuur zetten, net als de griep vaccinatie.Jullie denken dat een mondmasker gezond is? Die vrouw van caracalla moet dat 8uur per dag dragen, das niet gezond en onnodig en de enige hln comment hier is van jullie, ga met uw vrouw anders nog is naar parenclub hln mensen.
Ge kunt natuurlijk ook gewoon het niet eens zijn met een regel, zonder te moeten verzinnen dat een mondmasker ongezond is. Die zijn namelijk niet ongezond. Zolang je ze correct en de juiste gebruikt. Het is echt niks nieuws dat er mondmaskers worden gedragen bij bepaalde beroepen.

Wat een parenclub met mondmaskers te maken heeft, ontgaat me even.
 
Terug
Bovenaan