Internationaal Covidnieuws

Internationaal Covidnieuws​


Zou een artikel over Brussel, door een Waalse krant daar in passen? :unsure:.
Je moet niet direct alles op censuur beginnen steken.
Waar hoort het dan wel thuis ? En ipv te deleten mag het dan ook verplaatst worden imo.
 
Waar hoort het dan wel thuis ? En ipv te deleten mag het dan ook verplaatst worden imo.
Moderatoren steken hier al heel veel tijd in en soms verplaatsen ze de posts ook. Ze zijn echter niet je meid.
Bespreking van moderatie gebeurt in pm of algemene opmerkingen in de Feedbackthread.
 
Mij lijkt dat we een significante overeenkomst gaan vinden tussen mensen die long covid hebben en mensen die lijden aan cvs, fybromyalgia.
Middelbare leeftijd, vrouw, economisch achtergesteld.

We spreken hier over ziekten waarbij mensen wat ze voelen veel sterker interpreteren dan anderen. CVS en fybro patienten voelen wat ze voelen echt, dat is een verschrikkelijk fenomeen.
Geef die mensen eender welke ziekte en je kan er long achter zetten, Die gaan nog jaren elk gevoel interpreteren als die ziekte.

Los daarvan is long covid echt een probleem, ik denk alleen dat het probleem kleiner gaat zijn dan de prevalenties aangeven.
 
Long covid klachten zijn allemaal subjectief en moeilijk meetbaar eigenlijk.
Bijvoorbeeld concentratieproblemen. Is dat dan een rechtstreeks gevolg van de ziekte, of is dat dan het gevolg van andere factoren? vb lockdowns, restricties, angst, ...
Volgens mij is CVS en long covid hetzelfde fenomeen, CVS treedt ook dikwijls na een infectie zoals griep.
 
Ik vind het zelf niet meteen goed terug. Iemand een idee in welke Europese landen men reeds begonnen is met het vaccineren van de 5- tot 11-jarigen?
 
Reuters heeft een factbox opgesteld (wel van december '21):
 
Long covid klachten zijn allemaal subjectief en moeilijk meetbaar eigenlijk.
Bijvoorbeeld concentratieproblemen. Is dat dan een rechtstreeks gevolg van de ziekte, of is dat dan het gevolg van andere factoren? vb lockdowns, restricties, angst, ...
Volgens mij is CVS en long covid hetzelfde fenomeen, CVS treedt ook dikwijls na een infectie zoals griep.

Ik hoor toch ook over Long Covid als, mensen die auto immuun ziektes hebben zoals Diabetes of schildklierproblemen dat dit ook erger wordt na een Covid infectie. Deze week gehoord op Radio1, dacht ik. Toekomst zal het uitwijzen.
 
Hoe zou het nog zijn in China?

Een tijd geleden heb ik in een thread hier (ik denk voor het opsplitsen) het verhaal gedaan van een studente bij ons uit China, die op familiebezoek ging en hiervoor buiten een hoop tests 2 weken hotelquarantaine en 1 week thuisquarantaine moest doen. Vermits er maar 1 badkamer was moest voor die laatste week een oplossing gezocht worden voor de ouders, aangezien die niet onder hetzelfde dak konden verblijven.

Ondertussen zijn in haar stad covidgevallen opgedoken. In haar "straat" zelfs, waardoor in die straat nu de huizen verzegeld zijn. Wat neerkomt op meer dan 100000 mensen. Ze zit dus op haar appartement met haar ouders, een verzegelingspapier plakt op deur dat enkel mag gescheurd worden door de verpeegkundigen. Elke dag komt een verpleegkundige een PCR-test afnemen.

Op het moment dat er geen COVID meer wordt vastgesteld, begint een teller te lopen, als er 14 dagen zijn gepasseerd zonder nieuw geval, wordt de quarantaine opgeheven. Ze hebben nog een hoop voedsel staan, maar eenmaal dit op is zal ze de politie moeten bellen.

Volgens haar zijn er ook geen doden door COVID recent, maar wel mensen die zijn gestorven door gebrek aan andere medische zorgen (omdat het ziekenhuispersoneel dus PCR-testen moet afnemen van hopen mensen).

Dit alles is waarschijnlijk niet los te zien van de Olympische Winterspelen in februari, waar China wil tonen hoe goed ze omgaan met de pandemie.
 
In Nederland is het al dagen spannend, eerst werd gesproken over een heel lichte versoepeling maar door gemor van burgemeesters en handelaars gaat de kraan toch een eind open:
Op 25 januari gaan mogelijk cultuur en horeca weer open.

Concreet betekent dit dat de Nederlanders Vlaanderen meer links gaan laten liggen. Het was al een stuk rustiger na de kerstvakantie en sommige Antwerpse winkels dachten deze zaterdag nog een slag te slaan maar de enorme toestroom zal nu voorbij zijn. Voor een hapje of cinema zie je ze nog twee weken hier passeren.
 
Omicron infections are associated with a 91% reduction in risk of death compared to the Delta variant, the director of the Centers for Disease Control and Prevention said Wednesday, citing a new Kaiser Permanente Southern California study.

The big picture: The study also showed that Omicron infections were also associated with a 74% reduction in risk of going to the ICU, as well as a 53% reduction in risk of being hospitalized, Rochelle Walensky said.

 

Zouden ze hier ook zsm moeten doen.


Als iemand het volledig artikel kan posten
 
LoL
Frankrijk in retard mode.

Moesten ze slim zijn verdwijnen deze Chinese toestanden asap and laten ze omikron zo snel mogelijk rondgaan om te pogen delta te doen verdwijnen.
Omicron zo snel mogelijk laten rondgaan om zoveel mogelijk van de industrie plat te gooien ?
 
Ik hoor toch ook over Long Covid als, mensen die auto immuun ziektes hebben zoals Diabetes of schildklierproblemen dat dit ook erger wordt na een Covid infectie. Deze week gehoord op Radio1, dacht ik. Toekomst zal het uitwijzen.

Moest long covid iets zijn, had vrt toch al avonden terzake en zo gevuld??. Bij de minste scheet gaan de PANIEK reportages heel de avond vullen.

Maar over long covid heb ik nog niks gezien ...
 
Omicron zo snel mogelijk laten rondgaan om zoveel mogelijk van de industrie plat te gooien ?
Het platgooien van de economie op dit moment is eerder een politieke beslissing. Het kan erger als je de richtlijnen van WHO volgt. Als de virologen zeggen dat wij het toch allemaal gaan krijgen dan hebben de relatief strenge quarantaine regels weinig nut, zeker als je kijkt naar de positieve ontwikkelingen betreft de mildheid van de huidige variant en de eerdere vaccinatie campagne. In principe en in een ideale wereld zou iedereen pre COVID-19 ook paar dagen moeten uitzieken, om verdere verspreiding van eender welke virus op de werkvloer tegen te gaan. Hoe sneller de golf voorbij is, hoe sneller we kunnen beginnen aan economisch herstel.

Waar onze kinderen op school lopen is iedereen weer zo goed als ziek en de scholen zijn pas 5 dagen open. Omikron of niet, veel ouders boeit het niet meer en de leerkrachten tbh ook niet. Tegenhouden kan je het niet meer. Fatalistische visie? Misschien.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan