Vaccinaties: Nieuws, Onderzoeken en Vaccintwijfel

Wie eerst?

  • De ouderen

    Stemmen: 81 57,4%
  • De jongeren

    Stemmen: 4 2,8%
  • De actieve bevolking

    Stemmen: 33 23,4%
  • Een andere groep

    Stemmen: 3 2,1%
  • First come first serve

    Stemmen: 10 7,1%
  • Loting

    Stemmen: 4 2,8%
  • Nog iets anders

    Stemmen: 6 4,3%

  • Totaal aantal stemmers
    141
Ik heb de vorige 3 vaccins laten zetten, maar nu twijfel ik er toch wel aan om het opnieuw te laten zetten.
Te meer omdat het nu opnieuw Pfizer is en ik met de eerste 2 Pfizer vaccins een minder goede ervaring heb gehad, waar ik nu nog steeds de gevolgen van draag.
 
Ik heb men uitnodiging ook gekregen. Ik heb er ondertussen 3 gehad en weet niet goed of ik deze nog ga halen. Zelfs ongevaccineerde vrienden hebben nauwelijks last gehad van corona na een besmetting. Vandaar heb ik toch zoiets van : waarom me nogmaals ziek laten maken van die vaccinatie?
 
Ik heb men uitnodiging ook gekregen. Ik heb er ondertussen 3 gehad en weet niet goed of ik deze nog ga halen. Zelfs ongevaccineerde vrienden hebben nauwelijks last gehad van corona na een besmetting. Vandaar heb ik toch zoiets van : waarom me nogmaals ziek laten maken van die vaccinatie?
Ik heb nog nooit last gehad van een vaccinatie (behalve dan een stijve arm) dus ik denk gewoon 'het is een gratis update voor mijn immuunsysteem dus waarom niet?' Voorts ben ik zo de komende weken/maanden toch net dat ietsje beter beschermd tegen een besmetting, wat ook mooi meegenomen is. En als ik dan besmet raak, dan is de kans op een echt zwaar verloop bijna 0%, wat ik ook wel belangrijk vind. De kans om op mijn leeftijd en in mijn toestand echt zwaar toegetakeld te worden is sowieso laag, maar je kan altijd de pechvogel zijn natuurlijk, en met mijn gezondheid neem ik liever geen kansen.

Dat is mijn redenering, als je elke keer ziek wordt van het vaccin kan ik wel begrijpen dat je er niet voor staat te springen. Uiteindelijk is het je eigen keuze, en als je er al drie hebt gehad heb je ook 'je burgerplicht' al gedaan vind ik (de situatie nu is toch net wat minder acuut dan wanneer men begon te vaccineren [edit: waarmee ik trouwens niet wil zeggen dat de situatie niet meer kan veranderen in de toekomst]) dus zie dit gewoon als een ander standpunt om eventueel mee te nemen in je beslissing.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het toch vooral opmerkelijk dat velen (en ik viseer niemand hier op het forum) blijkbaar al vergeten zijn hoe zwaar de crisis wel niet geweest is de voorbij jaren.
Alle respect voor iedereen die in de zorgsector werkt of gewerkt heeft tijdens een situatie waarvoor niemand vrijwillig heeft gekozen. Kiezen voor het beroep van chrirug, dokter, verpleegkundige, zorgkundige, ambulancier, ... is een bewuste keuze, maar niemand kiest ervoor om elke dag naar de frontlinie te trekken en zich bloot te stellen aan de gevaren van een virus.

Daarnaast alle lof voor diegenen die zich tijdens deze crisis zijn blijven inzetten voor de reguliere zorg, niet-coronagebonden. Denk maar bijvoorbeeld aan thuisverpleegkundigen die dagdagelijks de baan bleven opgaan om de zorg voor hun patiënten te verstrekken, op gevaar van eigen leven. Respect!

We bevinden ons nu in een andere, meer comfortabelere situatie, wat deels de verdienste is van de minder ziekmakende mutaties van het virus, maar vooral van de vaccinaties.

Alleen al uit respect voor iedereen uit de zorg die voor iedereen paraat staat, gevaccineerd of niet, is het laten vaccineren (bij elke mogelijke vaccinatieronde) voor mij dan ook een no-brainer.
 
Dat van Denemarken was toch fake news?


En op dat hierboven:


Dat mensen na bijna 3 jaar nog altijd zo'n zever blijven geloven :sop:
 
Dat van Denemarken was toch fake news?


En op dat hierboven:


Dat mensen na bijna 3 jaar nog altijd zo'n zever blijven geloven :sop:
Denemarken is gewoon een feit; dit komt rechtstreeks van de Deense overheid...

https://www.sst.dk/en/english/coron...m 1 July 2022, it,to get the second injection.

Wat de Surgeon General betreft, het is een welles / nietes spelletjes tussen "experten".
 
Ik moet woensdagavond gaan, maar heb een drukke week en ik ben aan het herstellen van sinusitis, ik vraag me af of ik dan niet beter annuleer en een nieuwe afspraak inplan. Want ik zou me niet graag donderdag slecht voelen door het vaccin.
 
Ik moet woensdagavond gaan, maar heb een drukke week en ik ben aan het herstellen van sinusitis, ik vraag me af of ik dan niet beter annuleer en een nieuwe afspraak inplan. Want ik zou me niet graag donderdag slecht voelen door het vaccin.
Ik zou uitstellen tot je helemaal fit voelt.
Die extra week of zo zal wel het verschil niet maken, maar enkel jij kan dat bepalen hé
 
Ik heb vrijdag de 7de ne brief ontvangen voor mijn 2de boosterprik, waarschijnlijk die brief gekregen wegens mijn statuut als persoon met een handicap. Op zich geen probleem om die prik te gaan krijgen, alleen: de datum. Die stond op 6 oktober. Waarom sturen ze die ne dag te laat. :mad:

Vandaag ontvang ik opnieuw die brief. Ah, misschien een nieuwe uitnodiging omdat ik die eerste dus niet had kunnen doen. Staat die datum OPNIEUW op 6 oktober.

Diene loempe kiekens denken dat ik kan tijdreizen ofzo. :angry:
Nee.
 
 

Hier staat dus ook den uitleg in betreffende herkenning van welke varianten er zijn en wat ze spuiten .;)
 
Terug
Bovenaan