Vaccinaties: Nieuws, Onderzoeken en Vaccintwijfel

Wie eerst?

  • De ouderen

    Stemmen: 81 57,4%
  • De jongeren

    Stemmen: 4 2,8%
  • De actieve bevolking

    Stemmen: 33 23,4%
  • Een andere groep

    Stemmen: 3 2,1%
  • First come first serve

    Stemmen: 10 7,1%
  • Loting

    Stemmen: 4 2,8%
  • Nog iets anders

    Stemmen: 6 4,3%

  • Totaal aantal stemmers
    141
Opnieuw een onderzoek waardoor de lab-leak hypothese, hopelijk eindelijk voorgoed, de koelkast in kan:


Dat is ondertussen al de 4de studie uitgevoerd door verscheidene internationale wetenschappers. De anderen kan je nog steeds hier nalezen:


Onderstaand artikel geeft ook een goed beeld van de schade die de lab-leak hypothese kan aanrichten aan goed wetenschappelijk onderzoek:

 

Wat een verrassing.

‘Er zijn extra studies nodig om te bepalen of een hogere dosis of boostervaccinatie nodig is’, zegt professor vaccinologie Pierre Van Damme (UAntwerpen).
Van Damme wil uiteraard meer prikken.
 
Wat een verrassing.

Van Damme wil uiteraard meer prikken.
Euhm... ik weet het niet hé... maar bij ons was het nut van een gewone vaccinatie (dus 2 prikjes) ook beperkt op het gebied van immuniteit. Daarom dan ook dat men boosters voorzag.

Dit lijkt mij dan niet verrassend.

De effectieve reden waarom je het dan ook deed, was vooral gebaseerd op die extra beschermingslaag op te bouwen. En als extra voordeel kon je op termijn (indien die boosters worden doorgezet) ook via de kinderen potentieel de transmissie nog verder beperken.

Dus ik zie echt niet in, als het als veilig geacht wordt, waarom je ze dan ook niet zou prikken.
We geven kinderen pillen om ervoor te zorgen dat ze herstellen, maar een prikje om ervoor te zorgen dat ze minder snel ziek worden... oei oei dat kan toch niet zunne. Dat is dan ineens "raar".
 
  • Unsure
Waarderingen: rdv
Euhm... ik weet het niet hé... maar bij ons was het nut van een gewone vaccinatie (dus 2 prikjes) ook beperkt op het gebied van immuniteit. Daarom dan ook dat men boosters voorzag.

Dit lijkt mij dan niet verrassend.

De effectieve reden waarom je het dan ook deed, was vooral gebaseerd op die extra beschermingslaag op te bouwen. En als extra voordeel kon je op termijn (indien die boosters worden doorgezet) ook via de kinderen potentieel de transmissie nog verder beperken.

Dus ik zie echt niet in, als het als veilig geacht wordt, waarom je ze dan ook niet zou prikken.
We geven kinderen pillen om ervoor te zorgen dat ze herstellen, maar een prikje om ervoor te zorgen dat ze minder snel ziek worden... oei oei dat kan toch niet zunne. Dat is dan ineens "raar".
Kinderen worden over't algemeen gewoon niet of amper ziek en komen in erg zeldzame gevallen in't ziekenhuis terecht. Vandaar dat er twijfel bestaat over het nut van vaccinatie bij -11-jarigen.
 
Kinderen worden over't algemeen gewoon niet of amper ziek en komen in erg zeldzame gevallen in't ziekenhuis terecht. Vandaar dat er twijfel bestaat over het nut van vaccinatie bij -11-jarigen.
Dat artikel spreekt alleen over de antilichamen. Die zijn na 1 maand minder. Alle andere voordelen, daar gaat het niet over.
Onder andere dat de kans op hartspierontsteking bij kinderen minder is bij vaccinatie dan als ze de ziekte doormaken.
 
Kinderen worden over't algemeen gewoon niet of amper ziek en komen in erg zeldzame gevallen in't ziekenhuis terecht. Vandaar dat er twijfel bestaat over het nut van vaccinatie bij -11-jarigen.
Kijk ik ga daar niet flauw over doen hé.

Maar in dat artikel staat duidelijk dat ze de HELFT minder vaak in het ziekenhuis belanden dan als ze hun prikje NIET gehad hebben.
Ik zeg dan heel simpel, daar het onderzoek stelt dat het veilig is... prikken die handel.
Als de boosters opnieuw stellen dat dit veilig is EN het verhoogt zoals bij de volwassenen opnieuw de bescherming (ongeacht op welke manier) voor de kinderen. Dan zeg ik opnieuw, prikken die handel.

En ofdat die kans nu klein is of niet, ik zou mij verdomme opgefuckt voelen wanneer mijne kleine in het ziekenhuis zou liggen terwijl hij er waarschijnlijk niet had ingelegen indien hij/zij die prik had gehad. Anders doen we vanalles (experimentele pillen, behandelingen) om te proberen er 1 kind extra door te trekken (omdat ze zwaar ziek zijn) en omdat het uw eigen kind is. Maar hier zou je zeggen van jamaar de kans is klein dat ze ziek worden. Dus neen laat maar. Mijn opinie is dan evident, de kost is hier echt geen probleem en het is geacht veilig te zijn. Prikken die handel.

Nu heb ik mijn eigen wel genoeg herhaald, niet :p.
 

Initiated expansion of Phase 3 clinical trials to include Omicron-based vaccine candidates, and expanded mRNA vaccine pipeline with multiple preclinical programs addressing high-need infectious diseases expected to advance into the clinic this year
 
Ik vraag me af hoeveel mensen zich de dag van vandaag nog laten vaccineren. In mijn omgeving hoor ik toch vaak weigeringen; de één weigerde al sinds de 3de. Logisch want er werd gezegd 1 of 2 afhankelijk van het vaccin. Nu weigeren toch velen de 4de. De ouderen en zwakke gaan gelukkig gewoon voor de 4de dan weer.

Ikzelf heb er geen. Iedereen rondom mij heeft COVID gehad, inclusief naasten. Zelf meerdere malen getest via bloed maar ik geen antistoffen dus tot nu toe nog nooit COVID gehad.

Ondertussen zijn de varianten zo zwak dat ze overeen komen met andere ziektes zoals griep. Kans is dus klein dat ik ooit toch gevaccineerd word.
 
Ik vraag me af hoeveel mensen zich de dag van vandaag nog laten vaccineren. In mijn omgeving hoor ik toch vaak weigeringen; de één weigerde al sinds de 3de. Logisch want er werd gezegd 1 of 2 afhankelijk van het vaccin. Nu weigeren toch velen de 4de. De ouderen en zwakke gaan gelukkig gewoon voor de 4de dan weer.

Ikzelf heb er geen. Iedereen rondom mij heeft COVID gehad, inclusief naasten. Zelf meerdere malen getest via bloed maar ik geen antistoffen dus tot nu toe nog nooit COVID gehad.

Ondertussen zijn de varianten zo zwak dat ze overeen komen met andere ziektes zoals griep. Kans is dus klein dat ik ooit toch gevaccineerd word.
Er werd nooit gezegd dat 1 of 2 zeker voldoende waren.
 
Er werd nooit gezegd dat 1 of 2 zeker voldoende waren.

Jawel hoor, in de brief werd gezegd dat een vaccin, bestaande uit één of twee prikken, voldoende was om beschermd te zijn en X-% van de bevolking was zogezegd voldoende voor immuniteit in België.

Dan, opeens, mochten 65-plussers voor een derde prik gaan want "Tot voor kort zeiden heel veel vaccinologen dat er nog niet veel bewijs was dat er een derde prik nodig was voor alle mensen boven de 65, behalve voor de oudste mensen en de inwoners van woonzorgcentra, maar ondertussen hebben we meer gegevens binnengekregen uit andere landen waaruit blijkt dat de weerstand na een aantal maanden weer verzwakt". -https://www.hln.be/binnenland/alle-...krijgen-wat-met-de-vaccinatiecentra~a47e5e56/

Ondertussen zitten we aan prik nr.4 en worden de vaccinaties gemixt. Ik pas.
 
Jawel hoor, in de brief werd gezegd dat een vaccin, bestaande uit één of twee prikken, voldoende was om beschermd te zijn en X-% van de bevolking was zogezegd voldoende voor immuniteit in België.

Dan, opeens, mochten 65-plussers voor een derde prik gaan want "Tot voor kort zeiden heel veel vaccinologen dat er nog niet veel bewijs was dat er een derde prik nodig was voor alle mensen boven de 65, behalve voor de oudste mensen en de inwoners van woonzorgcentra, maar ondertussen hebben we meer gegevens binnengekregen uit andere landen waaruit blijkt dat de weerstand na een aantal maanden weer verzwakt". -https://www.hln.be/binnenland/alle-...krijgen-wat-met-de-vaccinatiecentra~a47e5e56/

Ondertussen zitten we aan prik nr.4 en worden de vaccinaties gemixt. Ik pas.
Daar zal dan toch een bron voor te vinden zijn lijkt me? Dus die wil ik wel eens zien. Want volgens mij was het een vermoeden en zeker geen zekerheid van die 2 prikken. Tenminste, zo werkt wetenschap nu eenmaal. En die mix, dat is geen cocktail ofzo, daar is niks geks aan.
 
Ik vraag me af hoeveel mensen zich de dag van vandaag nog laten vaccineren. In mijn omgeving hoor ik toch vaak weigeringen; de één weigerde al sinds de 3de. Logisch want er werd gezegd 1 of 2 afhankelijk van het vaccin. Nu weigeren toch velen de 4de. De ouderen en zwakke gaan gelukkig gewoon voor de 4de dan weer.

Ikzelf heb er geen. Iedereen rondom mij heeft COVID gehad, inclusief naasten. Zelf meerdere malen getest via bloed maar ik geen antistoffen dus tot nu toe nog nooit COVID gehad.

Ondertussen zijn de varianten zo zwak dat ze overeen komen met andere ziektes zoals griep. Kans is dus klein dat ik ooit toch gevaccineerd word.
Daar kan je niet zomaar van uitgaan. Kan evengoed zijn dat je het asymptomatisch hebt doorgemaakt. De eerste Belgische coronapatiënt had ook geen antistoffen in zijn bloed na zijn besmetting.
 
Daar zal dan toch een bron voor te vinden zijn lijkt me? Dus die wil ik wel eens zien. Want volgens mij was het een vermoeden en zeker geen zekerheid van die 2 prikken. Tenminste, zo werkt wetenschap nu eenmaal. En die mix, dat is geen cocktail ofzo, daar is niks geks aan.
Dat was nochtans de aangenomen waarheid op die moment, er werd toen echt niet gesproken over booster shots, dubbele vaccinatie zou moeten volstaan:

Zelf delta gehad als jonge dertiger, viel goed mee dus zie geen reden om me nog te vaccineren. Heb een paar kennissen met blijvende problemen na hun vaccinatie, dan trek ik liever het corona-lotje.
 
Anekdotes moeten worden gestaafd om serieus genomen te worden.
Een paar dan nog! Dat moet je toch even verder verduidelijken, vrees ik...
Ik moet juist niks, de lijst van bijwerkingen is toch beperkt dus je komt er zelf wel achter.

Reageer anders op dat andere deel van mijn post waaruit blijkt dat 2 vaccins volstonden.
 
Dat was nochtans de aangenomen waarheid op die moment, er werd toen echt niet gesproken over booster shots, dubbele vaccinatie zou moeten volstaan:

Zelf delta gehad als jonge dertiger, viel goed mee dus zie geen reden om me nog te vaccineren. Heb een paar kennissen met blijvende problemen na hun vaccinatie, dan trek ik liever het corona-lotje.
Ik kan dat van de tijd niet lezen, maar in uw eerste link staan alleen maar vermoedens en geen zekerheden. Er staat letterlijk:
"Amerikaanse onderzoekers berekenden dat, met een coronavaccin dat 70% doeltreffend is (beter dan het griepvaccin), waarschijnlijk 80% van de bevolking gevaccineerd moet worden om het virus te stoppen."

En ja, toevallig ken je natuurlijk weer een paar mensen die er iets aan over gehouden heeft. Dat hebben we nogal gehoord. Vreemd dat ik misschien meer dan 500 mensen ken, die minstens 2 spuiten hebben gehad en echt niks eraan over hebben gehouden. Waar ik niet wil zeggen dat je er niks aan over kunt houden, maar dit is weer net te toevallig.
 
Terug
Bovenaan