Vaccinaties: Nieuws, Onderzoeken en Vaccintwijfel

Wie eerst?

  • De ouderen

    Stemmen: 81 57,4%
  • De jongeren

    Stemmen: 4 2,8%
  • De actieve bevolking

    Stemmen: 33 23,4%
  • Een andere groep

    Stemmen: 3 2,1%
  • First come first serve

    Stemmen: 10 7,1%
  • Loting

    Stemmen: 4 2,8%
  • Nog iets anders

    Stemmen: 6 4,3%

  • Totaal aantal stemmers
    141
Duidelijk dat de vaccins geen besmettingen voorkomen. Zelf de boosterfreaks krijgen Corona. Men zou het dus beter laten bij die eerste 2 vaccins en de rest facultatief...
Onder de leuze 'Wetenschap en statistiek, daar geloof ik niet in'?
Ik heb hier gisteren nog een studie gelinkt die op basis van data uit het VK het tegendeel bewezen.
En twee vaccins geeft geen blijvende bescherming tegen hospitalisatie, 3 vaccins beschermen meer dan 10 weken uitzonderlijk goed tegen hospitalisatie...
 
Voor iedereen die er hier 100% van overtuigd is dat omicron het eindstation is van covid.
De omicron is niet ontstaan uit de delta-variant​
De dalta-variant is niet onstaan uit de gamma-variant​
De gamma-variant is niet onstaan uit de beta-variant​

We weten het dus gewoon nog niet. We hopen dat het bij deze endemisch wordt, en dan zal er ook geen verdere vaccinatie nodig zijn, maar dus eerst afwachten en dan zullen we wel zien waar we heen gaan...
 
Laatst bewerkt:
Beke zegt dat de 4de spuit klaar ligt voor iedereen.
Zal blijven liggen ook.
 
Voor iedereen die er hier 100% van overtuigd is dat omicron het eindstation is van covid.
De omicron is niet ontstaan uit de delta-variant​
De dalta-variant is niet onstaan uit de gamma-variant​
De gamma-variant is niet onstaan uit de beta-variant​

We weten het dus gewoon nog niet. We hopen dat het bij deze endemisch wordt, en dan zal er ook geen verdere vaccinatie nodig zijn, maar dus eerst zien en dat zullen we wel zien waar we heen gaan...
kverwacht wel dat het kalm wordt nu tot aan de herfst , en dan zien we idd weer
 
Groot gelijk, echter is de situatie momenteel nog niet in orde. Hoe hard je ook blijft roepen dat Omikron veel milder is, de cijfers zijn wat ze zijn.
De eerlijkheid biedt me idd te zeggen dat ik het niet meer al te goed opvolg , de intensive zakt toch nog steeds ? Zit al met mn hoofd in de post-covidperiode , verwacht dan ook vanaf maart grote versoepelingen .
 
De eerlijkheid biedt me idd te zeggen dat ik het niet meer al te goed opvolg , de intensive zakt toch nog steeds ?
Maar de besmettingencijfers gaan wel als een malle omhoog en ja het ziekteverloop van om omicron is mss niet zo ernstig maar momenteel zijn de 2 varianten nog teveel met elkaar verweven en als je alle maatregelen nu afschaft dan is dat om problemen vragen. Gewoon voldoende vaccineren (3x), hopen dat de hele zooi uitdooft en dan maken die paar maanden extra nu ook niet zoveel uit.
Denk ik dan.:unsure:
 
Gaat dat nog altijd door?
Ik hoop van niet.
Nu effe lachen:
😂
 
Ik vind het best gek dat men op dit moment over die verplichting begint. Terwijl alles er toch op wijst dat omicron het beste is dat ons de laatste 2 jaar overkomen is.
Uiteraard met 2 woorden spreken maar met de risicogroepen (en al wie wil) te vaccineren tegen de winter aan moet het vanaf heden toch volstaan.
Ik vind het nu niet echt het moment om het zo op de spits te drijven. Wat gaan ze dan doen met personeel dat zich niet laat vaccineren? Allemaal op den dop?
Ik hoop dat het debat zó traag verloopt dat het allemaal niet meer nodig is tegen dat men een consensus bereikt :p

Ook nieuwsgierig naar wat er in Frankrijk zal gebeuren de komende weken. Toch al hevige protesten tegen de vaccinatiepas daar. De vraag is dan ook: werkt dat ginder om niet-gevaccineerden te overtuigen of niet.
 
Maar de besmettingencijfers gaan wel als een malle omhoog en ja het ziekteverloop van om omicron is mss niet zo ernstig maar momenteel zijn de 2 varianten nog teveel met elkaar verweven en als je alle maatregelen nu afschaft dan is dat om problemen vragen. Gewoon voldoende vaccineren (3x), hopen dat de hele zooi uitdooft en dan maken die paar maanden extra nu ook niet zoveel uit.
Denk ik dan.:unsure:
weja nu zou ik ook nog niet versoepelen (alhoewel ze in Engeland toch ook veel meer mogen dan hier ) . Maar na de winter moet het toch los gaan.
 
weja nu zou ik ook nog niet versoepelen (alhoewel ze in Engeland toch ook veel meer mogen dan hier ) . Maar na de winter moet het toch los gaan.
Waarom wachten tot na de winter? Het is nog meer dan 2 maand tot het begin van de lente. Eens de piek voorbij en de hospitaalcijfers zijn nog steeds laag moet men beginnen kijken wat men kan lossen.
 
De openingspost werd aangepast met een paar links naar de meest voorkomende terugkerende onderwerpen, en de uitleg daarvan. Gelieve deze te lezen als je post over één van die onderwerpen gaat.

Toevoegingen of niet eens met één van deze links? Neem dan contact op met een moderator. De links staan hier echter niet lichtzinnig, we beseffen de impact en hebben de inhoud goed afgewogen.
 
Voor iedereen die er hier 100% van overtuigd is dat omicron het eindstation is van covid.
De omicron is niet ontstaan uit de delta-variant​
De dalta-variant is niet onstaan uit de gamma-variant​
De gamma-variant is niet onstaan uit de beta-variant​

We weten het dus gewoon nog niet. We hopen dat het bij deze endemisch wordt, en dan zal er ook geen verdere vaccinatie nodig zijn, maar dus eerst afwachten en dan zullen we wel zien waar we heen gaan...

Het ironische is dat de huidige evolutie naar een mildere meer besmettelijke mutatie hoogstwaarschijnlijk te danken is aan de ongevaccineerde populatie in ZA. Maar laten we hopen dat het startschot naar het einde is ingezet.
 
CDC en WHO geven ook aan dat hetzelfde vaccin blijven geven niet de exitstrategie is.

Mocht er in de lente geen nieuwe golf zijn is het mss beter om te wachten voor het omicron-vaccin voor de volgende herfst (oktober). Dat kan mss het immuunsysteem voldoende triggeren omdat het een ander herkenproces is voor ons lichaam, maar tegen dan is er wss een andere variant waardoor het geen perfecte counter is.

Ondertussen zijn enkele instituten bezig aan een universeel coronavaccin (Moderna en Pfizer zijn kariger met informatie):
Op dit moment weten we nog niet of het een booster wordt of terug 2-3 shots en of ze langer zullen werken dan enkele maanden, dus er is nog een hele weg af te leggen voor zulke vaccins. En ze moeten uiteraard werken ook.
 
Terug
Bovenaan